Saturday, November 16, 2019

PENGUNDI TP SOKONG DAN MAHU SUARA NON MUSLIM KUAT DI PARLIMEN

Itulah hakikatnya bagi pengundi melayu yang pilih mca di TP..sumbangan mereka, bekalan mereka ke alam kubur...

Pilih mca, LANGSUNG tidak MENJEJASKAN DAP..

Takut persepsi kena kencing yang dibisik munafik² politik, mereka pilih yang lebih mudarat risiko pd bangsa dan ugama..

Tak perlu buat alasan bukan pilih wee ka siong jadi PM...Itu alasan budak tak sekolah..

Hakikatnya setakat tambah pembangkang NON MUSLIM...

PRU15 umno ambil alih kerajaan, aku sokong, not now..
PRU15 umno bersih dari daki karat perlingkup negara.


27 comments:

  1. Bro KD, saya nak tanya satu soalan.

    Yang mengundi DAP dan calon2 kafir PKR masa PRU14 dulu tu, bukankah nak kuatkan suara non-muslim di Parlimen ker?

    Berpijak di bumi nyatalah KD..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello, DAP menang semua kerusi di majoriti cina..melayu VOTE MCA pun tak cukup utk menang.

      DAP menang bukan sumbangan undi MELAYU.

      Aku sendiri tak keluar mengundi kerana kAwasan aku mca/dap ..Aku tak ada saham di situ.

      Delete
  2. Takpe la... Dah Memang hadi Yg nak non Muslim ramai dlm parlimen... Biar la... Mca kan baik. Sokong islam, kalau tak, takkan la Dia nak hantar org pegi umrah... Yg Dia Kata benci Jawi tu Cuma tipu je. Dia sayang Jawi jugak. Tahniah la ye melayu TP. Bleh la mca bawak biluon2 balik kawasan dia... Nelayan pun Aku Dengar dpt kapal mcm jho low punya sorang sebijik. Tu utk tangkap ikan je. najib dgn maslan sponsor Aku ingat kot.

    ReplyDelete
  3. Masa buat manifesto dulu.. Tun dah ingatkan peminpim2 PH .. jangan buat janji janji mustahil tunai..mansuh tol,PTPTN..petrol RM 1.50 dan lagi apa yang rakyat benci masa BN buat itulah yang PH nak buat balik.

    Nak apung petrol lah.. nak idup kan GST lah ... berjuta rakyat ditarik BRIM .. ape ingat dia orang tu semua tak bengang.. itu belum lg pasal harga barang naik.. yg disibukan dek orang2 PH, nak ganti PM 7. Kalau tak nak jadi kerajaan sepenggal, jangan berkira sangat dgn rakyat.. jangan semua benda nak di niagakan dgn rakyat.. Rakyat is King..

    ReplyDelete
  4. Tk sempat sampai pru15 la KD . Nk louup dh Ph . Satu laginnk tanya . Awat mahkamah tk benar DsNR sapina mahakuti lim guaneng zeti aziz and geng dari jadi saksi . Tk paham la . Kata nk minta bela diri , tapi saksi osa plk .

    ReplyDelete
  5. Blog ini akan lebih ceria dengan kehadiran komen dari En Othman, sdr John Doe dan pemantun Fan Tun...
    Ke mana mereka ya..?

    ReplyDelete
  6. Hahaha...cuba bilang mp dlm parlimen....dlm parlimen bukan pembangkang semuanye non islam...dlm kerajaan ada muslim dan non muslim dlm pembangkang pon begitu....bertamnah 1 non muslim bukan non muslim jadi majoriti...berambah muslim jadi tunggul kayu aje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi sokong kafir senang dia nak pontenh parlimen .. wee jack seng bukan ke mewakili ummah..

      Delete
  7. Salam sejahtera sahabat-sahabat semua.

    "Barangkali kamu membenci sesuatu sedang ia adalah baik bagi kamu, dan barangkali kamu menyukai sesuatu sedang ia adalah buruk bagi kamu. Sesungguhnya Allah Yang Maha Mengetahui sedang kamu pula tidak mengetahui".

    Ketika ramai di kalangan penyokong PPBM merasa kecewa dan pahit di atas kekalahan ini, saya pula tidak mempunyai perasaan yang sama, kerana seperti yang telah banyak kali saya sebut, UmNO telah kehilangan kuasanya pada tahun 2018 dan akan lenyap sama sekali pada tahun 2020 ketika berlakunya pertempuran klimaks di antara kebenaran melawan kebathilan yang bersekutu dan di antara tempoh tersebut akan berlaku banyak kejadian yang akan menghilangkan alasan bagi UmNO dan sekutu-sekutunya pada hari mereka semua tewas mutlak kelak. PRK Tg Piai hanyalah salah satu daripada kejadian-kejadian yang perlu dilalui oleh pasukan Tun dan PPBM untuk membolehkan mereka mencheckmate kesemua pasukan lawan mereka sekaligus menewaskan mutlak kesemua mereka pada hari tersebut.

    Begitu banyak perkara yang berlaku di Tg Piai yang telah membongkar kepalsuan UmNO dan PAS dan slogan-slogan penyatuan ummah mereka dan segala penipuan-penipuan PAS selama ini tentang hudud, kerjasama dengan bukan Islam, dan bahawa PAS adalah jemaah Islami. Hakikatnya PAS hanyalah parti politik dan ini diakui sendiri oleh Mahaguru ketika di PRK Tg Piai.

    Kini selepas wakil yang mereka sokong menang iaitulah seorang yang dengan terang menentang tulisan jawi dan maruah Melayu, maka PAS dan UmNO kedua-duanya telah kehilangan alasan untuk terus menipu dan memfitnah kononnya Tun tunduk kepada DAP dan kononnya Islam dan Melayu terancam di bawah kerajaan PH pimpinan Tun. Mengapa bukan calon-calon Melayu yang lain yang menang, dan mengapa mesti MCA yang sah-sah bukan Melayu dan yang sah-sah anti tulisan jawi dan anti Maruah Melayu menang? Sebab sekiranya bukan calon MCA yang menang sebaliknya calon Melayu yang lain menang, maka mereka akan masih mempunyai modal menipu yang sama.

    Jangan lupa juga perbuatan sabotaj dari dalam PH sendiri yang secara diam-diam berkempen mahukan calon PPBM ini kalah untuk mereka jadikan modal mendesak Tun turun sebelum masanya supaya pemimpin pilihan mereka naik menjadi PM. Segala rahsia terbuka golongan ini kelak akan boleh digunakan ke atas mereka kembali pada hari berlakunya pertempuran klimaks.

    Jangan lupa juga bahawa ketika orang-orang Melayu melancarkan kempen BMF secara terbuka, orang-orang Cina tidak perlu pun kepada apa-apa kempen pun. Apabila diberi pilihan terbuka di antara Melayu dan Cina, mereka tetap akan memilih Cina.

    Dengan kemenangan MCA ini juga, kini MCA, BN dan PAS mempunyai kewajipan untuk menghantar kesemua warga emas Muslim di situ mengerjakan umrah. Sekiranya mereka gagal berbuat demikian, maka merekalah sebenarnya yang hancing, menabur janji tanpa niat untuk tunaikan dan tidak menunaikan janji tanpa kekangan untuk tunaikan.

    Berdasarkan analogi Ir Hasni, Tg Piai tidak akan menyaksikan berlakunya PRK pada tahun hadapan (2020) kerana calon PPBM yang berusia 66 tahun pada tahun 2019 telah kalah. Walaubagaimanapun Pekan dan Bagan Datoh kini benar-benar memiliki wakil rakyat yang berusia 66 tahun dan mengikut analogi Ir Hasni, kedua-dua kawasan ini akan menyaksikan PRK di tahun hadapan, tahun 2020.

    Berdasarkan nista LObaKMAN ke atas Tun pula 'Mahathir akan menjadi PM pertama yang kematiannya akan disyukuri dan diraikan', maka kita akan melihat nanti kematian pemimpin-pemimpin yang disyukuri dan diraikan oleh pengikut-pengikut mereka sendiri.

    (Bersambung).

    ReplyDelete
  8. (Sambungan)

    Paling penting sekali ialah kata-kata saya bahawa PRK ini hanyalah berstatus pawn di dalam permainan catur yang tidak akan mengubah kedudukan raja.

    Keputusan PRK ini tidak mengubah fakta-fakta bahawa Tun masih PM, Jibby masih kekal bekas PM yang bergelar bakal banduan dan bang Non masih kekal bekas banduan yang bergelar bakal PM.

    Kesemua calon dan anggota PPBM kecuali seorang boleh dikalahkan dan ditumbangkan. Wak Karmaine telah dikalahkan di PRK Tg Piai. Peja, Mukhriz dan sesiapa sahaja daripada PPBM yang menjadi MB Johor juga boleh ditumbangkan, tetapi Tun sendiri tidak akan dapat ditumbangkan daripada kerusinya sebagai PM kerana dia adalah 'Ketua Pasukan Yang Tidak Pernah Tewas'.

    Kepada para sahabat pro-Tun semua, kita jalan terus bersama Tun sehinggalah ke klimaks, dan sekiranya anda ditakdirkan berada di antara 313 anggota Pasukan Panji Hitam yang melangkah di dalam pertempuran klimaks, jangan sesekali takut atau ragu-ragu untuk meneruskan langkah, kerana seperti yang telah saya katakan, Tun adalah Pemuda Bani Tamim @ Pembawa Panji Hitam. Dia bukan sahaja tidak akan dapat ditewaskan, malah apabila dia bersama-sama 313 penyokongnya berada di pertempuran klimaks mereka, karamahnya akan terbongkar, lalu mereka menang mutlak dan seterusnya mengibarkan panji-panji kemenangan mereka yang berwarna hitam.

    Que sera sera; W2020M.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedara John Doe,

      Kedudukan raja dlm permainan catur boleh di check mate. Semua org pun tau. 😊

      Delete
    2. Sdri Tun Fatimah.

      Betul tu, tapi setakat hari ini Tun masih menang kesemua pertempurannya dan lawan-lawannya semua yang tertungging.

      Dan saya telah pun memberitahu bahawa pada hari berlakunya pertempuran klimaks aka 'The Final Battle' di antara pasukan Tun dengan pasukan-pasukan lawannya yang bersekutu sesama mereka untuk menjatuhkan Tun, pasukan Tun yang bakal mencheckmate kesemua mereka serentak dan muncul pemenang. Pasukan lain tewas belaka.

      PRK Tg Piai hanyalah salah satu pawn yang telah tewas dalam permainan. Adatlah main catur, kalau tidak ada buah-buah catur kita yang ditumbangkan semasa permainan, maka tak mungkinlah kita akan dapat mencheckmate raja pihak lawan di hujung permainan. Hanya orang-orang yang berakal cetek sahaja akan merasa terklimaks gembira dengan tumbangnya satu pawn pihak lawan di tengah permainan.

      Ketika penyokong PPBM yang tidak memahami permainan catur merasa sedih dan kecewa dengan kekalahan ini, saya pula sebaliknya, kerana saya melihat ia satu kekalahan pawn yang perlu untuk membolehkan raja pihak lawan terkena checkmate di hujung perlawanan.

      Mark my words sdri Tun Fatimah. Kewujudan banyak parti-parti politik di kalangan bangsa Mim ini hanya berlaku ketika zaman fitnah masih berlangsung. Apabila zaman fitnah telah ditinggalkan dan umat telah berada di zaman baru, hanya ada satu pasukan sahaja yang kekal wujud. Mereka itulah "Golongan Yang Menang".

      Maka apabila zaman fitnah ini berada di klimaksnya dan berlakunya pertempuran klimaks zaman fitnah, hanya ada satu pasukan sahaja yang bakal menang mutlak ke atas kesemua pasukan-pasukan yang lain, dan saya telah pun memberitahu bahawa ia adalah pasukan Tun M si Pembawa Panji Hitam dan PPBM selaku 'Kaum Yang Didatangkan' yang bakal muncul sebagai 'Golongan Yang Menang'.

      Sdri Tun Fatimah; tidak perlu percaya apa-apa pun. Memadailah untuk saudari bersaksi bahawa saya telah pun memberitahu tentang perkara ini ketika ia masih belum berlaku.

      Que sera sera; W2020M.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Jon Dol..Allah tak izinkan Bersatu menang...nak wat cam ana..ada sebabnye...

      Jon Dol tak boleh jadi peramal...ramalan kau semua
      Ke laut...

      Delete
    4. Jo Dol masih auta 313 orang ....zaman bila 313 orang tu?..

      313 hanye muncul di zaman perang dgn pedang tombak dan batu...masa tu semya senjata canggih sudah hancur..

      Jgn temberang lah jon dol...jon dol pon dah kojol dulu...

      Delete
    5. Jon dol buat ramalan kununnye Bersatu gerenti menang walaupon dia tak turun berkempen di Tg Piai....

      Jon Dol nampak 10 ribu penyokong Bersatu dah ramai..Jon Dol lihat bukit tapi disangka gunung....

      Pikiran Jon Dol blm matang ...

      Delete
  9. Pengundi tg piai nk menangkan muafakat nasional. Sebab tu ph kalah. Itu je yg rakyat nk tunjuk. Scoresheet prk yg beredar di laman maya menunjukkan hanya 1 saluran di SJKC yg memenangkan ph. Semua yg lain kalah. Maksudnya cina melayu india dah mula memilih muafakat nasional sebagai pengganti ph next pru. Dlm ph ada kafir, dlm muafakat nasional juga ada kafir. So, apa masalah? Tambah 1 lagi kafir dlm parlimen? Itu je? Yg melayu Islam wakil kerajaan dlm parlimen tu buat apa sblm ni? Isu jawi diorang buat apa? Isu ltte diorang buat apa? Isu komik kominis diorang buat apa? Isu penjualan aset² th dan khazanah diorang buat apa? Isu nk jual tanah melayu kg bharu diorang buat apa? Bnyk lg kalau nk senarai. Ada melayu.jd mp wakil kerajaan buat semak je dlm parlimen. Kalau setakat duduk sambil gentel telor, tak payah jd wakil rakyat belah kerajaanpun boleh. Mca adalah simbul umno-bn-pas tidak rasis dan itu adalah contoh yg akan diimplimenkan dlm pru akan dtg. Adakah ini bahaya kpd ph? Nk anggap ia bahaya atau tidak terpulang kpd penguasa ph skrg. Samada nk ambik maklum dan bekerja utk rakyat atau masih kekal ibarat enau dlm belukar. Nanti jgn kata rakyat tak bagi isyarat pulak ye. Kalau masih bebal walau dh kalah dgn majoriti lebih 15k,memang benarlah kata ts rais yatim. Menteri² yg ada skrg adalah bodoh dan bebal. Sukar membaca denyut rakyat. Wakil² rakyat sombong spt adun 'aku yb ke kau yb' wajar diarwahkan atau diberi surat tunjuk sebab. Kalau terus-terusan menyakiti hati rakyat, rakyat pasti akan mengarwahkan ph next pru. Tak percaya juga? Tak tau nk tulis macamana lagi...

    ReplyDelete
  10. pangkah islam pangkah non muslim hampa kata sama, hampa kata non muslim lebih baik...terpulang pada hampa

    ini soal akidah hampa
    aku dah payung kikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini negara majmuk laah Kluangman...bukan negara islam.. ..

      Ko bagilah apa alasan tak puashati pon...tak menjejaskan akidah dan iman melayu...bagilah dalil dari majlis fatwa dulu...

      Kluangman nak jadi ostad jugak mcm ostad temberang jon dol ker?..

      Delete
    2. Cina pandai berpolitik sebab tu
      Dia orang pangkah calon mca coz at the end of the day calon bangsa dia bertambah satu ....kalau ph letak calon dap Hari tu for sure pengundi cina tak pilih mca....it's not becoz undi cina da balik Kat bn ....kalau bn letak calon umno hari tu for sure undi cina go to bersatu coz dap is component ph .....simple!

      Delete
    3. Kd, kalau untuk depa, sama. Kalau untuk orang lain, haram. Cth, mcm masa PRK CH. Depa suruh undi Islam. Tapi belum sampai setahun, depa dah tukaq hukum lain. Berat!!!!

      Delete
  11. Calon islam mana yg perjuangkan islam?...Berjasa?....nama aje islam....kalau 1 orang boleh perjuang amendanye...

    ReplyDelete
  12. Aku tetap persistance dari dulu lAGI termasuk di era BN...semasa Tun PM4...

    Calon Islam diutamakan bila bertembung dengan NON MUSLIM..tidak ada valid reason menolak..

    Jika pertembungan sesama Islam, pilih yang berakhlak.

    Masuk kubur kau jawablah ini negara majmuk, apa malu ikut bossku.

    ReplyDelete
  13. Betul ke kd..kenapa dulu masa pru14..tk nampak posting ko pasal undi melayu islam..

    ReplyDelete
  14. Betul tu mak na...
    Sbb tu masa nk pru, org melayu kena tengok calon islam berapa n bukan islam berapa. Kemudian baru tetapkan nk pangkah mana. Tak kire dia parti cap apa sbb ramainya majoriti islam di parlimen boleh tentukan nasib untung raja dan melayu.
    Cth masa pru 13, di dun puteri wangsa, bn letak india, jdi melayu pangkah pas walaupun kebanyakan melayu kwsn tu bukan suku pas.
    Itulah saya cakap n kd ckp, orang melayu blur bab politik. Patut menangkan melayu islam. Dorang x paham mahathir ckp ”JANGAN TEMBAK KAKI SENDIRI". Ada makna tu....
    Sekarang kurang 1 orang wakil islam dlm parlimen....
    Cina jugak yg bijak. Undi MCA bukn bererti sokong BN. Depa sokong sape je jnji cina tapi klau dap yg lawan, rasanya 55-45 dap menang.

    ReplyDelete