Sunday, November 10, 2019

CAKAP POLITIK BESAR CAKAP TINGGI, KERJA HAMPAS, EKONOMI COROT


https://m.facebook.com/groups/1574953772831957?view=permalink&id=2486504975010161


8 comments:

  1. Mungkin Jihat je kot, buat ape nak duit. Buat Jihat tu kerana agama, Jadi keje Dan senyap je la. Aku pernah keje 5 bulan org tak bayar gaji. Pasal bos Aku start main pompuan taun 2005 dulu. Biase la org Melayu kalau Senang sikit. Dia pun tah mati ke hidup. Mahkamah tak pernah dtg. Dah tu EPF pun tak bayar. Kira Aku Jihat jugak la masa tu. Kalau kelantan Jihat utk pas. Aku Jihat utk buat bos Aku dulu. Sampai mati Aku tak halal keringat Aku. Aku Baru kawin plak tu.

    ReplyDelete
  2. Dr Mahathir The People Reject You Now

    This is a very sad picture. This picture says it all. Folks say this is from Tg Piai. Muhyiddin is there, he is from Johor. Where are the other Bersatu guys? The protocol says the Prime Minister arrives last. It looks like the Prime Minister has arrived into an empty hall.

    ReplyDelete
  3. Pas terbukti belum mampu dalam pentadbiran sebuah negeri...bagaimana pas nak tadbir sebuah negara?...

    Bidang ugama pas memang pandai tapi bidang ekonomi pas buta kayu...kemiskinan menghampiri kekufuran....ugama ,pentadbiran dan ekonomi adalah satu rangkaian yg diperlukan oleh sebuah negeri dan negara...

    ReplyDelete
  4. Kemeriahan sambutan luar biasa ke atas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad sempena lawatan negara ke Pakistan itu sedikit mendatangkan kecacatan apabila ruangan komen facebook Imran Khan dihujani dengan ribuan komen daripada rakyat Malaysia yang tidak berpuas hati dengan prestasi kerajaan pimpinan Dr Mahathir sejak kembali menawan Putrajaya.

    Melalui status yang dimuat naik Imran Khan, Tun Mahathir dikecam dengan kata-kata sinis oleh rakyat Malaysia.

    Antaranya:

    “YES. MAHATHIR IS THE BEST POSSIBLE GURUS ON HOW TO RAISE ALL YOUR CHILDS TO BECOME BILLIONARES MR KHAN”

    “DEAR PASKITANI,

    FEW THINGS U CAN LEAR FROM OUR PRIME MINISTER SUCH AS;

    1. ROAD PRIVATISATION; HE WILL CHOOSE FEW OF HIS FRIENDS TO BUILT YOU 4 LANES HIGHWAYS AND MAKE YOU PAY IT FOR YEARS. AT THE SAME TIME PROMISED TO ABOLISH IT WHEN ELECTION IS COMING.

    2. INDIPENDENT POWER PLANT; HE ALSO HAS ABILITY TO GRANT FEW OF HIS RICH FRIENDS WITH INDIPENDENT POWER PLANT LINCENCES (ELECTRICITY) AND AT THE SAME TIME PUSH YOUR NATIONAL UTILITY COMPANY TO BUY POWER; PRODUCED BY HIS FRIENDS AT HIGHER RATE. PLEASE REMEMBER ALSO THAT THESE FEW FRIENDS ALSO ENJOYED SUBSIDIZED PRICE FOR GAS BOUGHT FROM YOUR NATIONAL OIL AND GAS COMPANY TO PRODUCE POWER.

    3. HE ALSO GOOD IN COMDENING ALL PUBLIC TRANSPORT PROJECTS INITIATED BY HIS PREDECESSOR BUT AMBITOUS WITH HIS 3RD NATIONAL AND FLYING CAR PROJECTS. RESULTING IN IMPOSING HIGHER TAX AND LEVY ON IMPORTED CARS, INCREASING TRAFFIC CONGESTION PROBLEM IN OUR CITIES AND FINALLY PUSHING OUR GOVERMNENT TO BAIL THIS PROJECT OUT WHEN IT FAIL.

    4. OUR PRIME MINISTER ALSO VERY GOOD IN MAKING HIS CHILDREN RICH AND AT THE SAME TIME TALKING ABOUT CORRUPTION PROBLEMS IN OUR COUNTRY.

    SO WE MALAYSIAN WISHING YOU; OUR FRIENDS AT PAKISTAN, GOOD LUCK.

    THANK YOU”

    “PAKISTAN! 🤣
    THAT OLD MAN IS A LIAR!
    HE SAID MALAYSIA HAS NO MONEY AND AT THE VERGE OF BANKRUPTCY. HE EVEN WENT TO JAPAN TO BORROW MONEY.
    AND NOW, OUT IF NOWHERE HE IS INVESTING USD 900 MILLION IN PAKISTAN? TREAD VERY VERY CAREFULLY WITH THAT FELLA. IF POSSIBLE, JUST KEEP HIM IN PAKISTAN. WE DONT WANT HIM BACK. 🤣”

    Bagi mengikuti komen pedas dari rakyat Malaysia terhadap Tun Mahathir, pembaca boleh ikutinya di lampiran yang Malaysia Sentral kongsikan di bawah:

    https://www.facebook.com/143462899029472/posts/3340249096017487/

    Haah…Apa lagi tunggu..google lah, jangan buang masa lagi!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's your ridiculous bullshits to demonize Tun & his family. Have they been prosecuted in any court of law here and anywhere in the world....??

      On the other hand, your Najib today appears in all mainstream media throughout the world....

      TAJUK BERITA DI MEDIA2 UTAMA TERSEBAR LUAS SEANTERO DUNIA….!!

      11 November, 2019
      KUALA LUMPUR
      Datuk Seri Najib Tun Razak diperintah membela diri terhadap semua tujuh pertuduhan menyelenyeleweng sejumlah RM42 juta daripada dana SRC International Sdn Bhd.

      Hakim Mohd Nazlan Mohd Ghazali mengumumkan keputusan itu pada pukul 11.34 pagi.

      Malunya Najib....!

      Delete
    2. After being “terkejut” that he was not acquitted, Najib will now take the stand in the "kandang orang bersalah' next month to tell his side of the story.

      Meanwhile, Najib's legal team will file contempt (tak puas hati) charges against a politician, journalist and newspaper in relation to comments made over the SRC International trial.

      Dah kalah nak salahkan orang lain pulak.

      Najib..Najib, tak serik2 angkaww, yerr....!!

      He he he

      Delete
  5. ANWAR MAKIN KUKUH, PERALIHAN KUASA TAK DAPAT DIELAKKAN


    Berdasarkan sambutan di konvensyen PKR negeri-negeri di mana sehingga ini hanya tinggal satu dua negeri saja lagi belum mengadakannya, apa yang terpapar nyata ialah kedudukan Anwar Ibrahim jelas semakin mantap dan kukuh.

    Beliau bukan saja mendapat sokongan dalam menerajui PKR, bahkan untuk menerajui negara selepas Tun Mahathir Mohamad.

    Melihat kepada intipati ucapannya yang banyak menjurus kepada soal menjaga rakyat, memerangi kemiskinan, prihatin kepada denyut nadi masyarakat dan semua yang bergelar pemimpin dalam PKR diingatkan harus lebih kerap turun padang bagi memahami permasalan di akar umbi, Anwar seolah-olah adalah nafas baru bagi negara ini.

    Sambutan yang diterimanya juga memperlihatkan, di sebalik ada usaha memecah-belahkan PKR sebelum ini, misalnya dengan perlantikan Azmin Ali sebagai Menteri Hal Ehwal Ekonomi, walaupun namanya tidak pernah dicalonkan untuk menyertai kabinet lantaran sudah mengangkat sumpah sebagai MB Selangor selepas keputusan PRU14 lalu, terbukti telah tidak menemui kejayaan.

    Bukan saja PKR tidak berpecah, malah semakin mantap kedudukannya, sebaliknya Azmin sendiri yang cuba diperalatkan kian terpinggir dalam PKR lantaran kegelojohannya meletakkan kesetiaan di tempat yang salah.

    Kedudukan PKR yang mantap dan sokongan yang diterima Anwar juga membuatkan Tun Mahathir akhirnya tidak ada pilihan lain dengan baru-baru ini membuat pengakuan beliau pasti akan berundur sebelum PRU15 akan datang.

    Kenyataan Tun Mahathir itu dengan sendirinya bererti beliau menolak sama sekali desakan pelbagai pihak, misalnya daripada Pas, beberapa Ahli Parlimen UMNO, Azmin dan kalangan pemimpin Bersatu yang mahu beliau menamatkan khidmatnya sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak up Kan Anwar, jangan kau merapu ke lain pula

      Anwar cakap Dan janji..babi pun boleh terbang
      Itu Masa belum dapat jawatan..
      Itu standard bahasa pemimpin PH sebelum dapat jawatan..

      Delete