Wednesday, November 27, 2019

“Deep State” in the Malaysian civil service

“Deep State” in the Malaysian civil service: But now there is no longer any hope and mere broken promises. Hence these Umno-Barisan Nasional “sympathisers” who gave the country to Pakatan Harapan in 2018 want to take back the country. That is all there is to it. No “Deep State”. Just “Deep Regret” -- regret that they trusted Pakatan Harapan ba

7 comments:

  1. Hahaha.....memang regretlah sebab di bawah kerajaan PH, tak bolehbrembat duit juta-juta. Kena makan duit gaji je. Sekarang 8 orang KSU dipindah atau dihentikan untuk kerja-kerja pembersihan, menghalang sabotaj terhafap kerajaan baru. Menyesal sepanjang hayatlah....hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mentori pun dengo2 nk dipindahkan ato di berhentikan.kenapa yek..tk buat kerja yek..ooo..parliment panas yek..hari2 kena tala..hendak2 pulak minyak nak naik taun drpan ni..saya ulangg..

      Delete
    2. Pak yob @ Kejora Gayboy 4:55....

      "Skandal" 1.4 bilyon itu direkomen oleh Menteri Pertanian untuk membantu 900 ribu petani seluruh negara melalui NAFAS.

      MCA, UMNO, PAS, usin ngok ngek & kejora gayboy baru dgr guruh di langit (belum pun hujan) - dah menggelupur lemas di daratan, kenapa ekkk....??

      Ada ker duit masuk dalam poket, rumah kediaman atau akaun bank Menteri atau mana2 pemimpin Pan-PH....??


      Sahabat saya, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Salahuddin Ayub berkata beliau menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk menyiasat dakwaan bahawa pegawai kanan kementerian itu mensabotaj beliau berkaitan isu tender berkaitan padi bernilai RM1.4 bilion.

      ps:
      Jika Kejora gayboy @ oak yob ada kotey...

      Sila dgn kadar segera buat Laporan Polis/SPRM untuk membenteras rasuah (jika ada). Toksah melalak memekak....!!

      Delete
  2. Why dont you sack all CS. The problem is all politician who are hired as ministers think they are politician first and manager last. It is easy to critise situations but very difficult manage. Kerani tiba2 jadi ceo. Tak tahu nak buat kerja. Draft surat rasmi pun tak tahu.

    ReplyDelete
  3. Salam.
    Tuan Keluangman zaman sekarang orang ramai khususnya orang islam majoritinya dah lupa diri. Tak ingat adanya Allah. Mereka ingat ada kuasa ubah sana ubah sini. Cakap tak mahu ingat Allah dulu.

    Tak fikir ke Allah nak tunjuk kuasaNya / QudrahNya?

    Sepatutnya sebagai orang islam tidak begitu. Allah wujudkan keadaan sekarang berlaku untuk kita mengkaji kenapa ini berlaku? Adakah kita buat dengan mematuhi suruhan Nya iaitu dengan kehendak Nya atau kehendak yang lain. Iblis???.

    Jangan sombong, jangan takbur, jangan tamak, jangan dengki khianat dan jangan sekali nak jadi Tuhan. Konon orang lain salah dia saja betul. Semua ini sifat Iblis yang Tuhan izin untuk sesatkan manusia.

    Sepatutnya orang ber IMAN tak macam tu. Rasulullah Muhammad pun tak berani kata begitu. Apa yang Baginda cakap semua yang diizinkan KERANA LILLAHI TA'ALA. Mengapa kita khususnya ahli agama tak begitu? Malah seolah olah macam Firaun yang mengaku boleh sendiri tanpa izin kerana Allah.

    Saya seru muhasabah dirilah semua. Tuhan signal kepada umat islam akhir zaman supaya merenung kembali siapa diri kita sebenar. Kita tidak ada apa apa. Tidak ada Qudrah, Iradah,Ilmu, Hayat, Sami', Basar dan Kalam. Malah hakikatnya kita makhluk tiada kewujudan yang mutlak. Yang ada Wujud hanya Tuhan yang Sedia, Baqa', Berdiri sendiri, Tidak serupa dengan segala sesuatu dan Esa.

    Yang terpamer sekarang adalah sifat sifat Iblis Jauhkan diri khususnya Yang mengaku Ulama dan amnya kita yang mengaku islam yang sepatutnya berIMAN. Tuhan janji hanya orang berIMAN akan ditempatkan di Syurga.

    Kalau kita leka ikut perangai Iblis maka bersedialah hadapi apa yang telah dijanjikan Allah yang disampaikan melalui Rasulullah Muhammad. ALLAHU AKBAR.

    Alluhu 'aklam.
    Maaf.

    ReplyDelete
  4. Dah biasa hidup senang. Duit masyok juta-juta, mana boleh kawal selera......????

    ReplyDelete
  5. Ya la..anak cucu mikin..rakyat kaya. Tk perlu tongkat..

    ReplyDelete