Saturday, November 16, 2019

ANTARA KEBANGGAAN, KEBALAAN DAN KEBANGANGAN DI TP..MALANG SUNGGUH BANGSAKU

Pesan  Tok nenek Kita...Dengar cakap orang luar, akhirnya tinggal seluar...



The real story behind Wee Jeck Seng’s political acrobatics: MP SPEAKS | Why was this Tg Piai polls candidate conspicuously absent at the MCA’s last and most important media conference yesterday?

20 comments:

  1. Madey masih pm walo siapa pon menang.....

    Kluangman gagal membaca mesej dan kehendak rakyat di tg piai...

    Rakyat tak mau dikencingkan lagi...rakyat mau perubahan yg lebih baik masa pilih Bersatu dlm pru14 yg lalu...

    Melayu bukan bodoo lagi...

    Kan aku dah cakap pengundi atas pagar yg tentukan kemenangan Bersatu pru14 dulu....sekarang hampir semuanye kaciwa dgn madey...

    ReplyDelete
  2. Kluangman masih sentap dgn kekalahan teruk madey kaki kencing...

    Ini bukan kali pertama melayu pilih mca...mca sudah wakil berpenggal2 seblm ni...orang tg piai bukan bodooh...kluangman anggap mereka bodooh...kluangman yg bodooh..


    Kluangman yg bodooh bebal tak boleh terima kenyataan rakyat menuntut madey berubah...

    ReplyDelete
  3. Madey kalah teruk kepala kluangman terus masuk air...tak boleh pikir secara rasional lagi...kanu suka anggap orang lain bodoo mcm kamu..

    Kikikikik..

    ReplyDelete
  4. Orang Tg Piai cedik tak mau dikencing 2 kali oleh madey...

    Pilihlah mana2 calon asalkan jgn calon Bersatu....hancing lagi...

    ReplyDelete
  5. Adakah tuan kd maksudkan majoriti pengundi TP tu bangang? Hanya kerana tak mengundi bekas tok imam tu bebal? Sikit tak hormat suara rakyat la tuan kd ni. Makna kata jika bekas tok imam tu menang semalam baru la bangsa melayu tu cerdik, begitukah? Rakyat dah geram sebenarnya. Sajian kes² mahkamah yg berlambak tidakpun menggembirakan rakyat sebenarnya. Non-politician dapat apa? Rakyat mengundi memilih kerajaan dgn hasrat kerajaan yg dipilih dpt menyelesakan kehidupan mereka. Namun sepanjang hampir 200 hari ni kerajaan baru buat apa? Buat hutang, jual aset, potong bantuan rakyat, tambah cukai sambil mulut tak sudah² ratib kerajaan lama jahat itu ini begitu begini. Wahai penguasa kerajaan malaysia baru, rakyat dah tunjuk jalan keluar kpd bn dgn memilih ph ph kerajaan. Tak perlulah hari² kerajaan baru ini meratib benda yg sama seolah² rakyat masih buta tuli tak sekolah. Dah membentuk kerajaan, run la kerajaan mengikut acuan janji² sebelum pilihanraya. Jika hari² rakyat dibodohkan, ditekan dgn peraturan² yg menyakitkan selain kebebelan menteri yg tak kompiten maka rakyat 'swing' balik pilihan mereka. Hrp kerajaan yg ada ni belajar muhasabah diri. Rak perlu sombong lagi lepas ini, mulut longkang boleh la dikatup rapat, buat kerja lebih untuk kemakmuran rakyat. Jangan berebut² ibarat enau dalam belukar. Dan paling baik dan bagus, jangan bodohkan rakyat yg memilih dan menghantar isyarat kpd kerajaan. Adakah kerajaan skrg hanya kerajaan sepenggal? Jawapannya ada pada penguasa kerajaan sebenarnya. Sendiri boleh jawab.

    ReplyDelete
  6. Cuba kita renungkan, kuasa siapakah yang membuatkan Syed Saddiq tersilap meng'arwah'kan Hj. Karmaine, bukan sekali tapi dua kali ketika kempen PRK Tg. Piai hingga menyebabkan kemarahan penyokong Hj. Karmaine sendiri...

    Kuasa siapakah yang membuatkan Menteri Besar Perak terelepas cakap hingga mendedahkan pekong DAP di Perak?

    Dan kuasa siapakah yang menggerakkan hati pengundi untuk menolak Pakatan Harapan di PRK Tg. Piai?

    Semuanya adalah kuasa dan pertolongan Allah SWT...

    Kita berusaha dan selepas itu kita berdoa agar Allah SWT menurunkan pertolongan dari langit...

    Pemimpin UMNO bimbinglah pemimpin PAS untuk mentadbir negara dengan baik dan bagaimana menjalinkan hubungan diplomatik yang baik dengan negara luar supaya keyakinan pelabur kembali ke Malaysia...

    Pemimpin PAS tegur dan bimbinglah pemimpin UMNO dalam sudut kepimpinan Islam...

    Bila rahmat Allah SWT turun mencurah-curah dari langit, pasti negara akan makmur dan rakyat akan bersyukur...

    Pemimpin MCA dan MIC, kekalkan semangat setiakawan dalam Barisan Nasional supaya semua kaum, penganut semua ugama mendapat hak masing-masing seperti yang tercatit dalam Perlembagaan Persekutuan...

    ReplyDelete
  7. BERSATU atau PH atau Mahathir kalah bukan isu besar.

    Kalau nak ajar Mahathir, kenapa melayu undi mca..

    Ada dua lagi calon Islam.
    Di situ lah relevannya tajuk tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm tu pun KD tak boleh fikir ker..?

      Melayu undi MCA nak ajar Madey serupa Melayu undi DAP nak ajar Najib dulu..

      Such a simple thing U cannot understand ka bro?

      Delete
    2. Agaknya awak ni belum sarapan kot kd. Hilang selera sbb ph kalah. Melayu Tg Piai pilih BN (mca) sebab hanya melalui BN shj suara rakyat boleh mencelikkan mata penguasa ph. Jika pilih berjasa atau bebas, apa mereka boleh buat? Saja² nk bagi mereka gaji ribu riban sebagai wakil rakyat. Simple thing mcm tu pun tn kd tak boleh hadam. Oh ya, ph melalui ppbm kalah bukan isu besar? Mcm nk tergelak kot. Belum baca statement dari pimpinan dap ke? Tak lama lagi presiden pkr akan keluar statement. Oh ya, ketua armada ppbm trengganupun dh bubuh ketua mereka syed saddiq. Nak sorok isu besar camane tuan kd. Kalah lebih 15k undi ni umpama pecah bimbing beb, bukan takat pecah pintu.

      Delete
  8. 2 lagi islam tak boleh buat ape jugak untuk tg piai...pilih calon lain tak sampaikan mesej kpd madey...kpd madey rakyat masih benci umno...

    Bagi pengundi tg piai mereka pilih mca untuk gambaran jika madey masih kencing mereka akan pilih BN dlm pru 15 nanti.... Simple untuk dipahami...

    ReplyDelete
  9. Madey mahapenyamun.. Kd pusing ckp pilih calon Islam...kunun..pdhal ko munafik, terang2 pilih madey ialah mentocangkan dap harbi naik kuasa.
    kd meroyan sbb rakyat pilih NAJIB RAZAK semula sebenarnya.

    Muafakat Nasional menang dsbbkn kuatnya aura Bossku. Ko je bodoh bengap masih mndewakan kutty penyangak.
    Dap jg sdg kenakan kutty penyamun
    Suruhlah ag tommy tambah 100 kes pd DSN, nk tgk rakyat boleh terima lg x kencing kutty??

    ReplyDelete
  10. Bila Melayu fanatik sangat dng pemimpin Dan parti..mereka jadi Tak bijak dalam politik.

    Islam letak tepi

    ReplyDelete
  11. Elak kencing sanggup hidup di KANDANG Babi, seumpamanyalah..

    Sedangkan alternative Ada, untuk angkat calon Islam lain yg boleh talkinkan atau doakan kita..

    Politik dunia hingga lupa akhirat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prk tu nk pilih wakil rakyat ke nk pilih imam baca talkin tn kd? Imam² yg dibayar elaun dh ada. Lagi pulak talkin bukan benda wajibpun. Yg wajib tu nk kasi sedar penguasa ph jgn sombong, belagak, kurang ajar dan pakat² jadi enau dlm belukar. Antara parti² pembangkang hanya gabungan BN dan PAS yg terkuat, maka itulah pilihan rakyat utk sampaikan suara mereka. Tak boleh hadam lagi tuan kd? Terpulang la, asbab hati masih luka.

      Delete
    2. Tak ada kaitan dgn kandang babi pon...wakil mca bukan ada kuasa dlm kerajaan...

      Pilih mca supaya mesej sampai kpd madey...pilih Bersatu pon serupa pilih kandang babi jugak kerana DAP lebih ramai...

      Delete
  12. Saya rindukan komen yang bernas dari Encik Othman Ahmad dan juga pantun yang menghiburkan dari Encik FanTun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Osman @ Aotaman dah dah lari lintang pokang ketakutan kerana klentong orang tg piai...

      Fan tun sesak napas...

      Kikikikik..

      Delete
    2. Dah masuk gua..sembang kencang..kepala masuk air laa..sari dua nnti kluar la tu

      Delete
  13. Baca balik posting lama aku..
    PH akan kalah

    Tak ada sebab aku nak luka.

    Posting aku juga persistence, VOTE MUSLIM kalaupun tak mahu BERSATU..

    TP - MELAYU diperkotak katik, melayu kalah. Kepartian mengenepikan Islam.

    Begitu haprak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anggapan tak berasas langsong...pilih yg islam ke tak islam ker serupa aja...yg islam pon bukan boleh buat apa pon...ambik gaji dan elaun jer..

      Madey tetap pm...

      Delete