Monday, November 18, 2019

WAHAI ORANG MELAYU TANJUNG PIAI, KENALI ZAHID

Jangan Dengar sangat cakap orang luar yang har...jad..

Lepas NI APA masalah pi mengadap.. kawasan majoriti Melayu bagi pada cina, politik APA tu?

https://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2019/11/not-even-one-sen-used-to-help-poor.html


7 comments:

  1. Mat Sengeh pergi mahkamah
    Sekarang sengih..esok tak pasti
    Anak yatim, miskin dan lemah
    Kalau tak bagi sampainya hati..

    Semua dana berjuta jumlah
    Guna sendiri hal peribadi
    Kuasa hilang parti dah kalah
    Nak cover awak..siapa yg sudi?

    PRU 14 kantoi lagi
    Guna NGO kumpul IC
    Duit minyak, homestay bagi
    Kayu reput..ingatkan besi!

    Bijan, Sengeh keduanya sama
    Jadi pemimpin tanpa maruah
    Perdaya bangsa, tunggang agama
    Politik mereka patut dah arwah!

    Ramai lagi Melayu wibawa
    Berganding Tun berjuang sama
    Bukan jawatan untuk sendawa
    Tapi demi bangsa agama!

    Lupakan sengketa ayuh bersatu
    Di bawah kepimpinan Tun Mahathir
    Sesama kita berbaling batu
    Binasa jangan salahkan takdir!



    ReplyDelete
  2. tuan jangan menghasut rakyat kalau tuan orang islam. majoriti>90% orang islam sokong MN/perpaduan umah, takan KD masih betul. timbul persoalan adakah tuan seorang muslim?

    ReplyDelete
  3. Aku Dengar najib dah Syer duit dgn wak Jahit Dan mca boking kapal terbang 3 4 bijik nak bawak org pegi umrah. Bot Mahal pun Dah 30 40 Bijik Sampai nak bagi Kat nelayan Sana. Alhamdulilah, Kata mca, myrah rezeki Melayu T,P. Aku pun nak pindah bengkel aku Kat Sana pas ni. Haulier pun Dah 30 40 Bijik bukak Kat Sana. Duduk tepi laut la plak. Boring la duduk tepi sg klang ni. Untung2 ade Yg bleh sponsor jamban bijak. Nak pegi umrah free Belum sampai usia warga emas. Masih warga silver lagi... Dpt jamban mahal pun OK la.

    ReplyDelete
  4. Kita sekarang benar-benar berada di hujung zaman fitnah di mana pertembungan yang berlaku bukan sahaja di antara kebaikan melawan kejahatan, malah berlaku juga pertembungan di antara ilmu dan hikmah melawan kebodohsombongan dan kebingungan.

    Bukan sahaja pengkhianatan dan penipuan-penipuan pemimpin-pemimpin UmNO yang telah terbongkar sebelum dan ketika PRK Tanjung Piai, malahan penipuan-penipuan pemimpin-pemimpin PAS yang menunggang agama untuk kesenangan duniawi juga telah turut sama terbongkar.

    Bukan itu sahaja, malahan sikap rasis calon MCA yang anti tulisan jawi dan anti maruah Melayu juga telah terbongkar pada PRK ini. Pendek kata, kalau ilmu dan hikmah telah menjadi ukuran setiap bangsa Melayu di dalam membuat pemilihan, PPBM telah menang di PRK Tanjong Piai kerana kaum Melayu adalah majoriti di situ.

    Namun, itu tidak berlaku kerana golongan yang kebingungan tetap kekal di dalam kebingungan. Mereka telah memilih kejahatan berbanding kebaikan, bukan kerana mereka sendiri adalah orang-orang yang jahat tetapi kerana mereka adalah golongan yang bingung.

    Namun itu tidak mengapa kerana walaupun mereka ini kebingungan dan gagal memilih kebenaran berbanding kebathilan, Tun Mim masih tetap Perdana Menteri dan memiliki kekuasaan yang utama untuk menjaga negara ini. Keputusan PRK Tanjung Piai langsung tidak mengubah kedudukan tesebut. Tun masih PM, Jibby masih OKT dan bang Non masih dengan gelaran bakal PM.

    Namun, keadaan bingung ini tidak akan berterusan sehingga kiamat. Ia tetap akan tamat, dan kunci penamatannya ialah karamah yang terbongkar.

    Ilmu dan hikmah tidak akan dapat mencelikkan mata hati orang-orang yang buta mata hatinya, tetapi karamah yang kelihatan pada mata kasar akan dapat menclikkan akal orang-orang yang bodoh sombong dan bingung.

    Dengan izin Allah, karamah akan terbongkar pada hari berlakunya pertempuran klimaks di antara Tun M bersama-sama 313 pengikut-pengikutnya menentang kejahatan, kebodohsombongan dan kebingungan.

    Apabila kejahatan itu dibongkar melalui karamah yang dapat dilihat oleh mata kasar, maka kejahatan yang diwakili oleh para pendusta zaman fitnah itu akan tewas mutlak, dan pengikut-pengikut mereka yang menyokong mereka akibat bodoh sombong dan bingung akan meninggalkan mereka dan sebaliknya menyokong dan mengikuti kebaikan, ilmu dan hikmah yang diwakili oleh 314 anak-anak bani Mim yang berada di atas jalan yang benar.

    Fitnah akan hancur sebaik sahaja golongan pendusta dan ahli-ahli fitnah itu tewas mutlak pada pertempuran klimaks tersebut.

    Yang berada di jalan yang benar akan bertahmid memuji Allah kerana diberikan kemenangan mutlak dan yang selama sebelum itu berada di dalam kebingungan juga akan bersyukur kerana diselamatkan daripada kebingungan zaman fitnah melalui karamah yang terbongkar.

    Apabila ini berlaku, maka zaman fitnah akan ditinggalkan dan umat akan melangkah ke zaman baru.

    Zaman fitnah telah bermula di Istanbul, tetapi ia tidak akan berakhir di Istanbul, sebaliknya akan berakhir di sebuah Bandaraya kaum Muslimin di Timur, dan saya telah pun memberitahu bahawa Bandaraya itu ialah Putrajaya yang didirikan oleh Tun Mim sendiri.

    Inilah tempatnya perang besar akhir zaman akan berlaku. Ia bukanlah perang senjata sebaliknya adalah perang ilmu dan hikmah yang mana senjata kemenangan mutlaknya ialah karamah.

    Kepada para penyokong Tun. Kita jalan terus bersama Tun sehingga ke klimaks zaman fitnah. Jangan risau dengan para pendusta tersebut kesemuanya, kerana mereka sendiri tahu di dalam hati mereka bahawa mereka adalah pendusta, hanya sahaja mereka masih tidak menyedari bahawa mereka takkan mampu menang ke atas kebenaran dan bahkan apabila pendustaan demi pendustaan mereka itu membawa ke pertempuran klimaks di antara kejahatan dengan kebaikan, merekalah yang bakal tewas mutlak.

    Sementara itu biarkan mereka bersukaria. Pintu keriangan sedang dibuka seluas-luasnya buat mereka supaya mereka kehilangan alasan pada hari tersebut.

    Que sera sera; W2020M.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana datang nya 314 tu jendole..nk kata mp..ada 222 jew..
      Tu pun kalau undi tk percaya..mau mintak nyawa dari pas dan umno..klu tak..bubar parliment..tu pun broker(Aseyment) dh panggil mp umno dan pkr..mintak nyawa..

      Delete
  5. Kenapelah kluangman sentap sangat.Perasaan tak puashati
    masih membara..

    Tg Piai kawasan tradisi MCA/BN sejak berzaman lagi....dulu kamu tak pernah bising pon kawasan TP diwakili oleh MCA...

    Bila madey tipu manipestol kamu tak pernah bising pon...bila MCA menang baru kamu melalak kutuk melayu....peik sungguh perangai melayu mcm kamu kunun kuat sangat semangat melayu...kutuk lah juga PH yg bagi harapan palsu kpd melayu...

    ReplyDelete
  6. Kamu ingat orang tg piai bodoh sangat kena dengar cakap orang luar?...kalao dengar cakap kamu baru lah orang tg piai cedik?...

    Issh...issh...hentikan lah anggap orang lain bodooh...periksa diri sendiri dulu...

    ReplyDelete