Monday, August 5, 2019

DI PASIR GUDANG BUKAN SAHAJA PENCEMARAN UDARA TETAPI JUGA ADA BATU API..

Apakah proses PENCEMARAN berlaku sekelip mata atau ia mengambil masa sejak 5 atau 10 tahun terdahulu termasuk tidak ada pemantauan berjadual Jabatan Alam Dekitar.

Bukankah PENCEMARAN itu datang dari industrial yang sudah lama beroperasi Dan bertapak di Pasir GUDANG. Bukankah sebelum ini mereka merasa begitu selamat?

Semak balik 10 tahun terdahulu, berapa banyak perusahaan yang dikenakan tindakan undang²?

Mudah benar Batu API lupa diri.

BATU API

8 comments:

  1. Masih nk pertahankan kerajaan gagal ni kd? Lepas salahkan burung, cari pulak batu api. Ingat bila dpt twist kesalahan pd pihak lain maka lepaslah kesalahan kerajaan gagal ni. Kenapa kau tak ada usaha nk cari fakta sebenar apa punca tragedi ni? Bnyk artikel dan kajian oleh non-politik yg mencari dan memberi info tragedi p.gudang. Malangnya kerajaan gagal dan pecacainya (spt kd) sentiasa spin bagaimana utk kerajaan gagal ni ambil tanggungjawab. 10 tahun kebelakangan knp kes begini tidak terjadi? Bagaimana kawalan pihak berwajib ke atas kilang²? Sbb kerajaan gagal ni takut kpd tawkey² kilang atau tawkey kilang tak takut kpd kerajaan yg gagal ini maka tragedi ini berlaku. Kenapa aku kata kerajaan sekarang kerajaan gagal? Sebab gagal selesaikan masalah, cuma nak cari kambing hitam. Burunglah, kambinglah...esok² beruk monyetpun difitnah oleh kerajaan gagal ni. Maaf, marah sgt sbb dpt kerajaan gagal ni utk jaga rakyat.

    ReplyDelete
  2. Kenapa cai diam? Batu api tk de telor nk counter KD. HAHA

    ReplyDelete
  3. Penduduk Pasir Gudang dah hampir setengah mati , hang dengan teori hanyiar batu api pulak. Sebenarnya hang lah batu api nya. Berpuluh tahun dulu tk dengar rioh mcm ni pun .

    ReplyDelete
  4. Kena stepek atas muko Khalid Nordin.....padan muko kamu!!...

    ReplyDelete
  5. Aku terkentut pun.. Kerajaan gagal.

    Masalah juga ni, terlebih politik puak ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yg kuat jd langau politik. Benda ni jd masa ph ph kerajaan, takkan salah burung pulak? Mula la cari kambing, cari batu api nk disuruh pikul beban kerajaan mabuk kuasa ni.

      Delete
    2. Yes aku pun terkentut di era PH..

      Kesimpulannya, kerajaan gagal



      Kikikiki

      Delete
    3. Sikit sikit kerajaan gagal..

      Sikit dikit kerajaan gagal..

      Seronok pula aku tengok puak bingai ni makin bangang..

      Yang lalai adalah pegawai jabatan alam sekitar, mereka mungkin terbiasa di era kerajaan lalu, korup..

      Delete