Friday, July 19, 2019

KENAPA TIDAK PKR KELUAR DARI PH DAN SELESAIKAN MASALAH SESAMA MEREKA DILUAR.

Sebagai pengganti PKR,  law makers lain dijemput masuk ke PH dengan status AP Bebas Yang Menyokong PH tanpa membawa fahaman politik parti lama mereka.

Status AP Bebas boleh dibentuk sebagai kumpulan yang meninggalkan parti lama mereka tetapi enggan menyertai mana² parti.
AP PKR yang jelak dengan situasi parti mereka sekarang boleh mengambil pendirian yang sama.

Lim guan eng atau mat sabu perlu menyarankan sedemikian.

Di BN pernah Musa Hitan dan Nazri Aziz mencabar dan menyaran MCA keluar BN suatu ketika dulu.




#sesiapa yg masih ingin mengupas kenyataan IGP,  sila lakukan secara sopan dan berilmu,  ini blog bukan bapak kamu punya  untuk beremosi sesuka hati.


22 comments:

  1. Ahaaaa, yes Sir, come to think abour it, if brader feels his gang is so strong, why not they pull out from PH....??

    After all, PH was formed in his absence whilst serving his sodomy guilt in prison.

    ReplyDelete
  2. Mengapa PKR tak keluar daripada PH?

    Jawapannya mudah; kerana dari kaca mata Presiden PKR, PH adalah jalan terakhir untuk ia menduduki kerusi PM yang ia amat kemaruk dengannya. Iaitulah dengan cara membahagikan tempoh keperdanaan PRU 14 kepada dua bahagian di antaranya dengan de facto leader PH, Tun Mahathir yang pasukan pimpinannya tidak pernah tewas.

    Ia malah menamakan langkahnya ini sebagai 'The Final Twist'.

    Adakah kerana Presiden PKR melihat PH adalah wadah terbaik untuk ia berkhidmat kepada rakyat dan negara? Sudah tentu tidak, ia bukan pertimbangannya pun. Pertimbangannya hanya satu iaitulah untuk ia menjadi PM.

    Adakah ia akan membawa pengikut-pengikutnya meniggalkan PH?

    Maka jawapannya, sudah tentu ia akan berbuat demikian sebaik sahaja ia melihat ada peluang lain yang lebih baik untuk menjadi PM berbanding kekal di dalam PH. Ketika itulah ia akan membawa pasukannya meninggalkan PH demi memburu cita-citanya.

    Pembenci Tun mengatakan Tun konon telah menghadap Brader dan melutut kepada Brader sedangkan ini tidak benar. Tun mengajak Brader untuk bersatu menumbangkan kejahatan yang lebih besar iaitulah Jibby dan UmNo dan fakta bahawa Tun yang bertemu Brader semasa Brader di mahkamah dan bukan sebaliknya adalah pengakuan bahawa Tun dan bukan Brader adalah pengasas PH yang sebenar.

    Kemenangan PH menumbangkan BN pula adalah hasil pimpinan Tun sedang ketika itu Brader berada di dalam penjara, dan demikian Brader tidak terlibat langsung di dalam pertempuran PRU14.

    Tidak mengapa untuk PH1 berpecah dan musnah kerana PH1 yang dianggotai oleh pengamal kunyit yang bermimpi mahu menjadi PM adalah kejahatan yang lebih kecil berbanding kleptokrasi BN tetapi ia tetap satu kejahatan dan ia tidak boleh mengetuai sebuah kerajaan di sebuah negara yang dirahmati.

    Biarkan PH1 berpecah kerana berpecahnya PH1 bakal memberi laluan untuk PH2 mengambil alih sedang Tun kekal PM di bawah PH2. PH2 hanya dianggotai oleh 314 anak bangsa Mim dan jumlah ini sahaja sudah memadai untuk mereka menang mutlak. 314 manusia bani Tamim telah dikhabarkan sebagai orang-orang yang selamat daripada penyakit wahn; iaitulah mencintai dunia dan takutkan kematian.

    Tun Mahathir telah pun dibuktikan sebagai PM 2 dekad dan PM 2 kali dan sedikit masa lagi akan terbuktilah bahawa Tun Mahathir malahan adalah PM 2 zaman; PM negara Mim yg terakhir di zaman fitnah (disebut sebagai zaman mulkan jabbariyyan di dalam hadith), dan PM negara Mim yg pertama di zaman baru (disebut sebagai zaman khilafah manhaj nubuwwah di dalam hadith).

    Pembenci Tun dan pembenci John Doe dipersilakan untuk terus mendustakan dan memperolok-olokkan.

    Berkibarnya Panji-panji Hitam sebagai tanda kemenangan mutlak pasukan yang benar sebagai petanda perubahan zaman daripada zaman fitnah ke zaman baru adalah satu khabar nubuwwah. Mendustakannya, mempersendakannya mahupun membencinya tidak akan dapat menghalangnya daripada berlaku. Sebaliknya ia akan menjadi alasan mengapa ia akan berlaku sedang yang mendustakannya dan mempersendaknanya pula bakal kehilangan alasan apabila ia benar-benar berlaku.

    Que sera sera; apabila datang kebenaran maka lenyaplah kebathilan dan apabila kebathilan itu lenyap ia tidak akan kembali lagi.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada pandangan saya, as a 7th pm, atok the legend ditakdirkan untuk menjadi penembok dan penghalang kekacauan (yang lebih besar).
      1. Isim kuasa di kalangan yb² ph (sebaik pru tamat)
      2. Kebingungan dan kebodohan (yb melayu yang tetiba dapat kuasa tapi bengongan tak tahu nak buat apa)
      3. menyekat nafsu dan kemaraan dap (membabi butakan yb² melayu sehingga yb melayu tak sedar mereka sedang diperbodohkan dap)
      4. Dap salah perhitungan dgn angka umur atok (menyangka boleh perbodohkan atok dan fikir atok takde kudrat boleh mentadbir mengawal ketenteraman negara) - kekecewaan dan kegeraman dap pada atok boleh dihayati dan dibaca pada setiap tajuk berita malaysia chronicle (jelas dan terang mereka kecewa belum dapat kuasa mutlak sbb atok jadi penghalang terbesar)
      Maka selepas atok tiada, pada saya zaman fitnah yang lebih besar akan datang kepada kita sebab bukan atok yg akan menamatkan zaman fitnah tersebut.
      Karamah dan keistimewaan tersebut yang Allah pinjamkan pada atok itulah yang menjadi penyelamat SEMENTARA kepada bani melayu.

      My2sen

      Delete
    2. My2sen pulak.

      Atok and the gang punca utama kekacauan dan perpecahan dalam PH sekarang.

      Even case Menteri semburit pun mampu destabilise PH dari dalam. Kahkahkah.

      Delete
    3. Sdr anon,

      Terima kasih kerana memberi komen balas pandangan secara positif dan beradab walaupun berbeza pandangan dengan saya.

      Apabila saya menyebut zaman fitnah saya tidak menyebutnya secara suka-suka tetapi menyandarkannya kepada khabar-khabar nubuwwah.

      Di dalam hadith 5 zaman,
      zaman fitnah adalah zaman ke-4 yang akan dilalui oleh umat Nabi Muhammad saw selepas zaman nubwwah, zaman rashiduun dan zaman menggigit. Zaman terakhir ialah zaman khilafah kedua yang disebut sbg zaman khilafah manhaj nubuwwah. Zaman ini akan muncul selepas zaman fitnah berakhir.

      Zaman menggigit akan berakhir di Istanbul menandakan bermulanya zaman fitnah, tetapi zaman fitnah itu akan berakhir di sebuah negeri Islam di Timur dengan kemunculan panji-panji hitam menandakan kemenangan mutlak golongan yang benar ke atas golongan yang bathil.

      Zaman fitnah akan menuju ke klimaks dan apabila ia telah mencapai klimaksnya, ia akan ditinggalkan dan umat akan melangkah ke zaman baru. Ini adalah khabar mutawatir.

      Tempoh untuk zaman fitnah itu berlangsung akan hampir seabad tetapi tidak sampai mencecah seabad. Ini adalah khabar sahih.

      Zaman fitnah yang datang selepas zaman menggigit bermula pada 1924 iaitu apabila bangsa Turki dan negara Turki menghapuskan kerusi khalifah. Ini adalah fakta sejarah.

      Di tahun 2019 kita hanya berada lima tahun sahaja lagi sebelum tempohnya mencecah seabad. Bermakna, klimaks zaman fitnah itu semakin hampir. Ini adalah kiraan matematik dan berdasarkan tafsir bidi'y sinin surah Ar-Ruum.

      Berdasarkan situasi semasa saya percaya klimaks zaman fitnah akan berlaku pada bila-bila masa sahaja di tahun 2019 ini.

      Klimaks zaman fitnah akan berlaku di 2 tempat serentak iaitulah di sebuah negeri Islam di Timur (ia adalah Malaysia) dan di bumi Mekkah iaitu apabila matinya raja penjaga Baitullah dan berlakunya perebutan takhta di antara 3 orang putera raja di mana tiada seorang pun di antara mereka yang berhasil mendapatkan takhta. Pada ketika itulah Pasukan Panji Hitam akan melalui pertempuran mereka yang terakhir dan menang mutlak ke atas semua lawan-lawan mereka serentak. Tanda kemenangan mutlak mereka ialah kemunculan panji-panji mereka yang berwarna hitam di seluruh negara bangsa bani Tamim ini. Ini adalah khabar mutawatir.

      Di antara zaman fitnah dan zaman baru penyambungnya pula adalah seorang lelaki yang bergelar Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim. Pada zaman fitnah lelaki ini akan memimpin pasukannya di dalam banyak pertempuran dan mereka menang kesemuanya. Lelaki inilah yang bakal memasyhurkan dan menabalkan Khakifah Akhir Zaman di Masjidilharam. Ini adalah khabar sahih.

      Saya telah pun memberitahu bahawa lelaki itu 100% ialah Tun Mahathir. Maka, maksudnya Tun Mahathir akan kekal sebagai PM ketika perubahan zaman itu berlaku.

      Apabila zaman fitnah telah ditinggalkan dan umat telah melangkah ke zaman baru, umat ini telah pun bersatu di bawah satu panji. Pada ketika itu bukan saja DAP atau MCA yang kedua-duanya adalah sekutu kaum Muslimin dari bangsa Melayu, malah Israel, China, dan Amerika, ketiga-tiganya merupakan pembunuh dan pengusir kaum Muslimin juga tidak lagi menjadi ancaman kepada umat, kerana umat akan diperintah melalui karamah sebagaimana umat ini pernah diperintah melalui mukjizat pada zaman nubuwwah.

      Tun Mahathir bersama-sama pasukannya iaitu 314 ahli-ahli Pasukan Panji Hitam itu, akan menang mutlak dulu ke atas kebathilan sebelum Tun meninggal dunia.

      Que sera sera; Pasukan Panji Hitam akan menang mutlak ke atas pasukan-pasukan bathil yang bersekutu menentang mereka.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Kenape tidak Jemin saja bawa konco2 nye keluar dari PkR jadi mp bebas pro madey?...ade 14 mp yg tanda tangan tidak setuju dgn anwar..2 sudah kembali tinggal 12 mp ...dari 12 blm pasti berape sebenar yg betul2 setia dgn Jemin kerana takut dipanggil geng semburit..di negeri2 adun pon boleh buat begitu...akhirnye Jemin boleh tubuh parti sendiri ato masuk Bersatu yg tak cukup ahli....seledai masalah..

    ReplyDelete
  4. Masa konflik mca kerusi BN lebih 2/3.. Untuk mca keluar BN tak menjejaskan BN..

    ReplyDelete
  5. Dah banyak tanda2 PH sedang menuju kegarisan pemamat menghampiri pru 15...pH gagal meyakinkan rakyat walopun jika tiada krisis dlm PKR..

    ReplyDelete
  6. Khabar nubuwah tiada kaitan dgn elayu dan madey...jangan pesongkan makdud hadis untuk islam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe..

      Kalau tak percaya langsung tidak perlu pun membuat apa-apa pernyataan.

      Saya telah memberitahu Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam selepas 18 tahun menunggu selepas melihat khabar-khabar nubuwwah.

      Ada pula orang-orang yang menafikannya mereka hanya berharap orang itu bukan Tun Mahathir.

      Mereka bakal kecewa dan sebahagian mereka bakal melalui tempoh berputus asa.

      Yang pastinya tidak ada sesiapa yang akan teraniaya kerana seseorang telah pun memberitahu mereka perkara tersebut.

      Teruskan meroyan dan berharap. Yang dikhabarkan akan berlaku tetap akan berlaku.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  7. Tak suka Tun boleh keluar
    Sebab Tun masih Perdana
    Nak ikut Tun atau Anwar
    Kita tengok siapa yang kena!

    "Reformasi!"..Tun masih di situ
    Berpuluh tahun kempunan menang
    Kalahkan Klepto Tun nawaitu
    Tumpang Tun kini dah senang!

    Tapi perangai tamak haloba
    Naik ke atas tidak menyempat
    Pelbagai cara dia nak cuba
    Takut dikejar langsung tak dapat!

    Wajah kusam hati dah gelap
    Macam spesis digelar Kojola
    Hina Tun pelitanya malap
    Tak lama lagi berhenti menyala!

    Blog sebelah Kojola memuji
    Blog KD dituduh kampungan
    Yang ditulis semuanya keji
    Delete komen KD pun ringan!

    Itu sebab Kojola meroyan
    Sampai Othaman dinista Hindu
    Masuk sini KD tak layan
    Mabuk dia bagai mat candu!

    Bro KD, John Doe, Othaman
    Syabas! perjuangan sentiasa dihati
    Semoga tanahair kekal aman
    'Backside leaders'..cepat berhenti!





    ReplyDelete
    Replies
    1. All for one and one for all bro. Sehingga panji-panji kemenangan mutlak itu sama-sama kita kibarkan.

      Tanpa mereka sedari gerakan demi gerakan, cubaan demi cubaan dan rancangan demi rancangan yang mereka lakukan itu tidak akan menjatuhkan Tun sebaliknya hanya akan membawa pertempuran di antara mereka dan pasukan mereka dengan Tun dan pasukannya ke klimaks.

      Mereka bakal tewas mutlak di klimaks dan manusia akan berkata; "Innalillahi wainna ilaihi raji'un. Sesungguhnya Allah tidak menganiayai para pendusta itu sedikitpun, tetapi para pendusta itulah yang telah menganiayai diri mereka sendiri".

      Que sera sera; apabila datang kebenaran maka lenyaplah kebathilan dan apabila yang bathil itu lenyap ia tidak akan kembali lagi.

      AISYALAM MALAYSIA

      Wallahu a'lam.

      Delete
  8. Once out of PH, PKR will render itself irrelevant as both leaders of faction in rivalry are morally tainted. Standing on their own will be suicide.

    Majprity rakyat has no appetite for neither anwar nor azmin as PM because both wud become liabilities for malaysia. A morally tainted leader will compromise the nation

    ReplyDelete
  9. masalahnya ramai dok tunggu habuan bila pemimpin ni jadi pm. mereka sedang tunggu untuk tuntut budi yang telah dilaburkan. segala masalah itu bukanlah keutamaan melainkan budi yg perlu dibalas kerana balasan itu sangat hampir

    ReplyDelete
  10. siapa yg mencatur perpecahan PKR??


    Bila Anwar dah dipersetujui untuk jadi next PM, kenapa atok lebih lebihkan Azmin?

    Tujuan ialah untuk pecahbelahkan PKR...sekarang dah pecah pun. Tercapai hajat atok.


    Bila PKR pecah, Anwar dah jadi lemah dan ada kemungkinan sukar nak jadi PM.


    Pasal Azmin pulak,perasan tak ? Dulu bila Anwar dikatakan meliwat, Atok tak percaya dan kata mana mungkin sebab perwatakan awnar yg masa tu warak... Tapi last2, Anwar kena singkir juga bila atok kononnya dah ada bukti.


    Azmin pun sama jugak. Sekarang Atok pertahankan Azmin. kata video tu palsu dan org dalam video tu bukan azmin...hehehe...percayalah...Last2 nanti Azmin pun akan kena singkir jugak.


    Nampak tak perancangan atok yg guna Azmin untuk pecahkan PKR supaya Anwar tak jadi PM...lepas tu bila hajat dah tercapai, Azmin pulak yg akan disingkir....alasan nanti ialah sebab menyemburit (baru nak percaya)...


    Tujuan atok ialah singkirkan 2 pemimpin yg ada potensi jadi PM, supaya senang dia nak angkat anak dia Mukriz jadi PM...Muhyiddin sedang tunggu masa untuk dijatuhkan. Mukriz akan jadi Presiden PBBM. Sebab tu atok kata jangan tangguh pemilihan PBBM...


    masih tak nampak lagi??????

    KD silalah siarkan...kalau anak jantan!!

    ReplyDelete
  11. Anwar mesti berani buang ejen2 dan balaci madey dlm pkr yg boleh pecahkan pkr ….dlm umno tiada lagi ejen madey…umno sudah stabil…madey tak boleh pecahbelah umno lagi..

    ReplyDelete
  12. PKR keluar madey dan boboi terguling...konco Jemin kecil bilangannye...kalo konconye ramai Jemin sudah berani desak anwar letak jawatan...setakat berani suruh Anwar cermin diri...

    Nak masuk Bersatu pon Jemin dan konconye takut...hihihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dont just talk talk la Tambi. Just walk the talk and bring it ON!!!!

      Delete
  13. Thats why Bador siasat slowly. Not just to save Menteri semburit. Also to weaken and kick others. Evil plan unsuccessfully planned. Kahkahkah.

    ReplyDelete
  14. MANY PKR LEADERS RETREAT - STAYING AWAY FROM ANWAR IBRAHIM

    NATION
    Saturday, 20 Jul 2019 (6 hours ago)
    Reports by RAZAK AHMAD, SIRA HABIBU, ZAKIAH KOYA, AIDA AHMAD, M. KUMAR, HANIS ZAINAL, MEI MEI CHU and ASHLEY TANG

    PETALING JAYA: Top PKR leaders, including 15 MPs as well as 21 members of its central leadership council, did not show up at a party retreat that was meant to mend the rift between certain factions and also iron out problems brewing within the party.

    PKR deputy president Datuk Seri Azmin Ali leads the list as the most senior leader who did not and will not attend the retreat.

    The two-and-a-half days retreat for all levels of leaders, right from the grassroots to the top, is being held at a five-star hotel in Port Dickson, the parliamentary constituency of PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad attended the opening night of the retreat at Anwar’s invitation.

    Other leaders who did not attend were those deemed to be Azmin allies, among them vice-president Zuraida Kamaruddin, women’s wing chief Haniza Talha, and youth wing deputy chief Muhammad Hilman Idham.

    In recent days, the gap has widened between the Anwar and Azmin camps after the former said that the latter should resign from the Cabinet if it was proven he was indeed the man in a viral sex video.

    Azmin rebuked Anwar by stating that his party president “should look into the mirror”.

    A group of 24 central leadership council members then signed a statement on Thursday to rebuke Anwar for telling Azmin to resign, while six of 14 state party chiefs signed another statement yesterday in support of their president.

    Foreign Minister and leadership council member Datuk Saifuddin Abdullah, who was part of the group that rebuked Anwar, said he was meeting his counterpart in Jakarta last night and had a packed schedule.

    Party vice-president Tian Chua said he did not go last night. Chua said the idea of the retreat was mooted about three months ago by the top leaders to resolve differences within the party.

    A PKR central leadership council member who is also an MP said he was staying away to send a strong message to the prime minister-in-waiting, Anwar.


    AnonyMOUSE berperpepsi-cola auta temberang ntah bahan sampah mana dipungutnya.

    He he he


    ReplyDelete
  15. WALAUPUN DIDESAK BERUNDUR DAN LEPASKAN JAWATAN PM KPD ANWAR
    MELALUI BANNER2 OLEH GENG2 PRO ANWAR PKR, TUN M TETAP HADHIR DI PENTAS PKR BAGAI SEORANG WIRA SEJATI.

    Di majlis PKR itu, Tun M mengingatkan PKR saat sebelum PRU ke-14, di mana semua pihak dalam PH mampu mengenepikan perbezaan dan "kebencian" untuk maju ke hadapan.

    Kita bertemu dan berbincang, kita bertengkar dan kemudian berdamai. Walaupun mungkin masih ada saki-baki (pihak) yang rasa tidak puas hari terhadap beberapa perkara, kita ketepikan dan kita maju sebagai satu pasukan," katanya lagi. Dalam pada itu,

    Mahathir memberi amaran berkenaan oportunis dan pensabotaj yang boleh meruntuhkan kerajaan PH jika tidak ditangani.

    Ketika ditemui pemberita selepas pembukaan acara itu, kedua-dua Mahathir dan Anwar enggan mengulas ketidakhadiran Azmin.

    Nota:
    Pertembungan antara Anwar dan Azmin semakin tegang minggu ini apabila Anwar berkata Azmin perlu meletakkan jawatan jika video seks yang mengaitkannya itu dibuktikan benar, dan Azmin membalasnya dengan memintanya untuk “cermin diri sendiri”.

    ReplyDelete
  16. Siapalah Najib & Anwar yg begitu biadab jika nak dibandingkan dgn tokoh2 terkemuka dunia seperti Lee Kuan Yew, Margaret Thatcher, George Bush Snr, Bill Clinton, Paul Keating, George Bush Jnr, Tony Blair, Donald Trump, dll - yg mana semua dah kena penangan & tak angkat muka dgn Tun Mahathir.

    ReplyDelete