Friday, July 19, 2019

We could lose all because of power struggle, Mahathir tells PH

We could lose all because of power struggle, Mahathir tells PH: The prime minister says if PH component parties could keep aside their differences before the elections, why not now.

35 comments:

  1. Pkr jemput Tun M ke retreat Port Dicksen untuk desak dia letak jawatan dan serah kpd Anwar sebab sepanjang jalan menuju ke camp retreat ada banner...Mahadir, letak jawatan dan serah kpd Anwar segra!...Nampaknya brader dah tak sabar lagi nak jadi PM, kata blogger OTB.....(Selisih malikat 44, mintak dijauhkan bala ini). Siap blog OTB tepek gambar mereka atas pentas which shows muka dan body language masing-masing. OTB kata, dari body language Tun M, the answer is No, No and NOOOOO.....padan muka brader. Tunggu masa Hamid Badur ambil tindakan tangkap ketua dalang video semburit. Hope he got the gut to do it.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarkan mereka mencuba kerana mereka takkan mampu menang ke atas Tun. Bahkan disebabkan percubaan mereka itulah mereka akan tewas mutlak.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  2. Madey membayangkan ketakutan akan kalah dlm pru15... Madey pon bimbang kalo anwar bawak PKR keluar dari PH madey dan boboi akan terguling dgn sendirinye ....PKR tulang belakang kekuatan PH...dap dan amanah terima madey kerana anwar...
    Konco Jemin tak ramai dlm PKR...Jemin tak ade pengaruh yg besar berbanding anwar...kalo pengaruh Jemin cukup kuat madey tak peduli pon..jemin pon berani desak anwar letak jawatan...jemin setakat berani cakap suruh anwar lihat cermin...lucu.... madey harap jangan buang Jemin...
    Takut jugak madey kpd pkr dan anwar.....hihihi..

    ReplyDelete
  3. Madey sedar diri Bersatu ciput tak boleh menang pru....pengaruh madey tak sekuat mana..Bersatu bergantong kpd PKR DaP dan Amanah....survey IDE diakui secara tidak langsong oleh madey..hihihihi..penjilat saja khayal yg cakap madey kuat dan boleh kibar panji hitam legam.......kikikik..

    ReplyDelete
  4. Tun dh berjaya singkir najib.

    Manakala bang non masih tergaru2 tercakar2 nk mencari sokongan menjadi pm.

    Ada baiknya PH berkubur jika bang non jdk pm

    ReplyDelete
  5. Wak seman jangan berkhayal banyak sangat dgn kutuk anwar...pengaruh madey sudah merosot...madey kata.we vould lose GE....hihihi...madey masih perlukan anwar...Bersatu blm cukup kuat untuk kalahkan umno...PKR tumbang PH tumbang....kikikikik..

    ReplyDelete
  6. Talk to the hand or to the mirror laaaa. Kahkahkah.

    ReplyDelete
  7. Tengok Dap sokong anwar..pkr cabut Dap cabut..terguling tergolek nyok madey..Dap bukan percaya madey altipoo...Jemin pon Dap tak sokong kalo madey nak lantik PM8..

    DAP rep: Azmin should realise he doesn't stand chance of becoming PM
    8:26 am (Updated 8:38 am)

    A A
    DAP's Sungai Pelek assemblyperson Ronnie Liu (photo, above) said PKR deputy president Mohamed Azmin Ali should realise he does not stand a chance of becoming prime minister over PKR president Anwar Ibrahim.

    This, he said, is because the majority faction in PKR, as well as Amanah and DAP, backs Anwar as the next prime minister.

    He added that Anwar has been agreed upon by Pakatan Harapan as the person to succeed Prime Minister Dr Mahathir Mohamad but Azmin being the "blue-eyed boy" of Mahathir had led to widespread speculation that there was a plot to make Azmin prime minister instead of Anwar.

    ReplyDelete
  8. Kekuatan PH terltak kpd anwsr…...dap dan amanah sanggup terima madey altipoo kerana anwar…

    Anwar cabot depa semua blah..tergulinglah madey dan boboi menangis kering....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Let us see sapa terguling.....Mahathir ke Anwar?

      If mahathir can defeat KEPALA BAPAK KAU...what is ex convict of sodomy.........

      Delete
    2. Mahathir can defeat BN/Najib not because of his strength or his aura, but because of his "manifesto kencing rakyat"!
      If he can live until GE15, then we'll se see the truth.

      Delete
    3. Bro 9:44,

      Tun Mahathir telah memenangi kesemua pertempurannya bukan setakat dengan Kepala Bapak Kau sahaja.

      Dia telah menang ke atas Brader semasa PAU, semasa reformasi dan menang lagi ke atas Brader di dalam kesemua PRU selepas itu apabila mereka bertembung.

      Dia telah menang ke atas 3 serangkai berpakaian biri-biri yang menggelarkan diri mereka 'Kepimpinan Ulamak'.

      Dia menang lagi apabila bertembung dengan seorang Ketua Hakim Negara yang bergelar Tun ketika dia hanya bergelar Dato' Seri.

      Dia juga telah menang ketika bertembung dengan sekumpulan pemberontak takfir yang membunuh polis tanpa alasan yang sah dan dibunuh balas.

      Dia malah telah menang 2x ke atas Majlis Raja-raja di dalam usahanya untuk meminda perlembagaan pada bab kuasa mutlak YDPA dan kekebalan Raja-raja daripada proses undang-undang.

      Malah apabila YDPA-15 enggan memanggilnya untuk majlis angkat sumpah sebagai PM, dia hadir sendiri dan menunggu berjam-jam lamanya di dalam kesejukan sehingga akhirnya YDPA tiada alasan untuk tidak menjalankan majlis angkat sumpah tersebut.

      Dia malah-malah lagi telah menang ke atas bekas negara yang menjajah negaranya di dalam pengambilan semula Guthrie dan Carcossa Seri Negara.

      Apabila dia melancarkan kempen Buy British Last, negara bekas penjajah itu terpaksa tunduk kepadanya dan perlu memberi roti dan gula-gula kepada warga dari negaranya semata-mata untuk tidak menghentikan kempen itu yang telah mencederakan mereka dengan teruk.

      Di dalam setiap kemenangannya, dia telah menyelamatkan bangsanya daripada kebinasaan sekiranya dia telah tewas. Melalui kemenangan demi kemenangannya juga
      dia telah menaikkan maruah bangsanya menjadi lebih hebat berbanding bangsa yang pernah menjajah bangsanya.

      Saya tidak akan takut untuk meletakkan tengkuk saya untuk bersama-sama dengannya apabila keadaan memerlukan kerana saya tiada keraguan bahawa dia dan pasukannya adalah thaifah mansurah yang bermaksud pasukan yang diberikan pertolongan. Pasukan ini tidak akan tewas, walau di dalam apa-apa keadaan pun.

      Brader dan penyokong2 amalan mengunyit dipersilakan mencuba menjatuhkan Tun. Kalian yang akan tewas mutlak. Saya tiada keraguan tentangnya.

      Asal kelak jangan tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. Hihihi.... Bacaan mentah taraf budak² politik hingusan....

      My2sen

      Delete
  9. Ye ke kekuatan PH terletak pada Anwar semburit.......???????
    Saya tak undi dia Ph14. Saya undi Tun Mahadir. Pru15 belum tahu lagi nak gi mengundi atau tak. Biarlah remaja 18 tahun mengundi dan jadi matang dari pengalaman mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, kita serupa.

      Saya pula bukan mengundi sebarangan orang di dalam PKR.

      Saya seorang pengundi Parlimen Permatang Pauh. Pada PRU yg lepas saya telah mengundi Nurul Izzah bukan kerana Brader adalah bapanya, atau Dr Wawi adalah ibunya atau kerana PKR adalah partinya.

      Saya telah mengundi Nurul Izzah semata-mata disebabkan Nurul Izzah adalah calon PH dan PH pula diketuai oleh Tun Mahathir.

      Hakikatnya ialah pada PRU14, PH telah diketuai Tun dan Brader langsung tidak terlibat kerana sedang berada di dalam penjara akibat kes mengunyit.

      Hakikatnya ialah Brader hanya merasai kemenangan apabila berada di dalam pasukan Tun. Apabila dia menentang Tun dia tewas.

      Hakikatnya juga ialah ketika Tun menang bergaya di Langkawi, Brader langsung tidak terlibat di dalam kemenangan itu sebaliknya apabila Brader bertanding di PRK PD, Brader yang ketakutan dan panik kerana melihat respon orang Melayu sangat rendah telah meminta Tun turun berkempen untuknya dan Tun telah oblige walaupun selama 22 tahun menjadi PM, mana-mana PRK hanya akan diketuai oleh TPM dan PM tak perlu turun. Kemenangan Brader di dalam PRK PD punya sentuhan Tun di dalamnya.

      Apabila Brader menentang Tun, saya tidak punya sebarang keraguan bahawa Brader akan tewas dan Tun akan muncul pemenang.

      Penyokong amalan mengunyit termasuklah Kejora Bapuk Bodo dipesilakan terus meroyan. Seorang pengamal kunyit yang telah kantoi takkan menjadi PM Malaysia.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Kalo anwar tak setuju terima madey DAP dan mat sabu yg dah lama bermusuh dgn madey sanggup terima madey?....sori lah bro..

      Delete
    3. Anwar yg sembah madey ato madey yg sembah anwar untuk tumbangkan najib?..

      Delete
  10. Saya tegaskan sekali lagi, baik Azmin mahupun Anwar - dua-dua tak layak jadi PM Malaysia. Harap Tuan Hamid Bador ada kekuatan dalaman untuk berterus terang , siapa pelakon dan penerbit video semburit ini. Mungkin si penerbit cuma wistle blower dan tak perlu ditangkap, tapi dia juga pernah berlakon dalam banyak video. Salah satunya dah disahkan tulin, ialah video china doll. Dua-dua memang perlu ditangkap baru adil dan aman Malaysia. Baru boleh tumpu kpd ekonomin pulak. Selagi tak ditangkap, kita tetap huru hara. Kalau zaman sodom-gamura, Allah turunkan bala dlm bentuk gempa dan letupan gunung berapi, sekarang ni, musnah oleh kejatuhan ekonomi. Yang menderita ialah rakyat. Jadi, jangan taksub. Dua-dua orang ni, mesti dinyahkan. Allah akan melindungi kita. Kita akan dapat juga seorang pemimpin untuk memegang jawatan PM8. InsyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perut boroi anwar ke?..ko dah tengok blm vedeo pam china doll?...ko hanye hearsay cik minah...

      Delete
    2. Takkan cik minah yg lebih layak plak..

      Delete
    3. Jangan harap Hamid bador berani dedahkan...Hamid tak berani hantar vedeo keluar negara untuk analisa oleh pakar.....

      Cctv hotel sandakan tunjukkan 3 orang keluar masuk bilik Jemin di malam dikatakan kejadian berlaku....

      Delete
    4. Cik minaah pernah dengar madey cakap Jemin tak bersalah semasa polis masih siasat kes semburit?....ape tujuan pm cakap begitu?..

      Hamid tertekan...

      Kes rogol oleh mp Dap perak pon polis.tak berani reman...

      Delete
    5. Kalau Anwar berjaya jadi PM, mark my word, setiap masa kita akan dihujani dgn video semburitnya atau video memburitnya. Betina, jantan semua jenis lubang habis ditalanya. Sorry terpaksa cakap kotor, I don't trust this kind of man as a leader. A leader must always be seen clean and acting clean. Tak boleh terperangkap dgn skandel duit, betina, apatah lagi sesama jantan. Elok we get ridd of them awal-awal sebelum menular kpd jenarasi akan datang. Tak tahulah kalau anda semua yg tag posting saya kat atas ni semuanya kaki semburit...??

      Delete
  11. Isunya sangat mudah.. kalau anwar percaya dia ada ramai penyokong kerana beliau seorang yang hebat maka jangan desak tun letak jawatan. Biarkan saja tun habiskan sepenggal dan bila pru15 nanti namakan diri sebagai pm ke8. Baru adil untuk semua. Kalau PH menang, barulah menang atas kehebatan anwar.
    Ini desak tun lepas jawatan...macam pondan la.. nak lawan sendiri takut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukankah Brader ini penggemar jalan dan pintu belakang?

      Kalau ketuai sendiri PRU15 itu adalah jalan depan dan Brader tahu dia tiada kekuatan untuk menang sekiranya melalui jalan depan.

      Maka pilihan yang ada bagi Brader ialah guna pintu belakang seperti kegemarannya.

      Sebab itulah dia jemput Tun melalui pintu depan untuk hadir di programnya di PD tetapi guna tekanan cara belakang dengan menaikkan banner minta Tun turun segera dan serahkan negara kepadanya.

      Sangat tiada hormat dan sangat bacul berbuat sedemikian.

      Brader dan pengikutnya dipersilakan mencuba jatuhkan Tun. Saya telah berapa kali katakan mereka akan tetap tewas apabila bertembung dengan Tun dan pasukannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Bila plak anwar desak madey letak jawata...kajian IDE milik Kerajaan selangor bawah MB geng Jemin yg buat kajian rakyat gesa madey berundur..

      Delete
  12. Apa lagi kerajaan PH akan potong selepas ini?

    Mohd. Hafiz Abd. Mutalib
    20 Julai 2019 9:07 AM

    638
    KANGAR 20 Julai - Apa lagi yang kerajaan Pakatan Harapan (PH) akan potong selepas ini.

    Nada kecewa itu disuarakan oleh Pengerusi Majlis Belia Felda negeri, Izan Asmawi Habidan selepas melihat perkembangan terbaharu kerajaan PH didakwa menamatkan biasiswa ke luar negara untuk anak-anak Felda.

    Katanya, biasiswa tersebut penting khususnya bagi membantu penerima meringankan beban mereka ketika menyambung pengajian.

    Ujar beliau, sepatutnya biasiswa itu ditambah daripada semasa ke semasa dan bukannya ditamatkan begitu sahaja.

    “Sudahlah para peneroka tertekan dengan masalah kejatuhan harga komoditi itu sehingga menjejaskan kehidupan mereka, kini anak-anak Felda pula bakal berdepan dengan situasi yang tidak menyenangkan itu.

    “Jika benar biasiswa ini ditamatkan, saya berharap kerajaan mengkaji semula keputusan itu. Kenapa perlu dipotong perkara-perkara untuk kebaikan anak-anak Felda ini,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hu hu hu

      LOOK AT THAT.....

      MANY PKR LEADERS RETREAT - STAYING AWAY FROM ANWAR IBRAHIM

      NATION
      Saturday, 20 Jul 2019 (6 hours ago)
      Reports by RAZAK AHMAD, SIRA HABIBU, ZAKIAH KOYA, AIDA AHMAD, M. KUMAR, HANIS ZAINAL, MEI MEI CHU and ASHLEY TANG

      PETALING JAYA: Top PKR leaders, including 15 MPs as well as 21 members of its central leadership council, did not show up at a party retreat that was meant to mend the rift between certain factions and also iron out problems brewing within the party.

      PKR deputy president Datuk Seri Azmin Ali leads the list as the most senior leader who did not and will not attend the retreat.

      The two-and-a-half days retreat for all levels of leaders, right from the grassroots to the top, is being held at a five-star hotel in Port Dickson, the parliamentary constituency of PKR president Datuk Seri Anwar Ibrahim.

      Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad attended the opening night of the retreat at Anwar’s invitation.

      Other leaders who did not attend were those deemed to be Azmin allies, among them vice-president Zuraida Kamaruddin, women’s wing chief Haniza Talha, and youth wing deputy chief Muhammad Hilman Idham.

      In recent days, the gap has widened between the Anwar and Azmin camps after the former said that the latter should resign from the Cabinet if it was proven he was indeed the man in a viral sex video.

      Azmin rebuked Anwar by stating that his party president “should look into the mirror”.

      A group of 24 central leadership council members then signed a statement on Thursday to rebuke Anwar for telling Azmin to resign, while six of 14 state party chiefs signed another statement yesterday in support of their president.

      Foreign Minister and leadership council member Datuk Saifuddin Abdullah, who was part of the group that rebuked Anwar, said he was meeting his counterpart in Jakarta last night and had a packed schedule.

      Party vice-president Tian Chua said he did not go last night. Chua said the idea of the retreat was mooted about three months ago by the top leaders to resolve differences within the party.

      A PKR central leadership council member who is also an MP said he was staying away to send a strong message "to the forever & ever prime minister-in-waiting, Anwar".

      Ha ha ha

      Delete
  13. Bubar lah . Meluat tahap serius ph sampai nk tgk tv pun tak tergamak takut terlintas muka berok2 dlm kerajaan ph ni . Bg rakyat balik buat keputusan baru . Nk tahan apa lagi . Lagi pun malaysia ni bukan bapak depa punya . Duduk sementara nk mampuss sj .

    ReplyDelete
  14. DAP, Amanah, parti Brader
    Tinggalkan Tun jika upaya
    Tak menyempat nak naik ladder
    Mata melilau mulut buaya!

    Tentu Tun tak keseorangan
    Tun jatuh? usah berangan
    Semua taktik di dalam tangan
    Jangan diajak Tun berlengan!

    Parti DAP memanglah sokong
    Brader lemah senang pelangkong
    Video banyak boleh mendukung
    Sebab Brader dah buat pekong!

    Merasa menteri pun sebab Tun
    Lemah longlai bertahun pembangkang
    Sudah menang ego melantun
    Ini betul spesis belukang!

    Tanpa Tun terkulat kulat
    Dok membangkang hingga ke mati
    Dalam kerajaan dah jadi ulat
    Video seks sila berhenti!

    Baik siapa, apa jawatan
    Seks songsang haram disokong
    Berpatah arang berkerat rotan
    Pemimpin begini sebusuk pekong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fan Tun..
      Pantun untuk Kojolla tak der ker?
      Malam tadi macam ada nampak kat Blog Budin!

      Delete
    2. Hah ha ha..
      Fan Tun lari tak cukup tanah..
      Kencing tilam ler...
      Kat Kem Panji Hitam tentera Mahdi ni boleh ler jadi jaguh..

      Delete
  15. INI FAKTA SEJARAH:

    1. Anwar Ibrahim tak ada kerja tetap selepas tamat pengajianya di UM. Tun M pungut dia pd tahun 1982 & kemudian lantik dia jadi Menteri Belia & Sukan setelah dua menjawat Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Lepas tuu lantik dia jadi Menteri Pelajaran, Menteri Kewangan & Timb Perdana Menteri (setelah Anwar berkonspirasi jatuhkan TUN Ghafar Baba).

    2, Najib Razak yg tak tamat pengajian di UK, diambil Tun M jadi MB Pahang, kemudian ditukar ke pusat sebagai Menteri Belia & Sukan, Menteri Pelajaran, Menteri Pertahanan. Di zaman Pak Lah, dia dinaikkan pangkat atas gesaan Tun M sebagai Timb Perdana Menteri dan seterusnya ke jawaran PM.

    3. Tun M ketokohan patrotismenya bermula seawal 50an ketika masih menuntut di Spura yg mana beliau kerap menulis di akbar Straits Times berkaitan hal ehwal orang2 Melayu. Setelah tamat pengajian & memperolehi ijazah Kedoktoran, beliau berkhidmat dgn hospital kerajaan & kemudiannya membuka klinik persendirian. Bakatnya dihidu oleh Allahyarham Tun Razak dan terus dijadikan calon Perikatan-UMNO pd tahun 1964.

    The rest and so on is hitory....



    ReplyDelete
  16. Nahhhh...siapalah Najib & Anwar yg begitu biadab jika nak dibandingkan dgn tokoh2 terkemuka dunia seperti Lee Kuan Yew, Margaret Thatcher, George Bush Snr, Bill Clinton, Paul Keating, George Bush Jnr, Tony Blair, Donald Trump, dll - yg mana semua dah kena penangan & tak angkat muka dgn Tun Mahathir.

    ReplyDelete