Saturday, July 6, 2019

WHO IS NAJIB? Apakah dia boleh akur MAHATHIR BETUL? APA pendirian nya Pula kalau Zahid pilih sokong MAHATHIR?

SEBAGAI AHLI umno, aku letakan SEBAGAI pengkhianat parti BANGSA ugama Dan NEGARA hingga akibatnya hilang kuasa.

Kecuali lokman Adam Dan yang makan dedak, apakah ADA AHLI umno yang siuman tidak menganggap bapak SEGALA punca MASALAH hingga umno tewas bukan berpunca dari Najib?

Penyebab umno KALAH adalah dosa besar kerana itu membolehkan DAP menjadikan sebahagian kerajaan.
DAP berkuasa bukan salah MAHATHIR ATAU Anwar tetapi kerana Najib menyebabkan umno hilang kuasa.

WalaUpun Najib ADA jasa, sangat SEDIKIT berbanding PM² terdahulu Dan jasa itu tidak menghalalkan kemungkaran yang dilakukannya.

Zahid juga tidak jauh dari Najib, bersekongkol, pagar yg makan padi.


Kemenangan Zahid SEBAGAI Presiden SEDIKIT sebanyak terhutang budi atas sokongan dari penyokong Najib tidak dapat tidak perlu memikul Najib SEBAGAI bebannya yang senasib.

Tanpa Zahid, Najib terpinggir.


# aku tunggu Komen Mr J yg kononnya perfect tetapi tidak aku siarkan??? Setakat manalah aku takut sangat dengan komen² TU...MACAM Tak.logik.

20 comments:

  1. 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

    ReplyDelete
  2. Yg aku nampak, tun yg desperate skrg ni. Sampai tersasul utk selamatkan umno melayu kena bersatu dan kuat mcm dulu. Nk pilih anwar gantikan tmpt dia, dia pernah ckp peliwat tak layak jd pm. Nak pilih azmin, azmin juga terpalit dgn skandal yg sama. Mak ai! Dgn siapa lg tun nak mintak nyawa? Dap dah ugut kalaulah anwar tidak jd pm.... Maka tun memandang dgn penuh pengharapan kpd umno yg secara prinsipnya adalah musuh politik? Dari segi psikologi, kenapa merayu kpd musuh utk menyertainya sedangkan partinya adalah kerajaan? Tun madey terdesak namun kerana ego, tak sanggup mintak maaf kerana menganiaya dan mendera umno tapi tak malu mintak nyawa dgn umno. Umno tak pedulilah apa nk jd kpd ph dan bersatu kerana perpaduan ummah bersama pas lebih menguntungkan dan lebih bersih berbanding bersekutu semula dgn pemecahbelah melayu kpd berbagai parti.

    ReplyDelete
  3. La, Idup lagi ke Mr J tU. Ingat Dah terjun gaung lepas Umno kalah, Dia org Meracau buka Pasal DAP, Pasal dia org Ada mca Gerakkan Yg lagi rasis, Cuma kemudahan dpt duit, HP mahal Dan sumber rezeki Dah takde. Bila Dah biase cekik dedak, rasa plak keje kilang, pak guard, bawak grab ke, baru ade akal sudahnya Cari rezeki halal... Sebelum ni kipas kuat skit, pas tu nganga besar2. Gedebuk dedak masuk Mulut, org biase Subuh keluar, nak isyak baru balik cari rezeki. Jadi terpaksa la buat fitnah double. Untung2 ade lagi Melayu Yg bodoh percaya... Dgn harapan kembali berkuasa pas ni... Allah pun Dah menyampah nak tolong manusia mcm ni.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum KD

    Soal Tun Mahathir seorang pakar strategi politik aku tk nafikan. Cuma perlekehkan Najib dan terus mengatakan UMNO mesti tolak Najib itu pendapat yg angan2.Aku tak faham la adakah kita nak tutup semua berita yg diterima..Macam aku cakap sbm ni aku tengok FB Najib. Setiap mana yg dia pergi rakyat berkerumun. UMNO jgn kata la.Tengok ja dimana dia pergi ke persidangan auranya cukup kuat. #Tun Mahathir dah takda aura dgn UMNO.#

    Dulu aku yakin 200% UMNO bungkus kerana isu Najib. Sekarang apa yg terjadi? Najib dah ke mahkamah bukan ? Aura najib makin bertambah bkn berkurang?

    Pertempuran klimaks HANYA boleh menang bkn dengan Strategi politik.Tun Mahathir kena Bangkit melawan dengan angka ekonomi.Rakyat nakkan BRIM 2k.Rakyat bkn hendak jual negara..Najib dahulu bkn ke dikatakan jual negara?

    Masa ada lagi KD..yg penting UBAH pertempuran Klimaks kepada isu rakyat bkn lagi NAJIB,ZAHIH<UMNO,1MDB..KD abaikan semua masalah politik..Jadikan RAKYAT BAHAGIA sbg pertempuran klimaks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tengok tahi, mesti lalat kerumun,kan. Pasal apa tu.....bau dia atau warnanya....?????
      Jadi, jgn begitu kagum tengok orang kerumun Najib. Sekarang ni dia ada awra badut. Orang Melayu memang suka badut. Mereka suka ketawa. Mereka suka bera gan sebab tu filem serius susah nak laku tapi HANTUMAK LIMAH pecah pangong dgn kutipan 37 juta ringgit berbanding filem PULANG yg cuma 3 juta.

      Delete
  5. Othman Ahmad
    PERKEMBAR aka UMNO dah jadi “arwah” sejak ianya diterajui oleh PM5 & PM6 gara-gara tidak menepati kriteria-kriteria berikut…..

    1. Tokoh Kelas Dunia yg diiktiraf di peringkat Antarabangsa.
    2. Tokoh berwibawa, berjati diri & yakin diri.
    3. Tokoh yg disegani walau tidak disenangi.
    4. Tokoh yg berani..tak tunduk kpd sesiapa termasuk kuasa2 besar.
    5. Tokoh yg cekap & tangkas.
    6. Tokoh yg berwawasan mendahului zaman.
    7. Tokoh yg bertampilan & berketrampilan (presentable & flamboyant), dan
    8. Bersih tidak ada rekod jenayah, terutama Main Bontot.

    ReplyDelete
  6. Long long ago, there was a great meeting for a debate between Sunni & Shia. The meeting was well attended by so many Shia Scholars, but only a sole (one) Sunni Scholar attended.

    The Sunni Scholar walked in late with his sandal under his armpits. All the Shia Scholars were bemused and he was asked, “why have you entered holding your sandal….??”.The Sunni Scholar calmly replied, “I heard the Shias in the time of prophet SAW used to steal sandals”.
    Upon hearing this, all the Shia Scholars stared at each other feeling bemused. They protested angrily and told the Sunni Scholar, “How can that be, THERE WAS NO SHIA IN THE TIME OF PROPHET MUHAMNAD SAW”.
    The Sunni Scholar smiled & calmly replied, “There you are, we are all one in Islam, and with that ends our meeting for debate”.
    ————————————————————————–‘

    Moral of the story:
    There was no faction/s such as Sunni-Shia sect when prophet Muhammad SAW.was alive. There is only one deen in islam.

    Therefore, the brilliant Anugerah Illahi Tun Mahathir is absolutely CORRECT that Malays too should be One United Ummah under One Umbrella.

    ps:
    The said Sunni Scholar is non other than Imam Ahmad Hambali, RA.
    This narration was foretold to me & my siblings by my late grandfather when I was at young age in the 60s.

    ReplyDelete
  7. KJ BUAT KEJUTAN EKORAN SYOR TUN M MELAYU BERSATU

    Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad mempunyai asas apabila mempelawa semua parti Melayu untuk menyertai Bersatu, kata Anggota Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin

    “Saya fikir sebab di sebalik (pelawaan) adalah sesuatu yang perlu kita fikirkan dengan serius.

    “Beliau (Mahathir) bimbang politik Melayu terlalu berpecah belah, yang mana memang betul,” kata Khairy semasa sidang akhbar selepas bercakap di sebuah forum di Kuala Lumpur hari ini.

    ReplyDelete
  8. Najib sudah nobody dlm umno...wak Jahid pon tunggu masa saja akan tersingkir secara rasmi....tak guna ungkit pasal najib lagi....

    Umno sudah kembali dgn semangat baru...3 prk menang besar kojolkan madey yg terhegeh2 merayu sokongan melayu

    Madey yg blm berubah dgn cara lama tipu melayu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib sudah nobody dlm umno? Baru ja Najib rasmikan persidangan UMNO yg menariknya kau tau apa? Najib test market hentam Tun M dgn mengatakan Ringgit bakal naik klau Tun M jatuh...apa terjadi..ramai yg tepuk bersorak tau..Kesimpulannya Najib tak serang Tun M krn nak angkut semua penyokong Tun M sebanyak mungkin itu strategi Najib. Strategi beliau berjaya ..tengok la fenomena Bossku...KD entah aku tak faham kawan2 kau ni?

      Delete
    2. Tapi KJ dan Hishsmuddin, sokong Tun M sebab Hisham & Mat Hassan pernah mintak nyawa supaya umno tak diharamkan. Orang bodoh je anggap Tun M sudah hilang awra. Yang tepok tangan tu, siapa....???

      Delete
  9. Saya sudah mengatakan umno version mahathir akan dizahirkan (sebaik pru14 tamat) sebab TDM ada perancangan teliti (sebelum pru14 bermula pun pakar strategi ini sudah merancang) untuk negaranya, bangsanya, agamanya.

    Tapi pilihan di tangan melayu (akhirnya).

    Jika asyik berpolitik tahap longkang, orang melayu tak nampak "bahaya yang dato onn jaafar nampak" yang ingin dilakukan kepada tanahair kita ini.

    Rumitnya apabila pemimpin pula (semua parti) ingin imbuhan jawatan dan ada yang menyangka² dia lebih bagus dan dia sepatutnya diberi jawatan.

    Jikalah seruan TDM diambil pandang dengan pikiran tajam dan kritis demi agama dan penyatuan melayu, nescaya penyatuan ini menjadi ketakutan seumpama si sepet nampak hantu toncit

    Si sepet tetap si sepet (aku panggil dorang ni yowtai - agen Iluminati untuk memecah belah melayu dan menghapuskan kuasa melayu - masih berlangsung dari dulu hingga kiamat) iaitu bila tdm berjaya menangkan PH, dipuji puja tdm ni, tetapi bila si sepet merasakan tdm pula menjadi penghalang untuk mwreka terus menyusup masuk di segenap cabang pentadbiran kerajaan, mereka mengutuk dan mencerca tdm dan cuba menjatuhkan moral tdm di mata orang melayu hari² supaya orang melayu lekat kat kepala, tdm ni jahat dan bla bla bla.

    Permainan politik si sepet ni sangat difahami oleh saya (dan mungkin anda semua), apatah lagi si legend Mahathir. Jadi senyum tdm dengan si sepet, bukan bermakna dia tunduk. Diam tdm pun bukan tanda dia bodoh dengan si sepet.

    Tetapi Mahathir seorang pemikir hebat cuma sayangnya, adakah kita orang melayu boleh meletakkan ego dalam berpolitik demi menjaga pertahanan dan keselamatan bangsa melayu kita?

    Jawapannya, di mana ada melayu (yang menyangka² dia bakal orang paling berkuasa di Malaysia), maka akan ada si sepet yang mengadu domba untuk menggagalkannya (penyatuan melayu) dengan mengatakan i'll support you, backup you bla bla bla.... Style yang mudah dibaca perangai si sepet....

    Selagi mereka tak dapat pegang kerajaan secara total, mereka akan pergunakan melayu sampai bila². (Si sepet sangat penyabar dalam hal merebut kuasa di Malaysia ini, berkurun² mwreka tunggu dan ajar kpd anak cucu cicit mereka supaya teruskan usaha dan cita² dalam rampas malaysia dari tangan melayu)

    Bolehkah Mahathir berjaya (mengalahkan & mendiamkan si sepet dengan secara halus dan tersirat) melalui game politiknya?

    TERPULANG KEPADA ORANG MELAYU ITU SRNDIRI MEMUTUSKAN NYA.

    Jika tdm berasa hampa dan kecewa, beliau akan angkat kaki dan membiarkan orang melayu (terus bersengketa melalui politik longkang mereka kerana mereka zero pengetahuan tentang BAHAYA di depan mereka kelak).

    Jika tdm tidak mudah mengalah pula, saya fikir dia akan membuat keputusan diluar jangka (jika keadaan terdesak) untuk menyelamatkan melayu ( walaupun bukan cara itu yang dia mahu dari orang melayu).

    My2sen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju yg akhir..
      Atok akan bubar parlimen..dan bateri berhenti..

      Delete
  10. Aktivis, A'zlan Muhammad Abu Bakar dari Gerakan Tuntut Malaysia mendakwa saksi ke 42 pendakwaan, Suboh Md Yasin secara terbuka mengakui 17 tandatangan di dalam Arahan Perbankan yang dihantar kepada Bank AMIslamic melibatkan pemindahan wang berjuta ringgit bukanlah tandatangan beliau.

    A'zlan dalam laporan polisnya mendakwa keterangan Suboh menunjukkan dokumen yang mempunyai tandatangan palsu bertujuan untuk "mengenakan" Najib.

    ReplyDelete
  11. Mana pecacai Najib, Mana Mr j yang menangis minta simpati di blog Annie?
    Soalan TAjuk belum dijawab?

    Dari segi politik bolehkah Najib akur MAHATHIR BETUL?
    Dari segi politik, APA Pula pendirian Najib jika Zahid tiba² menyokong MAHATHIR..

    Najib akan penat turun Naik mahkamah sehinggalah PRU15..Dari segi politik apakah Zahid mahu di situasi yang sama?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan soal siapa sokong siapa..ini soal undi tk percaya..pas tu ko ingat nk undi tun ke..hadi pun boleh kata akuan sokongan bukan bible..boleh berubah2 mengikut keadaan..kalau undi tk percaya..rasa2 sapa menang yek..selepas isue semburit

      Delete
  12. Zahid akan double trouble jika masih mahu menentang Tun.
    Zahid akan worst jika gerombolan mereka tewas.

    Tun tidak lakukan untuk dirinya, bukan untuk keluarganya, dia sudah jauh kedepan Dan menang BERATUS kali..dia lakukan untuk rakyat di Hujung usia..

    Yg KALAH atau menang, tetap rakyat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak setuju..Sekarang yg bangkit lawan Tun M bkn zahid tapi penyokong2 undi PH ... jgn pandang sebelah mata.Ini bkn soal politik kuasa tetapi kuasa ekonomi rakyat.

      Dibeberapa tempat pembinaan rumah skala besar ada yg dah henti projek ? Takkan kau tak tau KD?.Bank Negara kalau telus camna agaknya? Sekarang sudah ramai mula mengeluh bayaran hutang kereta dan rumah. Ada yg dah jual asset tersebut. KD..kita tunggu hujung tahun klau betul ramalan aku banyak yg bakal bankrap.

      Klau itu terjadi percayalah Tanda2 Tun M bakal berundur. Ekonomi yg mengasak Tun M BUKANNYA NAJIB..Kau salah banyak KD.

      Delete
  13. Dari dulu MrJ begitu
    Sokong Najib memang berhantu
    Bila Najib terkeluar pintu
    Mr J sudah yatim piatu!

    Dua parti nak satukan ummah
    Ada bincang dah banyak khemah
    Nak laksana,kurang berhemah
    Sebab pemimpin ramai yg lemah!

    Hidup Tun! Penyatuan Melayu
    Dituduh dia dikuda kayu
    Tun tahu bangsa dah kuyu
    Baginya bangsa tak boleh layu!

    Jika Melayu mahu bersatu
    Pemimpin mesti bijak dan jitu
    Bukan perasuah, si kacang hantu
    "Dua kali PM, class gitu!"

    Perosak bangsa para klepto
    Jadi pemimpin bermain kotor
    Songlap kanan, kiri diatur
    Sudah kalah..nak salah Doktor!

    Tegur sudah, nasihat pun sudah
    Tun hanya membazir ludah
    Umno Najib tiada faedah
    Cash is king..tangan menadah!

    Masa berkuasa jalan mendongak
    Kini kalah masih tercangak
    Dalam umno masih nak congak
    Orang tolak..gigi dah rongak!

    Kini sibuk 'bangsa, agama'
    "masa berkuasa kaut bersama"
    Apa susah.. BRIM terima
    Intan berlian himpun kat mama!

    Kalau dulu Umno berfikir
    Najib patut lama disingkir
    Jaga Melayu umno dah mungkir
    Jika diharam siapa yang fakir?

    Para kleptos sila ketepi
    Anda betul dah tinggal keretapi
    Nak pimpin lagi hanyalah mimpi
    Di Sungai Buloh..ketuk ketampi!






    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kipas la org tua tu..tk lama..jngan esok ko jadi mcm bloger2 umno..sunyi sepi selepas umno tewan..jangan ko guling2 atas jalan raya esok..minta ampun

      Delete