Wednesday, August 14, 2019

APAKAH ZAKIR NAIK MENDATANGKAN KEMUDARATAN PADA ORANG ISLAM?



Pemimpin Melayu Islam kena sedar dan patut rasa malu kepada zakir naik yang ambil berat tentang melayu dan Islam di negara ini. 

Apabila dong zong disyor haramkan?  Ada lahanat  sokong? 

Semasa lahanat sedang menekan kepimpinan melayu,  mereka sepatutnya mempertahankan tetapi malangnya mereka turut jadi lahanat minta Tun berundur. 



Orang Islam yang mahu Zakir Naik dihantar ke negara kapir itu sebenarnya mempunyai masalah mental.

Mereka menjadi PERKAKAS agenda kapir tanpa sedar bagi menafikan perlunya penyatuan umat Islam apabila diancam.

 Zakir Naik hanyalah satu alasan untuk mereka memburukan orang Islam. Mereka sudah hampir berjaya apabila ada segelintir orang Islam setuju sedangkan Zakir Naik hanyalah ISU ranting dan terpencil.

Inilah JUGA nasib Osama laden Dan Saddam hussin.

Di dunia Islam Hari ini, apabila Zakir Naik dapat dihapuskan..apa Ada keberuntungan pada orang Islam?


12 comments:

  1. Dr Zakir nie adalah masalah besar kepada non muslim. Bila dia mengupas perbandingan Islam berbanding agama2 lain dia mampu secara detail membahas inti pati agama selain drp Islam setaraf tok2 sami diorang. Cuma yg buat tok2 sami nie sakit perot bila satu demi satu hipokrit terserlah bila kitab yg sama diorang dok jaja kt pengikut2 juga ditafsir oleh Dr Zakir secara tepat berbanding tok2 guru diorang yg mengeksploitasi agama utk kepentingan diri. Kat sini la Dr Zakir banyak buat musuh bila berdebat dgn non muslim walhal tafsiran beliau tidak ada cacat cela malah dicedok drp kitab2 tok guru tu sendiri. Daripada sini la org ramai begitu tertarik kerana logik akal manusia nie akan sentiasa dahagakan kebenaran.
    Utk preserved kebatilan yg ada di Malaysia nie...dan memastikan umat Islam tidak terdedah kepada kebenaran kesucian agama kita, Dr Zakir mesti dilenyapkan atas nama undang2 sekular yg pastinya alat yg paling efektif. Sekiranya kerajaan tunduk kepada tekanan non muslim Malaysia dan luar maka atas dasar ini jugak kita cuma mengesahkan umat Islam Melayu cuma kulit sahaja. Bayangkan kekesalan yg bakal kita pikul sekiranya Dr Zakir dihukum dan akhirnya mati di tangan puak2 kafir nie sedangkan kita berpaksikan Islam sebagai agama rasmi dan kuasa di tangan kita. Kalau keharmonian kaum dan sensitiviti agama dijadikan asas utk melenyapkan Dr Zakir...asas yg sama juga terguna pakai utk non muslim yg menghina agama kita selama ini.

    ReplyDelete
  2. Sah lah bahawa Kerajaan PH hanya sepenggal..

    ReplyDelete
  3. Setuju benar telahan KD
    Zakir Naik kita pertahan
    Yang tolak Islam semula jadi
    Keharmonian kaum dijadi bahan!

    Islam berilmu dia cemburu
    Tak boleh sangkal hati dah panas
    Kalah sudah padri dan guru
    Islam yang benar dituduh ganas!

    Membanding hanya menurut kitab
    Tidak menghina atau mengeji
    Soalan diaju dijawab mantap
    Boleh disanggah, boleh diuji!

    Bila kalah terasa bahang
    Zakir Naik mesti disingkir
    Rasa tersentap halkum dan rahang
    'keharmonian kaum' mereka berfikir!

    Kini DAP jadi teraju
    Hindraf pulak tumpang sekaki
    Pasal Islam mereka pun laju
    Hakikatnya mereka yg penuh daki!

    Melayu macam Saddiq dan Rais
    Politik boleh, agama pertama
    Agama, bangsa orang dah kais
    Cukup ke hanya cakap bergema?

    Jika benar 'Keharmonian kaum'
    Hak Melayu jangan pertikai
    Singa tidur boleh mengaum
    Takut nanti terdampar bangkai!

    Semua ini takkan berlaku
    Jika bangsa dihormati, kuat
    Di bagi amanah billions ke saku
    Orang tak hormat rasa meluat!

    Melayu yang hina kita singkirkan
    Bina kembali penyatuan ummah
    Jangan biarkan bangsa ditekan
    Kongsi bilik, nak rampas rumah!

    Pada pemimpin dan jugak menteri
    Bergelar Melayu, agama Islam
    Walaupun rezeki datang berlari
    Agama dan bangsa jangan tenggelam!












    ReplyDelete
  4. ni aku support kau KD!!! tp sembang pung pang xguna jugak kalau bekerjasama dengan DAP!!!

    serupa anjing menyalak bukit!!

    ReplyDelete
  5. Dia akan jadi masalah besar kalau dia asik campur urusan politik Malaysia sedangkan raja-raja Melayu tak dibenarkan buat begitu. Adakah Zakir Naik lebih tinggi darjatnya dari raja-raja kita....????
    Zakir Naik adalah tetamu. Bayangkan kalau tetamu datang rumah kita, seisi keluarga mendewakan dia. Disuruh kau cerai bini kau, kau pun ikut kata dia. Halau anak-anak kau, kau pun ikut cakap dia. Ayat dia dah jadi firman bagimu. Sedangkan dia cuma manusia biasa yg ingin melindungi diri di negara kita. Kalau dia seorang yg berani, dia patut tidak menyusahkan negara kita. Dia patut balik ke India and face the muzik. Diakan jutawan, dia boleh pasang loyer yg hebat untuk menegakkan hak dia di mahkamah. Dia tak lari dan semunyi di negara orang dan kemudian campur urusan politik negara tuan rumah. Sudah sampai masa dia meninggalkan Malaysia. Hanya mereka yg tak yakin dgn keimanannya perlukan orang mcm Zakir Naik. Nak tuduh aku kafir kerana mahu Zakir Naik keluar dari Malaysia, suka hati koranglah. Aku tak taksub dgn dia. Aku yakin dgn agamaku, Islam. Aku tak perlukan Zakir Naik untuk buktikan Islam itu lebih baik. Nak kata dia Islamkan orang, beribu mualaf diIslamkan oleh PERKIM, dari sejak kita merdeka. Tak petlu nak merendah-rendahkan agama lain untuk sebarkan agama kita. PERKIM tak mernah menimbukan kemarahan agama lain mcm Zakir Naik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg kau merepek ni makcik? Apa mudarat yg zakir naik ni buat? Yg marah dan yg benci kpd zakir naik ni patutnya non-muslim shj sebab mereka tiada iman. Kalau dah Islam tapi benci kpd dakwah, apa nak kata lagi? Apa yg zakir naik ungkapkan adalah fakta. Semuanya original yg dikutip dpd kitab² ajaran setiap agama. Apa masalah dgn perbandingan? Antara yg cacat dgn yg sempurna, mana satu yg cikminah nk jadikan pasangan? Kalau kau pilih yg cacat, maka cacat jugalah iman kau kerana tak suka kpd pendakwah. Cikminah, kalau tak pandai berdakwah jgn la pulak jd pembenci pendakwah, jadi ejen iblis dlm rupa muslim.

      Delete
  6. Saya kagom dengan pandangan blogger MSO berkaitan isue Zakir Naik. Dia sangat rasional, tak pernah terbawa-bawa oleh emosi. Sila baca blog MSO dalam entry terkininya: GUNA ZAKIR NAIK DENGAN BIJAK.
    Saya setuju dgn pandangan beliau. Jangan mendewakan Zakir Naik sampai setiap butir perkataannya jadi FIRMAN! Ini menjadikan dia lupa diri. Akhirnya tebuktilah, Zakir Naik cuma manusia biasa. Ingat, Zakir naik bukan Nabi. Dia bukan dewa. Dia juga tak lebih mulia dpd Sultan-Sultan kita. Dia cuma tetamu di negara kita. Dia bukan seorang wira. Kalau dia wira, he fight his own battle. Bukan lari minta petlindungan di negara kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Says pun setuju..
      Tetapi mereka hargai kesederhnaan Kita?

      Itu sebab sesekali kena bangun dan pukul..

      Dan selepas ini, tidak sesekali lagi..pukul HINGGA mereka beradab dan sedar.

      Menjatuhkan umno bukan Kita Tak sayang, adalah pengorbanan besar orang Melayu tetapi jangan selepas itu Melayu dipijak pijak non muslim.

      Delete
    2. Isu Zakir Naik nie mcm trigger kesedaran kepada org melayu betapa tiket harmoni antara kaum dan agama sudah dimanipulasi oleh bukan melayu utk mengikut kehendak mereka semata2 selama ini. Semudah isu khat dan jawi pon kita terpaksa mengalah kepada tuntutan non malays apatah lagi bila hipokrasi diorang terdedah gara2 kebolehan Zakir Naik mengolah cara benar kitab2 diorang yg dieksploitasi oleh tok2 sami selama ini.
      Adakah atas tiket yg sama demi keharmonian kaum dan agama puak2 ni benar2 sanggup mengorbankan kepentingan sekolah cina...menerima jawi sepenuhnya...menghadkan kuil2 haram...menyokong agenda2 bumiputera dan akhir sekali menerima hakikat agama Islam berada di atas semua agama di Malaysia sebagai agama rasmi? Cuba la tanya mana2 cina dan india...tak padan dgn status minoriti tapi kelantangan mereka membangkang mengalahkan majoriti.

      Delete
  7. We fight our own battle, understand....?
    Jangan mintak orang asing fight for us. Kita Melayu. Ini tanah tumpah darah kita. We fight our own battle. Jadikan diri kita bangsa yg gagah, bukan bangsa yg sentiasa menadah tangan. Ini bumi bertuah, kenapa Melayu jadi sgt miskin berbanding pendatang asing yg datang sehelai sepinggang dan akhirnya menguasai ekonomi negara????
    Salah siapa.....?
    BRITISH.....????
    They are gone 62 years ago. Kita dah berusia 62 tahun, kenapa kita tak bangun-bangun...?
    Selagi kita sentiasa menyalahkan orang lain di atas kesengsaraan kita, selagi itulah Melayu terus layu. Kita kena bangun, kena ajar anak-anak the art of survival bukan sentiasa disuap dan dilindungi. Ajar mereka, tiada yg bulat datang bergolek dan yg pipih datang melayang. Semua kena usaha dgn kudrat dan disiplin diri yg tinggi. Kita tak perlukan orang asing dalam peperangan kita. Bangkit....fight our own battle.

    ReplyDelete
    Replies
    1. We fight our own battle...totally agreed. But to win a battle is totally a different story. To win a war require us to stay united at least under a solid banner. Mcm skrg...melayu tidak bersatu...dimanipulasi oleh minoriti atas tiket keharmonian kaum...dipecahkan oleh melayu sendiri atas tiket agenda melayu dan agenda Islam. Senang cerita melayu sedang bermimpi lena dgn perjuangan yg takde hasil dan didodoikan alunan irama keharmonian kaum oleh non malays. Sebab tu isu Zakir Naik...isu jawi...isu khat dan segala mcm di era PH nie mcm mengukur sejauh mana liatnya melayu mahu bersatu. Kalau Zakir Naik kata old guest must returned first to where they came from...dlm kaca mata dia itu adalah fakta yg org melayu sendiri takut mahu mengatakannya secara seiya sekata gara2 tiket keharmonian kaum. Cina dan india adalah rakyat Malaysia yg asalnya adalah imigran drp China dan India...itu adalah fakta sejarah yg takde sapa boleh nafi. Therefore...kenapa bila Cina atau India sesuka hati menyatakan pendapat terhadap Islam dan melayu tanpa rasa takut atau ragu bersifat penghinaan dan tidak fikir keharmonian kaum atas dasar tiket satu lagi yakni kebebasan bersuara maka kita tidak lagi berasa sensitif? Hanya permohonan maaf maka isu setel?
      Sedar la semua betapa kita sebagai majoriti telah dimanipulasi sehabisnya oleh majoriti atas kesederhanaan kita. Kesederhanaan kita la punca hak2 kita semakin tergadai kerana yg melanggar kita adalah bangsa2 yg bukan mengamalkan budaya kita tetapi menerapkan amalan asal tempat diorang yakni only the fittest shall survive. Amalan ini la yg menjadi akar dan ranting2 itu adalah tiket2 yg aku sebutkan tadi. Cuba la bangkit wahai melayu...bela la Islam sebenar2 pembelaan sebagai umat yg bersatu dan lihat la hasilnya nanti...puak2 nie akan belajar cara mana mahu sesuaikan diri dalam kesederhanaan kita yg menjadi budaya kita selama ini.

      Delete
  8. Aku rasa ada cadangan sesuai bagi isu khar jawi di sekolah vernakular. Andai mereka tidak setuju khat jawi diajar di sekolah vernakular mereka, kaum mereka juga jangan gunakan tulisan jawi 'HALAL' dalam produk keluaran bangaa mereka. Gunakan sahaja perkataan halal itu dlm bahasa cina atau india. Nak tengok betapa 'laku keras'nya produk mereka nanti.

    ReplyDelete