Wednesday, September 11, 2019

SINGKIR DAP TUGAS UTAMA UMNOPAS

Tugas utama singkir Najib, sesuatu yang sukar,  Tun telah lakukan - sukses.

Tugas sekarang singkir DAP - tanggungjawab umno dan pas.
Jangan hampakan orang Melayu dan Muslim.

Harap² besok pagi Menteri Kewangan adalah Najib baru.





52 comments:

  1. Woi KD..Melayu jgn le bodoh, spt lembu sapi
    Soal Umno atau Pas kita letak le dulu ke tepi
    Yang penting, kita kena singkir komunis DAP
    Ingat lagu ini.."warisan, anak kecil main api"?

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhh umnopas Tak berani ke singkir DAP????

      Delete
    2. Penyatuan tu cuma gimik. Kalau ikhlas nk bersatu utk agama dan bangsa, salah satu parti mesti dibubarkan. Tp sanggup ke mereka?

      Delete
    3. kenapa perlu bergabung dengan parti nak kayakan anak beranak???

      Delete
    4. Ibu pejabat UMNO tersergam hebat yg dibina Tun M telah cemari kotor dgn selerakan lambang 'datang bulan pas'.


      Iisskk..isskk..isskk..jijik & meloyakan betul......!!

      Delete
  2. Mahathir kan dah tua? Dah nyanyuk? Dah Tak berani dengan DAP?
    Jadi umnopas kena pikul lah tanggungjawabnya tu?

    Nape? Tak berani?
    Tak mampu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pru15 baru boleh singkir DAP dan madey sekali.....adey perosak melayu....

      Delete
    2. Tak tahu ler KD, cara mana yg kau ini berfikir
      Otak tumpul kau tu perlulah diasah dan kikir
      Dari segi idea ini KD, ternyata kau mmg fakir
      Kasi le BN menang PRU15..DAP kita singkir!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. Ibu pejabat UMNO tersergam hebat yg dibina Tun M telah cemari kotor dgn selerakan lambang 'datang bulan pas'.


      Iisskk..isskk..isskk..jijik & meloyakan betul......!!

      Delete
  3. Rasanya Hadi Bewok, TITM dan beberapa pemimpin PAS lavi nyanyok dari Tun M...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey jalan pon dah senget..tak lama lah tu..

      Delete
  4. Sejak tun tersalah ajak dap jadi kerajaan;
    1. Isu perpecahan kaum makin meruncing
    2. Penghinaan kpd agama Islam dan kaum melayu dibuat secara terang-terangan
    3. Lebih ramai org cina tak tahu berbahasa melayu tetapi pegang ic biru
    4. Sistem komputer klia brake down sampai 3 hari. Tiba² ramai mata sepet mendarat di klia. Eh, mcm kebetulan pulak ye
    5. Kes² jenayah oleh orang politik terutama dap dan pkr hanya setakat siasat tp akhirnya tidak didakwa. Sampai kes rogol amah indon oleh adun tronoh dappun cuba disorok... Bnyk kes lain...
    6. IC dah dijual kpd org asing. Gila kaya beb kalau dpt jual 10 keping...
    7. Melayu makin tertekan. Peruntukan semakin nipis dan tak turun² ke dasar. Katanya MoF masih sekat...

    So, bangkai kecil cuba ditutup dgn bangkai besar. So, silap ke tak silap perkiraan kita tukar keraaan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUKAR KERAAAN? Ohhhhh... Yang dulu tu kera. Baru teman tahu. Yang macainya pulak apa yop? Beruk?
      Kikikikiki

      Delete
  5. tugas tu biar le UMNOPAS lakukan...tugas madey/KD(golongan munafik) jilat jubo DAP sampai bersih je!!!


    kiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... Tak boleh jawab mula mencarut.

      Delete
    2. Itu lah jawapan yg sesuai utkbarua DAP.

      Delete
    3. Kehkehkeh... Makna barua pun kau tak faham. Melayu ke kau? Kehkehkeh....

      Delete
  6. Tugas utama umnopas singkir madey dan PH....bukan singkir DAP saja...

    Makin ramai melayu yg sedar madey dan PH tak boleh diharap...madey cakap lain buat lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bekas pegawai khas kepada Datuk Seri Najib Tun Razak memberitahu Mahkamah Tinggi, ahli perniagaan yang menjadi buruan, Low Taek Jho atau Jho Low adalah antara pencatur politik Najib dan penglibatannya tidak terbatas kepada 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

      Datuk Amhari Efendi Nazaruddin, 43, berkata Jho Low adalah salah seorang individu yang menasihatkan bekas perdana menteri itu mengenai rancangan politik dan pilihan raya di negara ini.

      Kehkehkeh

      Delete
    2. Mana jo lo?..kikikikik....
      Semua kena tipu dgn madey....hehehehe...

      Delete
  7. DAP tunggu dulu. Singkirkan ketua barua DAP dulu. Ekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buang presiden macai dulu. Ekeke...

      Delete
    2. Madey lebih teruk....rompak serah kpd anak...

      Delete
  8. BMF- Buang Madey First. Lps tu DAP. Ekeke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buang MACAI First... Menyemak aje.
      Kehkehkeh

      Delete
    2. Mahacai minum kencing madey siang malam...padan muka kena tipu dgn madey.....

      Delete
  9. Sia2 dan habiskan boreh madey ke jepun...jepun tak mau labor di malaysia...

    Honda Accord Hybrid Production In Thailand, Not Malaysia!
    Honda Accord Hybrid production confirmed for Thailand

    another economic loss for Malaysian automotive sector
    Malaysians look to ‘flying cars’ and new national car
    Thailand working hard to manufacture vehicles for export
    Thai encouraging production of hybrid, plug-in cars
    tax incentives for manufacturing greener cars
    tax breaks, cut duties, lower levies on imported factory equipment
    more car manufacturers setup hub in Thailand
    Honda announced production of new Accord hybrid in Thailand

    start with 2019 Honda Accord for release in Japan
    also export to M'sia, New Zealand, Australia

    Honda to spend USD189m to expand output in Thailand
    Honda’s plant in Tokyo, will stop production by March 2022

    Honda decided more efficient to move to Thailand
    Honda already makes cars for ASEAN in Thailand

    Economic Advantage
    world’s car manufacturers more selective about efficiency
    Thailand rapidly becoming more technologically advanced

    become appealing option for making cars, hybrids

    components, tyre, glass, metal, aluminum production to Thailand
    to supply car manufacturers.
    Thai enjoy job creation, economic wealth, increased trade

    ReplyDelete
  10. Tugas utama singkir Najib, sesuatu yang sukar, Tun telah lakukan - sukses.

    Mampu ker madey singkirkan najib dgn Bersatu saja?...

    Kalau najib jaga kroni dan anak branak madey najib takkan disingkirkan oleh madey...madey sudah tunjukjan belangnye....madey dan kronisma berpisah tiada...

    ReplyDelete
  11. Apa2pun BMF - Buang Madey First. Lps tu baru DAP. Nak tembak babi kena tembak penjaga kandang babi dulu. Ekeke.

    ReplyDelete
  12. BJ HABIBIE 83 PASS AWAY TADI
    ROBERT MUGABE PASS AWAY AT 95
    OMG.!ANOTHER 94 IS MAMAK KUTTY
    WAITING UP UP AN AWAY REPENT B4 DIE

    Untuk pengatahuan ko orang sampah usang lusuh dan busuk ini sedang cuba hijack dan sabotaj Himpunan Penyatuan Umah #HPU914 kitar semula isu basi bodoh kafir mengkafir amanat hadi sedangkan si fitnah sampah usang lagi busuk ini menjulang pluralisma murtad, COMANGO toksik bersama anakcucu marina gereja,Syiah dan Evanglists komunis

    sampah usang dan busuk ini tunggu masuk bakul sampah

    #BMF

    #BuangMahathirFirst

    ReplyDelete
  13. EHH…EHH…INI BUKAN MACAM NAK JUAL NEGARA KEPADA CHINA JUGA KE?

    Aduhh….Zuraidah Kamaruddin ini menteri mana sebenarnya?

    Menteri untuk rakyat Malaysia atau menteri untuk rakyat negara China dan Hong Kong?

    Jika beliau menteri untuk rakyat Malaysia, kenapa beria-ia sangat nak menjual rumah kepada warga China dan Hong Kong?

    Rumah untuk rakyat Malaysia sendiri bagaimana?

    Pernahkah beliau bersungguh-sungguh seperti ini dalam memastikan rakyat Malaysia sendiri memiliki rumah yang selesa

    Selain itu, kenapa bersungguh-sungguh sangat beliau mahu menjual rumah di negara ini kepada warga China dan Hong Kong?

    Apa jadi kepada negara ini jika semakin ramai warga China dan Hong Kong dibenarkan memiliki terlalu banyak rumah mereka sendiri?

    Ia bukan macam mahu menjual negara ini kepada China dan Hong Kong juga ke?

    Agaknya Zuraidah ini lupa bagaimana PH sebelum PRU14 lalu telah menjadikan isu kononnya BN mahu menjual negara ini kepada China sebagai bahan kempen mereka.

    Kenapa sekarang beliau pula mahu melakukan perkara yang sama seperti BN dahulu?

    Nak sepenggal saja ke jadi kerajaan? (Shahbudindotcom 12/09/2019)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak lampir ikut telunjuk DAP?...mak.lampir penyokong kuat madey....

      Delete
    2. Mak Lampir penyokong kuat Madey …madey takut DAP jadi mak lampir kena ikut telunjuk DAP…

      Delete
  14. PH APA YANG DITUDUHNYA KEPADA BN ITULAH YANG DIBUATNYA….INILAH ISU BESAR SEBENAR YANG CUBA DITUTUP DENGAN ISU2 KECIL SEPERTI DZN,,BMF,,DLL…BILA KENA KAT DIA BOLE PLAK RASIS…..
    ..

    Dr M & Din Pagoh ‘jadi baruah DAP’ Tambah Cina Di M’sia?…….

    Kuasa Majoriti Pengundi Melayu Akan Tergugat Bila KDN Luluskan 200,000 Kewarganegaraan
    ……..

    Untuk memberikan taraf kewarganegaraan kepada 200,000 warga asing bukanlah satu jumlah dan perkara yang kecil…

    Ia mampu menukar pola pengundian dalam pilihanraya, baik Pilihanraya Umum apatah lagi dalam Pilihanraya Kecil yzng diadakan…

    Persoalannya, siapakah mereka ini, apakah bangsa mereka, apakah benar mereka telah layak dan persoalan yang paling besar ialah mengapa secara tiba-tiba, ratusan ribu rakyat asing ‘ditawarkan’kewarganegaraan Malaysia…

    Apakah 200,000 rakyat asing yang ‘ditawarkan’ kewarganegaraan itu adalah 200,000 pelancong China yang ‘hilang’ dalam Malaysia dizaman pemerintahan Pak Lah!!! (BACA DI SINI) dan (DI SINI)…

    Dan siapa pula 55,000 orang yang akan ‘dihadiahkan’ kewarganegaraan itu?

    Adakah 55,000 orang itu termasuk dalam 200,000 orang itu atau ianya adalah warga asing yang lain?

    Atau apakah 55,000 orang itu adalah pengundi hantu yang dibawa masuk oleh DAP di Pulau Pinang seperti yang dilaporkan?

    Apakah ini satu proses pemutihan warga asing yang sedang dirancang dan dilaksanakan?

    Siapakah dalangnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa? Apakah? Adakah? Siapa? Kalau nak tanya soalan, sila tanya pada mereka yang sepatutnya. Takde point langsung. Setakat nak orang berfikir? Kononnya lah. Ini ruangan komen. Ruangan untuk berkongsi pendapat. Apa? Walaun Wajib Bodoh? Agaknyalah...kih kih kih

      Delete
    2. Kluangman mcm tak biasa plak guna tanda soal...nak tunjuk bodoih keer?....

      Kikikikikik..

      Delete
  15. bukti sahih orang melayu memang malas. tulisan si KD yang 'low class' ni pun berlumba-lumba orang melayu melayan tak sudah. cukuplah buang masa berpolitik bodoh hari-hari. cogankata Malaysia "Pemimpin Jahat Rakyat Malas"

    ReplyDelete
  16. Nak singkir DAP pun umnopas terhegeh hegeh.



    Apalagi nak singkir Mahathir..

    So, penyatuan ini setakat hora hore memperbodohkan ahli masing²...

    Nak singkir DAP, nak singkir Mahathir, sekarang dan di PRU akan datang?
    Aku boleh sokong, aku sokong tetapi nak singkirkan dengan apa modal? Apa isu?

    Islam terancam?
    Melayu terancam?
    Kot celah mana?
    Benda celah gigi kau orang besarkan macam raksasa..

    Lepas ni tuduh le aku tak Islamik, barua dap, itu je lah idea kau orang.. Idea muflis hujah

    Sebesar besar bangkai gajah depan mata, menyamun melanun merosak imej Islam kau orang sanjung dan dukung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kluangman otak dah tak berapa betul.... Tunggu pru lah baru DAP dan madey boleh disingkirkan...

      Dap kerajaan sekarang....Madey saja yg boleh singkirkan DAP....kenape desak umno dan Pas singkirkan DAP?....

      Kenape kluangman tak desak madey singkir DAP?...Madey takut DAP?...

      Kluangman desperate madey lemah....kikikikikik..

      Delete
    2. Tun sepatutnya singkirkan DAP dan gantikan dengan umno?

      Tetapi dalam umno sendiri ramai OKT yang masih dikekalkan?

      Jadi bersihkan diri dulu..

      Delete
  17. Banyak sangat isu nya wei dari janji manifesto yg dikencing,hutang naik berlipat ganda dlm masa setahun,saham jatuh merudung,menteri kewangan tipu kelayakan,menteri2 sijil palsu bla bla bla...nak bagi kerakyatan pd cina supaya kekal menang... pru bla bla... ini bukan bangkai gajah lagi dah tapi bapak paus biru yang berulat ditepi pantai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan umno dulu ke yang ajar, pas tu bagi pulak Singapura kat Cina. Yg nak meroyan mengapa?
      Kehkehkeh....

      Delete
  18. Suruh org Melayu Bersatu & PKR tengok video Nga Kor Meng & Superman DAP "bantai" PM 4, Kow-Kow punya...Fuuhhh..Dah tengok..Belum ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nga kor meng nak ajak madey main mahjung disyurga...

      Delete
    2. Tak syoklah. Best lagi tengok vedio Najib turun naik mahkamah. Errr... Punggung dia dah okay ke?

      Kehkehkeh

      Delete
  19. Dear/Respected Citizens of Malaysia

    You are requested to read this message and forward it to a minimum of twenty people in your contact list. In turn ask each of them to do likewise. Please.

    In three days, most people in Malaysia will have this message.

    Every citizen in Malaysia should raise a voice to: REFORM the “Act of 2018”.

    *01*
    a) Age limits should be introduced to Parliamentarians (from 35 to 60).
    b) Parliamentarians should NOT get Pension since it is NOT employment but Election under People's Representation act, it has no retirement with bar on reemployment but they can get reelected to same position again, .. etc. (Currently, they get pension after 5 years of service) .

    *02.*
    Parliamentarians pay should be revised in line with Central Pay Commission.
    (Currently, they increase/raise their salary arbitrarily by voting for themselves) .

    *03.*
    Parliamentarians should lose their current health care system and participate in the same health care system as the general public in Malaysia. (This will be the only way we can improve our current poor Public health system.)

    *4.*
    All concession like free yearly travel, electricity, water, groceries, phone bill should be abolished.

    (They not only get this concessions but they also regularly increase it - Boldly and Shamelessly.)

    *05.*
    Parliamentarians with tainted records, criminal charges & convictions, past or present should be summarily banned from the parliament and CONTESTING election on any pretext or the other.

    *6.*
    Financial Losses incurred due to politicians in office, must be RECOVERED from the Politician , their immediate families' , benomies' , nominees' , properties.

    *07*
    Parliamentarians should equally ABIDE by ALL laws THEY impose on the general public. Out riders only given to PM and key 4 important ministers (e.g. Finance, Defense and etc.). Of the ministers not given the out riders, they will understand and make our local public roads to improve (without the out riders they will be forced to leave early to arrive on time for their public appearances and work). Currently the public has to suffer the delayed road works, MRT projects and bad jams due to bad planning of development, toll exits and road lanes.

    *08*
    All elected Parliament officials must declare their previous wealth and income and this applies to Senators and oppositions as well. An independent Audit be done every two years on their (Politicians) wealth and reported in major local news papers and a copy available by the Auditors web portal. Another audit be done to Politician that quits,resigns or servers his term as public official.

    *09*
    Once they elected, they SHOULD remain in the same party if not, they have to leave politics.

    *10*
    They should NOT be permitted to contest from another party and in addition, the ability to crossover SHOULD be ABOLISHED.

    REMEMBER
    *SERVING PARLIAMENT IS AN HONOR, NOT A LUCRATIVE CAREER FOR LOOTING*.

    🔴
    If each person contacts a minimum of twenty people then it will only take three days for most people in Malaysia to receive this message.🌸

    Don't you think it's time to RAISE this issue? Agree & Share, for our benefit and for the future generation. 👍

    ReplyDelete
  20. Sindiket Jual MyKad Gadai Masa Depan Anak Bangsa, Negara… Kerisauan Rakyat Munasabah ……..

    Pengerusi Sekretariat Suara Rakyat, Datuk Lokman Noor Adam menyokong penuh tindakan Polis Diraja Malaysia (PDRM) menahan mereka yang terlibat di dalam penjualan kad pengenalan kepada warga China di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (SOSMA).

    Ujarnya, sebarang usaha untuk memberikan kewarganegaraan kepada pendatang asing sebelum mereka memenuhi syarat demi meraih keuntungan politik tidak boleh diterima sama sekali.

    “Ini membuktikan bahawa tindakan Barisan Nasional (BN) memperkenalkan SOSMA demi menjaga keselamatan negara amat tepat sehingga kerajaan Pakatan Harapan (PH) terpaksa membuat ‘U-Turn’ sekali lagi dengan menggunakan akta yang mahu mereka hapuskan.

    “Sebelum ni saya tidak mahu komen kebanjiran pelancong dari Tanah Besar China, sistem ‘down’ di KLIA (Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur) dan pelbagai pendedahan warga Singapura dan China yang tiba-tiba mendapat kad pengenalan biru. Amat sukar untuk kita mendapatkan pengesahan atau bukti terhadap segala pendedahan ini.

    “Tapi hari ini bila pihak Imigresen Pulau Pinang sendiri berjaya mengesan sindiket yang menjual IC (kad pengenalan) biru kepada 6 orang warga China, segala kerisauan rakyat berhubung usaha menambah jumlah pengundi Cina melalui pemberian kewarganegaraan kepada warga China ternyata munasabah. Inilah kaedah yang dikatakan telah digunakan oleh Singapura untuk menambah jumlah rakyat berketurunan Cina berbanding Melayu,” tegasnya dalam satu kenyataan.

    Namun tambah Lokman terdapat kemusykilan yang perlu pihak berkuasa rungkaikan kepada umum.

    “Apa yang saya muskyil, takkan hanya beberapa orang kakitangan JPN (Jabatan Pendaftaran Negara) yang berjaya ditangkap kerana terlibat dalam penjualan 6 kad pengenalan ini.

    “Adakah penangkapan beberapa orang kakitangan JPN ini hanya untuk meredakan kemarahan rakyat dan melindungi pihak sebenar di belakang pemberian kad pengenalan biru kepada ratusan ribu pendatang dari Tanah Besar China? Soalnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu di Sabah masa umno nak rampas sabah dari Kitingan madey buat projek IC kpd pendatang haram filipina...pendatang haram jadi warga negara...

      Delete
  21. BMF- Buang Madey First.Barua DAP mesti ditendang keluar spt anjing kurap. Ekeke.

    ReplyDelete
  22. Todia aih KD. Hang kalau bok keluaq tajuk DAP n UMNO n PAS, pakat berlumba2 depa divert pi kat Tun M no. Baru nampak depa buat kerja. Tahniah KD! Umpan sikit ja. Berlumba2 depa.

    Apa2 pun, hati tetap teguh untuk #buymuslimfirst. Jom teruskan

    ReplyDelete