Monday, August 12, 2019

SHAHBUDIN HUSIN ANTARA YANG BOLEH DIFIKIR² KAN MENERAJUI UTUSAN


https://dialograkyat.blogspot.com/2019/08/sia2-harapkan-umno-sampai-masanya.html

7 comments:

  1. asal tulis fitnah jer delete



    kikikiki..

    #lawanfitnahsyahid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siar ni pun pasal kesian.

      Apa isi, apa motif, apa hala tuju aku pun tak faham.

      Kalau sondol mcm ni, memang DAP sembelih buat panggang.

      Kalau setakat umno kecam, DAP senyum je.. Bila Tun bersuara.. DAP kena ambilkira.

      Delete
    2. Najib kena fitnah ke?

      Kikikikiki...

      Delete
  2. Utusan telah ketulahan oleh karamah Ayahanda Tun disebabkan durhakanya mereka apabila banyak mentohmah Ayahanda Tun di dalam usaha membela penyangak-penyangak di dalam UmNo.

    Hari ini penyangak-penyangak UmNo itu langsung tidak peduli pun nasib mereka. Kini pekerja-pekerja Utusan terkulat-kulat mahu terus bernyawa.

    Adakah BERSATU perlu mengambil alih Utusan untuk selamarkannya selepas segala kedurjanaan yang mereka lakukan ke atas Tun? Hanya Tun sahaja yang tahu jawapannya.

    Adakah Shahbudin Husin yang kini gemar menembak Tun kerana kecewa di atas sebab peribadi layak mengetuai Utusan kalau benar Utusan mahu diselamatkan? Hanya Tun sahaja yang tahu jawapannya.

    Apa sahaja pilihan yang Tun lakukan di antara keduanya, John Doe akan tetap menyokong Tun sebab John Doe telah pun mendapat jawapan bahawa Tun seorang yang memiliki hikmah dan tahu apa yang betul untuk dilakukan di dalam setiap keadaan.

    Di antara pelakuan melaksanakan keadilan atau memberi pengajaran dengan pelakuan membalas dendam, dari mata kasar kedua-duanya kelihatan sama, sedang dari mata halus, kedua-duanya dipisahkan oleh niat, dan bagi seseorang yang telah memiliki anugerah hikmah, sebelum ia diberikan anugerah hikmah tersebut, hatinya telah pun bersih daripada sebarang dendam. Dendam peribadi tidak akan menjadi pertimbangannya di dalam membuat keputusan.

    Tidak hairanlah Tun tidak pernah tewas di dalam mana-mana pertempuran yang ia ketuai walau siapa pun yang mengetuai pasukan lawannya. Kerana ia seorang yang dianugerahi hikmah.

    يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَن يَشَاءُ ۚ وَمَن يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْرًا كَثِيرًا ۗ وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّا أُولُو الْأَلْبَابِ (269)

     "DiberikanNya hikmah kepada sesiapa yang dikehendakiNya, dan sesiapa yang diberikan hikmah itu, sesungguhnya ia telah diberikan kebaikan yang amat banyak, dan tiadalah orang yang mengambil peringatan itu melainkan orang-orang yang menggunakan akal" (Al-Baqarah : 269).

    Pandangan mata selalu menipu...
    Pendangan nafsu selalu terburu...
    Pandangan nafsu selalu melulu...
    Pandangan hati itu yang hakiki...
    KALAU HATI ITU SUCI...

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan elok buat komen gini tanpa ada telahan ahlul nujum pak belalang yang bukan2.

      Delete
    2. Whatever.

      Asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan peringatan.

      Delete
  3. Elok juga Shahbudin buat JV dengan SyedOutsyed ambilalih Utusan. Boleh tuan Syed hentam sama macam dalam blog dia kat semua pemimpin sebab sekarang yang syed Nampak semua pemimpin India dan Cina dalam PH saja yang bagus dan betul. Pemimpin Melayu semua tak betul….

    ReplyDelete