Saturday, November 23, 2019

MENTERI HEMPAS MEJA?

Kerusi terbang..
Tak ada pun.

Semua happy...

Anwar in Cabinet? No decision on this, says Dr M: Anwar responds that he did not apply.

https://dialograkyat.blogspot.com/2019/11/ph-kalah-prk-sebab-kos-sara-hidup-tun-m.html

 https://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2019/11/no-cabinet-reshuffle-and-not-even.html

Tanjung Piai kalah bukan sebab PM curi duit tetapi sebab PM tak hulur duit..

26 comments:

  1. Pm tak curi duit ...pm hanye nak kasi kroni dan anak branak....sori kluangman bukan kroni...

    Tg piai pm tak kasi duit?...

    Kikikikik..umum itu umum ini tu menatang ape?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko Kat Mekah pun nak maki2 org kan. Tau la dpt tiket free... Kurma dgn zam2 aku mane.

      Delete
  2. Kalo.pm tak tipu manipestol PH boleh menang...

    Bukan tg piai saja tempat lain pon boleh kalah...GST dah hapus kenape masih timbul sara hidup?..dulu kos sara hidup bukan kerana GST laah...

    ReplyDelete
  3. Menteri2 dam mp2 PH pening nak jawab soklan rakyat kenape madey tipu manipestol....tu pasal tak perlu cabinet reshuffle....kalo nak ubah pon buang menteri2 Bersatu yg setaraf mat maslan 3.85..

    Memang betul kata madey reshufle tak selesai masalah kerana perhatian rakyat kpd manipestol...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mani diPistolkan di tempat yg halal, apatah lagi di lubang taik Najis.

      Kejora pd bulan puasa 2018 telah mengganas bermani-pistol di lubang taik. Saya masih simpan affidavitnya, jika diminta, dgn sukacitanya saya akan tujukkan buktinya.

      Delete
  4. PH tak bantah rombakan kabinet, kata Dr M
    8:10 malam (Dikemaskini 9:03 malam)
    Faisal Asyraf

    A A
    Pemimpin PH hari ini bersetuju untuk rombakan kabinet diadakan susulan kekalahan gabungan itu pada pilihan raya kecil (PRK) Tanjung Piai hujung minggu lalu.

    Perkara itu dimaklumkan oleh Pengerusi Majlis Presiden PH Dr Mahathir Mohamad selepas mesyuarat majlis presiden parti di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya hari ini.

    Ditanya mengenai sentimen keseluruhan tentang rombakan kabinet, Mahathir berkata: "Mereka tidak membantah."


    Bagaimanapun, Mahathir berkata beliau belum membuat keputusan mengenai menteri yang akan disingkirkan daripada kabinet.

    Apabila ditanya sama ada Presiden PKR, Anwar Ibrahim akan dibawa menyertai kabinet, Mahathir berkata "tiada yang mustahil."

    Anwar, yang duduk bersebelahan dengan Mahathir, terdengar berkata, "Saya tidak memohon (untuk kedudukan menteri)."

    ReplyDelete
    Replies
    1. "ABAI" tidak minat jadi Menteri, dia hanya mau jawatan 'PM' yg dicita2kan, dimengidamkan sampai meleleh berkecuran air liuhnya dek terkempunan.

      Delete
  5. Kekalahan PPBM di Tanjung Piai bukanlah satu kekalahan mutlak. Permainan catur masih berlangsung dan pengerusi PPBM masih PM. Maka secara hakikatnya PPBM bukan sahaja masih tidak dikira telah tewas, bahkan juga masih mendahului.

    Walau apapun yang kelihatan pada mata kasar, pada mata halus dan mata hakikat, kekalahan PPBM di Tanjong Piai adalah satu keperluan di dalam satu permainan catur untuk membolehkan PPBM dan Tun Mahathir mencheckmate kesemua lawan-lawan mereka serentak di perlawanan akhir kelak.

    PRK Tanjong Piai telah membuktikan segala slogan Melayu Islam umNO dan PAS adalah satu penipuan.

    PRK Tanjung Piai telah membuktikan slogan hukum hudud PAS selama satu generasi adalah satu penipuan.

    PRK Tanjung Piai telah membuktikan dakwaan Melayu Islam tertindas di bawah PH adalah satu penipuan.

    PRK Tanjung Piai telah membuktikan BN dan PAS adalah sebenarnya yang HANCING. Tohmahan hancing mereka ke atas PH itu sebenarnya adalah satu penipuan.

    PRK Tanjung Piai telah membuktikan di dalam PH sendiri wujud golongan pepat di luar rencong di dalam.

    PRK Tanjung Piai telah membuktikan bahawa orang-orang Cina apabila diberi pilihan terbuka antara Cina dan Melayu, sebahagian besar daripada mereka akan memilih bangsa mereka dan bukan parti.

    Jangan lupa ucapan pemimpin besar UmNO negeri Johor yang berkata "calon PH dah berumur 66 tahun. Harap-harap tahun depan tak ada PRK lagi". Ucapan ini akan menghilangkan alasan mereka sekiranya Pekan dan Bagan Datoh yang menyaksikan berlakunya PRK pada tahun depan, kerana wakil rakyat kedua kawasan ini yang kini sedang berumur 66 tahun pada tahun ini.

    PRK Tanjung Piai telah membongkar segala penipuan oleh para pendusta zaman fitnah di dalam keadaan Pengerusi PPBM kekal sebagai Perdana Menteri yang tidak mampu ditumbangkan.

    PRK Tanjung Piai adalah rahmat yang tersangatlah besar bagi PPBM dan Tun M, kerana apa yang berlaku di PRK ini bakal menghilangkan alasan oleh kesemua golongan pendusta zaman fitnah yang membenci Tun M kerana Tun dan PPBM menjadi penghalang utama mereka untuk memuaskan nafsu rakus mereka yang tidak kenal erti noktah.

    Mereka tidak kenal erti noktah di dalam berdusta? Oh itu tidak mengapa kerana PRK Tanjung Piai telah berlaku dan apa yang berlaku di sana akan membolehkan pendustaan mereka semua dinoktahkan melalui checkmate apabila permainan catur itu telah berada di penghujungnya.

    PPBM adalah 'Kaum Yang Didatangkan", dengan izin Allah apabila permainan catur itu telah tamat, PPBM bakal muncul sebagai "Golongan Yang Menang".

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape kata PH kalah mutlak?...semua orang dlm dunia tahu kalah prk madey tetap pm...najib dulu pon kalah prk
      tetap pm jugak tapi akhirnye gol...begitulah jugak madey dan PH yg kalah 4 prk dgn terbaru kalah terok.......kalah banyak lagi prk tak boleh sampai sepenggal...

      Bukan pas dan hukum hudud nak diberbicarakan...manipestol PHb yg akan menewaskan PH dlm pru 15 nanti...

      Di Tg Piai kalau BN letak kambing sebagai calon pon BN masih boleh menang kerana cina melayu india dan orang aseli dah tak percaya kpd madey lagi..

      Bak kata P Ramlee sekali orang tak percaya kerana tipu sampai mati pon orang tak akan percaya lagi...

      Selagi madey berdalih tak mahu tunaikan janji selagi itulah populariti madey dan PH terus merosot...

      tak cukup lagi dgn 4 kekalahan?..

      Delete
    2. PPBM cap bunge kaum yg datang dari umno...bukan kaum yg suci bersih...kaum yg sudah ada rekod burok...

      Delete
    3. Kesiannya. Ph yg kalah pas pulak yg kena lanyak. Pas bertanding ke bro john doe?
      Patutnya muhasabah diri la.john doe, apa jadah salahkan parti lain. Pulak tu parti yg tak bertanding yg jd kambing hitam. Isunya sbb ph kalah teruk sampai berdarah hidung. Cari punca dari ph sendiri kenapa kalah, bukan mencari-cari alasan dipihak yang lain. Kalau ponggong sendiri dah buruk, jangan sibuk nak teliti ponggong orang. Pergi la berubat dan rawat ponggong awak tu. Baru la nampak akal tu berfungsi dgn betul.

      Delete
    4. Senjata ampuh Tun meraih rekod cemerlang 5+1 PRU adalah Bersatu dalam kesatuan maupun persatuan.

      Akan tetapi, PH bergasak bersilat sesama sendiri....

      - Kelancangan biadap DAP menyerang Tun & PPBM,
      - Percakaran semburit puak Anwar dgn puak Azmin,
      - MB Johor vs Ketua Perhubungan Negeri PPBM Johor,

      Delete
    5. Baru saja sebut2 fasal tidak ada Bersatu dalam kesatuan atau persatuan - dah tersebar berita sedih ini.....

      Baru Bian man says Sarawak PKR meet a failure
      Larissa Lumandan - November 23, 2019 9:45 PM

      KUCHING: With a split in Sarawak PKR evident after a disputed state convention held in Miri, a member of the Baru Bian faction has labelled the convention a failure, with less than 500 members attending out of expected 1,500.

      Delete
    6. Atok kata bia DAP rassis..22 tahun memerintah..perkataan yg sama di ulang2..
      Kalu rasa pemimpin2 yg ada dlm umno tk betul..jangan tinggalkan umno..baiki umno dari dalam..masuk bertanding presiden
      Tendang yg mana tk betoi..
      Dh bersekongkol dgn bia DAP..pastu ko kata cina rassis..
      Sekarang nk bersatu dgn umno pun tk cukup korom...bani mim yg gagal..

      Delete
    7. Pbbm hebat..cawangan2 pbbm cukup ka ahli nk mesuarat..
      Tanya ja..

      Delete
    8. Rupanya petanda PPBM nak menang ialah kena kalah............

      Delete
  6. Replies
    1. Tak kiralah siapa pon asal tunaikan janji manipestol....yg tipu kena tolak dulu..

      Delete
  7. Banyak perubahan Yg berlaku Sejak pru lalu. Tapi biashe2 aje. Kate pok jib. Yg luar biase Cuma tgk jerung2 berlumba lumba Cipta kes mahkamah.. Wak kang yaitu wak Jahit mendahului la skang. Nasib baik Dia Bukan Melayu, pok jib pun Bukan Melayu. Kalau tak buat Malu melayu je. Tapi Yg paling besar Dari pati suci la. Dulu sahabat cina dap, sekarang hamba tebusan cina mca plak. Tahniah la ye. Tapi Hebat tak Hebat mca ni kan. Sampai dia boleh buat Hudud Jadi burn. Padahal ade Yg nak dimurtadkan, nak tanam Kat kubur cina la, kena singkir la, last lebai jilat balik habis, dgn lantai2 Dia jilat... Tahniah la jugak pada mca ye... Pada Macai, dah dpt umrah free tu Jgn Lupe kurma aku ye.

    ReplyDelete
  8. Atok pi korea..lepas kena 15k.turun tanga kapal therobang..mcm nk tombang..
    Biasa la..ikut peredaran masa..kecil membesar ..besar jadi remaja..tua..warga emas..warga emas surpluss..kemudian alam barzakh..

    ReplyDelete
  9. Kerusi terbang? Maaf, tak ada. Kereta terbang? Juga tak ada. Maaf semua. Lupa nak mohon permit untuk terbangkan terbangkan kereta terbang. Oh ya, maaf sekali lagi, kereta terbang ni made in china, bukan tempatan ye. Hajat nak buat yang tempatan punya tak kesampaian. Rakyat Malaysia ni malas² belaka. Ingatkan bulan november boleh siap tapi sebab rakyat malas, tak siap juga sudahnya. Akhir kalam, terpaksa impot china punya. Sekali lupa pulak nak ambik permit terbang. Maaf bagi kesekian kalinya, mp² yang datang nak tengok kereta terbang tak dapat tengok. Nak buat macamana, dca tak kasi terbang sedangkan kereta terbang dah standby nak terbang.
    Mohon Tun selaku pm jangan terbangkan portfolio menteri kereta terbang ni sehingga kereta terbang beliau betul² boleh terbang. Selepas itu nak reshuffle kabinetpun ikutlah. Rakyat terbanyak redha.

    ReplyDelete
  10. Kalau ikut logik kutuk dh tersungkur makan najis..
    Tapi bn berpegang pada prinsip..tk macam kutuk..dengan DAP pun dia tidur sebantal..
    Walau pun dia boleh perbetul umno dari dalam..tapi tk semua benda dia boleh perbetoi..contoh hapuskan GST..gst akan kekal..kenapa nk hapus kan gst..ado laa sebab nyew

    ReplyDelete