Saturday, August 31, 2019

TIADA YANG BENAR MELAINKAN BENAR DAN SEMUANYA BENAR..



Kalaupun tidak mencapai 100% benar tetapi ia sangat berketepatan bertepek ke muka Lim kit  yang hipokrik siang dan malam.

Bekas MB Johor Luah Perasaan, Tiada Apa Yang Barunya Dengan Malaysia Sekarang..


21 comments:

  1. secara terus terang nya KD suruh support produk syarikat anak mahathir ke???

    ke macamana??

    harini xde post artikel lagak penghuni jahanam ke???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aish..
      Xknlah kd nk suh support bapa kleptokrat lahanat.

      Konon2 kalau xde si pengkhianat tu nasib melayu akan menjadi bangsat.

      Siang mlm tipu anak melayu duit dlm akaun derma pak arab.
      Rupa2nya cek temberang yg xpernah ditunaikan dan surat temberang dari geng2 petualang semata mata nk menyelematkan karier politik si jalang.

      Delete
  2. #utamakanprodukislamboikotnonmuslim

    ReplyDelete
  3. Ada...ada...malaysia baru nak burok...

    ReplyDelete
  4. Sifat hipokrit sudah biasa kpd sesetengah orang politik....tanpa hipokrit politik mreka akan hambar...

    Aku sokong penuh ulasan khalid nordin..��

    ReplyDelete
  5. Mari kita ramai ramai membeli saham OPCOM berhad membantu product dan sykt bumiputra.. dulu sykt pantai.. ramai yg dah bantu hingga ada yg mampus krn bil yg pesakit dapat terus pesakit kojol.. tapi Pantai dah di jual lelong ĺelong. Ada juga skt PERKAPALAN di west coast kelang yg dulu dah kojol tapi kerana nak selamat kan products bumiputra akhirnya petrolnasagis terpaksa bantu .. as long as ada anak bumi putra yg mungkin ye mungkin tidak yg katanya berketurunan melayu asli deli yg asal nya dari org senoi + sakai + negrto + sedikit keling tapi buka pariah..

    ReplyDelete
  6. Hehehe...

    Bagi orang-orang yang terlibat dan malahan bersubahat dengan pemerintahan Jibby yang dipenuhi dengan pengkhianatan dan kleptokrasi, sudah tentu mereka melihat Malaysia Baru sebagai hanya retorika yang tiada perbezaan apa-apa dengan pemerintah BN semasa zaman Jibby.

    Hakikatnya, ia punya perbezaan yang besar di antara Malaysia Lama pimpinan Jibby dan Malaysia Baru pimpinan Tun, iaitulah pada bab kleptokrasi. Kleptokrasi bukan satu perkara kecil. Ia perkara yang sangat besar dan menjadi salah satu punca umat-umat dahulukala dibinasakan. Iaitulah mereka itu apabila yang mencuri itu dari kalangan rakyat bawahan mereka jalankan proses pengadilan ke atasnya, sedangkan apabila yang mencuri itu adalah dari kalangan pembesar negara, mereka lepaskannya daripada menjalani sebarang proses pengadilan.

    Dengan tumbangnya kerajaan BN pimpinan Jibby, Jibby dan beberapa pemimpin-pemimpin BN pada zaman Jibby yang disyaki dan dipercayai terlibat melakukan pengkhianatan kini sedang melalui proses pengadilan.

    Dengan tumbangnya Jibby dan geng-gengnya, dan kini mereka sedang menjalani proses pengadilan, maka negara kita ini telah selamat daripada kebinasaan akibat pengkhianatan para pemimpinnya. Itu adalah satu perkara yang amat besar.

    Pak Khaled Nordin dan orang-orang yang sewaktu dengannya boleh terus kekal meroyan. Hari ini di bawah Malaysia Baru, Tun adalah PM sedang Jibby adalah OKT yang sedang menjalani proses pengadilan. Hadamkan itu dan silakan terus meroyan.

    AISYALAM MALAYSIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara john doe..
      Kita sudah merdeka.
      Pengisian kemerdekaan lebih penting..

      Najib sudah ditumpaskan..
      Pengisian selepasnya lebih penting..

      Delete
    2. Apa guna kemerdekaan..
      Kalau minda, tanah dan ekonomi melayu masih dijajah..

      Apa guna najib tumpas..
      Kalau pengurusan bercakaran, racist melambung, kos sara hidup, peluang pekerjaan masih hambar..
      Kaji persepsi rakyat walaupun pahit untuk ditelan penyokong harapan..

      Lega najib tumpas kini bimbang pula menghantui kestabilan politik melayu, asyik beralah dan kalah.

      Delete
    3. Membenarkan kata² musuh seperti khaled nordin bukan bererti kalah tetapi bangkit itu lebih penting.

      Delete
    4. Memang setuju pengisian selepas merdeka dgn kesahjeteraan...tapi orang yg telah diberi kuasa untuk memimpin pengisian terbukti tak mampu lagi menambah pengisian....nak wat cam mano...

      Delete
    5. Payah dah nak harap PH bangkit membaiki kelemahan selagi dipimpin oleh orang yg tidak boleh menerima kenyataan secara terbuka...

      Delete
    6. Ape guna kluangman bangkitkan
      Apa guna kemerdekaan..
      Kalau minda, tanah dan ekonomi melayu masih dijajah..Kalau pengurusan bercakaran, racist melambung, kos sara hidup, peluang pekerjaan masih hambar..

      Memang tak guna jika masih sokong pemimpin yg sudah lapok masih berfikiran cara zaman dulu dulu...malaysia sudah ketinggalan dari negara2 jiran...

      Delete
    7. Sdr KD,

      Setuju dengan saudara.

      Perjuangan mengisi kemerdekaan itu jauh lebih sengsara daripada bermandi keringat dan darah menuntutnya.

      Perjuangan mengisi kemerdekaan itu sendiri sebenarnya adalah satu perjuangan kemerdekaan. Hanya sahaja kita masih tidak menyedarinya, sebab hakikatnya bangsa kita masih belum benar-benar merdeka sekalipun ketika kita telah dua kali mengecap nikmat kemerdekaan itu.

      Ia adalah perjuangan untuk memerdekakan bangsa ini daripada kegelapan, kebodohan, kebodosombongan dan kebingungan. Hanya apabila bangsa ini benar-benar telah dimerdekakan daripada sifat-sifat ini dan kebathilan yang masih membelenggu, maka hanya pada ketika itulah kita akan benar-benar menjadi seorang Melayu, Muslim, Malaysian, dan Manusiawi yang benar-benar Merdeka.

      Sebelum tahun 1957, Tun telah berjuang di dalam UMNO untuk mendapatkan kemerdekaan daripada penjajah. Kemerdekaan itu telah diperolehi dan demikian perjuangan tersebut telah pun selesai.

      Selepas itu Tun telah menjadi PM, dan sebagai PM, Tun benar-benar mengisi kemerdekaan yang pertama dan meletakkan jalan untuk penggantinya lalui. 22 tahun yang cemerlang, gemilang dan terbilang tanpa perlu menjaja slogan-slogan ini.

      Kemudian penggantinya telah melakukan pengkhianatan klepetokrasi dan Tun sekali lagi turun ke medan tempur untuk memerdekakan negaranya daripada pengkhianatan kleptokrasi ini. Seperti biasa, dia telah menang dan berjaya. Maka perjuangan untuk membebaskan negaranya daripada kleptokrasi telah pun selesai.

      Kini, Tun masih lagi berjuang untuk mengisi kemerdekaan, dan perjuangan mengisi kemerdekaan ini sebenarnya adalah perjuangan kemerdekaan ketiga, yang terbesar dan terakhir di dalam jalan Perjuangan Yang Ditakdirkan yang Tun sedang lalui.

      Dia masih berjuang untuk membebaskan bangsanya daripada belenggu kebodohsombongan dan kebingungan yang menjadi punca bangsanya berpecah-belah.

      Dia masih berjuang untuk menyedarkan bangsanya bahawa masa depan belum tentu menjanjikan syurga bagi mereka yang lemah dan kecewa.

      Dia masih berjuang untuk menyedarkan bangsanya bahawa hanya bangsa yang berjaya yang akan dihormati.

      Dan dia masih berjuang untuk membina kecekalan dan ketabahan di kalangan anak-anak bangsanya supaya mereka akan dapat bersama-samanya mendirikan mercutanda bangsa mereka yang berjaya.

      Hanya perjuangan mengisi kemerdekaan yang ketiga ini sahaja yang masih belum selesai. Walaubagaimanapun saya tidak mempunyai keraguan bahawa Tun akan benar-benar menyelesaikannya.

      Saya telah kekal berada di belakang Tun di dalam setiap perjuangannya dan setiap pertempurannya sejak saya mumayyiz dan kini berada di series yang ke-4. Dengan izin Allah saya akan setia bersamanya sehinggalah dia benar-benar menyelesaikan perjuangannya yang masih belum selesai itu.

      Perjuangan ini hanya akan selesai apabila berlakunya perubahan-perubahan berikut :-

      Perubahan daripada kegelapan kepada cahaya,
      Perubahan daripada kejahatan kepada kebaikan,
      Perubahan daripada penindasan kepada pembelaan,
      Perubahan daripada pecah belah kepada ukhuwah.

      Perubahan-perubahan ini hanya akan berlaku apabila kebathilan itu benar-benar telah lenyap sama sekali. In shaa Allah, ia akan berlaku apabila masanya telah tiba.

      Ketika Tun menyangka dirinya mempunyai Perjuangan Yang Belum Selesai, saya melihat dirinya hanya sedang meniti satu jalan Perjuangan Yang Ditakdirkan.

      Ketika Tun takut dan khuatir dia tidak punya masa yang cukup untuk menamatkan Perjuangannya Yang Belum Selesai, saya melihat bahawa dia benar-benar memiliki masa yang cukup untuk menyelesaikan perjuangannya. Hanya sahaja dia sedang bertatih di dalam langkahnya itu, kerana mahu memastikan langkahnya itu yakin dan cermat, bagi memastikan negaranya kekal merdeka, dan bangsanya kekal terpelihara.

      Doa setiap anak-anak bangsa Tun yang celik akal tetap mengiringi setiap langkah yang Tun lalui di dalam jalan perjuangannya.

      Semoga Allah membalas Tun dengan kebaikan yang banyak untuk segala kebaikan dan jasa yang telah Tun taburkan kepada bangsanya, agamanya, negaranya dan bahkan bagi kemanusiaan seluruhnya.

      Delete
  7. So..apa pilihan melayu sekarang KD?..UMNO masih tak berubah...masih memilih muka2 penyamun sbg MT..bersatu pun x stabil..yg lain2 pun serupa...kesian kn melayu?

    ReplyDelete
  8. Charles pada 30 Ogos lalu menyifatkan kenyataan Mahathir itu sebagai mengarut, berkata rakyat kini sanggup memberi peluang kepada Anwar kerana bimbang Mahathir kembali kepada cara lamanya..

    Charles Santiago tidak jelaskan maksud cara lama mahathir cara yg bagaimana...mungkin kluangman boleh beri sikit penjelasan...

    ReplyDelete
  9. GENTING HIGHLANG JADI PADANG JARAK PADANG TEKUKUR..

    Penyatuan Pas dan UMNO dilihat berupaya membentuk kuasa ekonomi terbesar di negara ini.

    Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh berkata, perkara itu mampu direalisasikan sekiranya pembangkang menguasai negara selepas ini.

    TAHNIAH BOIKOT GENTING ORG CINA
    BOIKOT MENJADI TERUSKAN LAGI
    JANGAN LUPA BANYAK KAN USAHA
    #BUYONLINEPRODUCTMUSLIM KALI INI

    Nampaknya berduyun2 orang2 Islam mula meninggalkan pusat perjudian dan maksiat terbesar Genting dan menjadikan Cameroon Highland (CH) sebagai alternative sebagai pusat percutian keluarga. Walaupun kesesakan lalulintas yang teruk. Suatu tindakan yang sangat baik.

    “Insya-ALLAH, apabila Pas dan UMNO bersatu, tiada lagi permusuhan membabitkan bangsa sendiri seperti mana terjadi sebelum ini,” katanya kepada Sinar Harian selepas selesai Majlis Hi-Tea Ambang Merdeka malam tadi.

    #HPU914 PERALIHAN (RAMPASAN) KUASA PEMERINTAHAN DI PERAK DIGERAKAN.

    “Ini adalah komitmen penuh kami kerana kita tidak ada apa-apa pilihan lagi melainkan kita perlu membuat satu perubahan yang mendadak, yang tak perlu Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15) lagi,”

    RAMPASAN KUASA DIPERAK KITA GERAKAN
    TAK PERLU TUNGGU PRU KE 15 LAGI YER.!
    STRATEGI CEPATKAN PRU KE I5 DIMULAKAN
    LEPAS PERAK NEGERI KEDAH RAMPAS PULA

    katanya berucap pada Himpunan Melayu Bangkit & Penyatuan Ummah 2.0 di Dataran Dewan Besar Pekan Rabu, Sungai Manik, di sini, malam ini.

    AJOM KITA PUTIHKAN KUALA LUMPUR YA
    #HPU914 PUTIHKAN KL TANJAK X DILUPA
    PERAK ACID TEST TANPA PRU15 DI MULA
    #BUYONLINEPRODUKMUSLIM KITA CIPTA

    Sementara itu, Takiyuddin juga menegaskan, parti Islam itu akan menggerakkan semua ahlinya ‘memutihkan’ bandaraya Kuala Lumpur walaupun terpaksa ‘merangkak’ bagi menghadiri peristiwa bersejarah percantuman di antara Pas dengan UMNO.

    #HPU914 KENA RANGKA STRATEGI BUAT KONSEP SEPERTI 'LAZADA' BELI PRODUK ISLAM ONLINE DELEVERY ONLINE JUGA.

    SETIAP BANDAR DAERAH PEKAN MUKIM SEDIAKAN WHOLESALE PRODUK ISLAM SAMADA FOOD, F&B, BARANG DAPUR, MAKANAN RINGAN, SANITARI, PAKAIAN, SOS, TEPUNG, MINYAK MASAK, PRODUK IKS MRNTAH ATAU PROSES DALAM SATU WHOLE SALE CENTRE

    GUNAKAN KONSEP 'LAZADA' DAN 'TRIVAGO' PERLU DIGERAKKAN PADA SEMUA RAKYAT MALAYSIA

    #buyproductmuslimonline

    ReplyDelete
  10. Dalam keadaan ekonomi yang semakin gawat dan tenat, kenapa kerajaan masih lagi mahu berbelanja mewah...

    RM21.6 bilion duit rakyat bukanlah satu jumlah yang kecil...

    Wow, satu projek yang begitu besar ditawarkan kepada hanya satu syarikat!!!

    Apakah sudah diadakan tender terbuka bagi projek kerajaan yang mega dan mewah nie atau ianya'dihadiahkan' secara runding terus?

    Bukankah kerajaan PH berikrar, tiada lagi projek kerajaan akan diberikan secara runding terus kepada mana-mana syarikat?

    Dan siapakah pemilik OPCOM?

    Tidak lain dan tidak bukan ianya dimiliki oleh 2 lelaki bertuah di Malaysia, Mokhzani Mahathir danMukhriz Mahathir...

    Jadi, kalau skandal 1,000 ekar balak Mukhriz katakan dia hanya tolong kawan, nampaknya dalam skandal NFPC RM26.1 bilion, Dr. Mahathir hanya tolong anak-anak lelaki dia...

    Buktinya, saham OPCOM melonjak naik bila saja, Gobind mengumumkan projek mega NFPC'dihadiahkan' kepada OPCOM!!!

    Belum lagi projek bermula, Mokhzani dan Mukhriz dah dapat laba, apa lagi bila projek berjalan nanti...

    Rakyat dan penjilat dapat apa!!!

    Iklan:
    Rakyat miskin, ini peluang kerja di Australia..

    Anak2 madey dapat projek secara terus kerana daddykasi...

    Kerja Di Australia, Dibuka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk dapat untung, siapa yg nak rugi? Mesti bagi produk dan khidmat terbaik.

      Yang kau sakiti apa hal.. Tak kesahlah kalau dia anak najib pun.. Asal namanya bisnes, open dan terbaik.

      Delete
  11. Anon tikus 816, projek mesti bagi pada kroni - maksudnya mesti kenal siapa? Kemampuannya? Prestasinya?
    Bukan bagi pada lembu kondo..

    Untung bersama, beli saham sykt tersebut.
    Itulah cara bisnes.
    Matematik.

    ReplyDelete