Saturday, August 31, 2019

BILA PENGERUSI STRATEGI TAK TAHU DISIPLIN STRATEGI

Duduk di kerusi strategi adalah susun strategi menang dan bentang pada parti, dah buat belum?


Rais jawab sindiran Dr. Mahathir: KUALA LUMPUR 30 Ogos - Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Dr. Rais Hussin memaklumkan bahawa beliau menggalas jawatan Pengerusi Biro Dasar dan Strategi sejak hari pertama parti ditubuhkan.

11 comments:

  1. Kalau dah jenis yg tak boleh terima kenyataan memang lah jadi susah...kira nak ambik tindakan saja...

    Dengar ape yg dicakap dan ambik tindakan bukan marah orang yg bercakap...hal ni aku setuju dgn pendirian Kluangman....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah posisi org yg berckp.
      Kalau posisi dia spt kj dlm umno yg kritikal terhadap kepimpinan parti, itu sesuatu yg wajar.

      Tapi sbg pengarah strategi, tak matang tindakan rais.

      Delete
  2. Wan Jijah cakap kabinet akan ada kekosongan jika madey letak jawatan..

    Sungguh halus dan berlapik cakap kak Wan...
    ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sungguh halus tapi kak wan tak sedar jgk.

      Dgn posisi dia sbg tpm dan isteri kpd konon2 bakal pm, sepatutnya sadar diri letak jawatan tunjukkan solidariti kpd en suami.

      Ini menguatkan lagi teori B.A.B.I tiada sokongan penuh dari pkr sendiri. Berhenti tuding jari kpd azmin dan zuraida shj seolah2 kak wan naive xde kena mengena

      Delete
  3. Takkan kluangman tahu kalau Rais dah bentang dan bincang strategi Bersatu dlm mesyoarat MKT Bersatu..

    Rais pon dah buat kajian seblm dia cakap...3 prk yg lepas madey kecundang sudah beri isyarat yg jelas PH akan tumbang PRU 15 jika tiada usaha untuk perbaiki kelemahan...

    30 kerusi melayu yg dimenangi oleh PH kerana perpecahan undi 3 penjuru....jika pas atao umno lawan satu sama satu undi pas/umno lebih besar dari undi PH...

    Pru15 pas dan umno akan bergabong...bahaya bagi PH..

    Madey jangan syook sendiri...melayu umno tolak Bersatu dan madey..

    ReplyDelete
  4. VIDEO TOK AYAH VS ATOK CUCU IMPORT NI
    VIDEO SENTAP PASAL TULISAN JAWI
    KUASA SAPA LEBIH POWER DI MESIA KINI
    KUASA PM MINTRI ATAU WAKLI PIBG


    VIDEO berdurasi lebih 3 minit Presiden PAS, Abdul Hadi Awang mencuri tumpuan apabila tampil menceritakan tentang maksud kemerdekaan di hadapan sekumpulan kanak-kanak.

    Dalam rakaman tersebut menunjukkan Abdul Hadi sedang duduk sambil menjawab mesra pertanyaan kanak-kanak berkenaan mengenai apakar erti ‘merdeka’.

    “Tok Ayah, Tok Ayah, apa itu merdeka?” tanya seorang kanak-kanak perempuan ketika melihat laungan merdeka oleh Tunku Abdul Rahman di kaca televisyen.

    “Merdeka tu kita berjaya halau Orang Putih yang memerintah kita.

    “Orang Putih datang dengan senapang, dengan senjata, orang kita lawan. Ada yang mati.

    “Orang alim kena tangkap. Orang yang kuat agama jadi ketua, lawan. Mula-mula orang orang Melayu Islam lawan.

    “Kemudian Cina dan India pun lawan juga. Sama-sama lawan.

    “Akhirnya mereka tak tahan, bergaduh, mereka setuju tinggalkan negara ini,” katanya.

    Manakala Abdul Hadi turut disoal oleh seorang kanak-kanak laki yang lain adakah beliau juga turut menyambut hari merdeka ketika masih kecil.

    “Ye, sambut sebab kita gembira negara kita selamat, orang putih dah balik.

    “Masa tu, Tok Ayah sekolah rendah lagi umur 10 tahun,” katanya.

    Dalam jawapan Abdul Hadi sempat menyelit dan memberitahu bahawa rakyat Malaysia harus menghormati bendera Malaysia.

    “Orang zaman dulu sanggup mati pertahankan bendera ini.

    “Bendera ini satu benda mulia pada kita orang Islam pun begitu.

    “Nabi kita pun berjuang ada bendera. Bendera ini tanda,” katanya.

    Selain itu, dalam video berkenaan turut memperlihatkan bahawa beliau mengambil pendekatan menulis perkataan merdeka menggunakan tulisan jawi.

    "Untuk pengetahuan cucu tok ayah penentuan guna tulisan jawi sekarang ni kuasa PIBG lagi tinggi dari Perdana Mentri"




    kikikikikiki..

    #buyproductmuslimonline

    ReplyDelete
  5. Jangan marah dia KD.

    Analisisnya dibuat, berdasarkan perangai dan sikap pengundi-pengundi Melayu yg dikenalinya luar dan dalam.

    Lihat sahaja komen-komen pengunjung blog anda. Siang malam merungut, Kerajaan PH penipu, gagal tunaikan manifesto. Kalau BN perintah, ada Brim dan dedak untuk melantak. Tak perlu bekerja keras, to survive macam pendatang-pendatang asing tak kira Cina ke, Nepal, Nigeria, India ke, Indonesia, Bangla ataupun Rohingya.

    Dr.Rais lihat siang malam Melayu mengamuk, hidup susah di bawah kerajaan PH. Siang malam merungut, Kerajaan lembap, menteri bangang tak buat kerja. Semua salah Tun Mahadir, sudah tua, nyayok, buat strategi mintak Melayu berusaha, adalah strategi out of date. Menghina bangsa Melayu. Yang mereka mahu, manifesto, manifesto, manifesto!!!!.... mana manifesto, janji untuk beri kami kehidupan senang..?
    Janji tak dicapati. Kuikuikui

    Untuk menang Pru15 semua orang tahu, tak perlu analisis pakar strategi ada Ph.d. Berikan saja semua pengundi Melayu BRIM setiap bulan. Mesti menang.

    Kuikuikui.....sampai kiamatlah, ekonomi Malaysia tetap di tangan pendatang asing. Dulu Cina dan India, sekarang Bangla, Acheh, Kemboja, Arab, Paki dan Rohingya. Tak petcaya, pergilah ke Rawang. Semua bengkel grill kepunyaan Bangla atau pun Acheh. Bengkel barang buangan, kepunyaan Rohingya. Kedai kain baju, Kempucha. Karpet kekal Paki. Restoran...Arab.

    Melayu kekal jadi kuli kaum pendatang.

    MERDEKA!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bagi Brim pon kalah jugak...mukeriz dapat 1000 hektar balak tak payah tender....amacam?...

      Delete
  6. CIK MINAH EMK TAK BERTEMPAT
    BRIM RASUAH BSAH TAK RASUAH YER..?
    NI KALAU MACAI BODOH ATOK BUAT
    ACAH POWER KUASA PIBG LAGI POWER



    CIKMINAH PI BASUH MUKA DULU PIJAK KAT BOMI YG NYATA



    #BUYPRODUCTMUSLIMONLINE

    ReplyDelete
  7. Malas layan orang otak kosong. Cakap apa pun, semuanya GREEK kpd mereka. Manifesto!.... manifesto!....manifesto....
    Ini je yang mereka tahu.
    Tadahlah tangan ke langit, moga-moga yg bulat datang bergolek dan yg pipih datang melayang. Mintak Zakir Naik jadi imam....kuikuikui

    ReplyDelete
  8. Cik minah pedih hati org tuntut manifesto2 ditunaikan ? Bukan cik minah yang berjanji. 😂

    Yang datang bergolek tu bala!!

    ReplyDelete