Thursday, September 12, 2019

10 KALI PERHIMPUNAN UMMAH UMNO PAS PUN UNTUK SINGKIR DAP TIDAK AKAN BERJAYA TANPA MAHATHIR..

Itulah kedudukan terkini.

60 tahun DAP cuba jadi sebahagian kerajaan tetapi gagal dan di era Tun sebagai PM.. lagi hampir pupus.

Tetapi dengan sekali saja Tun bawa bersama DAP,  mereka sudah mampu jadi sebahagian kerajaan...

Dan hari ini kalau Tun mahu DAP kembali jadi pembangkang,  Tun mampu lakukan dengan segera.. Tak perlu nak buat perhimpunan pun,  tak perlu menipu ahli,  tak perlu menyusahkan ahli..

Peranan Tun juga telah membawa umno dan pas duduk semeja,  kalau Najib masih PM dan UMNO masih kerajaan..  Uolls ingat umno terhegeh hegeh nak damping PAS?

Terima kasih Tun.

90 comments:

  1. WHAT ARE YOU TRYING SAYING BRO KD
    WHEN SAMPAH UMNOPAS BERAMBOS PERGI
    WHEN MAHATHIR IS BECOME BARUAH DAP
    THEN ITS COMES THE NAME OF UNITY


    KIKIKIKI.. PERASAN LA KAU..!!


    #BUYMUSLIMFIRST

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampah keluar tp taik tinggal, tak bersih jugak.

      Delete
    2. Choyy... RBA ka lu ni

      Delete
    3. Hmmmm, look at that - Kejora is back with his 'hakk ptuii' lewd hipocrisy....!!

      "Anonymous Wednesday, September 11, 2019 7:42:00 PM
      Hoi KD ingat sama dgn Allah Rabbul 'Alamin
      Mau kondem org pun, tengok le dulu cermin
      Tikam belakang tu bukan ker citer Mt Jemin
      Jantan sama jantan buat hubungan kelamin

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh".
      -----------------------------------------------------------------

      Have we forgotten how this gayboy self exhibited his homosexual acts almost every night during the fasting month of Ramadhan in 2018......??

      By all means, I would be mighty pleased and obliged to re-post them in this blog if such request persists.

      ps:
      A leopard can never-ever change its spot.

      Delete
    4. Ibu pejabat UMNO tersergam hebat yg dibina Tun M telah cemari kotor dgn selerakan lambang 'datang bulan pas'.


      Iisskk..isskk..isskk..jijik & meloyakan betul......!!

      Delete
    5. Tidak aneh untuk seseorang berasa gerun sekali gus hormat kepada tokoh yang disanjung sebagai negarawan ulung ketika usianya mencecah 94 tahun seperti Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Pencapaian rekod luar biasa Tun M dalam mengurus hal berkaitan negara dan memperjuangkan isu-isu keamanan serta keharmonian sejagat menambah kewibawaan beliau sebagai tokoh disegani oleh pemimpin negara dunia.

      Delete
  2. taik panji hitam 22 tahun dah keras melekat kat simen..taik pluralisma panji kuning masam hawaw basuh pun masih ada bau...


    puiiiiiii...!!!


    kikikikiki

    #bmf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuatnya taik tu. Biasanya taik yg terkepit. Siapa suka kepit.
      Kikikikikiki

      Delete
    2. Si lanun yg kaki terkepit kini tuan punahsihat umno dah tenat dahh.....!!

      Dia kini asyik kena hamput dgn Tuan Hakim sebab sering datang lambat & memonteng konon2 dgn beralasan ala mat malasan sakit punggunglah, sakit bontotlah, sakit matalah, dan ntah aper2 lagi. Jiwa & raganya parah dek kesipuan tań∑ terbandingkan - itu baru bayaran cash di dunia, belum lagi di kubur & akhirat kelak.

      Delete
  3. madey akan bangkit lawan habis habisan semua pm jika projek kerajaan tidak dapat pada anak dia dan kroni2...

    hatta dalam kubur...!!

    jadi tak pelik pun madey jilat bontot dap sampai licin..

    ReplyDelete
  4. Eleh..cam bagus je jek tun madey. Tun madey tu suka ke dgn perpaduan umno-pas? Mcm² dia ungkit, pasal kafir mengkafir. Tapi tak nak ulas pasal memali yg mengorbankan ramai rakyat awam dan polis. Mungkin dh lupa, tahdah taku dan tak siapa beritahu. Sikit je dap arahkan sarawak repot sebut pasal ban balak beribu hektar di sarawak dulu, cepat je tun madey koner pasal zakir naik, pasal bmf dan sebagainya. Tun madey dh dikawal oleh dap. Tak siapa yg boleh nafi kecuali macai² dan pecacai yg baru keluar dari gua. Kalau betul² tun madey berani, apa sebab tak boleh gantikan guan eng yg meranapkan ekonomi negara dgn bekas mp umno mustafa mohamad? Kementerian kewangan dh jd hak mutlak dap ke? Nampak tak... Tun madey ni ibarat tukun hidup yg diternak dap utk dptkan keuntungan bg pihak dap, hingga tukun tu reput dan tumbang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya kalah...kenapa risau sgt ni??

      doalah mahathir hidup 1000 tahun lagi...

      Delete
    2. Dak aih... Hang tu pulak awat dok risau umuq mahathir panjang?

      Delete
  5. butoh bapak kau siplis hiv laa KD..

    lahir anak sial dajal makhluk perosak macam kau laknatullah

    cina boleh buat himpunan bersih siang malam kau tak kisah...makhluk sial

    melayu nak berhimpun kau takut kotel jadi telur apa hal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa kecik selalu kena carut ke bro?

      Delete
    2. Buruknya bahasa....ni pejuang ke ni?
      Menjadi bodoh adalah pilihan, bukan dituntut!

      Delete
    3. Mesti mak dia ni tak sayang dia. Tu pasal akhlak pun rabak. Anak siapakah si anon 209 ni? Tobat mak bapak dia pun tak ngaku anak.

      Delete
  6. Salam KD

    Aku dalam masa kesian kt ko..dalam masa tabik spring gak...Yelaa...Setiap kali upload cite terbaru....mesti kena maki...mcmmana boleh kool je KD? Boleh layan je.....

    ReplyDelete
  7. Yang maki orang dapat apa
    Yang kena maki dapat apa

    Setiap yg kita lakukan, walau sekecil atom tidak AKAN terlepas pandangan Dan kiraan Allah.

    Apalagi kalau fitnah..dosa besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru lps smbhyg maghrib ke??

      lain macam insafnya...

      Delete
  8. Cari satu ayat aku fitnah..
    Dan cari 10 ayat cai fitnah mahathir anak beranak..
    Bandingkan..

    Aku nak sambung dengan Yassin..

    Ni malam jumaat, jangan lupa minum teh gunung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janganlah sindir macam tu sekali KD, suruh minum teh gunung. Dia orang nak beli teh o pun fikir 50 kali.

      Delete
    2. Sorry, lupa, melayu miskin tiba² sejak Tun jadi PM semula..

      Delete
    3. Melayu semua malas bodoh...yang rajin pandai individu berbin mahathir je...semua hebat berdiri atas kaki sendiri tanpa tongkat tau!!!umur 30 tahun dapat 1000 hektar tanah balak tau...!!!(opss lupa lama dah!!tolong kawan!!)

      Delete
    4. Mukeriz ada 10 bijik treler balak maaa tapi tak ada kilang papan.....sekarang ada kilang fibre optik...

      Kluangman kata ini semua fitnah ...mana ada mukeriz dapat balak dan projek fibre optik 5G....

      Kluangman dapat teh atas gunung ajee...

      Delete
    5. Majoriti melayu miskin sejak pm ke 4 lagi...yg kaya kroni dan anak branak...

      Delete
  9. Pelik la sebahagian pemimpin2 melayu skrg nie...dah la suka memecah belah...mengapi2 kan penyokong masing2 satu hal pastu tabur fitnah merata2 smpai yg tongong2 makin ramai dah tak reti beza mana fitnah mana benar. Kalau Najib dah kena seret mahkamah maknanya ada la pembuktian2 kes dia. Kalau Wak Zahid kena heret pasni pon mesti la ada bukti2 utk didakwa. UMNO nak bersatu dgn PAS kalau setakat nak jual atas nama perpaduan ummah utk mengalahkan DAP baik tak payah. Melayu akan hanya bersatu kalau politik dipisahkan drp matlamat bersama...makna kata bersatu tanpa mengira fahaman politik tapi tujuan yg sama yakni mahu bersatu atas nama Melayu. Setakat gebang kosong tak payah laa...
    Cuba pakai contoh kempen mempromosi product2 Islam...ramai dah sokong sebab kesedaran bersama pasal memperkuatkan ekonomi Islam...kan bagus mcm tu. Lantak pi la apa non muslim nak kata pon...apatah lagi yg dtg drp muslim sebab kesedaran bersama tu tak melibatkan fahaman politik tetapi lebih kepada mahukan matlamat bersama tercapai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerdik. 5 bintang kasi. So, biarlah selama mana dap nk jd kerajaan, nak jahanamkan ekonomi, jual semua aset yg ada, miskinkan melayu, Islam dan bumiputera sambil lambakkan seberapa ramai rakyat china jd cina malaysia. Yelah, selagi saranan kau pasal umno dan pas ni tak ikut jalur saranan kau, biarlah dap bermaharajalela. Seronok nampaknya jd tukun tempat dap ternak rezeki utk mereka hingga akhirnya kau sendiri mereput tanpa pembelaan sbb dah tak berguna. Kalau informasi perpaduan umno-pas ni hanya pada aras hujung kuku, jgn mendabik dada konon dah hadam isi dan pengisian.

      Delete
    2. Saranan dia ialah selama mana DAP akan berkuasa menggambarkan betapa degil dan kolotnya melayu dgn penyakit politik sehingga sanggup membiarkan apa saja memakan bangsa sendiri seolah2 fahaman politik tu mcm agama yg tak boleh dipisahkan. Jgn la korang mendabik dada jugak sedara kalau kau ingat hanya perpaduan umno-pas semata2 akan menyatukan melayu. Rata2 melayu yg rasional menganggap fahaman politik keterlaluan hingga menjual agama dan agenda melayu tu lah benih perpecahan sebenarnya. Aku nak tengok jugak sejauh mana bendera2 politik korang akan berkibar dgn mengorbankan perpaduan melayu sebenar dan harga yg melayu kena bayar semata2 nak puaskan nafsu politik pemimpin2 korang yg mcm tikus membaiki labu konon hendak membela agama dan bangsa sendiri.

      Delete
  10. Kepala FITNAH tu main taik la kali ni . Langit tk selalu cerah . Tak dk isu dh dia fitnah kali ni . Sekali lagi " main taik "

    ReplyDelete
  11. Pelik lah ..kenape kluangman suruh pas dan umno singkir DAP...yg berkuasa madey...

    Tapi madey takut nak singkir DAP walo DAP lawan madey...
    Kikikikik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah jadi kerajaan pun bodoh melantun lantun lagi!!!

      kiki

      kritik najib mcm beliau masih p.m lagi

      kahkah

      Delete
    2. Kritk dengan kutuk pun kau tak faham. Lagi mahu sembang.

      Muahahahahwhahwhwhwhwhha

      Delete
  12. Madey mula tunjuk ketakutan kpd penyatuan ummah pas dan umno..

    Madey ungkit isu kapir yg sudah basi untuk tutup ketakutannye kerana madey gagal uruskan negara dgn baik.......

    Nampaknye melayu tak layan dan ambik peduli cakap madey..

    Kluangman plak voba tonjolkan pas umno tak mampu singkir DAP...kluangman mimpi siang hari...lain yg berkuasa lain yg kena singkir DAP...kluangman pon tahu madey takut dgn DAP...jadi kluangman harapkan pas dan umno singkir DAP bagi pihak madey yg lemah...

    Hihihihi...

    ReplyDelete
  13. Thursday, September 12, 2019
    MALAYSIA PERLU DASAR EKONOMI BAHARU PRO-RAKYAT Malaysia perlu dasar ekonomi baharu pro-rakyat

    Oleh: Selena Tay RF8 MediaSeptember 12, 2019
    Share

    Malaysia memerlukan satu dasar ekonomi baharu yang lebih pro-rakyat terutama dalam kalangan berpendapatan rendah B40.
    Tinjauan mendapati penerusan dasar ekonomi BN ‘ditambahbaik’ yang dilakukan kerajaan Pakatan Harapan (PH) hari ini tidak mungkin mengubah cara pengagihan ekonomi secara saksama dan merapatkan jurang ekonomi antara kaum.
    “Malaysia memerlukan satu dasar ekonomi yang mana semua rakyat yang miskin tanpa mengira bangsa atau agama akan dibantu oleh Kerajaan PH.
    “Saya perhatikan bahawa sejak PH memenangi Pilihanraya Umum Ke-14 lalu, tidak banyak dibuat untuk membantu kumpulan B40 dan kami masih lagi menunggu satu rancangan atau dasar ekonomi yang berkesan untuk membantu semua rakyat yang memerlukannya,” kata Puan Maimunah, lingkungan 50an yang ditemui wartawan Suara Pakatan Daily di Kuala Lumpur.
    Menurut peniaga kecil itu beliau dan jiran-jiran beliau dari pelbagai bangsa tidak berpuas hati dengan keadaan kewangan mereka yang hampir sama sejak BN dijatuhkan pada 9 Mei tahun lalu.
    “Tidak banyak yang berubah. Malah harga barangan kegunaan harian juga ada yang meningkat. Dan sekarang kita dapat berita tarif air akan naik tidak lama lagi

    ReplyDelete
  14. Perhimponan penyatuan ummah umno pas bukan untuk singkir DAP saja..

    Pas umno nak singkir madey dan PH..

    Kluagman kurang paham....sel otak tak bersambong...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus sekali
      Jangan ambik masa lama sangat..

      Kalau boleh esok pagi Najib sudah jadi PM semula.

      Delete
    2. Ok.... Sudah pagi. Madey sudah tumbang. Najib jadi PM balik. Phewwww. .. Ngerinya mimpi tadi.

      Kikiiikikii

      Delete
    3. Penyatuan umnah umno pas bukan nak lantik najib jadi pm semula.

      Tapi kalau tuhan dah taqdirkan begitu kena terima laah...

      Delete
  15. jln jem di semua lebuhraya di seluruh lebuhraya menuju ke KL dan PWTC..


    update teekini.... alhamdilullah

    ReplyDelete
  16. Selagi perpaduan ummah ditaja parti politik mcm PAS/UMNO maka sapa2 yg turun beramai2 tu mmg melayu species bodoh giler. Pemimpin2 korang duduk mcm raja atas pentas...korang semua mcm khadam duduk kat bawah. Air liur bergelen2 la diorang sembur drp atas kononnya melayu kena bersatu...Islam kena kuat walhal parti2 tu jugak la pemecah ummah dan punca lemahnya Islam. Kutuk la camna pon Madey itu ini tapi org tua tu jugak la yg mengangkat GDP perkapita hingga Malaysia menjadi negara Islam ke 10 terkaya dalam dunia.
    PAS ke...UMNO ke...PAN ke...PPBM ke...semua melayu dlm parti2 tu satu DNA....satu agama. Kat situ kira dah kuat persaudaraan sesama kita tapi masih ada tongong2 dikalangan melayu yg taksub giler dgn fahaman politik yg berbeza...pemimpin2 yg berbeza semata2 termakan racun politik bodoh pemimpin2 korang. Selagi ada parti2 politik melayu nie...selagi tu la melayu akan berpecah. Istilah perpaduan ummah nie tak lebih mcm gula2...nampak sedap...rasa sedap tapi lama2 dpt diabetis. Perpaduan ummah hanya akan berjaya kalau kesedaran tu bukan berpaksi kepada fahaman politik sebab selama ni pon melayu terpecah disebabkan perbezaan politik jugak.
    Sampai bila la melayu2 tongong ni nak sedar yg perbuatan taksub pemimpin...taksub parti...taksub politik tanpa had nie adalah penghalang kepada penyatuan ummah?? Pemimpin2 korang ni sanggup jual apa saja utk undi la. Jual agama...jual melayu...hatta kalau candu dihalalkan pon diorang akan suruh penyokong2 togok hari2 sampai ketagih demi kesinambungan politik diorang sampai tujuh keturunan.
    Nak bersatu? Nak jayakan perpaduan ummah? Resipi dia ialah jgn sekali2 bergerak atas nama parti...fahaman politik dan taksub pemimpin. Cuba bergerak atas kempen Melayu Islam itu bersaudara dgn mengamalkan nilai budaya kita dulu2...mcm masyarakat kampung2 dulu yg saling mengenali...buta politik...jaga bahasa..makna kata kempen secara agresif nilai2 kita yg menggalakkan penyatuan dan bukannya pemecahan melalui media sosial.
    Kalau tak paham jugak...atau mmg tak nak paham...atau ingat semua org melayu mmg tongong...takde keje lain selain nak sembah pemimpin2 politik 24 jam selagi tu la nasib korang tak ke mana.
    Kesimpulan...selagi perpaduan ummah berpaksi kepada fahaman politik...selagi tu la korang free2 kena bodohkan oleh pemimpin korang. Turun la beramai2 nengok...nasib melayu berubah ke dok...hehehehe. Yang pasti...serban dan songkok atas pentas tu la kenyang tujuh keturunan. DAP makin senang selagi melayu ada banyak parti...banyak pemimpin melayu sebab setiap modal politik diorang semua boleh satukan semua cina dgn cerita najib penyamun...anuar kunyit...azmin semburit...parti tin milo...melayu taliban....wowwwww...punya la banyak modal DAP boleh gebang kat puak diorang. Tak boleh ke buang kejap bendera parti masing2 dan anjurkan perhimpunan perpaduan ummah beramai2 tanpa bendera...tanpa politik??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya yg gila tu kau. Simpan sikit isim kau tu. Kan pan-pkr-ppbm tu musuh politik umno-pas, mana mungkin mereka kerjasama walaupun umat yg ada dlm parti² tu melayu Islam belaka. Yg mana boleh kerjasama, move on la. Nak tunggu semua parti jd satu kepala, tunggu kiamatpun belum tentu berlaku. So, faham situasi semasa, sifat² manusia dan tindak laku pemimpin Islam semasa di malaysia. So, rugi tulis panjang² tp tak cakna situasi semasa.

      Delete
    2. Masa umno berkuasa dulu kenapa Tak Ada PERHIMPUNAN Dan perpaduan ummah ini?

      Tak layak pun dipanggil PERHIMPUNAN ummah sebab yg datang Muka YG sama kau buat majlis apa pun..

      Muka YG berguling di jalan
      Muka sogo 50 orang
      Muka muktamar pas
      Muka PERHIMPUNAN Agong umno
      Muka bersih Masa bersama PKR+dap
      Muka ruu 355
      Muka muka YG menjerit di mahkamah

      Muka² taksub parti..
      PERHIMPUNAN lepas dibuat - Mana hasilnya?

      Yg hadir kurang lebih 10k sahaja nanti.
      Itu wakil ummah ke?
      Itu wakil parti, puak KECEWA kalah..

      Delete
    3. Datang setakat nk mkn free dan dpt jalan2 gi Kuala Lumpur. Bila ditanya apa pendapat pakcik ttg perhimpunan ummah ni? Jawabnya, entah, dia org ajak mari, pakcik ikut jelah.

      Delete
    4. Mesia ke sepuluh terkaya dlm senarai negara islam?...berape banyak madey buat hutang?...

      Pakcik dan makcik kat kampong sekarang dah tahu madey penipu...kaki kencing...

      Delete
    5. Kluangman

      Perhimponan anjuran umno dan pas mestilah dihadiri ahli2 dan oenyokong umno dan pas yg sama...

      Perhimponan Bersih dulu pon muka2 pembangkang yg sama jugak hadir..

      Delete
  17. Kd, kau tau tak apa itu pediculosis? Ulasan kau tentang perpaduan ummah umno-pas berwatak seperti segerombilan pediculosis yg lekat pd tubuh manusia. Tidak memberi kesan maut tp merimaskan sbb gatal. Kd, nak tanya. Adakah yg sombong kena kekal sombong? Yg tamak terus kekal haloba? Yg sesat terus dgn kesesatan? Adakah bacaan sifir kau kpd pimpinan umno-pas sblm ini membolehkan kau menggolongkan mereka semua tidak boleh berubah? Mungkin juga nanti sifat prejudis kau boleh menjadikan kau sebagai scabies...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg kau merepek ni? Kau dah jadi pembawa rabies ke?

      Delete
    2. Politik bukan agama. Jgn jadi bebal seolah2 pengisian perpaduan ummah kononnya hanya ada dgn UMNO/PAS semata2. Turunkan bendera korang dulu...letak pemimpin2 bebal korang sebaris dgn rakyat melayu beragama Islam berarak mcm kita berarak bersama2 semasa Maulidur Rasul...tanpa politik. Cuma sebaris atas nama Melayu atas nama Islam.
      Utk anon2 yg dok tuduh merepek...gila...rabies...kau tak perasan yg penyakit2 yg kau sebut ada pada korang. Dah kronik sgt sehingga kau sebarkan jangkitan kau kat orang lain. Kau ingat hanya kau saja yg benar...politik dh mcm satu agama yg tak boleh kau pisahkan. Selama PAS wujud...melayu dah rugi besar sebab agama kena jual...satu2 nya paksi yg boleh menyatukan kita. Selama UMNO wujud sejak merdeka nasib melayu yg terbela dan perpaduan melayu yg memberi UMNO kuasa utk sekat penguasaan DAP telah dikhianati oleh pemimpin2 melayu sendiri..terang2 kau nampak penyamun2 jadi kepala tapi mata dah buta. Kalau la melayu mcm korang berani turunkan pemimpin2 khianat ni sebelum PRU14 dulu maka takde la PPBM...takde la PH...dan DAP takan berkuasa mcm sekarang.
      Skrg...pemimpin2 yg sama...kopiah ke...songkok ke...muka2 pemecah pengkhianat tu jugak mcm takde malu nak anjurkan perpaduan ummah? Jgn merepek la....korang nak turun beramai bawak anak bini tok nenek lantak korang laa. Sorry aku nak bawak kaum kerabat aku membodohkan diri duduk atas tanah mcm khadam...yg kat pentas sedap2 duduk kerusi empuk bermodalkan serban songkok dan air liur.

      Delete
    3. Madey takut DAP...kalo madey berani tak adalah perhimponan ummah..

      Delete
    4. Madey takut DAP??? Jgn buat lawak laa...kakakakaka...
      Oh ya...aku bukak gerai jual cenderahati...tshirt...beveragesbleh tak? Kalau kau btol2 mahu melayu bersatu...btol2 Islam...btol2 serius perpaduan ummah...pastikan beli barang2 jualan aku. Aku bersedia jual air mineral perpaduan ummah...burger umnopas...spenda bulan dua biji dgn keris kat tengah...mcm2 ada..khas utk acara perpaduan ummah.

      Delete
    5. Kalau tak takut teruskan tulisan jawi dan benarkan dr Zakir berdakwah...

      Delete
  18. Biasa la dok meroyan bila dh kalah. Masa najib power.. Makan dedak. Dh hilang kuasa.. Macai2 yg kuat maki dlm ni makan bangkai pulak. Tu yg dok meroyan mcm siye berok mat yeh. Huhuhu..

    ReplyDelete
  19. Apa2pun BMF- Buang Madey First. Lps tu, DAP. Nak tembak babi kena tembak penjaga kandang babi dulu. Ekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus, jangan cakap je..sembang kosong.

      Delete
    2. Dap dianggap babi jo lo pula dianggap nabi..hihihi sah betulnya geng dajjal yang cuba menjadi malaikat.

      Delete
    3. Mana jo lo?...cakap berdegar2 nak tangkap jo lo...penjilat kena tipu dgn mamak madey...

      Delete
  20. Mana satu yg betul ni?
    Madey control DAP atau
    DAP control Madey

    Aku tengok kau orang ini berubah rubah cakap, lidah bercabang, konpius kot atau dah putus harapan..

    Esok berkumpul k

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kluangman tak berapa sihat tak paham siapa kontrol saper....saper yg ikut cakap saper dlm isu jawi dan zakir naik?....mulut zakir kena kunci...jawi tak jadi..

      Delete
  21. Wah KD....u are getting more popular sejak blog ni dah takda pengadang. Penat aku kena scroll ke bawah, terpaksa lalu 46 posting. This is a record.

    Tahniah!!!!

    Masuk sini, terasa bahang macam orang tengah lberperang. Hari-hari politik. Terjerit, terpekau maki hamun. On the street, hidup macam biasa. Franchise Cina like Secret Recepi, White Coffee, Chicken Rice dll masih penuh dgn MELAYU. Kedai roncit, mini market mcm 999, Family Stor, dll penuh dgn Melayu berbelanja. Mana lebih murah, di situlah orang bersesak. BMF cuma slogan taik kucing. Hehehe......

    On the street, kami tak terasa pun bahangnya. Yang panas, cuma cuaca yg berjerebu. Harap Kerajaan akan buat pembenihan awan, soon. Than everything will be fine. Biarkanlah Syed Akhbar of OSTB menjerit dan menyalak. As u said, Tun M masih juga PM dan DAP masih part of HARAPAN. Najib masih duduk di kerusi kayu dalam kandang orang tertuduh. Hahaha....teruskan berperang asalksn cuma dalam social media je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq

      Komen pernah capai 198 satu ketika di era menentang Najib.

      Lepas tu tapis off and on

      Now terbuka untuk lihat kematangan mereka..ropanya Tak matang juga..

      Pahni..off terus..better bz dengan biz's..masyyuukkkk..

      BMF not bad kalau bukan niat politik..
      VMF 2023 InsyaAllah

      Delete
    2. KD, takde matang nyer melayu ni bila gebang pasal politik. Dah biasa sgt bila masa lunch kt ofis contohnya kalau puak2 nie mula bukak topik politik aku cuma senyum je. Aku enjoy lunch aku sementara diorang pok pek pok pek mcm nak rak. Abis makan aku tinggal jer. Masa tu la masing2 terkocoh2 makan sampai ada yg tercekik sbb tumpang kereta aku. Modal borak tak lari drp apa yg aku kutip kt blog2 orang. Mana ada pendirian sendiri puak2 ni melainkan cuma jadi tukang karut pahaman politik pemimpin2 politik. Sebab tu aku lagi suka drive sendiri masa lunch. Kalau tak mmg berjam la lunch aku menunggu puak2 ni abis berdebat. Aleh2 masuk opis jadi kuli jugak. Nengok Syed Sadiq tu...muda2 gaji berpuluh ribu...modal air liur jer...asal2 nobody skrg sekelip mata jadi somebody hanya kerana berada dekat Mahathir. Cer nengok gambo Mahathir mana2 sure ada mamat nie menepek. Korang mcm nak rak berdebat...mengomen 24 jam tak sudah tapi nasib sendiri tak terbela.
      Aku saran penuhkan masa dgn bekerja...masa terluang tu baru amek tau psl politik. Masa PRU kena pangkah calon yg boleh pakai sahaja...kalau calon haprak..yg semburit...kunyit...lanun...rogol...rasuah...jual agama..rosak kan aje undi tu atau jgn buang masa mengundi. Kasi warning awal2 pemimpin2 setempat korang tu supaya jangan letak badut dan berukera sebagai calon atau kita beramai2 rosakkan undi.
      KD...aku setuju kau tapis skit ruangan komen nie supaya tak rosak kualiti blog kau dek langau2 ni

      Delete
    3. Kalau di fb..aku lagi terguling guling bila dia org komen..

      kikikiki

      Delete
  22. Yang tinggal sokong umno sekarang ni dah low quality..
    Ada yg stay sebab masih ada jawatan atau kepentingan..
    Mesyuarat agung bahagian half day di Dewan Murah..nak save BAJET
    Majlis umno yg Ada penyertaan pas sikit meriah..
    Kalau majlis umno shj..sunyi sepi

    ReplyDelete
  23. Yg paling matang kluangmam dan madey...tapi anak madey kayer free...kluangman tetap setaraf peniaga kedai runcit melayu....

    Kluangman yg matang pon kena kencing dgn madey..

    Kikikikik..

    ReplyDelete
  24. Dulu blog KD dapat sambutan kerana nak jatuhkan najib dan harapkan kerajaan yg lebih baik..

    madey asyik kencing merata...penyokong @ penjilat madey sudah berkurangan kerana tak tahan bau hancing..

    Tinggal jon doe kaki temberang dan wak seman Autaman...

    ReplyDelete
  25. PH Di Hujung Tanduk..!

    Dah banyak tanda tanda pun..!
    Itu sebab Tun M bagi signal dah..!
    Memang kerajaan sepenggal lah nampaknya..!

    Rakyat penentu prestasi PH pada PRU15, kata Dr M
    PH mempunyai tugas berat untuk dilaksanakan sekarang sekiranya parti komponen itu ingin mengulang kejayaan lalu dan kekal memegang tampuk pemerintahan pada Pilihan Raya ke-15 (PRU15), tahun 2023 nanti.
    Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad berkata, PH bakal berdepan rintangan lebih hebat pada pilihan raya akan datang kerana bukan mudah untuk terus memperoleh kepercayaan rakyat buat kali kedua.
    “Dalam pilihan raya lalu, yang menjadi isu utama ialah bekas perdana menteri, Najib Razak. Namun, pada PRU15, situasi tak akan sama.
    “Rakyat akan menguji prestasi PH, dan hal itu tak akan menjadi tugas yang senang.
    "Biasanya kali kedua tak pernah mudah,” kata beliau.
    sumber
    Itu sebab Tun M pun nampaknya sudah terlihat menyediakan rakit lain..! Dia tahu lama dah bahawa bersekongkol dengan DAPig dan macainya tidak akan pernah membantu membentuk negara menjadi sebuah negara yang aman dan berjaya..!
    Makin rosak ada laa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baguslah pemimpin jujur akan bercakap benar seperti Tun.

      Saya tak kenal jho low, tak pernah jumpa!!!!
      Kikikiki

      Bapak segala pembohong

      Delete
    2. Mmglah tak aman, hari2 yg kalah meroyan. Dulu sblm PRU14, konfiden menang 2/3, tp bila PRU terus ruyup. Lepas tu heboh kerajaan tak sampai setahun, tp la ni dah lebih setahun. Sekarang pulak bising kerajaan sepenggal. Macam le rakyat nak kat BN semola.

      Fix deposit Sabah dan Sarawak dah hilang. So, tang lubang mana BN boleh menang. Mmg mimpi ajelah.

      Lg pun skrg ni rakyat suka tak ada gst. Minyak pun maintain tak turun naik. Bantuan spt biasa. Masuk terus ke akaun tanpa bising2.

      Yg tinggal bising, MACAI.. So, mari gerakkan BMF - Buang Macacai First.

      Delete
    3. PH di hujung tanduk.....?? Apa yg kamu merepek nih...hakikatnya BN (Binawe Najib aka Borosmah Najib yg dah jadi kerbau patah tanduk kena tanduk di PRU 14.

      Tak gitu, kan kan kan......??

      Delete
    4. Welcome back Pak Othman. Kasi tiau sama itu macai.

      Delete
    5. Wak Autaman hilang balik India mencari ilham.

      Delete
  26. Ambil masa 60 thn utk jatuhkan Umno, tpq ambil masa 4 thn aje utk jatuhkan PH.
    Ekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah jatuh ke? Kalau ikut sejarah politik di negara2 sedang membangun, parti yg jatuh tak akan naik. So, teruskan bermimpi. Ekekekekeke...

      Delete
  27. 60 tahun jatuhkan umno? Salah fakta bro..

    UMNO jatuh dalam masa dua tahun sahaja selepas Mahathir memberi teguran dan nasihat.
    Lebih tepat, jatuh dalam masa tiga bulan selepas Mahathir diistihar bajak PM.

    Jatuh pada jam 9.00 malam selepas pengiraan undi walaupun SPR cuba melewatkan pengumuman.

    Jatuh bedebuk selepas Tun angkat sumpah walaupun cuba dilewatkan oleh si sialang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey tak perlu ambik masa 100 hari kencing pengundi PH...basah kuyup hancing...

      Delete
  28. KIKIKI.. KITE TAU LA IBIOLA KAU MAMAK KUTTY
    MAMAK KUTTY MEMBERI TEGURAN DAN NASIHAT LAGI TUUUU..!!
    TAU KE FITNAH MEMBATU API MEDIA SELURUH DONIA 1MDB
    MACAI BODO TERKINJA MCM LU JADI BARUA ATOK MU


    ALAHAIIII....!!!!

    #BMF

    ReplyDelete
  29. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  30. Salam Jumaat bro KD dan sahabat semua.

    Tepat sekali bro KD,

    MCA, Gerakan, MIC dll telah merasa menduduki kerusi Menteri apabila mereka bersekutu dengan UMNO di dalam pasukan BN yang di dalamnya ada Tun. Sebaik Tun beralih arah dan bersekutu dengan DAP, DAP pula yang merasai nikmat tersebut. Ia adalah hakikat yang menyakitkan bagi para pembenci Tun.

    Kita letak sebelah DAP dan MCA, kerana kedua-dua pasukan ini hanya bertaraf sekutu di dalam perkongsian kuasa di negara Mim di mana bangsa Mim adalah terasnya dan kerusi Perdana Menteri adalah simbolnya. Mari kita lihat hakikat kerusi Perdana Menteri itu sendiri.

    Selepas 62 tahun merdeka dan 7 Perdana Menteri tidak ada seorang pun di antara 7 PM ini (6 orang semuanya) yang naik atau turunnya mereka daripada persada kuasa adalah bebas daripada tindakan-tindakan Tun Mahathir.

    Tunku, PM pertama telah berundur daripada kerusi PM apabila menerima tekanan yang amat hebat daripada bangsa Mim yang mahukannya berundur. Dari manakah punca tekanan ini? Ia berpunca daripada sepucuk surat yang ditulis oleh Tun yang mengkritik Tunku di atas cara dan sikapnya menangani kejadian 13 Mei 1969. Surat itu telah menaikkan kemarahan Tunku dan akibatnya Tun dipecat daripada UMNO. Pemecatan ini hanya menambah kemarahan orang-orang Melayu ke atas Tunku dan akhirnya Tunku yang sedar dia tak mampu menang telah berundur dari kerusi PM. Maka, turunlah PM-1.

    Dengan turunnya PM-1 ini maka naiklah Tun Razak sebagai PM-2. Maka naiknya Tun Razak sebagai PM ada kaitan dengan tindakan Tun M yang menyebabkan PM-1 turun.

    Ketika Tun Hussein menjadi PM-3 dan Tun M menjadi TPM, aura Tun M kelihatan tersangat kuat dan lebih menonjol, lebih berkebolehan dan lebih berwawasan daripada Tun Hussein. Tun Hussein menjadi PM yang tenggelam oleh aura kehebatan timbalannya, dan akhirnya Tun Hussein berundur dan memberi laluan kepada Tun M menjadi PM. Maka turunnya Tun Hussein mempunyai kaitan dengan tindakan-tindakan Tun M sendiri yang menjadikan dirinya nya lebih popular berbanding Tun Hussein.

    Semasa Tun M menjadi PM, selepas DSAI dipecat, Tun Abdullah dipilih menjadi Timbalannya. Selepas 22 tahun menduduki kerusi PM, Tun M berundur dan menyerahkan kerusinya kepada Tun Abdullah. Naiknya Tun Abdullah menjadi PM-5 punya kaitan yang rapat dengan tindakan Tun M memilihnya menjadi TPM dan juga tindakan Tun M yang berundur dan menyerahkan kerusi PM itu kepada Tun Abdullah.

    Ketika Tun Abdullah menjadi PM, dia kelihatan tidak mempunyai kemampuan dan membuat perkara-perkara yang tidak mengutamakan kepentingan umum. Akibatnya Tun M telah melancarkan desakan terbuka menggesa Tun Abdullah berundur. Gerakan ini memiliki sokongan yang kuat dan Tun Abdullah yang menyedari dia tak mampu menang ke atas Tun M akhirnya berundur. Apabila Tun Abdullah berundur maka undurnya Tun Abdullah punya kaitan langsung dengan tindakan Tun M.

    Ketika Tun Abdullah menjadi PM, beliau pada mulanya dilihat keberatan untuk melantik DSNR menjadi TPM. Walaubagaimanapun di atas satu gerak taktikal Tun M, Tun Abdullah akhirnya akur dan 'terpaksa-rela' melantik DSNR menjadi TPM. Maka naiknya DSNR menjadi PM-6 juga berkait rapat dengan tindakan Tun M yang membuatkan Tun Abdullah melantik DSNR menjadi TPM dan seterusnya perletakan jawatan Tun Abdullah disebabkan tekanan oleh Tun M menjadi pembuka laluan untuk DSNR naik menjadi PM-6.

    Kemudian apabila DSNR berlaku khianat, Tun telah mendesak DSNR untuk turun. Walaubagaimanapun DSNR adalah seorang yang sombong dan menyangka dia tidak dapat dijatuhkan, enggan tunduk kepada desakan Tun. Akhirnya DSNR menjadi PM pertama yang Tersungkur Di Persada Takhta di tangan pasukan PH yg diketuai Tun. Dengan tumbangnya DSNR maka Tun naik menjadi PM-7.

    Kesimpulannya ialah, sejarah menunjukkan bahawa sesiapa sahaja yang disokong oleh Tun M, orang ini naik menjadi PM dan sebaik ia hilang sokongan Tun M, ketika itulah ia sama ada terpaksa berundur ataupun tersungkur. Tun M adalah sebenar-benarnya The King Maker dan sejarah telah membuktikanya.

    ReplyDelete
  31. Siapa lagi yg nak komen, segera, lepas ni aku nak tutup ruang komen..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kd menggelupur kpanasan bontot tak senang duduk.

      Delete
  32. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  33. 2 pemimpin Yg berjaya pengaruhi Aku dlm bidang politik. Kerana anwar ibrahim, Aku ambik Tau politik Dan jadi ahli PKR. Kerana Najib plak la Aku jadi pengundi. Tima kasih bebanyak pada 2 org pakcik ni...

    ReplyDelete