Tuesday, July 9, 2019

WELCOME BACK RAFIDAH AZIZ




16 comments:

  1. Rafidah harus dijadikan Menteri Pelajaran untok menjadikan pelajar berkualiti menyabung pelajaran ke maktab yg lebih tinggi. Asas adalah lebih penting untok menyemai keperluan nilai2 pemberajaran dan bersedia untok masadepan yg lebih mencabar menjalani kehidupan.

    ReplyDelete
  2. Dah 40 tahun Aku hidup, baru sekali Aku Dengar ade Yg Kata org lain lagi bagus Dari bapak dia sendiri... Bapak aku tU cuma persara kerajaan, pas dia pencen, Dia keje guard Pasal pencen sikit. Tahun 88 tak silap. Aku Sekolah rendah. Masa form 4 . Aku keje part time Pasal nak buat belanja sekolah. Aku nak bagi bapak aku Rilek. Sejak tu, beban Dia lepas. Aku spm, masuk Mara, Memang Susah, cukup makan. Skang aku tak kaya raya. Tapi Aku ade bengkel yg Aku usaha sendiri. Setakat ni Aku tak pernah bandingkan bapak aku dgn bapak Kawan Aku yg lain. Kerana Aku Susah la Aku Cepat Jadi dewasa... TaK kira mcm mane pun kita Suka sesorang, Jgn bandingkan dgn keluarga sendiri. Walaupun dia Dah pergi. Dia Tau ape Yg Jadi Kat ape Yg Dia tinggalkan...

    ReplyDelete
  3. By the way sorry Lari tajuk. Cuma baru terbaca Dan Sedih sgt anak org ugama cakap mcm ni.

    ReplyDelete
  4. Rafidah tak korup masa bawah madey dulu?...

    ReplyDelete
  5. Nak lantik sesiapa pon jadi PM madey kena dapat persetujuan majlis presiden PH dulu...madey bukan ada kuasa penuh mcm pengerusi BN....

    Boleh pecah PH jika madey buat pandai sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau baru bangun tido ke apa ni? asyik mimpi buruk je..

      Delete
    2. Ko ingat PH tu bapak ko yg punyer ke?

      Delete
    3. Masalah penyokong BERSATU mereka tidak berpegang kpd janji.Masalah bila parti tak berpegang pada Janji.Tunaikan segala perjanjian. Insyallah ada keberkatan.Kalau asyik nak bergaduh mana nak bantu rakyat.

      Kita semua dah merdeka lama sepatutnya tak timbul isu bergaduh macam ini. PH ditubuhkan dgn perjanjian antara semua parti.

      Delete
  6. Mmg madey tknak lantik sapa2..pasal tu dia cakap mungkin 2 tahun..mungkin 3 tahun..lama ckit..mungkin sampai pru15..
    Tk mungkin dia akan jadi pm selepas pru15..itu dia pasti..
    Anwar tk mungkin dia bagi jadi pm..itu pasti..kecuali dia meninggal..
    Kak wan akan pangku..
    Jadi mana rasa2 lebih baik bagi tun..bagi anwar jadi pm..atau bubar parliment..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bubar parlimen madey kojol....madey sudah hilang populariti..

      Delete
  7. Kata walaun umur Tun panjang sebab Presiden jemaah walaun dulu pernah berdoa supaya Tun dipanjangkan usia.

    Aneh sekali kepercayaan walaun ini. Kalau betullah umur Tun dipanjangkan sebab doa seorang Presiden jemaah walaun, sudah tentulah umur Presiden terbabit juga akan turut panjang. Hakikatnya ialah selepas Presiden tersebut dipanggil pulang menghadap Tuhannya, Tun pula dikembalikan ke atas takhta sebagai PM-7.

    Satu hakikat yang tidak boleh dinafikan oleh walaun ialah umur Tun dipanjangkan dan dengannya ia dapat melihat anak bekas Presiden tersebut meninggalkan jemaah bapanya dan menjadi sebahagian daripada anggota pasukan Tun yang menang pada PRU-14.

    Yang sebenarnya ialah Tun dipanjangkan usia kerana dia masih punya Perjuangan Yang Belum Selesai. Pandangan hikmah mengatakan bahawa jika tidak kerana Tun masih punya kerja yang perlu dilakukan sudah tentu qudrah dan iradah Allah tidak akan mengizinkan Tun menjadi PM buat kali kedua. Adakah Tun Hamid fikir Allah tiada daya upaya untuk menghalang Tun M kembali menjadi PM buat kali kedua?

    Dengan izin Allah, Tun M akan selesaikan perjuangannya itu sebelum dia dipanggil pulang untuk berehat.

    Tun Hamid bekas KHN seorang yang pandai rupanya hanya pandai tetapi tidak bijak dan jauh sekali daripada memiliki apa-apa pandangan hikmah.

    Dia telah membuktikannya apabila bersuara dan mengatakan bahawa ajakan Tun M supaya orang-orang Melayu bersatu di bawah PPBM adalah tidak ikhlas dan berniat demi kepentingan dirinya.

    Helo Pak Hamid kenapa begitu bingung sekali. Untuk apa kepentingan dirinya sendiri lagi ketika ia telah berumur 94 tahun, dan menjadi PM selama 1/3 usia negara ini merdeka. Harta yang bakal ditinggalkannya sudah cukup untuk mempastikan anak cucunya tidak hidup merempat. Apa lagi yang ia mahu untuk dirinya sendiri?

    Tun M adalah ibarat seorang tua 94 tahun yang menanam banyak pokok durian di tanahnya ketika ia sedar bahawa kebarangkalian untuk ia sempat memakan hasil usahanya itu adalah hampir tidak ada. Ia hanyalah satu usaha demi kepentingan anak-anak dan cucu-cucunya selepas ia tiada.

    Tun Hamid pula hakikatnya ialah ibarat seorang tua yang tidak pernah terjun ke mana-mana medan pertempuran dan kelihatan iri hati dengan seorang pejuang bangsa yang sentiasa menang di dalam setiap pertempurannya.

    Sekiranya Tun Salleh Abbas juga tewas di tangan Tun M, maka Tun Hamid hanyalah bertaraf sap-sap soi saja.

    Tak percaya? Silakan Tun Hamid turun gelanggang bertarung dengan Tun M dan kita lihat siapa yang akan tewas.

    TS Rafidah Aziz sebagai PM-8? Oh itu ada kebarangkalian juga. Sekiranya bukan TSRA tetapi seorang wanita lain menjadi PM-8 itu juga berkemungkinan. Atau seorang anak negeri dari Malaysia Timur menjadi PM-8 itu juga ada kebarangkalian.

    Satu perkara yang John Doe yakin tidak akan berlaku ialah PM-8 adalah seorang bekas banduan pesalah liwat yang diampunkan. Kebarangkaliannya ialah 0%.

    Menyedari hakikat ini di dalam hati kecil tetapi sengaja bertindak dan berusaha sebaliknya hanya akan membawa kebinasaan kepada empunya diri.

    Menyesal kemudian tiada gunanya.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah bagi ape pon ade tujuanye....Allah sibokkan seseorang dgn urusan dunia di usia tua yg lama untuk melalaikan dari kerjakan ibadah kpdnye...madey boleh lihat kesan kerosakan pemerintahanye 22 tahun dulu...

      Delete
    2. Kalau ikut blog KD sudah ada perjanjian antara Tun M dan Anwar jadi parti UMNNO jgn sibuk.Kami kerajaan.
      Rupa2nya baru aku tau Tun M dan ANwar bergaduh dalam satu kapal..Teruskan. Sambil makan porncorn

      Delete
  8. RAFIDAH kembali hanya cetusan..

    Jika BERLAKU, baik tetapi terhad..
    Jika tidak BERLAKU..biarlah yang muda uruskan secara sedia ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cetusan yg tk betul KD. PH adalah parti yg berkonsepkan macam BN.semua parti bergabung dibawah nama PH. Semua berjuang berdasarkan persefahaman yg terjalin. Sudah ada perjanjian jelas Anwar mesti diberi jadi PM selepas Tun Mahathir.

      Apa yg susah sangat bgtahu bila tarikhnya.Selepas itu bgtahu semua penyokong PH hentikan main spekulasi dan fokus bantu rakyat.Dan terakhir Lupakan Najib beliau bukan lagi PM.

      Delete
    2. udah-udah le tu...

      dah macam perkhidmatan awam pulak...

      dah pencen paksa buleh pulak bagi jawatan kontrek...

      dah pencen tu dah la bagi la peluang orang bawah naik atas pulak...

      orang dah pencen buleh je bagi jawatan penasihat.

      Delete