Wednesday, November 13, 2019

KERAJAAN YANG GAGAL LAWAN PERSEPSI ADALAH KERAJAAN YANG LEMAH

Surat terbuka Dr M di Tg Piai: PH fokus kekang rasuah, salah guna kuasa: Katanya menerusi langkah itu pemimpin-pemimpin negara tidak berpeluang mencari kemewahan diri tanpa rasa takut akan hukuman yang menanti.

VOTE MUSLIM first. Adalah kesedaran tulin yang perlu ada pada pengundi sebagai bijak berpolitik..

19 comments:

  1. Itulah kehebatan Tun Mahathir. Ceramahnya tenang dan penuh pengisian, tidak perlu terjerit-jerit dan penuh retorika untuk memberikan kefahaman kepada khalayak.

    Dia juga memiliki keupayaan untuk memberikan ucapan atau ceramah berdasarkan latar belakang khalayak. Sama ada khalayak itu adalah orang-orang kampung di ceruk-ceruk yang kurang dikenali ataupun pemimpin-pemimpin besar dunia, isi dan mesejnya tetap akan sampai.

    Disebabkan itulah dia menjadi seorang yang amat disayangi dan di dalam masa yang sama juga adalah seorang yang sangat dibenci. Begitulah resam bagi mana-mana manusia hebat di dunia, ada yang menyanjung dan ada yang membenci.

    Sama ada anda adalah seorang pendokongnya atau seorang penentangnya, hakikatnya ialah pasukan yang ia pimpin tidak pernah tewas walau siapapun yang mengetuai pasukan lawan dan walau siapapun yang berada di dalam pasukan lawannya.

    Rahsia kehebatan dirinya? Ia adalah ilmu dan hikmah, dua senjata kemenangan di akhir zaman, pada masa pertempuran di antara manusia tidak lagi melalui senjata pembunuh, tetapi melalui ilmu dan hikmah untuk memenangi hati dan minda khalayak teramai dan terbesar dan adakalanya yang terpenting walaupun tidak ramai.

    Dan khusus untuk Tun Mahathir, ia bukan sahaja ilmu dan hikmah, malahan juga adalah karamah. Setakat hari ini, ia adalah karamah yang tertutup.

    Dengan ilmu, hikmah dan karamah, pasukan pimpinannya tidak pernah tewas, dan dengan izin Allah, dengan ilmu, hikmah dan karamah yang terbongkar, dia dan pasukannya akan menang mutlak ke atas lawan-lawan mereka yang bersekutu pada hari mereka melalui pertempuran mereka yang terakhir, pertempuran klimaks zaman fitnah.

    Que sera sera; W2020M.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Apa Kejora Bapuk Bodo? Tun akan tewas di PRK Tg Piai?

      Hehehe.. Memang benarlah kamu seorang bapuk lagi bodo sebagaimana nama yang pernah kamu pilih untuk diri kamu sendiri, sebelum kamu menjadi Anon bergambar dan kemudian terus menjadi Anon tak bergambar sebagai tanda betapa bapuknya kamu.

      Ok lah, berbalik kepada PRK Tg Piai. Walaupun sebelum keputusan PRK ini keluar, Tun dan PPBM telah pun muncul pemenang. PRK ini telah menghilangkan alasan dua jemaah bathil di kalangan Melayu Islam yang berselindung di sebalik slogan Melayu, Islam dan Penyatuan Ummah tetapi hakikatnya mereka adalah penipu besar.

      Bagaimana boleh dikatakan mereka ini memperjuangkan Melayu dan Islam apabila mereka meletakkan calon bukan Melayu bukan Islam di kawasan yang majoritinya ialah Melayu Islam.

      Mereka kehilangan alasan untuk menuduh Tun dan PPBM tunduk kepada DAP pada ketika mereka tunduk kepada desakan MCA yang hanya mempunyai 1 kerusi di dalam Dewan Rakyat.

      Mahaguru yang pernah membuat fatwa perbandingan UMNO dan MCA adalah ibarat sekawah daging kambing yang dimasak bersama-sama seketul daging babi, hari ini berjuang mempromosikan seketul daging babi tersebut supaya dibeli oleh orang-orang Melayu dan Muslim.

      PRK Tanjong Piai telah menelanjangkan temberang UmNO dan PAS di atas nama agama dan bangsa, dan ini adalah satu kemenangan bagi Tun dan PPBM dan ia akan menghilangkan alasan dua jemaah bathil ini apabila mereka tewas mutlak kelak di tangan Tun dan PPBM.

      Yang keduanya pula ialah PRK Tg Piai adalah bertaraf pawn di dalam permainan catur. Apa sahaja keputusannya tidak akan mengubah kedudukan raja. Sama ada PH menang atau kalah, Tun tetap tidak akan tewas dan akan kekal sebagai PM. Maka PRK ini tidak menjadi penentu ketewasan dan kemenangan yang sebenar.

      Analisis PRK Tg Piai pula.

      Ketika Anwar the self acclaimed naga bertanding di PRK Port Dickson, repson dan kaji selidik menujukkan orang-orang Melayu di PD akan menolak Anwar.

      Anwar sendiri melihat keadaan ini dan dia ketakutan. Maka dia dan isterinya pun memintalah secara tertutup dan terbuka supaya Tun M turun berkempen untuknya dan Tun telah oblige. Hanya selepas Tun M turun barulah kaji selidik menujukan Anwar diterima oleh pengundi Melayu. Hasilnya Anwar the self acclaimed naga yang merayu naga lain datang ke buktinya untuk membantu kemenangannya, akhirnya menang di PRK tersebut.

      Itu di PD di mana orang Melayu membentuk 40% jumlah penduduk dan Anwar sendiri ketakutan apabila kajiselidik menunjukkan ia akan kalah, dan selepas Tun oblige permintaannya untuk turun berkempen untuknya, Anwar menang juga.

      Kali ini ia adalah Tanjung Piai. Tun telah turun berkempen dan jumlah pengundinya pula Melayu membentuk 60%. In shaa Allah majoriti Melayu akan pengundi calon PH yang merupakan seorang Melayu.

      Kaum Cina pula, mereka sendiri memahami di Tanjong Piai, sekiranya PH tidak menang, maka ia bermakna UmNO PAS yang telah menang walaupun ia adalah calon MCA. Mahukah Cina di sana membenarkan PH tewas?

      Bagi mereka, mereka sendiri sedar bahawa di negara ini tanpa dokongan kaum Melayu, mereka takkan mampu menjadi kerajaan dan untuk mendapatkan sokongan dan dokongan kaum Melayu mereka hanya mempunyai dua pilihan. Pilihan pertama adalah gabungan UmNO-PAS dan pilihan kedua adalah gabungan PPBM-PAN.

      PKR dan Anwar? PKR bukan parti Melayu dan tidak boleh dikatakan mewakili suara kaum Melayu dan kini mereka pula benar-benar di ambang perpecahan dari atas sampai ke bawah.

      PRK Tg Piai, peluang untuk PH menang adalah lebih besar berbanding BN. In shaa Allah PH menang.

      Apapun, sebelum keputusan keluar, Tun dan PPBM telah pun menang di dalam PRK ini.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Ko mabok ketum ke atau stim syabu..jendole..asik ulang atok bani mim..kalu bani mim..memperjuang kan islam..atok..jangut nabi pun jadi bahan lawak..hudud pantang sebut..pasti kena sembur sapa yg bawak isue hudud.ànak2..cucu2 macamana...
      Bani mim tu jujur..amanah..atokk???

      Delete
    4. Lenggok gaya bahasa dgn perkataa 'jendole'pun dah jelas siapa Pak yob di atas ini.

      Tak gitu Kojolla, kan kan kan......??

      Delete
    5. INI FAKTA BUKAN AUTA…..!!

      Bila terpandang wajah tenang Tuan Haji Karmaine Ibni Sardini, teringat kembali Almarhum Ustaz Dato’ Abdul Kadir Annuar.

      Almarhum Ustaz Abdul Kadir merupakan…
      – Guru & Pengetua Sek Agama,
      – Mantan Ahli Parlimen Pulai,
      – Timbalan Ketua Umno Bahagian Pulai,
      – Mantan Ahli DUn Kempas,
      – Mantan Exco Ugama Johor, dan
      – Guru Agama kpd DYMM TMJ & kerabat baginda pd tahun 90an semasa pentadburan PM4. TMJ Berjenaaan kini adalah DYMM Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Al Mutawakkil Sultan Iskandar.

      Almarhum Datuk Abdul Kadir Annuar amat dikasiihi oleh warga2 & anak2 muridya sekitar Johor Bahru. Hidupnya serba sederhana. Pakai kereta Mercedez pun atas kemudahan pemberian Kerajaan Negeri.

      Almarhum tak pernah menolak bila diminta memandi, mengkafan, mengimam solat jenazah walau berjawatan tinggi dalam kerajaan – satu2nya bakti beliau yg kami semua takkan terlupakan.

      Apakah Calon BN-MCA Wee Jek Seng layak berbuat sedemikian…??

      Saya yakin tak ada hal buat Calon PH-Bersatu, Tuan Haji Karmaine berbuat demikian.

      Fikir-fikirkanlah wahai pengundi2 Melayu Islam Tg Piai….!!

      Selamat Mengundi demi Islam, Melayu & Negara.

      Delete
  2. Dia kata dia tk kaya . Sebab semua harta dia serta anak2 dia tu datang dari ahmad albab . Jin punya ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey cuma jutawan...anak branak billionare hasil kerja kuat daddykasi....jon die dan wak seman bukan kroni madey..

      Delete
    2. Alahai Budak Taik Kejora Kojolla,

      ANGKAWW SEMBUNYI DI MANA, HAAAA….??

      Angkaww yg tak habis2 sebar berita palsu, berita menghasut-mengadu domba tiap2 hari di alam maya.

      Toksah ler gormal ala si bibir tebal Mat Malasan…..!!

      P E R I N G A T A N

      MANA… MANA…MANA…DIA JAWAPAN MU ITU, HAAA…?? APA KAU TAKUT KERRRRR…???

      Aku masih menanti jawapan mu, beranikah angkaww datang ke Tg Piau buat kita bersama menyelusuri kampung2 di sini membuat tinjauan live…..??

      Dan….jika Angkaww masih tak berpuas hati, apa kata angkaww di Tg Piai nanti buat laporan rasmi Polis/SPRM untuk Angkaww saman Tun & AG Tommy Thomas & heret mereka ke muka pengadilan mahkamah atas tohmahan Angkaww konon salah guna kuasa & conflict of interest mereka..amacam, bolehkan, atau apakah angkaww nih memang jenis sembang kencang tapi sebenarnya bacol pengecut, tak gitu……???

      Delete
  3. Yang masih sayang Atok adalah manusia yang paling bebal dialaf ini.

    ReplyDelete
  4. No DAP no Bersatu laa..

    #ApaMauTipuLagi : Lepas Isu Peja, DAP Boikot PRK Tg. Piai?

    Apakah benar, selepas meletop isu Menteri Besar Perak, YAB Ahmad Faizal Azumu aka Peja mendedahkan perangai sebenar DAP di Perak (BACA DI SINI), DAP ambil keputusan untuk TIDAK mahu melibatkan diri dengan kempen di PRK Tg. Piai?

    Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, ada memberi gambaran mengenai perkara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah2 ler menonjolkan aksi bodoh angkaww, meluat tau…!!

      Kejora Kojolla penipu pengecut saja-saja nak putar belit berauta temberang untuk cover malunya….!!

      Yg telah sudah2 dia melarikan diri dgn pelbagai alasan….

      – konon sibuklah,
      – kerana spek hitam sayalah,
      – Mas Sarawaknya datang bulanlah,
      – Irah & dia terburu-buru nak balik Kedahlah,
      – dia dapat kemalanganlah, dll

      Tau-tau, besarlah dia punya temberang – last2 kelmarin @ 11:49 dia mengaku tak perlu datang pulak dahh.

      Cissssss…betul2 takder pelir…!!

      Sah-sah budak taik kucing Kejora takut kecut mengelak diri beralasan ala Mat Malasan untuk berdepan dgnku.

      Memang dasar PENIPU & PENGECUT….!!
      Hi hi hi
      Ho ho ho
      He he he
      Ha ha ha

      Delete
  5. Kerajaan madey memang gagal...madey gagal pulihkan ekonomi malaysia..thai telah jauh kedepan..

    Madey gagal tingkatkan kehidupan rakyat malaysia....madey gagal tunaikan janji pru...

    Madey gagal lemahkan pembangkang...Bukan Bersatu saja yg punah PH turut dibenci rakyat angkara madey...

    Madey sudah hilang aura dan bisa..

    ReplyDelete
  6. Kerusi mb perak panas..peja serba salah...kalau lompat seberang sini..makin ckit la kerusi pbbm..tg.piai nextttt..
    Lama2 semua mp pbbm lompat sebelah sini..tingei atok dgn boboi terkontang kanting..hik hik hik

    ReplyDelete
  7. Tingai atok dgn boboi pun tkpa kata jendole..atok tetap pm..ki ki ki

    ReplyDelete
  8. Buat apa menyerlahkan kebodohan angkaww, Kojolla. Takyah guna nama Pak yob kalau yer pun nak auta temberang.

    ReplyDelete