Friday, November 8, 2019

MUDAH SAHAJA UNTUK UMNO DITERIMA SEMULA OLEH MELAYU ASALKAN BERANI...

Singkir dan gantung keahlian NAjib, Zahid, lokman... Tok Mat ambil alih.

Berduyun duyun Melayu kembali pada umno...


12 comments:

  1. 60 tahun Tun bersama
    Parti sudah darah dagingnya
    Pemimpin Perdana begitu lama
    Jadi terkenal penjuru dunia!

    Tempat beliau menabur bakti
    Jadi sebutan di sana sini
    Rakyat sentiasa bersenang hati
    Negara terkenal pemimpin berani!

    Kerana cinta kepada parti
    Yang batal diganti baru
    Seolah parti sudah sebati
    Dalam hati di dalam paru!

    Namun bila beliau bersara
    Semua pengganti tidak setanding
    Tidak bersungguh jaga negara
    Pemimpin sibuk mengumpul gading!

    Hajat Tun biarlah kekal
    Rimbun untuk bangsa berteduh
    Tapi pemimpin bertambah nakal
    Parti yg elok menjadi hodoh!

    Sudah tegur sudah nasihat
    Semua mereka tidak terima
    perlu singkir pemimpin yang jahat
    Jika parti nak kekal lama..

    Kini Tun kembali lagi
    Walau terpaksa bergalang ganti
    Mungkin hati berbelah bagi
    Adakah dulu masih dihati?..

    Manusia rancang Allah tetapkan
    Jasa Tun dikenang orang
    Kini musuh dikalangan rakan
    Depan tunduk belakang menyerang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahabat saya yang dimuliakan, sdr Fan Tun telah bertanya 'adakah dulu (UMNO ler tu) masih di hati'?

      Izinkan saya menjawab bagi pihak Tun. Walaupun Tun tidak memberitahu jawapan ini terus kepada saya, tetapi disebabkan saya mengetahui bahawa Tun seorang yang memiliki hikmah maka saya dengan yakin boleh memberitahu bahawa jawapan Tun pada soalan ini adalah sama seperti jawapan saya dan ia adalah seperti berikut :-

      "UmNO sama sekali sudah tidak berada di dalam hati saya. UmNO dahulunya sejak ia ditubuhkan oleh Dato Onn Jaafar sehinggalah ia dipimpin oleh Tun Dolah adalah jemaah 'Orang-orang Yang Beriman'. Apabila Najib mengambil alih teraju jemaah ini, dia telah menukarkan sifat jemaah ini daripada jemaah 'Orang-orang Yang Beriman' menjadi jemaah 'Kaum Yang Berpaling'. UmNO pada hari ini sudah tidak sama dengan UmNO semasa ia ditubuhkan pada tahun 1946 dan semasa ia ditubuhkan semula pada tahun 1988".

      Lebih hebat lagi ialah lebih kurang 30 tahun yang lampau ketika ia menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri, Tun pernah membuat satu ucapan bahawa ia melihat pemimpin-pemimpin UMNO ketika itu tidak lagi mengutamakan perjuangan sebaliknya hanya mahu menjadikan UMNO sebagai batu loncatan untuk menjadi kaya. Di dalam ucapan itu Tun telah berkongsi pandangannya (yang sebenarnya ia adalah firasat seorang ahli hikmah) bahawa kelak pada tahun 2020 UmNO akan kehilangan kuasa akibat ditolak oleh rakyat yang berpunca daripada sikap pemimpin-pemimpin jemaah ini. Malah di dalam ucapan itu Tun pergi jauh lagi dengan berkata 'UmNO tidak lagi akan wujud pada tahun 2020'.

      Selepas 30 tahun ucapan ini, pada tahun 2018 pada bab UmNO kehilangan kuasa akibat ditolak oleh rakyat ia telah pun berlaku. Adakah pada bab 'UmNO akan lenyap pada tahun 2020, ia akan turut berlaku'?

      Jawapan saya ialah saya mempunyai 100% keyakinan bahawa itulah yang akan berlaku pada tahun 2020. UmNO dan bahkan kesemua sekutu-sekutu jemaah yang bathil ini benar-benar akan lenyap pada tahun 2020. Tun Mahathir bukan sebarang manusia, dia adalah seorang ahli fitnah dan diberikan firasat yang tajam, sedang kebanyakan manusia tidak menyedarinya.

      Tun telah menguatkan UMNO. Tun telah menubuhkan semula UMNO selepas ia dibatalkan pendaftarannya oleh mahkamah. Tun juga yang telah mengetuai pasukan yang menumbangkan UmNO. In shaa Allah pada tahun 2020 kelak, Tun dan 313 ahli-ahli pasukannya akan benar-benar menewaskan UmNO dengan satu ketewasan yang sangat mutlak sehingga UmNO lenyap buat selama-lamanya.

      Que sera sera; W2020M.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  2. Masalah paling masalah dan payah dirungkai adalah bila orang yg tidak ada kena mengena dengan hal dirinya tetapi galak bercakap perkara diluar dirinya . Seperti hang keluang , bukan ahli pun tpi sembang mengalah MKT . Isu lain yg dikata tp hang bawa entah apa2 maksud yg hang sendiri pun tk jelas . Susah jika ada makhlok sopa hang .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebagai blogger kalau tulisannya menyusuk ke tulang hitam sudah boleh dikira win..

      Delete
  3. Ambik kj pun OK. Memang dia ni Cara naik pun Pakai cable, Tapi Kira OK ape, Sejak kalah ni, boleh nampak Yg sel2 otak berhubung. Dan kalau nak singkir bos , jgn lupa tendang Macai Dia sekali. Pasal jenis bodoh bangang tahap tak bleh nak diajar...

    ReplyDelete
  4. KD

    Cuba melayu muslim hayati kata2 dari Sultan Perak ini....

    More religious institutions now but fewer moral values, says Perak sultan

    PETALING JAYA: Perak ruler Sultan Nazrin Shah says there has been a decline of moral values among Muslims in the country despite an increase in number of Islamic institutions.

    He said large-scale corruption had recently been uncovered although more and more from the Malay community were becoming professionals and academics.

    “When the country achieved independence, the Malay-Muslim community only knew the Malay academic who went by Pendeta Za’ba. You couldn’t find Malay scholars with philosophy doctorates.

    “Yet the country did not see corruption practised on the scale reported today,” he said in his speech at the Golden Jubilee celebration of the National Council for Islamic Religious Affairs Malaysia.

    He said the Islamic teachings at the time had built strong integrity within the Malay community which prevented them from committing acts that would threaten their dignity.

    “It kept many Malay-Muslim officers from doing evil and sinning through breach of trust, corruption and misuse of power,” he added.

    He also said Islam used to be taught by teachers who did not have degrees or diplomas, and who travelled by foot or bicycle to teach at huts and suraus.

    Yet, he said, they had formed a generation strong in their faith and principles.

    He said the Islam he was taught emphasised the values of integrity and trust.

    “Is the level of poverty so great that it would cause villagers from two different villages to fight over food that’s not theirs from a lorry spill?

    “If that is the level of poverty they face, which causes the people to forget the law and what’s right and wrong, evidently there are institutions including religious ones that have not fulfilled their responsibility to help people who are poor and underprivileged,” he said.

    ReplyDelete
  5. Terimalah hakikat bahawa UmNO telah rosak beyond repair. Sebut sahaja UmNO pada hari ini maka akan terbayanglah wajah-wajah Najib, Zahid, Ku Nan, Isa Samad. Semuanya adalah penyangak.

    Tengok sahajalah bagaimana ahli-ahli parlimen UmNO membela Najib dan 1MDB yang nampak benar mereka menegakkan benang yang basah, tanpa sedikit pun rasa malu di wajah mereka. Itulah gambaran UmNO pada hari ini.

    Macai-macai pembela UmNO pula semuanya bertaraf LObaKMAN dan laLOKMAN. Mereka semua seperti orang yang lalok kehilangan akal akibat sudah tercandu oleh dedak. Mereka sudah terkena sihir dajal 'sokong kami hidup senang, lawan kami hidup susah'.

    Cara macai-macai ini mempertahankan UmNO adalah dengan berdusta demi berdusta demi berdusta dan terus berdusta tanpa kenal erti noktah. Mereka telah melengkapkan sifat ke-4 orang-orang munafik tulen iaitulah fujur bila berdebat, dan mereka tidak akan berhenti berdusta.

    Askar-askar upahan mereka yang masih mempertahankan UmNO demi dedak yang sedikit lagi sementara semuanya adalah pembenci kebenaran dan mereka gunakan kaedah-kaedah orang-orang yang membenci kebenaran untuk berterusan berdusta.

    KEJORA yang sentiasa memperolok-olokkan, GENG NAJIB pula yang sentiasa beralasan, MR J yang tidak berhenti daripada memutar belit, dan VIRGO LARA pula yang memiliki kesemuanya sekali. Mereka itulah gambaran pembela-pembela UmNO pada hari ini dan kesemua mereka adalah LObaKMAN dan laLOKMAN. Mereka tidak mampu diubati lagi.

    Terimalah hakikat bahawa UmNO dengan orang-orang sebegini tidak akan berhenti daripada melakukan pendustaan demi pendustaan kerana mereka sudah jauh daripada kebenaran.

    Tetapi itu tidak mengapa kerana pendustaan mereka itu akan dihentikan sama sekali apabila ia telah mencapai klimaksnya, dan sementara ia masih belum mencapai klimaksnya, bangsa Melayu tetap akan selamat daripada kebinasaan dan malapetaka kerana di kalangan bangsa ini ada seorang lelaki yang telah dikhabarkan kemunculannya dan kewujudannya yang menjadi pembela kebenaran di zaman fitnah dan ia pula telah dikhabarkan sebagai seorang yang tidak mampu ditewaskan oleh kesemua ahli-ahli fitnah pada zaman fitnah tersebut termasuklah dari kalangan UmNO sendiri sebagai 'Kaum Yang Berpaling'.

    Lelaki iaitulah yang telah menguatkan UMNO satu ketika dahulu, bahkan dia juga pernah menubuhkan semula UMNO selepas UMNO dibatalkan akibat angkara pasukan yang kalah pertempuran melawan pasukannya. Bahkan dialah juga orangnya yang mengetuai pasukan yang telah menumbangkan UmNO sebagai Kaum Yang Berpaling sehingga mereka Tersungkur di Persada Takhta.

    UmNO tidak boleh diselamatkan lagi, ia adalah hakikat. Lagipun UmNO hanyalah alat dan bukan matlamat, maka biarlah si alat itu rosak binasa asalkan matlamat itu yang tercapai.

    Mahu selamatkan Melayu? Karamkan sama sekali kapal UmNO dan kesemua penyangak, lanun, para lobakman dan lalokman yang berada di atas kapal ini dan ambillah anak-anak kapal dan penumpang-penumpangnya yang baik tetapi telah kekal berada di atas kapal ini disebabkan bodoh sombong dan bingung untuk menilai kebenaran.

    Tewaskan sama sekali para pendusta, ahli fitnah, dan tentera-tentera Dajjal zaman fitnah ini, dan selepas itu barulah bangsa Melayu akan disejahterakan, in shaa Allah.

    Que sera sera; UmNO pasti akan karam, W2020M

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  6. Cerita ogos tahun tu kd. November tahun ini dh cerita lain. Nk halang najib turun kempen camane. Belum sampaipun orang dah serbu. Nak kata najib pm, dia bekas pm je. Nk kata najib menteri, dia bekas menteri kewangan je. Tau tak apa yg tersirat kd? Betapa benci dan meluatnya kau kpd sosok bernama najib razak ni, rakyat telah membanding beza antara bekas pm dan pm sekarang. Kalau pm sekarang baik, bagus dan faham rakyat, haram rakyat nak peduli kpd najib. Apa najib boleh bagi bila dah jadi bekas? Rakyat rasa terkilan je sebab tertipu.

    ReplyDelete
  7. Sekarang pon dah berduyun2 melayu sokong umno...kalo tun madey tak kencing merata melayu masih sokong PH..

    ReplyDelete
  8. Kejora Kojolla...

    Let me remind you that Tun says he won’t step down as PM in 2020 as he has to accomplish a task which Umno presidents were just not cut out for, ie....

    - Abdullah Badawi, despite leading BN to its biggest ever popular vote, could not curb the DAP’s swift resurgence.
    - Najib, despite accumulating the BN’s largest ever war chest, nonetheless failed to go for DAP’s jugular.
    - Zahid Hamidi, despite being cornered with 87 corruption charges, still lacks the killer instinct.

    Tun however has proven himself the best man for the job of imploding Harapan from within. Given five full years’ guidance, the DAP will be thoroughly rationalized.
    DAP is grafually being well rationalized under Tun and that’s why the Malays really, really want him to complete his full five-year term in order to properly finish the job.

    Doesn’t Tun‘s announcement that he won’t be stepping down next year simply fill one with delight? After all, the Grand Mastermind wants to execute his Vision 2020 blueprint and in another two months’ time, Malaysia will have reached Tun’s epochal ‘2020’ milestone year.

    He will definitely want to stick around the next 14 months (until 31st December 2020) holding tight onto his premiership. But more likely, he’ll be holding tight onto the PM post the next 40 months.

    Looking further into the future, Tun is even determined to personally oversee his renewed Vision 2030 “Shared Prosperity” coming to fruition.

    Who knows by 2020, DAP Supermen Hew & chauvinist Ronnie Lew currently under police investigation for sedition – might well be “sharing” a jail cell with the DAP’s LTTE alleged Tamil Tiger operatives.

    Under Badawi and Najib’s watch, DAP leaders had never been investigated for ‘terrorism’ although the party had terrorized its political opponents cause they got no balls.

    Henceforth, I trust only under Mahathir’s long-sight vision, there’s no disputing that the Grand Old Statesman is the “best man” for the job of PM in our post-Chinese & Malay tsunami era (not even brader Anwar).

    ReplyDelete