Monday, November 18, 2019

BUBAR PARLIMEN? KERJA ORG TERDESAK, MASIH PENIPU DAN NAK LEPAS TENGKOK..

Dan desak Tun berundur..
Bolehkah semua pulih?
Petrol turun?

Oiii bangang...
Jangan kau semborono borong cakap orang politik..

Otak jangan Piai

18 comments:

  1. Hahaha...kluang man masih sentap melayu kalahkan madey di tg piai...

    Kalo DAp yg bertanding DAP pon tombang jugak disaat hati rakyat menggelegak marahkan madey...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daripada Kejora Bapuk Bodo kemudian menjadi Anon bergambar kini terus menjadi Anon tanpa gambar.

      Hahahaha.. Memang sah bapuk dan bodo seperti nama pilihannya satu ketika dahulu.

      Kah kah kah!!! Level tikus tidak bernama ni pun ada hati nak memperlekeh Tun.

      Delete
  2. Bodoh belum habis kamu ni..

    Marahkan Tun angkat kapir jadi pemimpin, bodoh ke tak bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro kd pihak munafik lupa agaknya depa jugak ysng ckp kat blog ni sebelomb pru 14 dulu jika melayu2 yang undi cina(ph)bila mati nanti boleh minta tanam dijirat cina dan mintak sikapir tu bacakan talkin jugak...
      Nah sekarang tak nak cakap cam tu ke kat melayu tanjung piai?

      Delete
    2. Bro MN,

      Golongan lidah bercabang macam tu la. Tak lama mana pun lidah depa dah terbelit oleh apa yang depa kata dulunya.

      Delete
  3. Benci aku pada nAjib tapi kalau dia bertanding lawan LIM guan eng..Aku tetap undi dia.

    Tu baru bijak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tanya ja..kalau atuk dh tkder dlm pengal pemerentahan..ko sokong sapa kd..melayu Anwar,,melayu pan(mat syabu/mujahit/kalid bear)dokongan DAP,, atau melayu umno..(mungkin tok mat..th razali..hishamuddin..anwar semakin kuat nii..cer citer...cer citer..cer citer..jendol sekali cer citer

      Delete
    2. Abdul Hadi hari ini dilaporkan berkata, Dr Mahathir adalah orang yang layak dan mampu ‘menyelamatkan’ negara ini berbanding tokoh lain.

      “Itu pendirian asas kita (PAS). Walaupun ketika pilihan raya (umum) lalu, saya pernah sebut beliau tolong jaga Klinik 1Malaysia, tetapi nampaknya beliau makin tua makin menjadi.

      “Tua-tua kelapa, makin tua makin kemas untuk selamatkan negara. Orang lain belum tentu, dia (Dr Mahathir) sudah tunjukkan bukti positif,” kata Abdul Hadi seperti dipetik.

      Delete
  4. Tapi puak haprak kalau Tun lawan LIM ka siong, depa pilih kasiong

    Tu politik bangang namanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik pilih penipu...supaya hari2 kena tipu...kikikikik..

      Delete
  5. Kalau Tun lawan perompak?

    TentulAh aku pilih orang Islam yang tak merompak, melanun, membohong, membongak..

    ReplyDelete
  6. Kalau setakat desak guna pak Budin dan Kejora Bapuk Bodo tak ke mana jugaklah bang Non oiii.

    Langgar je la Tun supaya kita semua boleh tengok sapa menang dan sapa tertungging.

    Kejora Bapuk Bodo, camna ni bang Non dok Baling batu sembunyi tangan tapi takdak keberanian pun nak walk the talk. Bapuk Bodo jugak ka? Hahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janji 2 tahun...dah cukup hauinye?...kikikik..

      Peramal tak bertauliah....

      Kikikikik..

      Delete
    2. Hahahaha...tukang ramal tak berlesen yg kuat temberang marah benor kpd Budin...

      Delete
    3. Memang la marah..budin nk jatuh kan bani mim idola dia..kalau undi tk percaya nnti..bani mim tak terkalah akan minta nyawa dr pas dan bn..guna brokar si aseymen

      Delete
    4. Rasa-rasanya, Kejora Kojolla tersilap baca berita. Dia petik berita suratkhabar Tamil yg menyatakan, "PM letak jawatan (Sri Lanka bukan Malaysia)".

      He he he

      Delete
  7. Semakin huru hara kaum melayu berpolitik.. Cina dn India jgk yg untung.
    Memang patut pun melayu tertinggal dlm semua bidang sb lbh ckp Dr bekerja.
    Kaum lain semua brlumba lumba kedepan..
    Apa la nk jd dgn melayu dibumi sndri...

    ReplyDelete
  8. Berdoalah pada Allah supaya kita semua diberi hidayah. Jangan lupa "iiya kana' budu wa iiya kanasta'in". Bukankah dalam setiap solat, wajib dan sunat, setiap hamba mengaku bahawa kepada Allah kita sembah dan kepada Allah kita dapat pertolongan.

    Manusia mesti ingat dan Allah yang mengadakan dan Allah yang mentiadakan sesuatu. Manusia tidak mampu mengubah apa yang dirancang atau dikehendaki Allah.

    Allah wujudkan Syurga dan Neraka untuk dihuni. Kezahiran nyata Syurga dan Neraka haya akan berlaku apabila Dunia Kiamat.Allah akan lakukan dengan bersebab. Tanpa ADS Sebab manusia akan KEBINGUNGAN (manusia cenderung kepada bukti saintifik). Hanya manusia beriman sahaja yang tahu dan mengatakan segala sesuatu kejadian adalah dari qudrah iradah Allah jua.

    "Lahaulawalakuatailabillah"

    Manusia serta sekalian mahkluk tidak ada daya kuasa. Jadi jangan hendaknya "Takbur, Sombong, Ria', Bangga, Mengaku" boleh berbuat sesuatu (baik atau buruk) tanpa izin Allah.

    Paling ditakuti ialah umat islam tersesat menjahluhi Allah dengan syirik khafi, ya"ni ikut nafsu yang dituntun bisikan syaitan.

    Kepada syaitan yang diketuai Iblis menghasut dan membisik kekufuran kepada manusia adalah perbuatan yang diminta dan dibenarkan Allah.

    Manusia beriman hendaklah tahu dan mengenal diri sebenar masing- masimg. Ingat segala ingatan, perbuatan, kehendak manusia adalah dari Allah Ta'ala. Jangan sekali-kali nampak perbuatan diri yang beri bekas sebalikmya semua dari Allah semata-mata.

    Bila berhujah khususnya bab politik jangan tersasar mulupakan Allah. Jauhi terjerumus kepada Syirik Halus yang mana dosanya tidak diampun oleh Allah.

    Wahai orang beriman berwaspadalah.

    ReplyDelete