Wednesday, July 31, 2019

SEGELINTIR ORANG ISLAM MALAYSIA TINGGI PHD DARI IMAN...

Phd.. Tak boleh tengok orang lain senang sikit.. Lebih sudu dari kuah.

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2019/07/dr-mahathir-on-zakir-naik-yeah-we-have.html


# Kita tolerate dan hormati perbezaan politik tetapi kalau niat dan tindakan untuk menghulur tengkok orang Islam kepada kapir,  wajib tentang.


4 comments:

  1. baru baca kat mkini pasal 100 lebih ahli DAP bantah keputusan kementerian ajar tulisan khat di SJK .. hujah dari puak ni di komen2 kononya asal jawi dari Arab... konon cara halus nak islamkan puak deme. pada aku rasa hujah ni sangat kelakar..

    sebab dulu ada kes puak deme tuntut kalimah Allah diguna dalah kitab deme.. ni baru nak suruh ajar tulisan khatj awi dah macam kera kena belacan.

    hujah kononya jawi dari arab .. bukan malaysia. padahal cari dalam perlembagaan bahasa pengantar disekolah dibolehkan guna bahasa dari China atau India ? dan sekolah perkauman boleh wujud ke kalau ikut perlembagaan.

    aku rasa kita orang melayu dah cukup berkompromi dengan cara paling berkhikmah.. aku rasa dah tiba masa untuk hapuskan sahaja sekolah jenis perkauman dan diganti dengan sekolah dengan semangat kebangsaan.

    orang Arab kristian pakai bahasa arab bertutur dan menulis masih lagi kristian... inikan pula jawi.

    kelakar sungguh puak rasis dan anti islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam mana² parti akan ada 50-100 pemakan dedak yang boleh di arah Itu Dan ini.

      Pernah tengok tiap kali demo Lobak hanya bawa 50 orang yang sama?

      Delete
  2. Maaf cakaple KD

    OSTB ni lagi kuat menghasutnya berbanding Budin dan Tukar Tiub.
    Suka siar cerita sebelah pihak tanpa rujuk sebelah pihak lagi. Pastu buat ulasan sikit dalam kaler biru yang menganjingkan...

    Nampak je macam pro sebab blog lebih kepada bahasa Inggeris, isi kandungan lebih kurang je macam kat fesbuk yang tak betul sangat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. OSTB kecewa selepas Tun M buat keputusan tak boleh ikut saranan beliau.

      Delete