Wednesday, August 14, 2019

MAHATHIR SUDAH TEWAS

Akhirnya Mahathir tewas, BERSATU BUNGKUS..

https://lifeofaannie.blogspot.com/2019/08/dong-zong-winsdap-too.html

Pengajaran yang bagus kepada Mahathir, BERSATU dan Melayu.
Kita perlu jalan tunduk kepala selepas ini.

Jangan lagi sokong pemimpin yang lemah.

http://www.rockybru.com.my/2019/08/after-khat-defeat-zakir-naik-is-next.html

Klik RUBBER STAMP DONG ZONG

21 comments:

  1. blogger lifeofannie was never correct in her assessment. She painted najib as the eventual winner in the GE14 fight with Mahathir...now who wins....

    Dong zong cud never win.....Mahathir wins again....sorry blogger lifeofannie

    ReplyDelete
  2. Agak² dlm dap siapa orangnya yg masih respect kpd tun mahathir? Mungkin ada tapi yang pastinya TIADA. Dlm isu jawi, siapa yg menang? Siapa yg kena tarik balik dan siapa yg menguasai keadaan? Logiknya pemegang panji hitam tak mungkin kecundang, betul tak john doe dan blogger kd.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun kecundang?

      Kah kah kah.. Tun masih PM, macam mana pula dikatakan dia telah kecundang?

      Kalau penentang-penentang Tun bersekutu menjatuhkan Tun dan menyebabkan dia hilang kedudukannya sebagai PM dan kemudian pencabarnya pula mengangkat sumpah secara sah menjadi PM (dan bukan syok sendiri menjaja diri sebagai PM-8), maka itu barulah boleh dikatakan 'kecundang', sebagaimana Najib telah kecundang dan ditendang keluar dari Seri Perdana.

      Ini PH kalah PRK pun dikatakan Tun tewas @ kecundang. Tun tidak teruskan dengan sesuatu rancangan pun dikatakan Tun tewas @ kecundang.

      Terdesak sungguh nampaknya golongan yang tewas ini untuk melihat Tun tewas @ kecundang.

      Keh keh keh... Lekeh betullah korang ni semua, punyalah terdesak mahu melihat Tun tewas @ kecundang sampai perlu ubah maksud sebenar 'tewas' dan 'kecundang' untuk memenuhi berahi korang yang tidak kunjung-kunjung tiba. Huhuhu.

      Bilalah agaknya para penentang Tun ini semuanya akan tumbuh telur untuk benar-benar melanggar Tun dan benar-benar 'tewaskannya' @ 'kecundangkannya'? Asyik dok sembang luar gelanggang ja apa barang.

      BRING IT ON laaaa... Supaya seluruh bangsa Mim, warganegara Mim, umat Mim dan mahkluk Mim dan melihat hakikat siapakah sebenarnya lelaki yang singkatan namanya ialah Mim Bin Mim.

      Delete
  3. Bila membaca tajuk "Mahathir Sudah Tewas", maka satu-satunya kesimpulan dari tajuk sebegini ialah Tun telah ditumbangkan dari kerusinya sebagai PM.

    Mengatakan Tun 'tewas' pada ketika ia masih lagi PM adalah tidak betul. Ia hanya tajuk sensasi dengan isi yang biasa-biasa saja.

    Di dalam sesuatu permainan dam, ada kala kita perlu umpankan buah dam kita untuk dimakan oleh buah dam pemain lawan. Adakah itu bermakna kita telah tewas?

    Di dalam permainanan catur adakalanya salah satu buah selain King dimakan oleh buah pemain lawan. Adakah itu bermakna kita telah tewas?

    Isu ICERD, isu tulisan jawi / khat, isu DZN semuanya hanyalah bertaraf buah lain selain King di dalam permainan catur. Kadang-kadang hanya dengan mengumpan buah besar hatta Queen sendiri kita akan dapat mencheckmate King pihak lawan dan muncul pemenang.

    Di dalam kes Tun, langkah-langkah yang Tun sedang lakukan bakal membuatkan kesemua pihak lawan mereka terchekmate serentak.

    UmNo, PAS, DAP, PKR, PAN, dan malahan sebahagian PPBM juga akan terchekmate oleh Tun dan pasukannya.

    Mereka boleh memiliki kesemua pemain lain seluruh negara dangan jumlah ribuan dan jutaan sekalipun dan Tun hanya memerlukan 313 pengikut sahaja untuk menang mutlak dan mencheckmate kesemua lawannya serentak.

    Tak percaya? Silakan berkonspirasi sesama sendiri untuk melanggar Tun, dan 100% kalian pasti tewas walau siapapun yang berada di dalam pasukan kalian.

    Asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberitahu perkara tersebut.

    Que sera sera ; pasukan-pasukan bathil yang bersekutu bakal tewas mutlak kesemuanya sebagaimana pasukan Al-Ahzab telah tewas di dalam perang Khandak.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astaghfirullah. Aku harap kau tidak menganggap tun sebagai dewa, tiada kelemahan dan tidak mungkin tewas. Yg kebal dpd segala kelemahan itu hanyalah Allah SWT sebab Allahlah yg mencipta segalanya. Dgn nombor² yg awak tulis itu, seolah awak pasti benar bahawa nyawa tun mahathir akan panjang lagi dan lagi dan lagi serta anti mati sehingga segalanya terlaksana. Tun merancang, awak merancang tapi perancangan Allah lebih tepat. So john doe, kau pasti rancangan tun mahathir sama dgn perancangan Allah?

      Delete
    2. Untuk makluman, kau ni sebenarnya dah tertinggal bas daaa....Sila rujuk postings John Doe yang lalu untuk faham...Tetimakasih.

      Delete
    3. Anon 3:54

      Kamulah seorang yang berpura-pura bongok dengan mengatakan sesuatu yang tidak pernah aku katakan.

      Aku tidak pernah sekalipun mengatakan bahawa Tun Mahathir adalah dewa. Itu adalah tuduhan dusta.

      Sebaliknya aku mengatakan bahawa Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Tamim, iaitu seorang pejuang kebenaran zaman fitnah.

      PPH @ PT ini wujud khabar tentangnya di dalam hadith dan khabar-khabar tentang lelaki ini adalah mutawatir sifatnya.

      Ciri-ciri muktamad lelaki ini ialah; dia adalah seorang pemimpin sebuah negeri Islam di Timur, ketua kepada satu pasukan yang bergelar Pasukan Panji Hitam. Pasukan ini telah dikhabarkan akan menyertai banyak pertempuran pada zaman fitnah dan mereka menang di dalam kesemuanya. Pasukan ini dikhabarkan dan bergelar 'Pasukan Yang Tidak Terkalahkan'.

      Termasuk si Pembawa Panji Hitam, pasukan ini dikhabarkan di dalam hadith memiliki 314 anggota dari kalangan Bani Tamim termasuk si PPH sendiri, jumlah yang sama dengan jumlah anggota tentera Thalut di kalangan Bani Israel dan anggota tentera Badar di kalangan Bani Ismael.

      Pasukan ini telah dikhabarkan akan menang mutlak apabila mereka melalui pertempuran mereka yang terakhir menentang kesemua pasukan-pasukan bathil yang bersekutu untuk menumpaskan si PPH dari kekuasaannya di sebuah Bandaraya yang bergelar Bandaraya Akhir Zaman.

      Tanda kemenangan mutlak pasukan ini ialah munculnya Panji-panji Hitam di sebuah negeri di Timur yang berhadapan dengan sebuah sungai.

      Aku telah memberitahu penemuanku bahawa Bandaraya itu adalah Putrajaya, negeri itu adalah Malaya sedang sungai itu pula adalah Selat Melaka.

      Sejauh mana aku yakin Tun Mahathir adalah orangnya? Jawapannya ialah apabila Tun Mahathir membuat seruannya yang akhir kepada anak-anak bangsanya untuk turun mengiringinya di Persiaran Perdana dari Istana Kehakiman ke Seri Perdana, hanya ada seorang manusia lain sahaja yang boleh menghalang aku daripada menyahut seruannya itu, iaitulah bapa aku sendiri.

      Mahu memperolok-olokkan dan mendustakan perkongsianku ini? Silakan, asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan.

      Que sera sera; Tun Mahathir adalah PPH @ PT dan masa akan membuktikannya. Sementara itu bersaksilah bahawa John Doe telah mengatakannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    4. Ki ki ki..sampai begitu sekali ko taksub yer jendole.
      Benda2 yg kita tk pasti tkyah la kita laung2kan..agung2 kan..segala perancangan dia sahaja yg tahu..kita jangan jadi tukang tilik. Syirik.

      Delete
  4. Sekurang nya kita ambik skit Yg positive... Dlm kerajaan PH tak ramai yes bos. TU Kira OK la... Takde la ikan tu busuk 1 ekor. Mungkin busuk Kat ekor, Kat perut. Kalau rosak, Kat kepala aje, tak melarat lagi ke temoat lain. Langkah Yg tepat. Bawak masuk klinik haiwan, buang Yg busuk. Korang paham ke ape aku cakap ni, Aku pun mcm tak paham la. Tapi point penting. Tak ade lagi cash is king, yes bos... 2 benda ni la Yg rosakkan negara dulu.

    ReplyDelete
  5. Woi john doegol,aku pun dulu pengkagum madey mcm kau jugak. Tp syukur, aku tak penjilat. Madey kau tu sedang tewas dan terus tewas kerana balasan Allah. Ekonomi, berterusan lingkup. Buat ncman pun lingkup. Bon samurai, bon minja semua hampeh. Cina dan india tak takut langsung pd madey. Kenapa ? Sbb org tua si jantung bateri ni hanya bergantung kpd meteka utk jd pm tapi tiada daya utk cengkam bangsa ni.Dia tau dsp tu musuh tp sanggjp bergabung utk jatuhkan manusia yg digtuduh perompak tp berhempas pulas untuk membuktikannya. Dia sekarang sxg dihina oleh rakan dlm ph sendiri terutamanya dap. Menteri melayu ph hanyslah pak sanggup yg takut kpd dap. Najib dh jatuh tapi ekonomi tak jugak naik. Nasib bangsa melayu dan agama islam semakin terhina di zaman madey ni. Dulu dia kuat ketana unno tp dia kini kemah kerana melayu ph yg bodoh dan bacul terhadap dap. Semasa bergaduh dgn madey dulu boleh saja najib bicarakan madey kes perwaja, dll. Tp rasa hormat najib tlh memakan diri sendiri. Tp jgn risau madey kini sdg "dihormati" ileh dap. Dia terhkn menjafi anji g kurap skrg. Zllah bauar cash.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Terkena sawan babi kot tu yang merapu...

      Delete
    2. Anon 3:22

      Whateverlaaa...

      Silakan kata apa saja, asal jelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan peringatan. Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera; Tun Mahathir adalah PPH @ PT dan masa akan membuktikannya. Sementara itu bersaksilah bahawa John Doe telah mengatakannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Mana ko tau tk pernah tewas..tk pernah silap..atok khabar kt engkau ke..
      Yg atok kalah ko tk tau..yg atuk menyembah mintak nyawa ko tak tau...
      Kurang kan ckit zikir panji hitam yu..bani tamin ko tu pengibar panji hitam cap tengkorak..
      Kaki sebat..kaki rembat..
      Kalau iya pun bani tamim tu tkkan la ada ciri2 munafikun..biar la ada ciri2 alim ulama utk menegak kan islam.

      Delete
  6. Tajuk Majathir sudah tewas itu sekadar perkhabaran Mahathir tidak maksum, tidak boleh menang semua dalam semua ISU dalam semua masa.
    Sekaligus memberitahu, kami bukan sokong membuta tuli, sama sekali tidak mendewakan. Yang kamu dewakan adalah najib dan Anwar.

    Terang terang Anwar dan najib tidak difitnah malah ada belasan peguam untuk mempertahankan mereka di mahkamah, apa hasilnya?

    Untuk mara, kekadang perlu undur setapak, perlu ukur kekuatan lawan.

    Belang DAP sudah nampak, belang PKR sudah diukur..cuma tunggu masa yang sesuai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik bukan matematik.
      Bukan sekadar apa yg kamu nampak dan lihat.

      Delete
    2. Sdr KD,

      Setuju Tun tidak maksum kerana sifat maksum itu telah pun lupus apabila Nabi Muhammad saw wafat.

      Walaubagaimanapun ada satu sifat lain yang akan kekal sehinggalah umat Nabi Muhammad saw ini menghadapai kiamat mereka dan sifat itu ialah 'mahfuz'.

      Tun adalah salah seorang manusia yang memiliki sifat ini.

      Tidak perlu percaya apa-apa. Memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah mengatakannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  7. pada pandangan saya, isu jawi adalah idea pegawai kpm tikam kerajaan. tak ada faedahnya belajar jawi dalam bahasa melayu. tulisan jawi dah diajar dalam subjek jawi dlm agama. kalu belajar tulisan cina dan tamil agak berbaloi kerana ada faedah di masa hadapan.
    tulisan jawi nak ganti tulisan rumi ke? ada banyak perkara yg boleh diajar selain khat seperti budaya melayu dalam teks bahasa melayu dan perpaduan. ni pi cari pasal bergaduh. pegawai kpm tu kakitangan kerajaan yg fikirannya sejemput ke belakang. tindakan mereka hanya kepentingan diri sendiri untuk kenaikan pangkat. kita lihat banyak kerosakan pendidikan dibuat oleh pegawai yg syok melawat ke luar negara cari idea dan bawa balik idea. ada mereka ni turun sekolah mengajar dua tiga tahun untuk lihat idea mereka dijalankan sendiri. bila turun, semua nak jadi boss dan kata skill ngajar dah hilang.
    tulisan jawi hanya ada dalam buku agama sahaja. buku lain tak ada. tulisan lain juga ada buku lucah kerana itu hiburan. ada profesor nak bagi markah tinggi kepada pelajarnya yg guna sumber buku cina dan india. ini kerana prof tu tak ada sumber dari buku tersebut. berapa banyak buku dalam tulisan jawi yg kita nak bertekak hingga darah naik?
    ada banyak benda lagi yg perlu kita fikir dan anak kita oerlu belajar. setakat tulisan jawi dalam bahasa melayu memang tak patut pun diajar. pegawai kpm tu pandai cakap putar belit, kerja hampeh lihat kerja boleh, suruh kerja guna mulut dan jari. minta guru kat kpm turun sekolah ngajar semula setelah sepuluh tahun kat atas kayangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isue tu sengaja di up..up kan..mintori sebelah arok tu nampak senyum jew..ckit pun tkder riak diwajahnya..dia dh tau dah..wayang kulit jew

      Delete