Sunday, July 7, 2019

PECAH LUBANG...





# ADA Perkhabaran mendesak samada Azmin LETAK jawatan atau PM perlu BERLAKU Adil dengan memecat Azmin supaya name Dan imej Tun terpelihara.


Normal



18 comments:

  1. Tun M with his small band is now facing two forces, i,e. within PH & outsider dying Umno.

    Like the proverb says, fighting a devil and the deep blue sea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes bro otai.

      And don't forget, apart from PAS, UmNo and within PH itself, there is another group of human being who live in the "gold cages'', but whoever they are the conclusion has always been the same i.e, Tun and his team would always emerge as the winner whenever there is a battle ensued.

      Mark my word. One day Tun and his team will checkmate and beat all of them for good in just one battle, The Final Grand Battle of End of Times. There will be no more battle thereafter.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  2. Makin hari makin terserlah kemaruk pemimpin2 tertentu nie gila kuasa. Tun M sah2 menggeleng kepala nengok...PH ke..BN ke...PAS ke...DAP ke..semua sama jer mcm budak2 perangai sekor2. Skrg selamat ler org melayu sebab Tun M ada...lepas dia takde besok mmg masuk angin keluar asap la gamaknya org kita. Rimas aku nengok muka2 yg sama jugak berlakon opera cina...melayu..keling tak sudah2. Apa kata kita suruh jeer Agong perintah kejap mcm Sultan Brunei bila Tun M dah takde besok...kasi pupus YB2 cari makan skrg nie...haramkan semua parti2 sampah nie dlm sepenggal dua...flush politician2 yg ada skrg dlm jamban...pastu buat demokrasi baru?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebahagian akan mentertawakan komen sdr anon ini, tetapi saya pula berkata; in shaa Allah sesuatu yang membuahkan hasil yang sama bakal berlaku.

      Sdr anon tidak bermimpi melainkan menyimpan impian dan ia adalah impian yang tidak mustahil.

      Hanya memerlukan qudrahNya dan iradahNya untuk melihat impian ini menjadi kenyataan.

      Ia akan berlaku, in shaa Allah.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. I blif this is what John Doe has repetitively emphasised in his comments...reaching the climax of the battle.

    Sdra Othman, just wonder its not only ordinary devil BUT A GREEDY UNASHAMED UNWORTHY UNDESERVING EX CONVICT and A DARK BLUE SHIP IN THE DEEP BLUE SEA

    ReplyDelete
    Replies
    1. ....and the grand winner would be Tun M and his 313 followers.

      Mark my words.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  4. Ulasan Jhon doe aku siarkan bukan kerana aku sokong 110% tetapi kerana bahasanya lebih sopan dari aku.

    Tulisannya tetap menikam kalbu yang setuju Dan tidak setuju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih bro KD.

      In shaa Allah saudara tidak akan menyesal kerana telah memberi ruang kepada saya untuk berkongsi penemuan saya dengan thaifah bangsa Melayu tentang satu peristiwa besar yang bakal berlaku di akhir zaman.

      Peristiwa ini wujud di dalam khabar-khabar nubuwwah dan masih cuba 'dibaca' oleh ramai pengkaji-pengkaji khabar-khabar ini.

      Hari ini ketika ia belum berlaku sememangnya ada yang membenci dan mempersenda perkongsian saya ini. Saya sedia maklum akan perkara ini, malah sebelum saya berkongsi tentangnya pun, saya telah pun tahu bahawa akan ada segolongan yang akan membenci dan mempersendakannya.

      Tanpa mereka sedari, perbuatan itulah yang akan menghilangkan alasan daripada mereka apabila ia benar-benar berlaku kelak.

      Masa akan membuktikan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  5. Ulasan John Doe macam tahu je ... siapa dia yang dimaksudkan dengan ... there is another group of human being who live in the "gold cages'', but whoever they are the conclusion has always been the same...
    AKAN TERGADAI NEGARA AGAKNYA..!!!???

    Kita tunggu...terima kasih

    ReplyDelete
  6. biar pecah lubang jangan pecah punggung

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum KD

    Saat mula kemenangan PH ramai raikan era baru. Ramai penyokong2 PH merasakan Malaysia akan berubah kpd yg baik.

    Blog kau antara meraikan kemenangan tersebut. PRU akan datang bkn esok tetapi paling dekat 2023. Blog kau juga akan mentertawakan mrk yg bercakap macam la PRU akan terbubar esok.

    KD...apa yg PH buat ini? Perang sebenar antara Tun M dan Anwar. Akibat perebutan kuasa yg sepatutnya tak berlaku krn janji (intergriti) peralihan kuasa. Kau pun ada menulis KD..baca balik..bkn ke sepatutnya takda ribut kalau ikut perjanjian?

    Geng2 kau memang suka berpolitik setiap masa . Apa sahaja isu di politikkan.. UMNO dah kalah. Najib tau PRU bkn tahun depan tapi 2023. Aku tak sangka Zahid memang hebat strategi politiknya. Selama ni aku ingat permainan kuasa hanya antara Tun M dan Anwar sahaja .Rupa-rupanya Zahid antara pemain utama.

    Zahid diam dan buat bodoh bila masuk balik kerja kecoh semula. Agak2 korang sapa yg hebat Tun M,Anwar atau Zahid? Sapa kena main sapa? Analisis politik ni rakyat tak minat pun... Yg menguasai gelangang politik sebenar Najib. Makin Hari pengikutnya makin bertambah.Najib tak ambil pot permainan rebut kuasa. Najib bercakap soal kehidupan.Najib bercakap soal ekonomi hari ini dan esok. Najib melangkah bergaya mempopularkan dirinya ketika Pemimpin PH bermain politik kuasa bersama Zahid Hamidi. KD..setahun dah berlalu.

    ReplyDelete
  8. KD..buka komen buat macam dahulu. Blog kau ada kelebihan.Yg berbincang masih waras. Dedak dah takda mana mungkin ada lagi golongan bahasa kasar. Kalau ada juga tau la kita ada dikalangan kawan2 kau pergunakan kau.

    Dalam politik cara engkau KD semua boleh jadi. Talam 2 Muka perkara biasa. Semua hanya inginkan kemenangan walaupun dgn cara menikam kawan. Ingat KD kata2 TUN Mahathir? Tiada kawan dalam politik. Lim Kit Siang juga kawan kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Talam ADA semuka je..

      Yang satu lagi TU BELAKANG talam..team Anwar, Azmin, Haziq, saiful Dan...

      Aku sokong PH jadi kerajaan..Najib dipinggirkan

      Selepas itu aku balik asal..sokong yang pd fikiran aku benar, kalau Lim GUAN eng, Najib, Zahid benar Dlm sesuatu perkara atau sesuatu masa..aku akan sokong

      Delete
    2. Buka Komen? Dah buka? Sentiasa buka? Cuma tertunda...

      Delete
    3. buka ja KD macam dulu2..biasa la politik hati mesti keras hati tisu jgn masuk politik.Seperkara lagi talam 2 muka ni sebahagian dari strategi politik demokrasi.

      Delete
  9. Pecah lobang ke desperate nak bertongkatkan kuasa?

    ReplyDelete
  10. PH nie guna dia utk tumbangkan najib...period. Skrg ni dlm PH sendiri banyak YB2 opportunist...yg dia sendiri tak sangka akan menjawat jawatan2 tinggi dlm parti dan dalam kabinet. Semua nie terjadi sebab diorang taking the bet on the winning side...kita semua tahu manfaat kalau berada dibelakang Tun M. Skrg ramai yg mula tumbuh tanduk semata2 tau Tun M sendiri terikat dgn janji2 yg beliau terpaksa buat semata2 nak selamatkan negara drp lunyai dikerjakan UMNO. Tun M tau masa bukan menyebelahi dia dan dia jugak tau puak2 nie kalau diumpan jawatan...kuasa...semua akan buta punya. Malah satu brader tu terus jadi bersih drp hukuman penjara semata2 balasan sokongan kepada Tun M. Anak bini jadi YB...pastu jawatan no 1 negara bakal menjadi milik brader tu. Tak penah dlm sejarah demokrasi kita diuji sampai mcm nie di mana seorang negarawan ketiadaan pengikut yg benar2 cintakan negara melainkan askar2 upahan yg mahukan balasan atas kemenangan PRU14 aritu. Jgn temberang la kalau beriya2 mahu membela rakyat tapi membisu bila kebolehan menjawat sesuatu jawatan menjadi bahan jenaka rakyat. Segelintir menteri2 shj yg nampak OK ler...kalau ikut kata PM...barely passing the mark. Skrg...agak2 la kalau rakyat kata tak suka menteri itu atau ini kerana prestasi mengarut diorang...sanggup tak rela melepaskan jawatan dan digantikan dgn YB lain yg layak? Menteri sukan...menteri kereta terbang...menteri pelajaran...menteri sumber manusia...menteri sawit...menteri luar bandar dan beberapa menteri lain semua dah jadi bahan jenaka rakyat tapi takde sorang pon yg sanggup turun. Ada menteri muda belia...takde jasa...dlm UMNO pon tak menyerlah...skrg dah ada Datuk Seri...?? Aku pangkah PH kerana trust aku kat Tun M semata2 tapi lepas beliau takde lagi maybe aku takan mengundi lagi kut. Buang masa dan terasa bodoh jer nengok YB2 kita nie terjerit terlolong semata2 nak raih undi walhal kita tau Malaysia nie takan ke mana kalau si polan tu terpalit skandal sana sini dan begitu la seterusnya kepada anak cucu kita. Tun M bijak bila dia jemput semua masuk BERSATU sebab dia melihat politik melayu nie semakin mengarut sampai banyak parti2...pastu bangsa dah jual...agama dah jual...apa lagi modal mau jual??

    ReplyDelete