Monday, August 26, 2019

Update: KERJASAMA ANWAR-MAHATHIR MAKIN KUKUH


The best picture of the year 2019
Blogger terbaik 2019


heh..

19 comments:

  1. ALANGKAH baiknya ketika Mahathir sedang bertungkus lumus membina negara, Anwar bantu sediakan sarapan, Hadi berdoa, Najib mop lantai, Zahid cuci tingkap, Mat Sabu buat kopi,Muhyiddin susun kerusi, lokman adam jaga pintu, Ibrahim Ali tunggu BAWAH jadi driver..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 🙄🙄🙄🙄🤔🤔🤔😁😁😂😂🤣🤣🤣

      Delete
    2. KD tunggu masuk neraka..

      Delete
    3. Aku doakan kau masuk syurga. Aamiin

      Delete
  2. hi hi. good one. mcm2 gambar lucu dah keluar sekarang mengenai bro anwar ni.

    ReplyDelete
  3. KD jd alas kaki..boleh kan..

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapu sampah, cuci longkang, bersihkan belukar lebih mulia dari tulisan jual ugama.

      Delete
  5. Kluangman macammana melayu nak Bersatu kalo banyak parti yg berlainan ideologi dan pemimpin nye rompak sokong rompak menipu dll...semua ada kepentingan diri...berbeza dgn Dap..

    Melayu boleh bersatu jika ada satu parti saja....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepuluh parti pun Tak apa asal semua berpandu pada satu, Al Quran.

      Delete
  6. PENYATUAN UMMAH KEMBALIKAN KERAJAAN KHALIFAH

    IMAM Al-Ghazali pernah memberi amaran: agama dan kekuasaan itu ialah kembar yang tidak boleh dipisahkan. Agama ialah asas, kekuasaan pula ialah pelindung. Segala hal yang tidak mempunyai asas akan runtuh, manakala segala perkara yang tidak memiliki pelindung akan hilang dan lemah.

    Allah juga memberi ingatan keras dalam tiga surah berikut: ‘Surah As-Saff ayat 9: Dia lah yang telah mengutus RasulNya (Muhammad ﷺ) dengan membawa hidayah petunjuk dan agama yang benar (agama Islam), supaya Ia memenangkannya dan meninggikannya atas segala agama yang lain, walaupun orang-orang musyrik tidak menyukainya’.

    Surah Al-Fath ayat 28: ‘Dia lah yang telah mengutus RasulNya (Muhammad ﷺ) dengan membawa hidayah petunjuk dan agama yang benar (agama Islam), supaya Dia memenangkannya dan meninggikannya atas segala bawaan agama yang lain; dan cukuplah Allah menjadi Saksi (mengenai kebenaran apa yang dibawa oleh RasulNya itu)’.

    Surah At-Taubah ayat 33: ‘Dia lah yang telah mengutus RasulNya (Muhammad) dengan membawa petunjuk dan agama yang benar (agama Islam), untuk dimenangkan dan ditinggikannya atas segala agama yang lain, walaupun orang-orang musyrik tidak menyukainya’.

    Kontroversi serangan ke atas pendakwah perbandingan agama terkemuka iaitu Dr Zakir Naik membawa seribu satu hikmah di bumi Malaysia.

    Bangkitnya umat Islam Malaysia mempertahankan dakwah Dr Zakir Naik bukan sahaja diterajui parti politik seperti Parti Islam Se-Malaysia (PAS) dan UMNO, bahkan juga didukung kuat oleh para mufti dan pendakwah muda dan badan bukan kerajaan.

    Paling membanggakan kita tentulah keberanian para pendakwah muda seperti saudara Firdaus Wong Wai Hung , Dr Kamilin Jamilin (pakar kajian Hadis), dan juga saudara Yusuf Azmi (Pertubuhan Pengguna Semboyan 1Malaysia) yang tidak gentar dengan gerakan antidakwah Dr Zakir Naik – meskipun menyedari betapa sebahagian daripada pembenci itu memegang kuasa yang bukan sedikit dalam kerajaan.

    AWAS TANGAN LIBERAL COMAMGO PLURALIST MURTAD CUBA SABOTAJ PERPADUAN UMAH

    Hakikatnya, hari ini PM ke 7 Malaysia menghasut masyarakat Melayu Islam akan terus dibiar sengsara oleh Dr. Mahathir dan akhirnya seluruh ummah akan ditundukkan pada DAP...

    Kembalikan Malaysia balik kepada majoriti, bukan majoriti dipecahkan untuk minoriti memerintah!!!

    Cuba fikir, lojikkah Dr. Mahathir nak satukan ummah jika seumur hidup membenci PAS melampau sangat?

    Ada personaliti korporat kata Dr. Mahathir nak betulkan balik hala tuju agenda untuk majukan orang Melayu...

    Agenda PM ke 7 cuba sabotaj dan hijack Perpaduan Umah srmata untuk sokongan orang Melayu sahaja. Bila Melayu sokong semula PM ke 7 maka kaum Melayu akan dihina dan caci dengan kata kata Melayu Malas, Melayu Tak tahu berniaga kecuali anaknya, melayu subsidi dll. PM ke 7 akan kembali mengayakan kroni dan taukeh Cina semula. Ini fakta bangsat PM ke 4 dan ke 7.

    BANG NON MINTA ZAKIR NAIK DUDUK DAN DIAM
    DAKWAH ZAKIR NAIK BERATUS RIBU MASUK ISLAM
    BILA BANG NON GI HOTEL SONDOL DEPAN BELAKANG
    BANG NON GI KUIL JADI SAMI GEREJA JDI PADERI MASJID JDI IMAM
    BERAPA BANYAK BANG NON MURTADKAN DNG PLURALISMA HARAM..!??

    Sebaliknya, Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak bersetuju dengan pendekatan Dr Zakir Naik dan mendakwa Dr Zakir Naik memberi masalah: “kita nak tolong dia tapi dia beri masalah pula”.

    Pendirian Anwar Ibrahim ini selari dengan desakan Menteri Gobind Singh Deo; Menteri M Kula Segaran; Menteri Dr Xavier Jayakumar yang mendesak agar Dr Zakir Naik dihalau keluar dari Malaysia dan dihantar balik ke India.

    Pendirian sebegini turut disokong oleh Menteri Agama, Dr Mujahid Yusof Rawa dan Ketua Wanita Parti Amanah Negara, Dr Siti Mariah Mahmud.

    Menurut Menteri Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mujahid Yusof Rawa: “Kalau tanya saya, saya kira cara pemyampaian dakwah Zakir adalah tidak sesuai di Malaysia.Tetapi kita perlukan kaedah penyampaian dakwah yang lebih intelek dan tenang tanpa merendahkan maruah agama lain”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen balas kepada "PENYATUAN UMMAH KERAJAAN KHALIFAH'' oleh Anon 8:44

      Khilafah ke-2 adalah satu khabar nubuwwah, maka tiada keraguan lagi bahawa ia akan berlaku.

      Lebih 14 kurun yang lampau Nabi Muhammad saw telah memberitakan bahawa selepas tamatnya zaman nubuwwah iaitu zaman baginda masih hidup, akan berlakulah zaman khilafah terpimpin (khulafa ar-rasyidin). Selepas tamat zaman kedua ini, akan berlaku zaman khilafah menggigit (merujuk kepada sistem khilafah monarki di bawah Umayyah, Abbasiyah dan Uthmaniyah). Selepas tamatnya zaman khilafah menggigit ini, akan berlakulah zaman tanpa khalifah (zaman mulkan jabbariyyan) yang dikenali sebagai zaman fitnah. Selepas tamatnya zaman mulkan jabbariyan ini, akan berlakulah zaman khilafah kedua di mana umat akan kembali memiliki khalifah (zaman khilafah manhaj nubuwwah). Inilah 5 zaman yang telah dikhabarkan baginda kepada umatnya. Selepas melalui 5 zaman ini, umat Muslimin akan menghadapi kiamat kecil mereka.

      Drpd 5 ini, 3 zaman telah berlalu, dan 1 sedang dilalui iaitulah zaman fitnah. Zaman terakhir iaitu zaman khilafah manhaj nubuwwah hanya akan berlaku apabila zaman fitnah telah berakhir, dan zaman fitnah pula hanya akan berakhir selepas ia melalui klimaksnya. 

      Bilakah zaman fitnah akan berakhir? Zaman fitnah dinubuwahkan akan berlaku tidak sampai satu kurun. Sejarah menulisnya sebagai bermula pada Mac 1924 apabila Republik Turki memansuhkan kerusi khalifah. Bermakna zaman fitnah tidak akan melepasi Mac 2023. Hari ini di tahun 2019 hanya 4 tahun masih berbaki. 

      Petanda berakhirnya zaman fitnah juga telah dikhabarkan iaitulah munculnya panji-panji hitam di sebuah negeri Islam di Timur, tanda kemenangan mutlak Pasukan Panji Hitam, iaitu satu pasukan dengan 314 anggota yang mana mereka itu tidak pernah tewas di dalam kesemua pertempuran yang mereka sertai semasa zaman fitnah itu sedang berlangsung. Mereka akan menang multak apabila lawan-lawan mereka kesemua bersekutu untuk mengalahkan mereka.

      Bagaimanakah khilafah akhir zaman ini akan didirikan? Ia telah pun dikhabarkan bahawa orang yang akan menabalkan Khalifah Akhir Zaman ini ialah seorang lelaki yang bergelar Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam. Dialah ketua kepada pasukan dari Timur yang pasukan pimpinannya tidak pernah tewas itu.

      Ada dua watak yang dikhabarkan di situ iaitu watak pendiri Khilafah Akhir Zaman sendiri iaitulah Imam Mahdi dan watak Pemuda Tamim iaitu lelaki yang akan menabalkannya. 

      Berbeza dengan pendiri Khilafah Akhir Zaman iaitu Imam Mahdi yang dikhabarkan akan muncul dengan karamah terbuka yang menggemparkan dunia, Pemuda Tamim ini pula dikhabarkan sebagai seorang yang memiliki karamah tertutup yang tidak kelihatan pada mata kasar manusia yang tidak memiliki hikmah.

      Pemuda Tamim dari Timur ini dikhabarkan sebagai seorang lelaki yang akan mendaki tangga kepimpinan masyarakat mengikut hierarki daripada bawah sehinggalah ia menjadi pemimpin besar dunia Muslimin. Apabila dia yang menabalkan khalifah, umat akan menerimanya. 

      Benar-benar mahu menjadi sebahagian dari pendiri khilafah kedua ini? Carilah siapakah individunya yang memiliki ciri-ciri yang telah dikhabarkan sebagai si Pemuda Tamim ini dan berdirilah di belakangnya di dalam setiap keputusannya. 

      Tidak susah pun untuk mencari siapa lelaki ini kerana hanya ada seorang sahaja manusia yang menepati segala ciri-ciri tersebut. Mendustakannya mahupun memperolok-olokkannya tidak akan mengubah hakikat bahawa dia adalah orangnya. 

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  7. doakan terbaik utk Anwar, asalkan jgn jual agama

    ReplyDelete
  8. Penasihat PM: Akui kita miskin
    2:02 tengahari (Dikemaskini 2:02 tengahari)

    A A
    Indikator yang digunakan oleh Kementerian Hal Ehwal Ekonomi (MEA) untuk mengukur kadar kemiskinan di Malaysia sudah lapuk, kata Penasihat Ekonomi Perdana Menteri, Muhammed Abdul Khalid.

    “Kita tidak perlu malu jika indikator baru menunjukkan tahap kemiskinan yang tinggi. Itu adalah fakta, dan untuk menyelesaikan masalah, adalah lebih baik untuk kita menerima kenyataan.

    Barulah dengan pantas jalan penyelesaian dapat dicari,” katanya dalam satu artikel yang diterbitkan di Sinar Harian hari ini.

    Bekas pengarah Institut Penyelidikan Khazanah itu berkata walaupun pendapatan garisan kemiskinan (PLI) telah berkurangan daripada 50 peratus sejak tahun 1957, ukuran mutlak kemiskinan tidak lagi boleh digunakan.

    Muhammed berkata penggunaan PLI oleh MEA - apabila isi rumah ditakrif sebagai miskin apabila pendapatan isi rumah tersebut adalah kurang daripada RM980 sebulan untuk di Semenanjung Malaysia, RM1,180 untuk di Sabah manakala RM1,020 untuk Sarawak - adalah tidak realistik.

    ReplyDelete
  9. Mahkamah beri keluarga Adib perintah komital ke atas AG
    1:14 tengahari (Dikemaskini 1:14 tengahari)

    A A
    Mahkamah Koroner Shah Alam hari ini memberi kebenaran kepada keluarga anggota bomba, Muhammad Adib Mohd Kassim untuk memulakan prosiding komital atau menghina mahkamah ke atas Peguam Negara Tommy Thomas.

    Kluangman kuat sokong AG yg dilantik oleh madey...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rule of law, semua pihak diberi peluang.

      Jangan ikut emosi macai.

      Delete
  10. Jangan kacau Tun bekerja
    Kita tahu Tun bersungguh
    Macam pokok sokonglah baja
    Tun bekerja tidak bertangguh!

    Yang buat sarapan dok belakang
    Lentang lentung dia menggoreng
    Air sirap, lin chee kang
    Pantas bergerak korner baring!

    Tok Guru berdoa sebelum makan
    Minta Allah pelihara Melayu
    Melayu bersatu sebagai rakan
    Kasi segar mana yang layu!

    Yang mop lantai tolonglah ikhlas
    Ini ofis..tak kapal layar
    Takde bayaran Tun dah jelas
    'cash is lost'..tak dapat bayar!

    Pencuci tingkap silalah naik
    Jangan hanya dok tersengih
    Nak jadi komander..di Janda Baik
    Jangan sini nak banyak songeh!

    Membuat kopi jangan berlawak
    Pakar masak seluruh dunia
    Nanti tersembur air liur awak
    Masuk ke kopi dah kes niaya!

    Orang sakit tugas nak ringan
    Susun kerusi biar perpada
    Bukan selalu bersingsing lengan
    Kalau sakit Doktor M ada!

    Penjaga pintu usahlah takut
    Tun Mahathir tak makan orang
    Hanya makan lobak dan biskut
    Itu sebab jangan diserang!

    Yang tunggu di bawah jangan memain
    Melayu Islam pantang dicabar
    Walau sedang bertanjak, berkain
    Hina bangsa dah hilang sabar!

    Alangkah baik semua bersatu
    Mana yg kusut licin semula
    Bersatu Melayu, Islam pun jitu
    Orang lain tak pijak kepala!





    ReplyDelete