Thursday, July 18, 2019

TIDAK DAPAT TIDAK DALANG SEBENAR SUDAH KEPANASAN

Secara langsung atau tidak langsung
Betul atau tidak betul
Persepsinya Anwar lah dalangnya..

Kalau bukan dia dalangnya,  kenapa perlu campurtangan dan desak Azmin..
Kenapa perlu menjarak diri dan membuat kenyataan akhbar tanpa kehadiran Azmin..
Kenapa perlu bertikam lidah dan membebani Azmin dengan kenyataan² pedih.

Lebih² lagi penglibatan setpolnya dan kenapa tidak digantung keahlian serta merta....

Siapa pula Menteri dan Timbalan Menteri yang ada kemungkinan terlibat, bagaimana kalau mereka dari team Anwar?

Kalaupun bukan Anwar dalang sebenar tetapi penyakit sudah nampak padanya. Cari penyakit dapatlah sakit.

Lebih malang,  Anwar tidak mendapat sokongan penuh,  dan untuk beralih ke plan C,  apakah Anwar cukup kekuatan, dalam keadaan sekarang,  dia almost sendirian..

Sukar mencari dalang sebenar jika dalang persepsi lebih menonjol.

25 comments:

  1. Dalang bukan perkara isu penting buat masa sekarang..isu pentingnye betol ayo tidak Jemin semburit kerana muka sebijik mcm jemin..
    Kalo.polis dah sahkan bukan Jemin baru dalangnye jadi perhatian kerana jahat...

    Tapi kenape Hamid tak mau hantar vedeo untuk dianalisa di negara maju seoerti odio suara nik abuduh?...
    Nak coverup Jemin atas arahan tokey?...

    Kalo Anwar dalangnye pon ape salahnye kerana Jemin jadi balaci madey nak sekat anwar.....lsgi pon polis tak mampu nak sahkan bukan Jemin...

    Lobakman sudah hantar vedeo untuk analisa di indonesia...jika disahkan betol jimin rosaklah reputasi Jemin...bijak jugak lobakman nak counter pakar malaysia yg dibayangi oleh tokey besar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobakman pun dah jadi barua anear? Dah agak dah..

      Tak yah le hantar Indonesia, Indon di ladang sawit sini pun dah boleh sahkan..

      SUDAH Tak PENTING Siapa di video..Anwar Dan Azmin sila berundur, no class.

      Delete
    2. Lobakman ambik kesemapatan nak hancurkan PH....biasa lah kerja musuh...

      Azmin yg patut berundur...anwar tak desak dia berundur kalo dia bersih..kalo dia tidak sebulu dia boleh tubuh parti sendri kerana dia sudah ade penyokong......PKR ditubuhkan oleh anwar ...

      Delete
    3. Setuju bebenar..

      Brader dan Azmin kedua-duanya tak layak. Berperanglah korang berdua. Yang kalah jadi abu yang menang jadi arang.

      Kunyit telah menjadi punca PKR ditubuhkan dan kini kunyit sedang menjadi punca perang saudara di dalam PKR.

      Azmin tidak lagi berselindung menyerang balas apabila diserang Brader.

      Natijah peperangan ini sudah pun diketahui iaitulah kedua-duanya akan tumbang, cuma di antara keduanya yang menggelarkan dirinya sebagai PM-8 itulah yang akan lebih sakit tumbangnya.

      Kah kah kah... Kejora Bapuk Bodo dipersilakan terus meroyan.

      Delete
  2. Anwar tidak desak jemin letak jawatan seblm siasatan polis..Anwar hanye ingatkan Jemin jika polis sahkan betol jemin dlm vedeo Jemin kena letak jawatan..bukan anwat desak letak segera...

    Tak ade isu 0on desakan anwar...yg bersalah kena undur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah..

      Video Brader dengan lelaki Cina tembam, Indon di ladang sawit pun boleh sahkan siapa orangnya.

      Video Brader dengan China Doll, bukan saja KPN masa tu dah sahkan ketulenannya, bahkan Jam Omega juga menjadi saksinya.

      Disabitkan di mahkamah? Ya, sabitan kekal sehingga ke mahkamah tertinggi negara dan akhirnya diberikan pengampunan.

      Lebih banyak Brader, pak Budin dan Kejora Bapuk Bodo berkata-kata lebih jelas bahawa Brader memang tidak layak menjadi PM.

      Mark my words, Brader takkan menjadi PM. John Doe sedikit pun tidak meragui perkara tersebut.

      Masa akan membuktikan.

      Wallahu a'lam.

      Kejora Bapuk Bodo silakan terus meroyan. Kah kah kah...

      Delete
  3. Video semburit ini berjaya membuktikan Anwar Ibrahim bukanlah pemimpin hebat utk menggantikan Tun Dr.Mahadir. Apa strategi dia untuk sailing Tun M, semua makan diri. Ibarat main dam 'Snake & ladder" berkali-kali dah nak game, terjatuh semula ke bawah! Sekarang Wan Azizsh & Nurul pun dah menjarakkan diri. 20 tahun lebih Dr.Wan Azizah berjuang untuk membersihkan dia, semua sia-sia belaka. Bak kati Umi Hafilda, dua-dua - baik Anwar atau pun Azmin, tak boleh jadi pemimpin. Kita kena cari orang lain....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik minah... teori ko anwar nak sailang madey meleset sama sekali..persepsi bodoo saja...kalo anwar nak sailang madey dah lama anwar boleh buat...seblm madey angkat sumpah semasa menunggu laporan SpR kpd Agong, Agong sudah offer tawaran PM kpd Wan Azizah..Jika anwar tidak berpegang kpd janji anwar sudah suruh wawi terima tawaran Agong....cik minah selalu bersangka burok kpd anwar..hati bussuk....bertaubar lah minaah oooi..

      Delete
    2. Cik minah...ummi hafilda masih dendam kpd amwar keranacanwar tolak cintanye...

      Azmin sudah jadi balaci madey kenape ummi madih dendam dgn azmin?...ummi hafilda mata duitan..pernah berbohong tuduh anak azmin adalah baka anwar...azmin telah buat ujian DNA buktikan budak itu anak asli azmin...ko mudah kena tipu cik minaah ooit..

      Delete
    3. Anon 556, kalaupun Azizah setuju..mat Sabu, GUAN eng Dan Muhyiddin say no.. nothing can be done.

      Delete
    4. Anon 600, logik KE ummi nak bercinta DENGAN kaki semburit mcm Anwar?

      Delete
    5. Saya malas layan geng semburit bila mereka balas komen saya. Buang masa. I stand to my opinion. Memang dua-dua tak layak jadi PM. Saya tak mahu menyesal di kemudian hari.

      Delete
    6. Aku pon heran dgn pemikiran ko KD....taraf orang kampong jeer.....berape tahun anwar dlm penjara?...ade cerita banduan kena semburit?....malah pegawai penjara turut berkempen di prk PD hingga sefool hilang deposit...

      Delete
    7. Apa? Wan Azizah tolak tawaran Agung? Kah kah kah, percubaan menutup kisah sebenar selepas percubaan sailang Tun gagal.

      Wan Azizah tidak dapat menjadi PM disebabkan DAP, PAN dan PPBM mahukan Tun.

      Percubaan sailang Tun hanya setakat mampu menangguhkan Tun mengangkat sumpah tetapi gagal menghalang Tun menjadi PM-7.

      Segala percubaan mahu menjatuhkan Tun memang hanya memakan diri. Itu namanya terkena tulah dan John Doe telah pun memberitahu mereka ini semua telah terkena tulah karamah Pembawa Panji Hitam.

      Tun kekal kukuh sedang yang cuba menjatuhkannya dari dalam PH sendiri yang semakin panik.

      Tun Mahathir adalah ketua pasukan yang tidak pernah tewas. Zaman akan berubah semata-mata untuk ia kekal menjadi PM bagi bangsa Mim.

      PH1 akan berpecah tetapi Tun akan tetap kekal sebagai PM di bawah PH2. Apabila PH2 mengambil alih daripada PH1 maka akan berpindahlah zaman ini daripada zaman fitnah kepada zaman baru.

      Tun Mahathir adalah The Fata At-Tamimi, The Grand Old Man of the Malays, the one and only candidate who fulfills all the criteria of the prophesized Carrier Of The Black Banners From The East.

      Kah kah kah.. Kejora Bapuk Bodo silakan terus meroyan. Kamu, Pak Budin dan Brader takkan mampu menang ke atas Tun.The Final Twist bakal menjerat diri sendiri.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    8. Bukti Madey ahli politik sejati. Perbuatan dan kata-kata mereka tidak boleh disahkan benar walaupun oleh tuannya sendiri.

      Delete
    9. Kemape ko sentap sangat?...takut berhujjah kenape masuk blog?..nak mengata orang buat blog sendiri..

      Delete
    10. Cakap oatad temberang langsung aku tak boleh pakai..

      Delete
    11. Kejora Bapuk Bodo,

      Berbagai-bagai gelaran buruk kamu berikan kepada aku, dan sentiasa nak mengata aku di dalam komen-komen kamu walaupun ketika aku tak muncul, dan walaupun sejak asalnya aku tak berminat nak komen balas kepada komen-komen kamu yang kosong tiada nilai tu.

      Kini, aku baru saja mengulangi kata-kata Kejora Bapuk Bodo silakan terus meroyan kamu dah sentap dan nak menangis.

      Kah kah kah, semakin nampak jelas kenapa kamu pernah memilih Bapuk sebagai nama tengah kamu dan kenapa kamu beria-ia menyokong seorang pengamal kunyit menjadi PM. Aaauwww..

      Kalau diri sendiri tinggal di dalam rumah kaca, kenapa suka membaling batu ke rumah orang lain?

      Delete
  4. "Aku tak dapat, kau pun sama
    Jangan nak potong nak lawan tokey
    Aku nak cepat, dah penat bergema
    Dah bagi tarikh Tok Wan tak okey!"

    "Semua ini kau punya pasal
    Padan muka video Sandakan
    Tok Wan tahu..biar menyesal
    Hihi..kau sekarang tentu tertekan!"

    'apa pulak kau kata aku
    Kau ke dalam aku berkorban
    Rakyat tahu kau buruk kelaku
    Sabit mahkamah kes pun jamban!'

    'cerminlah diri dunia pun tahu
    Dah dua kali ke Sungai Buloh
    Jawatan PM kau yang mahu
    Video Cinadoll..tengok berpeluh!'

    "Cakap tu perlahanlah sikit
    Orang dah lupa jangan kau ulang
    Tersebar lagi aku pun sakit
    Habislah aku, berputih tulang!"

    'kau yg suruh aku berhenti
    Aku tak mengaku video tu aku
    Kau pun resign, apa di nanti
    Video kau ada, taknak mengaku?'

    Mirror..mirror on the wall
    Who's the villain of them all?
    Backside leaders in the prowl
    Show them the door,let them crawl!




    ReplyDelete
  5. KUNYIT SEDANG MELANDA NEGARA…..!!
    ANWAR IBRAHIM PELOPOR SKANDAL HOMOSEKS.

    Sejarah Tanah Melayu bebas dari skandal Kunyit Jantan main bontot Jantan. Hanya setelah munculnya Anwar…..

    TPM 1993~1998 ………..kunyit.
    Ketua Umum (Ketum) PKR…Kunyit.
    Presiden PKR…….kunyit.
    Tim Presiden PKR………kunyit.
    Ketua Angkatan Muda PKR..kunyit.
    Sodom Gommurah…..dihancur lambung terbalikkan pun sebab kunyit.

    Tun M memang patut tidak berat sebelah. Puak2 ‘stor kunyit’ tak seharusnya berada dalam pentadbiran negara setelah Taqdir Illahi menyingkap buruk laku pengamal2 homoseks luar tabiee yg hewan pun tidak lakukan.

    SELISIH you, I tak rela dunia akhirat…….!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Aotaman ko tak layak tukar fakta sejarah....hihihi

      Delete
  6. BAPA BURIk ANAK RINTIK
    BAPA BURIT ANAK SEMBURIT

    Anwar: Min U pi lah cuti dulu, sementara polis siasat.
    Azmin: Kenapa pulak?

    Anwar:;Orang semua dah dok kata pasal hang.
    Axmin: Tak mau, depa konspirasi dengki kat aku.

    Anwar; Hang dah kotoqkan Parti Klentong Rakyat (PKR).
    Azmin: Aku tak peduli, aku dijebak.

    Anwar: Salah hang. Dah makan tak tau simpan..
    Azmin; Hang pun apa kurang. Cermin muka hang dulu. Dulu pun hang kantoi. Aku jadi begini pun, siapa yg ajar.. Kan kita pun pernah sekatil sebantal.

    Anwar: ?????? (mampuihh…!!)

    He he he

    ReplyDelete
  7. HEBOH KELUAR JADI TAJUK BERITA
    BAPA BURIK ANAK RINTIK

    Pergeseran dalaman PKR semakin memuncak petang ini apabila membabitkan dua pemimpin tertinggi parti itu – Anwar Ibrahim dan Mohamed Azmin Ali.

    Selepas gesaan Anwar agar timbalan presiden PKR itu perlu meletakkan jawatan daripada Kabinet jika terbukti beliau terlibat dalam video seks yang kini dalam siasatan polis, Azmin membidas presidennya dan memintanya untuk “cermin diri sendiri”.

    “Baca bibir saya. Bagitahu dia, dia mesti tengok ‘siapa lelaki dalam cermin itu’,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen selepas sidang berakhir petang ini.

    Diminta pemberita untuk mengulas lanjut, katanya “Suruh Anwar muhasabah. Cermin muka dia dulu,” katanya sebelum berlalu pergi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwr dah jawap pon...saya sudah lihat cermin...hihihi...

      Delete
  8. azmin atau anwar, pengundi tak rugi. yg rugi dan hilang peluang orang keliling pinggang. kalu dah kaki semburit memang memang hampehh. rasuah, semburit, dan sealirannya memang kita nak tendang jer. tapi pengikut yg bakal hilang wang besar memang akan pertahan bosskur walaupun bosskur tu terbukti bersalah. wang menutup mata, hati, jiwa, fikiran kerana habuan besar di hujung lubang gelap.

    ReplyDelete