Tuesday, August 20, 2019

APAKAH MAHATHIR PM PALING LEMAH SELEPAS NAJIB







Tidak MUSTAHIL..
Cuma..
Masa masih ada untuk melakukan sesuatu..
Sesuatu mesti berlaku..

Jika tidak..
Tidak MUSTAHIL..
Tun PM PALING lemah selepas Najib..

Yes era korup merosakan nama negara..
Bagaimana racist..
Ia lebih teruk,  boleh melingkup segalanya..

FENOMENA PASANG BENDERA TERBALIK SEDANG MEREBAK DIVIRALKAN,  KHABARNYA DISENGAJAKAN???


24 comments:

  1. Bagi mereka yg sengaja mengibarkan bendera Malaysia terbalik... Abah ucapkan ... LANCAU LA.. lu betul2 LANCAU...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku bukan penyokong gomen pH. Tetapi, jika bendera negara dipasang terbalik tanda protes atau utk menggambarkan situasi pentadbiran yg tonggang terbalik, aku tak sokong. Dalam tidak bersetuju jgn kita hilang waras.

      Malaysia tetap negara yg aku sayangi.

      Delete
  2. Camner depa nak hormat respect kuasa PIBG lagi power dari menteri dan perdana menteri...


    lu fikir la sendiri

    #hpu149boikotbarangancina

    ReplyDelete
  3. Terbalik maksudnye jatuh...

    Pra sambutan merdeka juga lesu seolah2 hari merdeka lambat lagi...semangat kecintaan kpd negarac sudah tidak wujud lagi...tiada menteri yg jadi kepala untuk semarakkan semnagat bulan merdeka menandakan pm sendiri sudah lesuu dgn negara ni..

    ReplyDelete
  4. Seblm pru wujud jugak isu2 tapi masih terkawal...isu 2.6 billion membawa kejatuhan BN....rakyat anggap bila najib didakwa isu selesai...

    selepas pru makin banyak isu2 silih berganti terutamanye perkara sensitif yg kelihatan pihak berkuasa tidak mampu kawal lagi...jika pihak berkuasa tegas isu sensitif tidak berani dimainkan sesuka hati....

    Isu kesusahan rakyat bawahan dan isu ekonomi kelihatan tidak ada kesungguhan untuk diatasi...

    Rakyat kelihatan sudah bosan dgn kerajaan mahathir bila manifesto tidak ditunaikan dan banyak isu yg timbol.....kelihatan mahathir sudah tidak boleh kawal negara ini lagi.....

    ReplyDelete
  5. Lynas ooh lynas....lagi isu yg tidak boleh diselesaikan oleh mahathir...

    ostralia negara maju tidak benarkan kilang lynas dibina di ostralia dan sisa tidak dibenarkan ditanam di ostralia kerana bahaya radiasi tapi mahathir kata selamat dan sambong lesen lynas...

    Kalo mahathir boleh jamin selamat sila benarkan sisa lynas ditanam di kawasan sri kembangan...jangan cari tapak berhampiran rumah orang awam baru isu selesai...

    Lynas jugak jadi kes perang antara menteri pkr zuraida dan mp kuantan Fuziah.....mahathir tambah kekalutan kerajaan PH..

    ReplyDelete
  6. Ikut rule of macai, oleh krn mahkamah belum putuskan bersalah ianya adalah fitnah.
    Kikikiki....

    Bendera terbalik (masih boleh diperbetulkan dan tak menjejaskan kantung negara) bukan main jerit mcm langit nak runtuh. Tp bila boskor mencilok, semua senyap macam tikus nampak kucing.
    Pegi raaaaaaaaaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai dapat duit yg najib cilok...tu pasal kena sokong najib...

      Pengundi PH tak harapkan duit dari madey cuma harapkan perubahan yg lebih baik dan tunaikan manipesto supaya ringankan beban....tapi madey tipu rakyat....tu pasal populariti madey merosot...

      Delete
  7. Madey kena berani haramkan Dong Zong kerana telah lama timbolkan masalah kpd kerajaan..

    Jawi di SRJK: Dong Zong masih tak puas hati
    4:44 petang (Dikemaskini 4:44 petang)

    A A
    Pertubuhan pendesak Cina, Dong Zong, bersama lapan badan lain menyuarakan rasa tidak puas hati mereka dalam isu pembelajaran tulisan Jawi untuk pelajar tahun empat sekolah rendah jenis kebangsaan (SRJK) di negara ini.

    Hal itu dinyatakan selepas kabinet memutuskan baru-baru ini, pembelajaran tersebut hanya akan dijalankan jika mendapat persetujuan persatuan ibu bapa dan guru (PIBG).

    Menurut Dong Zong - atau nama penuhnya Persekutuan Persatuan-persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia - keputusan tersebut akan menimbulkan pelbagai masalah, malah tidak akan dapat dilaksanakan dengan sempurna.

    “Lebih-lebih lagi, kebanyakan SRJK Cina di Sabah dan Sarawak tidak mempunyai PIBG,” kata pertubuhan itu dalam satu kenyataan bersama lapan pertubuhan lain hari ini.

    Turut menyokong Dong Zong ialah Gabungan Persatuan Guru-guru Sekolah Cina Malaysia (Jiao Zong), Gabungan Pertubuhan Cina Malaysia (Hua Zong), Persekutuan Persatuan-persatuan Alumni Sekolah China Malaysia, dan Gabungan Persatuan Alumni Universiti Taiwan Malaysia, Merdeka University Bhd, Pusat Pembangunan Kebudayaan LLG, Majlis Bahasa Cina Malaysia, dan Persatuan Bekas Siswa Universiti dan Kolej Di China, Malaysia.

    ReplyDelete
  8. Assalammualaikum KD

    Najib kuat dan Hebat kerana Parti UMNO dan BN. Kalau Najib dok kat PBBM pun lingkup.. Ini soal parti bkn lagi soal Perorangan. Bila parti kuat maka Pemimpin hebat.

    PH parti yg teruk..

    UMNO Najib dikatakan rasuah 42 billion sedangkan hakikatnya projek utk 1MDB ja boleh membawa ratusan billion. Zaman Najib semua GLC untung billion..zaman Tun M dijual nya asset dan ditambahkan hutang. Asset terjual hutang bertambah tetapi pemimpin UMNO baik tak main isu rasuah dan korup...Kalau dimainkan isu korup brapa banyak korup Tun M dan PH? 2 tahun ja jumlah hutang bertambah brapa billion? Kalau ikut kata Najib hujung tahu jadilah 1 trillion hutang Malaysia....

    Bg engkau KD ni bkn korup tapi HUTANG...Kalau zaman Najib projek 1MDB hutang 42 billion dikatakan KORUP sedangkan nilai keuntungan bila projek berjalan mencecah ratusan billion. Siapa yg berniaga faham la..1MDB hutang dalam perniagaan bkn hutang hangus...

    Bg aku KD ni semua dibawah perancangan Allah...kita tengok ja..Najib dikatakan korup sampai UMNO kalah PRU ...tak sampai 6 bulan Najib bangkit. Hari ini parti TERKUAT DI MALAYSIA adalah GABUNGAN UMNO dan PAS. Siapa sangka UMNO perlu dikalahkan demi Perpaduan UMMAH..Nak tunggu PAS bergabung dgn UMNO sampai 1 generasi dah meninggal dunia..Alhamdulilah generasi ke 2 dapat merasai perpaduan ini. Kau pun tau KD...PAS ni sembang ja lebih bila nak berdamai macam2 syarat..la ni bila UMNO bungkus...melayu jadi BANGSAT di tanah air nya sendiri..Barulah ada kebangkitan Melayu.

    Apa2 hal engkau Melayu aku Melayu... dan kita sama2 beragama Islam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7.52
      apa kau merapu ni..projek 1mdb ja boleh membawa masuk ratusan billion..yang org tahu bawa masuk ke akaun sendiri ada le..ni le yang dikatakan cakap merapu..cuba kau tunjuk laporan kewangan tahunan 1mdb yang telah disahkan oleh Juruaudit..tu pun kalau ada le

      Delete
  9. Isu zakir naik selesai. Sebab mulut badan binasa. Cakap banyak sangat akhirnya makan diri sendiri. Next....isu dongzong pulak. Nak sangat perang dengan tdm? Bring it on!!!!

    ReplyDelete
  10. Tun bukan PM paling lemah, malahan dia adalah PM paling kuat di antara semua PM yang Malaysia pernah ada.

    Hanya sahaja sebagai PM-7 dia mewarisi satu keadaan yang amat sukar selepas PM-6 ditumbangkan akibat pengkhianatan besar oleh PM-6 and the gang.

    Di sebalik segala kesukaran ini, ia adalah satu fakta bahawa tidak ada seorang pun mana-mana pemimpin politik lain yang mempunyai kemampuan untuk menjaga negara ini dengan begitu baik sekali di dalam keadaannya yang paling buruk dan paling mencabar sebagaimana Tun sedang menjaganya.

    Sekiranya PM-7 bukan Tun, bangsa Mim dan negara Mim sudah pun menghadapi malapetaka disebabkan pemimpin-pemimpin politik Melayu yang lain tiada yang memiliki kecekalan dan ketabahan sepertinya.

    Sekiranya PM-6 tidak ditumbangkan pada PRU14 juga negara kita sudah pun binasa akibat kleptokrasi bertaraf mega.

    Tengku Razaleigh yang pernah ditewaskan oleh Tun malah mengakui bahawa di dalam keadaan hari ini hanya Tun sahaja yang mampu menjaga negara ini, dan meminta rakyat mendoakan Tun kekal sihat. Beberapa pemimpin UmNo juga ada mengatakan perkara yang sama.

    Malah Hadi Awang, Anwar Ibrahim, Mat Sabu juga pernah berkata perkara yang sama.

    Tun Mahathir adalah ibarat Sultan Abdul Hamid kedua yang menaiki takhta pemerintahan Turki Uthmaniyyah ketika negaranya berada di dalam keadaan paling lemah.

    Malah, mengikut sejarah sekiranya Sultan Abdul tidak menaiki takhta maka kerajaan Turki Uthmaniyyah telah pun tumbang. Ini adalah memandangkan pada masa tersebut abangnya Sultan Murad ke-4 telah pun ditumbangkan oleh gerakan rakyat yang pro liberal, dan sekiranya Sultan Abdul Hamid tidak hadir ke Masjid Sultan, mengangkat sumpah sambil memegang pedang kekuasaan Uthmaniah sebagai tanda ia menjadi pemerintah baru selepas abangnya telah tumbang, maka daulah Uthmaniyyah telah pun tumbang bersama tumbangnya Sultan Murad 4 di tangan gerakan liberal.

    Selepas naik takhta, Sultan Abdul Hamid 2 mengahadapi begitu banyak cabaran untuk menjaga keutuhan negaranya. Daripada perang dengan Balkan dan Russia, gerakan liberal yang semakin kuat di kalangan rakyat Turki, hutang negara yang menimbun akibat kerakusan pemerintah sebelumnya berbelanja mewah, dan 1001 macam lagi cubaan dan ujian ke atas negaranya dan dirinya sebagai pemerintah dan khalifah dunia Islam termasuklah tercetusnya perang dunia yang pertama dan keadaan yang memaksanya untuk memilih pihak dalam peperangan.

    Ketika ia naik takhta, negaranya digelar 'the sick man of Europe', tetapi di bawah pemerintahannya selama lebih 3 dekad, dia berjaya kekalkan kewujudan dan keutuhan daulah Uthmaniyah dan pada hari dia meninggal dunia, Daulah Uthmaniyyah masih wujud dan malahan di dalam keadaan yang lebih baik daripada ketika dia naik takhta, sekalipun meninggalnya dia adalah sebagai bekas sultan, selepas adiknya Sultan Mehmed Reshad naik takhta menggantikannya ketika ia masih hidup.

    Hari ini memang begitu banyak ujian dan cubaan yang sedang dihadapi oleh Tun termasuklah sikap sebahagian golongan bukan Melayu yang kelihatan ada yang naik tocang apabila PH telah menang ke atas BN.

    Apapun tidak mengapa kerana Tun memang telah ditakdirkan akan menghadapi cabaran-cabaran hebat, dan dengan izin Allah Tun akan berjaya mengatasi semuanya di dalam keadaan bangsa dan negaranya masih utuh.

    Masa untuk Tun membuat pemulihan sudah tidak lama, tetapi ia adalah memadai untuk ia melengkapkan misinya. Dengan izin Allah, Tun akan berjaya dengan penuh gemilang.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman powerful 22 tahun sudah berlalu...sekarang zaman sudah berbeza...ape kejayaan madey selepas 1 tahun?...berape lama baru boleh berjaya?...

      Banyak Isu2 yg berlaku sekarang yg gagal di selesaikan oleh madey tiada kaitan dgn zaman BN...

      Seblm pm angkat sumpah hutang sudah besar tapi ekonomi 5.9% dan ringgit dibawah 4 ringgit sedolar....lepas madey angkat sumpah ekonomi merudum bawah 5% dan ringgit menjunam lebih 4 ringgit sedolar.. Dah lebih 1 tahun tak berubah...kat mana hebatnye maday?...

      Madey pegi turki nak tunjuk kereta proton dan perodua tapi presiden turki tunjuk kereta sports... Terkedu madey...

      Delete
  11. John Doe
    Nak tanya tipu 42 billion adakah pemimpin rahmatan lil a'lamin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepeh! Kepeh! Kepeh!

      Kah kah kah.

      Di sebalik segala fitnah dan tohmahan ke atas The Grand Ta-Mim yang dilemparkan oleh ahli fitnah dari kalangan pendusta dan pemakan harta, dan juga para ruwaibidhah dari kalangan orang-orang bodoh sombong dan orang-orang bingung, The Grand Ta-Mim kekal sebagai Perdana Menteri yang tidak mampu diusik.

      Itu sahaja sudah memadai untuk Bani Ta-Mim ini bertahan daripada kebinasaan akibat gelombang fitnah yang semakin dahsyat ketika zaman fitnah ini sedang dibawa oleh para ahli fitnah ini menuju ke klimaksnya.

      Apabila zaman fitnah itu telah mencapai klimaksnya, fitnah itu akan tewas mutlak dan lenyap, dan umat Mim keseluruhannya akan disejahterakan di bawah zaman mereka yang terakhir, zaman khilafah manhaj nubuwwah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Dah agak dah...bg john Doe penipuan Tun M dikatakan rahmatan lil a'lamin.

      Zaman Tun M mana ada fitnah..yg ada rebut kuasa antara Anwar dan Tun M..kalau nak kata pengacau Lokman Noor adam la.. psal dia kucar kacir Tun M...

      Najib kna uji sampai rumahnya siling pun kna tebuk tau..Najib rileks ja.. Sampai sekarang takda org UMNO buat demo kacau kerajaan..Yg kecoh2 ni korang tau...

      John Doe analisis sikit bab hutang bertambah dan asset terjual..kalau boleh bgtahu kot2 dividen Tabung Haji tahun Depan lebih bagus dari Najib...

      Delete
  12. Masa masih ada untuk tun melakukan sesuatu...tapi apa yang tun mampu buat?...dah lebih 1 tahun tun tak buat apa?...makin tun buat makin terok jadinye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semasa jadi PM4, Tun ada pasukan yang kuat dan berilmu membantu beliau mentadbir negara.Taat setia kpd seorang PM tanpa berbelah bagi.

      Skg ni, boleh dianggap Tun berseorangan . Not much one can do if you don't have the support from your "own" cabinet and political allies.

      Bukan kelemahan Tun seorang tetapi juga pH.

      Delete
  13. Assalamualaikum KD

    Setiap zaman kepimpinan UMNO ada cabaran tersendiri. Semua bergantung cara analisis.Bg yg suka Tun Mahathir maka diangkat setinggi2nya seolah dah takda la org lain. Macam analisis John Doe la.

    Kau pun tau KD ..Tun M semenjak dulu lagi suka menimbulkan krisis agar dipalingkan drp isu yg menjadi bualan rakyat. Kalau lihat dari sudut ni Tun M hebat la...Hebat dalam mempertahan kuasa.

    Tun Mahthir dah tua..dan kau juga bgtahu bahawa Tun Mahathir masuk politik utk perbetulkan Malayisa. Malaysia bakal bankrap dan tanah terjual kpd China..Inilah zikir kau KD utk menghina Najib.

    Bagi aku mudah ja..kalau kau masih ingat KD ...Kau sentisa perlekehkan Najib krn tiada apa2 yg dibuat masa zaman nya.. Kau angkat Tun M dgn projek2 hebat utk Negara sedangkan Najib dihina. Kalau ikut matematik mudah sepatutnya rakyat maki dan hina Najib..tetapi sebaliknya dimana Najib pi rakyat bergembira. PRK terbukti UMNO menang selesa dikawasan Melayu.Ini fakta.

    KD...Tun M lemah atau tidak bkn diukur dari sembang politik berebut kuasa. Tun M dikatakan Kuat drp Najib kalau boleh memberi pembangunan kpd Rakyat. Matematik mudah nya

    1.Jangan pi uar negara utk hutang tapi tarik pelaburan.
    2. Lupakan lokman Norr Adam dan UMNO..jgn dilayan ..fokus pembangunan.
    3.Jgn jual asset GLC
    4.Jgn pakai duit Bank Negara.
    5.Projek besar Najib dikurangkan Kos tetapi jgn kurangkan spesifikasi.
    6.kuatkan PBBM

    Itu hanya sedikit yg Tun M kna lakukan...klau asyik sembang Najib..Lokman...UMNO, PAS..seronok la John doe dgn analisa yg bukan2..hakikatnya Ringgit bertambah jatuh...saham melingkup

    ReplyDelete
  14. Aper kesudahan cerita Najib bagi PAS RM90 juta? Tanya je? Org memfitnah tempat akhirnya dalam JAHANAM!

    ReplyDelete
  15. Kerana cash is king dan kleptokarasi, umno bungkus. Ini yg jd bila umno tak berkuasa lg. Bukan melayu rasa mereka yg menang lalu tunjuk belang..tun mahu kita lihat sendiri siapa dap seperti mana yg tun sendiri selalu katakan dulu. Itu pun kalau melayu mahu buka mata. Pada saya memang tun telah menang lg, bak kata saudara john doe, sentiasa diberi kemenangan. Cuma meraikan kemenangan itu belum masanya.

    ReplyDelete