Sunday, August 11, 2019

TMJ dilantik Pemangku Raja Johor

# dengan kuasa penuh seorang Sultan, susah tentu banyak kebaikan yang dapat dilakukan jika ia disemai dan dicambah dengan baik seperti menarik rambut di dalam tepung..





TMJ dilantik Pemangku Raja Johor: JOHOR BAHRU 11 Ogos - Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berkenan melantik Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim sebagai pemangku Raja Johor berkuat kuasa hari ini.


13 comments:

  1. Jeng jeng jeng...

    Ada episod baru akan berlaku apabila seorang Sultan yang sedang sihat dan tiada isu ketidakmampuan melantik anaknya menjadi Pemangku Raja.

    Apa akan berlaku? Saya tidak tahu, tetapi yang saya amat yakin ialah apa saja yang bakal berlaku itu akan membawa zaman fitnah ini ke klimaks.

    Jangan lupa Kelantan dan Pahang telah menyaksikan putera-putera raja naik takhta menjadi Sultan ketika ayahanda mereka masing-masing masih hidup, dan menyalahi hukum monarki. Kedua-dua mereka ini kemudian dipilih menjadi Raja Terulung di negara ini. Next in line ialah Johor, dan berlainan dengan Kelantan dan Pahang, Sultan Johor tiada isu kesihatan dan ketidakmampuan untuk melantik Pemangku Raja.

    Di dalam masa yang sama pula di negara ini wujud tekanan daripada satu puak pemain demokrasi yang mahu takhta demokrasi diserahkan kepada yang disebut dan dicanang sebagai pengganti walaupun ini menyalahi hukum demokrasi. Di dalam demokrasi apabila seseorang pemimpin itu tamat tempoh mandatnya untuk memerintah, ia tidak boleh menyerahkan takhtanya kepada pengganti. Mandat itu mestilah dikembalikan kepada rakyat untuk memilih pengganti.

    Demokrasi sedang menuju ke klimaks, dan monarki juga sedang menuju ke klimaks. Tanda-tanda bahawa 'The Final Kingdom' sudah berada di ambang pintu.

    Apabila 'The Final Kingdom' telah muncul dan manusia memandang balik ke belakang nescaya mereka akan memahami kenapa semua yang telah berlaku itu telah berlaku. Kerana segala yang berlaku itu adalah sebagai pembuka jalan kepada 'The Final Kingdom'.

    Adakah tindakan terbaru dari Kingdom di selatan itu punya kaitan dengan pemain demokrasi yang mahu menjatuhkan pemimpin demokrasi yang sah? Wallahu a'lam. Setakat hari ini segalanya hanya bertaraf spekulasi.

    Manusia memang suka merancang, tetapi amat sedikit manusia yang menyedari apatah lagi untuk memahami bahawa segala rancangan mereka itu sebenarnya adalah sebahagian daripada rancangan besar Yang Maha Merancang sendiri untuk mempastikan pada akhirnya apa yang telah dinibuwahkan oleh pesuruh-pesuruhNya tentang 'akhir zaman', itulah yang sebenarnya akan berlaku.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau baca komen bro john doe Tetap power. Takde perubahan pun. Sentiasa berisi, bermaklumat. Sepower pantun bro Fan Tun. TaK la mcm komen badut pasumno. Buat semak otak aje. Nampak nick Dia je. Terus blah, Pasal tau, kalau tak menipu, fitnah. Takde isu, mencarut. Tu Pasal bos Dah pesan, copy paste utk nampak bijak. Tapi kalau Dah sengal, buat ape pun Tetap nampak bangang. Mungkin frust kot. Ye la. 3 tahun je, 600 juta bos dia bantai. Lepas Kat dia, ade la 2 300 inggit. Mau bos sendiri makan sumpah seranah. Nasib baik la PH menang kan badut. Kalau tak, sampai mati kena bodoh. Ala, Awak tu Memang bodoh tahap gaban pun. Jadi tak la terkilan sgt ye tak. Dah Cari kerja ke.

      Delete
    2. Jon doo pakai hukum demokrasi?...demokrasi ade hukum?....bawah pasal berape?...hihihihi...kami temberang mula mengarut kerana dah pening....

      Delete
    3. Kah kah kah..
      Hukum demokrasi kata selepas abes tempoh berkhidmat, kuasa memilih kembali ditangan rakyat.

      Kah kah kah..
      Bukan diberi kepada anak lelaki mahupun lelaki baru keluar jel hanya kerana janji serah kuasa.

      Kah kah kah..
      Awat B.A.B.I kalut sgt nk jdk pm hasil kerja org tua?

      Kah kah kah..
      Merempat akibat meliwat,
      org lain kerja kuat,
      offer pengampuan ko rembat,
      Skrg nk naik takhta cara bangsat?

      Kah kah kah..
      Kalau hebat sgt next pru B.A.B.I take lead la pru. Awat kalut sangat?

      Kah kah kah..
      Oh ye, B.A.B.I yakin xle menang spt mana pru 12 & pru 13.
      Apa nk buat. Tumpang tuah org la jawabnya

      Delete
  2. yang percaya john doe ni KD je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini hanya John Doe seorang sahaja yang berkeyakinan bahawa Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam.

      Sebahagian kecil yang telah membaca perkongsian John Doe ini tidak mahu mempercayainya, disebabkan mereka berada di pasukan lawan Tun, iaitulah pasukan yang bathil dan kebathilan itu yang memberi hasil duniawi kepada mereka. Mereka bersungguh-sungguh berharap bahawa Tun Mahathir bukanlah orangnya.

      Sebahagian besar manusia lain pula termasuk sdr KD pula mengambil pendirian tunggu dan lihat.

      Walaubagaimanapun apabila kedua-dua tanda akhir zaman fitnah yang dikongsikan oleh John Doe itu telah berlaku, maka akan muncullah 313 anak-anak bangsa Mim yang cekal dan tabah yang akan mempertaruhkan diri mereka sendiri untuk bersama-sama John Doe dan Tun Mahathir di pertempuran klimaks.

      Jumlah ini sahaja memadai untuk Tun Mahathir dan pasukannya menang mutlak pada hari tersebut.

      Selepas majlis tersebut berakhir, hasilnya ialah tiada seorang pun manusia yang beriman kepada nubuwwah Nabi Muhammad saw yang akan merasa ragu-ragu lagi bahawa Tun Mahathir adalah orangnya. Seluruh bangsa Mim dan umat Mim akan memberi salut kepada Tun Mahathir, dan memberikannya legitimasi untuk melaksanakan tugas akhir Pembawa Panji Hitam iaitulah menabalkan Khalifah Akhir Zaman di Masjidilharam.

      Pendusta zaman fitnah? Lupakan mereka kerana mereka telah pun tewas mutlak di dalam malis tersebut. Mereka tewas melalui perantaraan karamah Pasukan Panji Hitam yang terdiri daripada 313 anak-anak bangsa Mim dari kalangan penyokong Tun Mahathir.

      Tidak perlu percaya apa-apa. Memadai sahaja untuk bersaksi bahawa John Doe telah mengatakannya.

      Que sera sera; Panji Hitam bakal berkibar di bumi Malaysia dari Putrajaya sebagai tanda kemenangan mutlak pasukan yang benar, Pasukan Panji Hitam.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. mmg tiada makna untuk mempercayai kerana tiada apa2 yang perlu dipercayai dan perlu dikhuatiri jika tidak mempercayai telahan dari ahli nujum.. tidaklah berkurang atau bertambah iman seseorang itu.

      Delete
    3. Kepercayaan karut marut...jon doo pon tak tahu istanbul dan madinah akan ditakluk oleh dajjal..

      Delete
    4. Pembetulan :-

      Pendusta zaman fitnah? Lupakan mereka kerana mereka telah pun tewas mutlak di dalam malis tersebut. Mereka tewas melalui perantaraan karamah Pasukan Panji Hitam yang terdiri daripada 314 anak-anak bangsa Mim dari kalangan penyokong Tun Mahathir dan termasuk Tun Mahathir sendiri.

      Delete
  3. Sudah2lah John doe dgn teori karut ko tu...dinar Iraq sampai skrg belum RV lagi...mengapa?ko xnak bg teori panji hitam ke..kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Persoalan ini telah dikemukakan oleh sdr Hadeli dan saya dah jawab tentangnya.

      Silalah lihat ke belakang kalau berminat.

      Kalau tak berminat pun tidak mengapa. Memadai sahaja untuk bersaksi bahawa saya telah pun memberitahu Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam. Supaya kelak tiada seorang pun manusia yang boleh beralasan bahawa tiada sesiapa yang telah memberitahu perkara tersebut.

      Que sera sera; Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam dan masa akan membuktikannya.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Mamadai sahaja utk bersaksi bahawa jondo makhluk pekak buta dan sesat habuk pun tarak...tin kosong yg berlagak berilmu tinggi.

      Delete
    3. Kalo jon doo tak bagi tahu lagi baik dari jual temberang nak tunjuk lagak bijak kununnuye....madey tengah pening atur rancangan nak terus berkuasa sehingga akhir penggal asyik gagal...DAP buat buat onar tulisan jawi madey terpaksa tunduk....

      Delete