Sunday, August 18, 2019

MINTA DR M UNDUR ATAU LETAK JAWATAN..

Aku pun setuju..
Alasan.. Tunduk pada DAP
Aku tambah setuju..

Lepas tu siapa ganti..
Anwar

Tunduk pada DAP lagi..
Kita minta undur @ letak jawatan

Lepas tu siapa ganti..
Lepas tu..

Bagi lah cadangan yang lebih waras dan terjamin.


# logiknya semasa Tun jadi PM,  pemimpin²Melayu PH pakat²lah sokong dan kuatkan,  yg remeh temeh ketepikan.. Bina dulu satu kekuatan yang bersepadu..
Selepas itu,  siapa pengganti pun,  akan disokong padu.

Kalau sekarang tak boleh buat macam tu,  letaklah siapapun pengganti-tidak mampu tangani DAP.

Kalau pemimpin Melayu pun berdengki-dengki,  lahirlah penyokong² malaunta malauntit di bawah.

Seperti aku..
(aku tu akulah ..)

15 comments:

  1. Bubar parlimen la...
    Selesai masalah...

    Negara yang dipimpin oleh pemimpin yang menipu rakyat dan buat fitnah tidak akan ada keberkatan..

    Sebab tu hari2 masalah timbul...
    Yang peliknya mereka bergaduh sesama mereka dalam PH...
    Inilah balasan dari Allah...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak bubar parlimen, nak terbalik kan parlimen ke, buatlah, fokus dan rancang betul²..
      Ini masa terbaik ketika PH tidak berpadu.
      Nak tunggu bila.

      Delete
  2. Selepas bubar parlimen..
    PRU15..
    Lepas tu apa?
    Jamin Melayu lebih menang, bersatu dan kuat?

    ReplyDelete
  3. Bubar parlimen..
    Selesai masalah?

    Tupasal aku cakap, yg mencadang pun bukan dia faham apa yg di cadang..

    Apa logiknya selesai masalah?
    Apa jaminan?

    ReplyDelete
  4. Umno menang
    Umno jafi kerajaan
    Najib zahid jadi PM
    First apa dia buat?
    Bebas tuduhan?
    Tu.. Selesai masalah?
    Awal² lagi overuled.

    ReplyDelete
  5. Siapa pun naik jadi PM, takkan dapat gembirakan hati semua orang. Lantiklah Zakir Naik, tetus berbunuhan. Lantik Akhbar OSTB atau Rokybru, spinner, cucu tok selampit, Pak usin temberang, terus caca merba sebab semua buat keputusan ikut emosi. Tengok Tun, relaks je. Siap kayoh basikal 11km pagi-pagi. Dia tahu, tak guna terburu-buru. Biar semua orang bersuara sepuas hati. Bila semua dah betcakap, baru dia menilai ikut RULE OF LAW!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju

      Politik bukan matematik.

      DAP tidak dapat menggigit apapun, terpaksa BERSETUJU Dan menerima jawi/khat yg sebelum ini langsung tiada.

      Delete
    2. Aku rasa paling sesuai ganti madey tak lain tak bukan ostad jon doo kerana dia panglima perang klimaks 313 palawan...semua orang takut...

      Delete
  6. tulisan khat dan jawi tu dibuat oleh pegawai kpm. dia cadang, pegawai atasan ikut tanpa kajian terperinci pun. kemudian salah kpd menteri dan pm. mudah sangat kerja pegawai yg tikam belakang ni. kasi hangat, menteri cakap kemudian uturn. memang pegawai atasan kpm otak pemikiran singkat. menteri kurang teliti dan gelojoh, mudah dapat maklumat salah. pegawai tinggi kpm kata menteri membawang je. tak ada pun yg menteri cakap mereka buat. semua putar alam ikut macam menteri cakap. tapi, kosong kosong kosong. pegawai tinggi juga yg untung senang makan menteri gelojoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pegawai plak yg salaah?....dari mana datang cerita ni?...

      Delete
  7. patutnya, pegawai kpm buatlah sidang akhbar utk maklum kepentingan tulisan jawi dan khat diajar di sekolah cina dan india. kajian apa yg dibuat dan apa yg mereka ingin lihat dicapai oleh murid cina dan india. apa keperluan yg perlu diajar tulisan jawi ni. kerana dalam agama dah ada tulisan jawi. ini menteri dan pm yg jawab. memang terkeluar la politik. sebab tu aku kata pegawai kpm ni penting diri sendiri sahaja untuk tonjolkan diri kerana pangkat.

    ReplyDelete
  8. Memang Melayu pandai komen tapi setakat komen sahaja. Lepas tu melalut lagi. kalau nak bagi cadangan fikirlah panjang2 dan sediakan alternatif. Cakap kosong buat habiskan beras sahaja.

    ReplyDelete
  9. https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2019/08/487401/tak-boleh-dakwah-politik-perkauman-zakir-metrotv

    Camne KD?..Tun pun ckp tak tau sapa yang bagi zakir naik tu PR..suruh siasat dah tu...

    ReplyDelete
  10. Cina dgn kaflamyanga tak pandai jawi melayu rugi ke? Sebetulnya bangsa ni yg bodoh kalau taknak belajar jawi. Apa kecoh kecoh. Jawi punya pasal pun mau bubar parlemen ke? Otak udang.

    ReplyDelete