Thursday, November 14, 2019

BN Perak enggan terlibat gerakan PH 'guling' MB

BN Perak enggan terlibat gerakan PH 'guling' MB: Pembangkang Perak memutuskan tidak mahu terpalit dengan gerakan kotor itu dan menganggap ia masalah dalaman yang patut diselesaikan sendiri oleh PH.

35 comments:

  1. MB perak memang patut diundurkan kerana Bersatu hanye menang 1 kerusi...Peja masih ada DNA umno...

    Minoriti paling kecik nak perintah majoriti...huru hara lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PPBM ada 1 kerusi di DUN Perak dan yang 1 kerusi tu yang jadi MB? Wow hebatnya!!! Apa rahsianya?

      Jawapannya ialah kerana pengerusi PPBM Tun Mim adalah 'The King Maker'. PH telah menumbangkan BN di bawah pimpinan Tun Mim dan Tun Mim yang telah menyusun pembahagian kerusi MB di antara 4 komponen PH.

      Itu baru sebuah negeri sahaja, di peringkat pusat lagi hebat. Tun Mim sebagai Pengerusi PPBM menjadi PM-7 walaupun PPBM hanya ada 13 kerusi Parlimen sahaja. Wow!!!

      Dan faktanya ialah anggota-anggota PH di Perak, mereka sendiri pun tak berani nak jatuhkan Peja untuk naikkan sesiapa di antara mereka kerana risikonya ialah sekiranya Peja jatuh, maka PH yang akan tumbang dan mereka akan hilang segala kelebihan yang mereka sedang ada sebagai kerajaan negeri.

      Samalah halnya di Parlimen. Walaupun ada seseorang tu dah tak sabar nak ambil alih tempat Tun tapi dia pun tak berani nak langgar Tun sebab dalam perkiraannya ialah, dia mungkin akan gagal, tewas dan akhirnya terlepas peluang terus untuk menjadi PM.

      Peja mungkin boleh dilanggar dan ditumbangkan tapi tidak Tun Mim sebab dia adalah 'Ketua Pasukan Yang Tidak Pernah Tewas'.

      Percubaan untuk menewaskannya tidak akan berjaya, sebaliknya yang melanggarnya itulah yang akan tewas.

      Tak percaya? JUST BRING IT ON!!!

      Salam Jumaat.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Hahaha...bukan baiki malaysia....bertambah punah...

      3 prk sudah tewas....tg piai coming soon...GE15 Tun Mum akan lingkop...

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. 3 PRK PH telah kalah tetapi Tun tetap kekal sebagai PM, Jibby kekal sebagai OKT dan bang Non kekal PM wannabee. Hahaha... Kesimpulannya masih sama: Tun adalah Ketua Pasukan Yang Tidak Pernah Tewas.

      GE15? Hehehe. Tak perlu tunggu GE15. Tun dan 313 ahli pasukannya bakal tewaskan kesemua pasukan-pasukan bathil itu serentak ketika Tun masih PM-7 yang sah. Ia akan berlaku sebelum penggal GE14 tamat.

      30 tahun yang lampau Tun telah berkongsi firasatnya bahawa sebelum tahun 2020 UmNO akan kehilangan kuasa akibat ditolak oleh rakyat dan pada tahun 2020 UmNO tidak lagi akan wujud.

      Pada bab UmNO kehilangan kuasa sebelum 2020, ia sudah pun dibuktikan sebagai benar-benar telah berlaku.

      Pada bab UmNO tidak lagi akan wujud pada tahun 2020, maka 2020 hanya tinggal 2 purnama sahaja lagi, dan selepas itu ia akan berlangsung selama 12 purnama. Maka, tidak lama mana lagi seluruh bangsa Mim, warganegara Mim, umat Mim dan makhluk Mim untuk melihat adakah apa yang dimaklumkan oleh Tun Mim bin Mim 30 tahun yang lampau akan benar-benar berlaku.

      Pada tahun 2018 apabila PH menamakan Tun sebagai calon PM sekiranya PH menang, John Doe telah pun dengan yakin berkongsi penemuannya bahawa PH pimpinan Tun akan menang dan Tun benar-benar akan menjadi PM-7. Pada masa itu John Doe telah pun memberitahu bahawa Tun Mahathir adalah Pembawa Panji Hitam @ Pemuda Bani Tamim yang telah dikhabarkan melalui nubuwwah bahawa pasukan pimpinannya tidak pernah tewas.

      Hari ini John Doe sendiri mempunyai keyakinan yang sama dengan apa yang pernah disebut oleh Tun 30 tahun yang lampau, iaitulah UmNO akan lenyap pada tahun 2020, cuma dengan satu penambahan sahaja berbanding apa yang diberitahu oleh Tun 30 tahun dahulu, iaitulah UmNO tidaklah akan lenyap bersendirian, sebaliknya kesemua pasukan-pasukan bathil yang lain juga bakal turut lenyap bersama-samanya, dan hanya satu pasukan yang akan muncul sebagai pemenang mutlak dan mengibarkan panji-panji kemenangan mereka iaitulah PPBM, pasukan yang tidak pernah tewas.

      Tun telah terbukti sebagai PM 2 dekad, PM 2kali dan PM di bawah 2 dua pasukan. Tidak lama mana lagi pun untuk kita semua melihat bahawa dia juga adalah juga PM2 zaman, iaitulah PM terakhir zaman fitnah dan PM pertama zaman baru.

      Precedent; Tun adalah Presiden terakhir UMNO 1946 dan Presiden Pertama UMNO 1988. Dialah yang menjadi teraju mengukuhkan UMNO dan dia juga yang mengetuai pasukan yang telah menumbangkan UmNO.

      Dia adalah 'faktor kemenangan dan kekalahan' dan dia juga adalah 'The King Maker'.

      Que sera sera; W2020M.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    5. Madey seru ahli umno masuk Bersatu tak dilayan kerana ahli2 umno tak mau ditipu oleh madey....kaciwa madey..

      Berkhayallah umno akan lenyap pada 2020...

      Tg Piai akan jadi petunjuk untuk pru15... umno will be coming back..

      Delete
    6. Alahai Tikus AnonyMOUSE Kejora Pengecut....

      Angkaww dgn J bukan kemainn lagi tak abis2 menjulang kemenangan 3 prk kacang putih Cameron, Semenyih & Rantau sebagai kesinamBUNG MOKHTAR BINATANGan BN di Tg Piai nanti.

      Andapun jika ianya terjadi, apakah ianya akan menjejas Kuasa Kerajaan PH - Impossible, tak jadi kudis pun....,!!

      Sebaliknya, apalah sangat jika nak dibandingkan Kemenangan Gemilang yg tak mungkin tercapai oleh mana2 pihak, individu seantero dunia hingga hari kiamat….

      – Tun has led BN & triumphed 5 GEs/PILIHAN RAYA UMUM consecutively all with 2/3 majority.

      – Tun has created history for the FIRST & ONLY Time led the opposion coalition to topple the mighty BN, which past oppositon leaders (Ku Li & Anwar Ibrahim) failed many many times.

      Hi hi hi

      Delete
    7. Diajak turun ke Tg Piai buat tinjuan 'live bersama' tak berani tapi banyak songel temberang macam bagus sangat.

      Hoiii Kojolla Pengecut....


      Let it be known, traditonally Tg Piai used to be stronghold of BN since 2004 until 2018, where PH wrested it with slim margin.

      I am not amazed and worried at all with the propaganda shown in media as those supporting Wee Jek Seng are the long established pro BN - yet PH broke record buat kejutan
      winning it at GE14.

      As a matter of fact, now to PH greater advantage, many UMNO folks there want Malay candidate to represent their constituency.

      I've done my part telling the Malay folks there....

      The devastating impact causing stock market lost of confidence & running away foreign investments - so much so leading to the nation's economy plight are due to....

      1 - BN (Borosmah Najib) & Unscrupolous Macai Najib Organization (UMNO) looting, siphoning, extravagant spendings, heavy borrowings + huge interest involving RM hundred billion - sampai kering kontang perbendaharaan negara.

      2 - USA-China trade war (Perang Dagangan China-Amerika)

      Justru, Kerajaan PH memerlukan sekurang-kurangnya lima tahun untuk memperbaikki kemusnahan bak “penyakit” yang ditinggalkan kerajaan lalu.

      Bukan mudah untuk perbaiki kemusnahan/kesakitan yang dirasai negara masa ini. Seperti juga dengan penyakit parah teruk peninggalan BN tak mudah untuk diubati dalam masa singkat.. Demikianlah juga dengan negara.

      Terlalu parah kemusnahan/penyakit yang ditinggalkan BN dan kerajaan PH kini perlu masa untuk mengatasi, membetul dan mengubati penyakit/kemusnahan ini.

      Delete
    8. Wak suman bawak bini kempen di tg piai dlm semak....hihihi..

      Majoriti pengundi tg piai sudah buat keputusan sejak awal tahun 2019 lagi....mereka tak mahu dikencing lagi..tak perlu kempen....depa bukan bodoh bebal mcm wak suman dan jon dol...

      Kikikik..

      Delete
  2. Memang patut BN tidak campor urusan rumahtangga PH...

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Tak habis betfikir, bayangkan.....

      CALON PH-BERSATU - Tuan Hj Karamaine Bin Sardini:
      Marilah bersama kami merealisasikan 'Wawasan 2020' cetusan Tum Mahathir demi Kesejahteraan, Keharmonian & Kemajuan Negara.


      CALON BN-MCA, DS Wee Jek Seng:
      Mari bersama saya 'berWAWASAN Magnum 20 Big 20 Small'. 1st prize kalu, kita boleh bersama bersakan makan angin umrah/aji, in Salah...Insalah..Insalah....!!


      Issyy..issyy..issyy... cobaan....!!

      Delete
    2. Ada lagi yg bongok..wawasan 2020 dah jadi was was san 2020...

      Yg berjaya hanye anak branak dan kroni madey seblm 2020 lagi......adakah wak suman pon kroni madey?....mimpi leer..

      Delete
  4. Saya suka orang kutuk mahathir termasuk the latest goon tengku razaleigh hamzah. Sebab apa dah ada contoh....panggil lah maha apa sekalipin, kepala bapak kau, pengencing...call by whatever name.... mahathir led PH won GE14.

    Ini prk tg piai...kita tengok...

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa? Tengku Razaleigh?

      Hehehe.. Tun Mim di sepanjang jalan perjuangannya telah mengetuai pasukannya menentang begitu banyak pasukan lain dan Tun Mim telah menang kesemuanya.

      Kesemua ketua pasukan lawannya telah tewas di tangan Tun dan pasukannya dan salah seorang yang tertewas itu tidak lain ialah Tengku Razaleigh sendiri.

      Sama seperti Anwar dan Najib, Tengku Razaleigh hanya merasai menjadi di kalangan golongan yang menang apabila dia berada di dalam pasukan yang diketuai oleh Tun. Apabila dia menentang Tun, dia tewas, dan apabila dia kembali berada di dalam pasukan Tun dia kembali merasai kemenangan.

      Pembenci Tun boleh cakap apa sahaja. Hakikatnya mereka pun tahu dan akur Tun adalah Ketua Pasukan Yang Tidak Pernah Tewas.

      Dengan izin Allah keadaan ini akan kekal sehinggalah zaman fitnah ditinggalkan.

      Salam Jumaat.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Dgn isu besar tanpa mahathir pon BN tewas...Bersatu s yg dipimpin oleh mahathir hanye mampu menang 13 kerusi dari 54 kerusi..

      Prk semenyih milik Bersatu madey kojol....Tg Piai will be onather one...mahathir no more..

      Delete
    3. 13 kerusi dan menjadi PM. Hahaha.. Tun memang The King Maker dan PPBM memang 'pasukan yang tidak pernah tewas'.

      Delete
    4. King maker untuk sementara...kerana 13 kerusi madey takut kpd DAP...

      Kikikik...

      Delete
    5. Tolong sikit, toksah tembetang...!!

      The Grand Master Tun M dah berdehem sambil berkata MB perak remain status quo unchanged, no more question or qualm, that's final....!!

      Terus senyap sepi semua puak2 duri dalam daging PH.

      He he he

      Delete
    6. Berape lama Peja akan kekal?...hihihi...

      Baru kena tekan sikit dgn DAP Peja sudah menangis di Tg Piai...

      Madey boleh tunjuk keras kepala...DAP lari dari PH Peja dan madey tergolek dog laa...semua orang dah tahu...

      DAP kunci mulut zakir naik madey takut nak buang kunci..

      Kikikik..

      Delete
  5. BN dan PAS hari ini secara tidak sengaja sokong dan bersandar kepada BERSATU dan Tun dalam banyak isu

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN = Menang di dalam kesemua PRU apabila Tun berada di dalam pasukan ini.

      PAS = Tidak pernah berada di dalam pasukan Tun dan tewas kesemua PRU. Pernah berada di dalam pasukan PR pimpinan Bang Non tetapi tetap tewas.

      PKR = tewas di dalam semua PRU apabila menentang Tun. Kali pertama berada bersama-sama Tun, terus merasai kemenangan.

      AMANAH = Kalah semua PRU apabila berada di dalam PAS sama ada bersendirian ataupun bersama-sama PR. Sebaik mereka bermufaraqah daripada PAS, dan bersekutu dengan PPBM di dalam gabungan PH, terus merasai kemenangan.

      PPBM dan PH = ditubuhkan oleh Tun dan kali pertama turun gelanggang terus menumbangkan BN.

      Hakikat yang tidak dapat ditolak ialah 'Tun adalah faktor kemenangan' dan dialah sebenarnya 'The King Maker'

      Jalan terus bersama Tun untuk menang mutlak di hujung tempoh permainan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  6. Replies
    1. Tun menang kesemua pertempuran yang dipimpinnya bukan mimpi. Tun menjadi PM 2 dekad bukan mimpi. Tun menjadi PM 2 kali bukan mimpi. Tun menjadi PM 2 pasukan juga bukan mimpi.

      Yang bermimpi ialah seorang bekas PM yang kini bergelar bakal banduan dan juga seorang bekas banduan yang kini bergelar bakal PM. Kedua-duanya sedang bermimpi di siang hari.

      Si bekas PM bergelar bakal banduan bermimpi untuk selamat daripada dijatuhkan hukuman. Si bekas banduan bergekar bakal PM pula bermimpi mahu menjadi PM.

      Hari ini mimpi si bekas PM ini untuk selamat daripada sabitan hukuman akibat jenayahnya semakin hari kelihatan semakin jauh untuk dicapai. Bukan sahaja dia telah dipanggil untuk membela diri selepas prima facie diputuskan, bahkan permohonannya untuk penangguhan ditentang oleh bekas macainya sendiri si Arul Kanda yang tidak mahu sebarang penangguhan untuk membolehkan ia segera membersihkan namanya.

      Hari ini juga si bekas banduan yang bergelar bakal PM ini masih bermimpi untuk menjadi PM dan kini tanpa segan silu ia menggelarkan dirinya PM-8, tanpa meletakkan kalimah 'bakal', ketika PM-8 masih belum mengangkat sumpah jawatannya.

      Selama puluhan tahun ia memang diketahui telah bermimpi untuk menjadi PM dan setakat hari ini mimpinya masih lagi bertaraf mimpi.

      Semakin hari mimpinya ini juga kelihatan semakin jauh untuk dicapai apabila Timbalan Presiden partinya sendiri membuat kenyataan mahukan Tun kekal sebagai PM sehingga habis penggal PRU-14. Malahan ia kelihatan makin jauh apabila parti PKR yang ditubuhkannya untuk menjadi PM juga semakin besar pergolakan mereka dan sedang terbahagi dua dengan kedua-dua pasukan mempunyai kekuatan yang hampir seimbang. Tiada satu pasukan yang dilihat mampu mengalahkan pasukan yang satu lagi.

      Ooops, jangan lupa. Sebelum ia begelar PM-8 ia juga bergelar PM-5, PM-6 dan PM-7 dan ketiga-tiganya gagal direalisasikan.

      Kepada si bekas PM yang bergelar bakal banduan dan pengikut-pengikutnya termasuk si Kejora, silakan terus bermimpi kerana bermimpi sahaja yang kalian mampu. Realiti tidak bersama kalian.

      Kepada si bekas banduan yang bergelar bakal PM termasuk si Kejora Bapuk Bodo juga, silakan teruskan bermimpi kerana mimpi jugalah yang kalian mampu. Realiti juga tidak bersama kalian.

      Kami Pro-Tun pula tidak perlu bermimpi apa-apa kerana Tun sememangnya adalah PM. Kami hanya perlu jalan terus bersama Tun sahaja untuk terus merasai kemenangan demi kemenangan sehinggalah kemenangan mutlak menjadi milik kami kelak in shaa Allah.

      Que sera sera; W2020M.


      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. Bekas Banduan yg difitnah oleh madey dan najib..

      Pelbagai helah madey nak kekalkan kuasa tapi semuanye gagal...akhirnye madey terpaksa cakap akan serah kuasa....ape lagi helah madey untuk menipu?...

      Kikikok..

      Delete
    3. Unsangkarable - Arul Kandasamy yg Najib suap juta2 pun dah tinggalkan dia. Ini buktinya.....

      Arul Kanda objects to Najib's motion to delay trial.

      Friday, 15 Nov 20195:01 PM
      KUALA LUMPUR:
      Former 1Malaysia Development Berhad (1MDB) CEO Arul Kanda Kandasamy (pic) has objected to Datuk Seri Najib Razak's motion to delay their joint trial on charges relating to tampering the 1MDB audit report before the Public Accounts Committee (PAC).

      While the former prime minister had sought to postpone the hearing, which was scheduled to commence this Nov 18, Arul Kanda's lawyer Datuk N. Sivananthan told the High Court that his client wanted to proceed with the hearing as scheduled.

      Adusss,mamposss BN (Binawe Najib).....!!

      He he he

      Delete
    4. Najib sudah tidak relevan lagi...tak beri kesan ape2 kpd umno lagi...

      Madey yg gagal tangkap jho lok...takut kalah perang dgn negara yg lindongi jho lok kununnye... Egara pasir 2 butir kot..

      Kikokikik..

      Delete
  7. Itu ja la ko boleh sembang jendol..sampai masa nnti..atuk pun kluar air mata buaya..dah lama dah..hu hu hu hu..sapan..semenyih..kolu..tg piai next..
    Utk peja..tk usah takut2..anda cukup sokongan..kalau dap lebih2 lompat sebelah sini.mintak nyawa...apa ada hal..anda bukan kah ada dna umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aper kesewelnyer kau Kojolla, takyah kleantong dgn nama Pak yob ler....!!

      Delete
    2. PERHATIAN SEMUA....!!


      Menurut sumber dipetik dari blog Shahbudin….

      Kejora Kojolla penipu pengecut nak putar belit berauta temberang untuk cover malunya….!!

      Yg telah sudah2 dia melarikan diri dgn pelbagai alasan….

      – konon sibuklah,
      – kerana spek hitam sayalah,
      – Mas Sarawaknya datang bulanlah,
      – Irah & dia terburu-buru nak balik Kedahlah,
      – dia dapat kemalanganlah, dll

      Tau-tau, besarlah dia punya temberang – last2 kelmarin @ 11:49 dia mengaku tak perlu datang pulak dahh.

      Cissssss…betul2 takder pelir…!!

      Sah-sah budak taik kucing Kejora takut kecut mengelak diri beralasan ala Mat Malasan untuk berdepan dgnku.

      Memang dasar KAKI KLENTONG, PENIPU & PENGECUT….!!
      Hi hi hi
      Ho ho ho
      He he he
      Ha ha ha

      Delete
    3. LAAA, APA NIH....?? PULAK DAHH, LEPAS SHAHROL, ARUL KANDASAMY PULAK BUAT HAL. MAMPOSS LER NAJIB....!!

      Arul Kanda objects to Najib's motion to delay trial.

      Friday, 15 Nov 20195:01 PM
      KUALA LUMPUR:
      Former 1Malaysia Development Berhad (1MDB) CEO Arul Kanda Kandasamy (pic) has objected to Datuk Seri Najib Razak's motion to delay their joint trial on charges relating to tampering the 1MDB audit report before the Public Accounts Committee (PAC).

      While the former prime minister had sought to postpone the hearing, which was scheduled to commence this Nov 18, Arul Kanda's lawyer Datuk N. Sivananthan told the High Court that his client wanted to proceed with the hearing as scheduled.

      He said Arul Kanda had been "in a dark cloud" since he was charged a year ago.

      "My client wants the trial to begin soon so he can vindicate himself. The court must look into the interests of all parties, and not only one person," Sivananthan said in his submission here on Friday (Nov 15).

      He he he


      Delete
    4. Wak suman sami hindu tua yg tak percaya kpd neraka terok dibalun dlm blog shahabudin hingga terberak lari tak cukup tanah...

      Jon Dol lagi takut...

      Kikikik...

      Delete
  8. Merapu ja la ko otoman taruk..pak yop ni org kg.peja..tau la apa ada dlm hati peja tu
    .

    ReplyDelete
  9. Kajian Merdeka Centre: BN jangka menang besar di Tanjung Piai
    ISNIN, 7 OKTOBER 2019 @ 4:44 PM

    Ketua Pembangkang, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.
    KUALA LUMPUR: Barisan Nasional (BN) yakin akan menang besar pada pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Tanjung Piai, 16 November ini.

    Ketua Pembangkang, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata keyakinan itu berdasarkan kepada kaji selidik yang menunjukkan populariti Pakatan Harapan (PH) merudum kepada 35 peratus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey telah punahkan PH... Rakyat sudah benci madey bapak kroni yg kuat menipu...

      Delete