Thursday, August 15, 2019

BOIKOT

Di luar sana melayu miskin sedang berteriak boikot barang cina.

Mereka miskin harta tetapi kaya semangat..

Melayu kaya? Melayu mampu?

Cina tolak tulisan khat tulisan jawi tetapi menyondol guna jawi dan nama melayu lariskan barang..
Mana dong zong..
Perangai bangsat.
Melayu kena tipu lagi..


Menteri,  Kementerian.. Apa peduli..




8 comments:

  1. Menteri melayu ramai yg mandol, lidah lekat di kerongkong dan biul. Nama je melayu tp jiwa melayunya kelaut. Sedang bangsanya dihina, keturunannya dicerca elok shj dia mcm takde apa². Kenapalah tun mahathir memilih ahli² parlimen bacul jd menterinya. Sebab tandus barangkali. Dah takde pilihan. Maka meranalah melayu menanggung luka yg makin bernanah.

    ReplyDelete
  2. saya harap presiden bersatu syorkan boikot produk dari syarikat vincent tan...ytl...ananda krishnan!!

    #mintaKDsiarkankomenni

    ReplyDelete
  3. Saya dah lama kata cina dah berkurun mengeksploitasi melayu malah melalui british depa belajar cara mengendalikan melayu dlm perniagaan dan politik. Kenapa susah sangat melayu nak paham yg cina ni kaya raya bukan semata2 rajin berusaha tapi jugak memahami kelemahan melayu dlm merebut setiap peluang utk menjadi kaya. Kerajaan melayu...kontrak drp melayu...pelabuhan melayu..malah negara selatan kita yg kaya raya pon asalnya melayu punya tetapi kenapa manfaat dan pemilikan akhirnya menjadi cina punya. Samada melayu nie benar2 bangsa yg lekeh atau kita ditipu cara licik? Jgn terkejut la hanya 3 generasi kita dah terlepas semua tu...lepas ni negara pon akan terlepas selepas 3 generasi. Skrg boleh la gebang kata mustahil. Generasi muda skrg pon tak kisah sapa tuan asalkan disuap sampai kenyang. Umur 18 tahun dh boleh mengundi bermakna anak2 cina yg peka politik akan pangkah DAP dan anak2 melayu akan terpecah undi utk semua termasuk la mengundi DAP. Kalau mereka benar2 menang PRU kelak tak mustahil patron diorang adalah negara China...ibarat Amerika utk Israel di tanah Palestine.
    Dimanakah melayu akan berakhir?

    ReplyDelete
  4. pelik la KD...kenapa selama 22 tahun jadi PM xsebut pun dong zong rasis!!??kenapa sewaktu gerakan peny#$€-) €mmah (xboleh tulis risau KD/Melayu DAP trauma) hampir menjelang???

    Melayu bodoh nak diperbodohkan lagi??

    cukuplah 22 tahun orang tu cakap kita malas dan bodoh

    sekarang nak jadi hero pulak!!!???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau yg bangang, Tun dah sebut dari awal lagi termasuk 22 tahun dulu dong zong memang racist..

      Delete
    2. Memang melayu bodoh Dan malas-kau belum sedar diri ke

      Delete
  5. Di indon org2 cina yg kaya. Begitu juga thailand. Nk salahkn bangsa cina juga ke atau kita yg pemalas.

    ReplyDelete
  6. Tk salah kan cina..diorg bijak..disebb kan kekurangan peniaga melayu yg menjual barang2 tertentu..yg impot mereka..kalau kita pi borong..harga mesti lebih dari cina..mcm mana kita nk jual harga yg beesaing..arwah pakcik aku..dulu dia meniaga runcit..mula2 pi beli barang..harga rm50 mahal.dia pun berbahasa cina dengan lengok cina siap gagap cina..terus harga rm40..ini la cina..kuat ambil kesempatan..penipu oun kuat..bukan semua ya..kebanyakan

    ReplyDelete