Monday, July 29, 2019

KERAJAAN PH TERBUBAR ONCE AZMIN MASUK GERAKAN?

Semua ahli PKR yang ada jawatan kerajaan akan turut berhijrah mengikut Azmin kecuali wan azizah,  saifudin dan fauziah salleh.,
Satu dua menteri dan timbalan menteri DAP juga akan ikut azmin..

Mahathir masih kekal PM.. UMNO dan PAS akan sertai kerajaan baru.?
Shafie Apdal Menteri Kewangan baru.

Khalid Nordin dan Tok Mat kembali menjadi MB. PAS kuasai DUN Perak.

Ok ke tak ok.

38 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen tak ikut cita rasa kluangman ....hihihihi..

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. Ok la asalkan guan eng tidak diajak join. Bukan apa beb, hancurnya ekonomi negara dan nazaknya poket rakyat kerana BODOHnya menteri menteri kewangan ini mengatur langkah. Minggu pertama jd kerajaan dh buat provokasi dgn pembeli utama komoditi. Laungkan satu dunia hutang negara dah sampai 1 trilion. Akhirnya satu persatu aset strategik negara dijual. Kalau dijual kpd pembeli domestik ok la jugak. Ni pembeli luar negara. China yg dimomok-momokkan membeli negara malaysia zaman bn, kini menjadi pembeli utama aset negara zaman ph. Lain² negara ialah spore, norway dan jepun. Berpuluh tahun bina aset utk rakyat, malaun guan eng jual satu persatu. Maaf la kalau terkasar bahasa. Malaun dan bajingan guan eng perlu disingkir. Barulah aman sejahtera malaysia malau siapa pmnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guan Eng dah cakap dia hanye ikut perintah madey...kementerian ekonomi dipegang oleh azmin...tugas azmin ug utama jaga GLC...

      Delete
    2. Menteri siapa yang lemah dan patut dikritik kalau bukan Menteri lantikan PM Madey? Bukti Madey tak layak jadi PM makin banyak. Baru sahaja dengar dongeng agenda turun kos sara hidup Rakyat oleh Madey dan Kerajaan PH. Malangnya, titah YDPA lebih jadi tumpuan dan diberi perhatian. Madey PM out of date dan hanya disokong geng Boomers yang kuat sentap bila dikecam. Tak sesuai dengan peredaran zaman sekarang yang mencabar dan sedia dicabar.

      Delete
    3. Tapi gone end kata dia tak terlibat langsung dlm penjualan aset2 negara?!
      Dia kata tm dan azmin perancang utama. Ntah siapa yg mengkhianati rakyat dan perniagaan yg diperlopori cendiakawan2 melayu sebenarnya.
      Amat menyedihkan aset2 dijual utk menyelamatkan ekonomi negara sedangkan hutang dan pinjaman luar negara semakin meningkat.

      Delete
  5. Siar dan delete.. Analisa yang outdated

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila kena kecam terus sentap? Malas ler nak komen kritik weh. Pujian dan tilikan baru boleh diterima? Kahkahkah.

      Delete
    2. Nampak otak ko KD masih blm terbuka...sukar memahami pendapat orang lain kerana ko perasan ko saja yg betul dan bijak...

      Delete
    3. Aku belum bagi pendapat.. Macamana kau tahu aku bijak..

      Kikikiki

      Delete
    4. Ulasan yang bijak kd.... hihihihi

      Delete
  6. PATUT LAH DIVA PANGGIL DIA HAMLAU...

    DULU KHIANAT KEPADA TUN M, KINI BUKAN SAJA KHIANAT ANWAR, TAPI AZMIN JUGA KHIANAT KEPADA PH

    Imej mungkin mengandungi: 3 orang, teks

    Tindakan Azmin Ali memberi sokongan kepada kenyataan Pas yang mahu Tun Mahathir Mohamad diberi ruang berkhidmat sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal PRU14 adalah sesuatu yang 100% salah atas kedudukannya sebagai salah seorang pemimpin tertinggi PH.

    Ini kerana PH secara umumnya telah bersetuju bahawa khidmat Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri hanyalah sekitar tempoh dua tahun sebelum mesti menyerahkan jawatan itu kepada Anwar Ibrahim untuk menggantikannya.

    Lebih daripada itu, tindakan Azmin memberi sokongan kepada kenyataan Pas di ketika PH sudah ada ketetapan mengenai peralihan kuasa kepada Anwar adalah jelas suatu pengkhianatan yang nyata.

    Dalam hal ini Azmin bukan saja khianat kepada Anwar, tetapi juga khianat kepada PH.

    Sebagai Timbalan Presiden PKR, sokongannya kepada pendirian Pas itu menunjukkan beliau telah khianat kepada Anwar yang merupakan Presiden PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh kata azmin dah tiada pengaruh.. Apa yg kecoh sangat dengan pandangannya.

      Takkanlah azmin buka mulut cam tu anwar dah terkencing dalam seluar?

      Relax le bro..

      Delete
    2. Anwar tak kata ape pon...ko yg reka citer..

      Delete
  7. Azmin ada atau tak ada, PH is finishing.
    PRU is coming soon.
    Perang besar bakal meletus.
    Menunggu masa yg sesuai..
    Pakatan baru BN/PAS dan MIC & MCA akan membentuk kerajaan baru..

    Siarkan lah..

    ReplyDelete
  8. KD ko kuat syook sendiri laa...ko tak sedar pon ko syook sendiri laa....hihihiho..

    ReplyDelete
  9. Saifuddin sahkan tilikan aku benar. Daulah terpendam cuba sabotaj PH daripada dalam secara tersusun. Apa ingat Daulah Terpendam sekarang tengah kempen Madey untuk jadi PM sepenggal ke? Takkkkkkkk. Anwar PM ke 8 pun takkkkkkkkk. Sebab itulah aku kecam PH supaya korang jangan nak denial syndrome sampai lumpuh. Ingat sokongan bawah Daulah Terpendam bukan pada PH lagi. Kahkahkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun tak faham, tapi aku siarkanlah juga

      Delete
    2. Aku ingat masa ko kerja Kerajan mesti jenis Azmin semburit dan kartelnya. Tak pernah datang mesyuarat dengan alasan jalan jem, tayar pancit, sakit perut dan cirit-birit. Kalau datang mesyuarat barulah kau didedahkan dengan agenda Daulah Terpendam beb. Kalau ponteng blur dan cermin diri sendiri je. Kahkahkah.

      Delete
    3. Ha ha ha

      Umno-Pas dah Gelabah Sakan (GS) dgn 'daulah terpendam-pendam tak tentu pasal menghasut konon-kononnya Islam, Melayu & raja2 dah tak 'mengamcam' tapi terancam.

      Hadijah, Najibah, Zahidah - ehh, boleh jalan dahhh.....!!

      Hi hi hi

      Delete
    4. Adoiyai macai. Baru kena Daulah Terpendam dalam isu ICERD dan Statut Rom pun Madey sudah terkangkang bhai. Belum lagi Daulah Terpendam yang tengah merebak ideologinya dalam group Whatsapp, Twitter, FB, IG dan lain-lain termasuk dalam NGO, Jentera Kerajaan sendiri dan dalam bilik PM sendiri. Kalau jenis kaki jilat dan tukang ramal macam kamu, PH hanya akan terbuai dengan puji-pujian dan kesombongan sampai masa ditendang oleh Rakyat pun tak sedar.

      Delete
  10. Ini bukan kluangdiamod..perasan diamond.. Syook sendiri...ini kluangbedi burok...kikikikikok..

    ReplyDelete
  11. Ramai ke ahli pas di perak dari pengundi bn bai..

    ReplyDelete
  12. KD

    Saya dah hidup selama 63 tahun di Malaysia...berbangsa melayu beragama islam.

    Yang sangat menghairankan saya mengapa segelintir melayu muslim takut dengan bangsa cina atau bangsa lain berlainan agama. Saya pernah jadi pelajar di universiti dan pernah mengaji pondok sejak berunur 5 tahun sehingga keluar universiti dan bekerja...masih lagi pelajari agama islam... Tak pernah takut dengan bangsa lain dan geragama lain.

    1. Melayu saya rasa kelompok bangsa yang tiada keyakinan dalam mengejar ilmu. Yang ada hanya segelintir

    2. Pemahaman agama islam banyak terpengaruh dengan cara arab dan cara orang indonesia yang mengajar.

    3. Melayu muslim tak rujuk sepenuhnya pada AlQuran namun guna banyak hadith2 yang kononnya sahih ikut kata sepakat ulama. Ulama ini manusia biasa dan tak lari dari kesilapan sehingga nenggagalkan pemahaman yang betul tentang islam dan kehidupan.

    4. Arab jadi idola tapi bukan kaliber nabi mohammad saw.

    5 Ustaz indonesia jadi idola sedangkan mereka ini hidup dalam uncertainties as a muslim in muslim country. Kita dijamu dengan oelbagai kisah2 yang kononnya berlandas hadith ini itu.

    Disebab kurang ilmu dan kecelaruan memaham agama....rasa takut dengan bangsa lain dan mereka beragama lain.

    6. Hanya ada satu modal untuk berkuasa (tanpa ilmu di dada)... isu kaum dan isu agama untuk takutkan bangsa sendiri.

    Sebab itu saya melihat Mahathir berjaya dalam hidupnya sebab 3 perkara
    1. Ada ilmu dunia...perubatan
    2. Ada ilmu akhirat ... tak ramai tahu mahathir banyak belajar tentang agama...walaupun bukan fasih dan faham baca al quran, namun analan alquranlag beliau bawa sehingga kini berumur 94 tahun...ingat Allah tak bagi mahathir jadi pm2 jedua kali tanpa Asebab???
    3. Mahathir tegas, berwibawa dan punyai daya intelek yang tinggi anugerah Allah swt..... barat pun kurang berani bila bersemuka dengan beliau...ini fakta realiti dan kebenaran.

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau pemimpin barat sanggup cium tangan dan bontot madey baru aku percaya barat kurang berani bersemuka dgn beliau.

      Delete
    2. Masih lagi hidup bawah tempurung dah melihat dari kaca mata melayu kuno. Cium tangan tanda hormat... bangun weh... ingat tak kempen buy british last dulu.... idea siapa... cium tangan lelaki tu bukan budaya barat... yang kena cium tu mak we aje...

      Delete
  13. Anwar For PM' & 'Min Semburit' : Video Dipotong!

    Rupa-rupanya, portal-portal pro-PH seperti Malaysiakini telah potong video ucapan Farhash Wafa, setpol Anwar Ibrahim!



    Sebenarnya, Farhash bukan saja melaung-laungkan 'reformasi' dan 'Anwar for PM'. Portal-portal pro-PH potong part setpol Anwar melaungkan 'Azmin semburit' yang turut disambut dan digelakkan oleh mereka yang hadir.

    ReplyDelete
  14. Ribut dlm cawan PKR makin reda bila Pengaruh Jemin makin berkurangan…Jemin sudah terpinggir…pru15 sudah jelas Jemin akan tersungkor ditangan umno…isu semburit bukan isu kecik anak….ini isu besar kerana Jemin gagal buktikan dia difitnah…..

    Di kopi dari blog pupular budin..

    ReplyDelete
  15. KD berape lama lagi Hamid boleh cari dalang?...tangkap dalang pon Hamid tak boleh buktikan Bukan Jemin dlm vedeo tak bermakna langsong untuk bersihkan Jemin...yg paling penting bukti Jemin difitnah untuk pulihlan sokongan kpd Jemin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun tak faham apa yang kau tulis ni.

      Delete
    2. kd... dia ni jenis bebal dan bingai.... mana nak faham apa2... dalam otaknya bak jatuhkan TM dan PH ... kemudian hidupkan Bn dan gerombolannya untuk melanun semula...

      Delete
  16. Puak semburit dan pecacai kalau komen macamlah Mahathir baru politik satu hari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kos lawatan luar negara DS Najib Tun Razak semasa beliau menjadi Perdana Menteri adalah RM8juta setahun.

      Hasilnya,
      Tahun 2016, DS Najib Tun Razak pergi ke China. Bawa balik pelaburan berjumlah RM144 bilion.

      Tahun 2017, DS Najib Tun Razak pergi India. Bawa balik pelaburan berjumlah RM158.4 bilion.

      Kos lawatan ke luar negara Tun Dr Mahathir ke 22 lokasi adalah RM14juta setahun, tahun pertama pentadbiran PM7.

      Hasilnya,

      0 sen pelaburan. Hanya telor Assmin.

      Kesimpulannya, macai PH mana pernah cerdik. Mereka tidak boleh bezakan pencapaian DS Najib dengan Tun Dr Mahathir.

      Nota Tapak Kaki:

      "Mahathir mengingatkan kepada mahasiswa bahawa Al Quran tak ajar berdemo."

      Kita bersangka baik saja. Yang pakai topi putih pergi demo BERSIH 5 siapa agaknya?

      Delete
    2. Anon 11.55

      Either you are born a dumb or dedak infected your grey matter.. whichever way...you are a sore loser...hahaha

      Delete
    3. Anon 11.55 walaupun ko sokong Najib Razak dan aku masih lagi nak kakikan beliau, kerja pelaburan yang gagal sampai tahap RM0.00 dibuat oleh blue eyed boy Azmin semburit tu boleh masuk buku sejarah dunia dan tamadun Islam. (Titas) Wajib jadi bukti Madey PM gagal perform bersama Menteri Kabinetnya.

      Delete
    4. Kalau berhutang dan juga buat keuntungan dengan pertaruhkan perjanjian berat sebelah bukanlah untung namanya. Tak tengok ke perdebatan dalam dewan negara.... bila katakan untung dari luar kulit.... tengok kat dalam rupanya penuh dengan perjanjian berat sebelah dan merugikan negara... aduh...

      Delete