Saturday, November 16, 2019

KEPUTUSANG

Melayu TANJUNG Piai sudah hilang jati diri..
Melayu entah kemana Islam entah ke Mana..

Mudah shj ugut umno tipu pas Dan Melayu ditipu,  letak MCA proxi DAP..

Syabas Dan tahniah 10, 380, 850, 380 Dan 32 Melayu yang masih beriman, mereka tewas di dunia secara BERMARUAH.



BN : 25466
PH : 10380
Gerakan : 1707
Berjasa : 850
Bebas : 380
Bebas (teksi) : 32

Majoriti : 15086



Nak tipu melayu bukan perlu otak pandai pun..tipu hidup²..

25 comments:

  1. Kecian betul madey...Bersatu dapat undi tak sampai separuh dari undi BN....besar sungguh kemaluan...dapat undi tak sampai 30% dari jumlah keluar mengundi...... Madey tipu lah banyak2 lagi...


    Jon Dol !!!

    Bukan umno yg akan hilang tahun 2020...Bersatu yg akan hilang lepas pru15...,

    ReplyDelete
  2. Melayu tg piai dan tempat lain sudah hilang jati diri kerana tak puas hati dgn madey yg menipu...

    Kan aku dah cakap BN letak kambing sebagai calon pon madey tetap akan tewas...jgn salahkan melayu...perbetulkan madey dulu...

    ReplyDelete
  3. Parti Gerakan pon sudah boleh rancang bubarkan parti dan join dgn mca untuk perkukuhkan BN...

    Puak bebas tak pernah serik untuk bagi duit kpd spr...

    ReplyDelete
  4. Berjasa tak pernah dikenali oleh melayu..ade ke tak ada sama saja...parti2 nyamok baik bubar saja...

    Bukan wak karminie saja yg tewas kalo arwah Rafik bertanding semula pon akan kalah jugak kerana melayu dah tak berminat dgn madey lagi...

    Terimalah hakikat ini...

    ReplyDelete
  5. Bukan di tg piai saja Bersatu tewas kerusi2 lain milik Bersatu dan milik katak puru pon dah goncang selagi madey tak berubah....

    Pru14 madey hanye menang 13 kerusi...cipuut....melayu umno memang tak suka dgn madey kerana rekod 22 tahun pm dan presiden umno..

    ReplyDelete
  6. Madey ingat melayu masih bodoo mcm masa dia pm 22 tahun....dia boleh tipu dan kencing melayu sesuka hati..

    ReplyDelete
  7. Wak otoman mana..sebelu prk..kencang sesangat..masuk gua kew..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...wak Autaman lari dgn bini dia menyorok takut orng tg piai cari...

      Kikikikik..

      Delete
  8. Knp pulak nk salahkan melayu tg piai takde jati diri? Sbb tak sokong bekas imam tu? Atau tak undi calon melayu lain dari berjasa atau bebas? Utk apa nk pangkah selain bn? Ini adalah manifestasi rakyat serta isyarat jelas kpd kerajaan jgn main² dgn rakyat. Majoriti BN yg lebih besar berbanding undi yg didapati oleh calon PH patut dijadikan iktibar. Zaman kelentong hanya laku utk setahun pertama jd kerajaan. Alasan demi alasan utk tidak tunaikan janji, malah terus-terusan menjahanamkan ekonomi dgn menambah hutang negara sambil menyalahkan kerajaan lama menyakitkan hati rakyat. Bising² salah najib salah bn takkan memenuhkan poket dan perut rakyat. Ada ubat utk ditelan supaya boleh tidur lena malam ini?

    ReplyDelete

  9. Syed Husin: Kekalahan PH referendum rakyat terhadap pentadbiran Dr M
    9:57 malam (Dikemaskini 10:01 malam)

    A A
    Syed Husin Ali menyifatkan keputusan PRK Tanjung Piai - di mana Pakatan Harapan (PH) kalah besar di tangan BN - adalah referendum terhadap kerajaan pimpinan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

    Bekas timbalan presiden PKR itu berkata mesej yang disampaikan cukup jelas.

    "Keputusannya paling jelas. Rakyat kecewa dan mahu ajar PH, khususnya Dr Mahathir.

    "Beliau harus tahu apa yang patut dilakukannya dengan segera. Jangan dolak dalik lagi," katanya di Twitter.

    ReplyDelete
  10. Esa AdamWednesday, November 13, 2019 7:21:00 PM

    Yang masih sayang Atok adalah manusia yang paling bebal dialaf ini.

    Reply

    AnonymousWednesday, November 13, 2019 8:40:00 PM

    Hahaha...Jon Die dan wak seman ker?..

    ReplyDelete
  11. John Doe sudah ditukar kpd Jon Die atau Jon Dol...

    Wak seman kaki auta jadi wak Autaman...

    Kikikik...

    ReplyDelete
  12. Mengundi calon mca bukan bererti memilih wee ka siong menjadi PM...memilih calon mca hanye sebagai wakil rakyat yg membawa isu pengundi ke Dewan rakyat...bilangan mp melayu masih ramai di dlm Dewan rakyat...

    Calon mca mp biasa bukan pemimpin yg ada kuasa...

    Ade pahaam????.

    Kalau madey masih tak sedar diri PH hanye kerajaan sepenggal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau calon Bersatu menang makin besar kepala madey nak kencingkan rakyat...

      Syabas pengundi Tg piai yg bijak mengajar pemimpin...

      Delete
  13. Aku dah cakap giliran pengundi Tg Piai akan kencingkan madey....

    Tahniah pengundi Tg Piai...

    Isyarat jelas madey kena berundur seblm PH dikencingkan oleh rakyat mesia...

    Jon Dol dan wak Autaman kaki temberang...

    ReplyDelete
  14. Madey sudah hilang aura dan bisa…madey buta kayu pasal ekonomi…madey hanye tahu nak kayakan anak branak dan kroni…

    Madey dah ghaibkan berpuluh bilion melalui perniagaan forex maminco perwaja dan lain2… Masa tu harga minyak melambong….sekarang harga minyak dah jatuh madey tak boleh buat ape2 untuk.pulihkan ekonomi…madey cari alasan ketidakmampuannye dgn asyik salahkan kerajaan terdahulu dan tipu manipestol..

    Thailand sudah kedepan…

    Berpuluh bilion yg ghaib tu sepatutnye boleh bina lebuhraya tanpa tol dan bagi bisiswa kpd pelajar...

    Sudah patut madey diundurkan..lagi lama lagi parah…

    ReplyDelete
  15. Syabas Dan tahniah 10, 380, 850, 380 Dan 32 Melayu yang masih beriman, mereka tewas di dunia secara BERMARUAH.

    Kerana pangkah calon melayu yg blm tentu boleh ubah nasib rakyat dah dikira beriman?...

    calon yg sokong kemungkaran madey pon mungkar jugak..calon bebas tak ade hala tuju dan tak boleh buat ape2 pon...hanye boleh dapat gaji dan elaun 20 ribu sebulan kalau menang....rakyat melopong jugak..

    ReplyDelete
  16. Aset tabung haji di juak pun hangok..hangok sokong pun tk guna juga..

    ReplyDelete
  17. Tak perlu buat kajian lah..mulakan gerakan undurkan madey untuk selamatkan PH...madey baiki malaysia mcm tikus baiki labu...makin punah..

    Anwar says BN's majority a shock, Harapan to evaluate people's dissatisfaction
    10:34 pm (Updated 10:53 pm)

    A A
    PKR president Anwar Ibrahim today said BN's overwhelming majority in the Tanjung Piai by-election came as a shock.

    "The majority obtained by the opposition is a shock and also a message to the entire Pakatan Harapan leadership. We must learn from the by-election results.

    "We need to work to instil confidence in the people towards Harapan's policies by fulfilling our promises," he said in a statement tonight.

    Anwar (photo) said Harapan respects the results and congratulated BN's Wee Jeck Seng on his victory.

    Wee won by a whopping 15,086-vote majority by garnering 25,466 votes against Karmaine's 10,380 votes.

    ReplyDelete
  18. Madey terkejut ato tidak undi Bersatu bawah 30%?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey tak pernah terkejut..Berok2 yg terkejut...

      Delete
    2. Kluangman penyokong kuat madey pedih hulu hati dgn kekalahan ni....tak dapat terima kekalahan madey...tak dapat terima hakikat rakyat sudah tak minat lagi dgn madey....rakyat balas perbuatan madey...

      Kluangman tak mampu ubah minda rakyat...Kluangman mula pasang semula mesin penapis...otak kluangman masih ditakok lama....dan bodooo...

      Kluangman sepatutnye tenang dan gentleman...perangai melayu susah berubah...

      Delete
  19. Sudah 18 bulan BN tidak memerintah...masih ada tepong 1 malaysia?...Takkan Mydin tak jual tepong tu untuk dapatkan kembali kos modal...tuduhan palsu ni..

    Kalau nak tipu pon biarlah manasabah sikit dan cedik...

    ReplyDelete
  20. Parti kerajaan yg sedang memerintah dipimpin pula oleh yg dikatakan sangat hebat…4 parti gabongan yg ada ahli dan penyokong di Tg Piai…..tapi kenapa dapat undi tak sampai 30% saja dikawasan yg menang pru14?…Bersatu dan madey kalah terok…

    Inilah manifestasi kemuncak kemarahan yg berapi dan kebencian rakyat kpd madey dgn memberikan kemenangan yg besar kpd pembangkang….. Rakyat bagi harapan dalam pru14 lalu…tapi dikencingkan harapan rakyat….



    Pengundi yg undi Bersatu dlm pru14 lalu lari dari madey…rakyat sudah hilang kepercayaan kpd madey…madey punahkan PH…

    Pengundi bukan kira bangsa dan iman calon.....mereka nak sampaikan mesej kebencian yg meluap kpd madey...rakyat sudah meluat dgn madey...

    Mwsej sudah disampaikan di semenyih tapi madey buat tak peduli...

    Lepas Pru15 Bersatu dan madey akan hilang…

    ReplyDelete
  21. Rakyat sudah meluat dgn madey….rakyat sudah sampaikan mesej di PRK Semenyih tapi madey buat tak peduli dan masih terus mau kencingkan rakyat…

    Sekarang di Tg Piai plak rakyat hentam madey dgn kekalahan yg teruk…

    Madey takkan berubah…..madey kekal PM PRU 15 PH out...

    ReplyDelete