Saturday, December 14, 2019

APA KEJAYAAN TERBESAR KERAJAAN PH?

Tak ada langsung??
Bagi golongan kufur nikmati ini - Allah pun murka...

Bagi aku kejayaan utama adalah Najib bukan lagi PM.. segala kejahatannya dihentikan, segala kebaikannya diteruskan....


RM532,000.00


PRK/PRU 15 rakyat akan diberi peluang pilih kerajaan baru atau kekalkan - lakukanlah.

Kos sara hidup rendah..
Peluang pekerjaan bercambah / peluang perniagaan lancar....
Pendapatan tinggi..
Itu harapan semua rakyat di dunia, bukan setakat di Malaysia.. normal

Kelemahan dan KEKURANGAN kerajaan boleh dikritik sehingga bertambah baik..
Kalau bertambah baik mereka akan kekal menang di PRU15..

Jadi, teruskanlah kondem bernas..normal



# Mahathir takut kena dakwa jika Anwar PM? - dunia akan sunyi kalau golongan bodoh ini tak buat lawak.. kikikikiki












19 comments:

  1. 1. Kejayaan terbesar PH was succesfully unseating BN and the kleptocratic government

    2. Kejayaan kedua terbesar PH adalah dipimpin oleh a Statesman both respected by friends and enemies within or wibout the country

    3. Kejayaan ketiga terbesar adalah netjaya membawa najib, zahid, ku nan, isa samad ke muka pengadilan dan seterusnya sedaya upaya coba menghapus kalau tidak mengurangkan kegiatan rasuah dan atau ketirisan.

    4. Kejayaan seterusnya adalah usaha untuk membina semula negara setelah kehancuran dibawah kleptocratic government under BN Najib

    5. Slowly but surely inching our progress within a hostile local and domestic environment, politically financially and socially.

    ReplyDelete
  2. MASIH GUNA MODAL YANG SAMA DAH TAK ADA MODAL KE ?

    Aku baca setiap komen dari pendokong PH di setiap status aku semuanya menggunakan zikir harian yang sama NAJIB CURI , NAJIB AMBIL DUIT RAKYAT etc . Bila aku baca komen seperti ini Alahaiii . Ni je ke tahap cyber PH?

    Aku nak cakap sikit lah ya ,

    Modal tu semua dah BASI . BASI . Rakyat dah tak nak dengar kau ulang benda yang sama sejuta kali . NAJIB sudah di hadapkan ke mahkamah maka nak tak nak kau perlu tunggu keputusannya . Maka selagi najib belum di dapati bersalah dia bukan pesalah . Ingat tu .

    Najib dah move on . Najib kini gigih perjelaskan pada rakyat apa yang dah berlaku dan apa yang dia lakukan untuk rakyat selama 9 tahun dia memimpin negara .

    Kenapa baru sekarang pejelaskan, sebab baru sekarang dia ada masa . Kau ingat jadi PM ni macam jadi kerani sekolah ke?

    Ke macam kau duk hari-hari hadap FB ?

    Di gigih perjelaskan kerana dia tahu dia di pehak yang benar maka dia fight untuk diri dia . Dan sosial media sebagai platform yang tepat pada dia untuk nyatakan kebenaran .

    Rakyat membaca dan buat penilaian

    Yang pencacai PH ni seolah-olah masih bertuhankan NAJIB PENCURI ni macam dah tak releven lagi .

    Pandang lah apa yang dah jadi MALAYSIA DI BAWAH PH HANCUR .

    Ini kenyataan . Yes hancur lagi teruk dari zaman NAJIB . Menteri yang tak perform , kelakar . Sampai pewakilan amanah pun bagi warning dan berkata PROGRAM KERETA TERBANG NI PALING TAK GUNA .

    jangan kau kata ni semua berpunca dari NAJIB .

    Hallo buka mata luas-luas tak guna pakai smart fon tapi minda kau masih kekal bodoh . NAJIB tinggalkan putrajaya dengan aset yang banyak , hutang nya tak lebih 1trillion , ekonomi bagus dan di akui oleh agensi-agensi yang pelabur percaya , pelabur datang melabur dengan senang hati , projek mega dapat di laksanakan , bantuan rakyat sentiasa subur malah bertambah-bertambah dan sentiasa bertambah , dana negara semakin tahun semakin kukuh , ringgit semakin membaik etc . Ini zaman najib tinggalkan .

    Tapi masa ni kau ibarat syaitan yang liar menghasut rakyat suruh percaya sampah berbanding dengan permata . Dan kau pun tiba-tiba menyamar bodoh tahap yang paling maximum percaya bulat-bulat dengan janji-janji PH .

    Kini akibatnya ? Malaysia semakin mundur kebelakang . Kata nak maju kan negara tetapi apa yang aku lihat makin berundur kebelakang .

    Gunakan lagi modal NAJIB untuk menghentam UMNO .

    Hallo come on lah . Kalau takde modal pergi cari jalan untuk tunaikan semua janji-janji palsu kau tu . Kau yang berjanji ? Kau yang buat janji ? Kau yang menghasut ? BN TAK BETUL LAH , NAJIB CURI DUIT RAKYAT LAH , ROSMAH BERMEWAH MEWAH LAH ETC .

    Tapi bila aku tanya BERAPA RIBU NAJIB REMBAT DUIT SEBULAN semua tak tahu nak menjawab . Kau kata najib ambil duit rakyat , kau pun rakyat kan bermakna najib ambil duit kau juga lah kan . Tapi bila kau tanya berapa najib rembat duit kau sebulan SAMPAI KESUDAH kau tak jawab . Hanat tul .

    Hakikatnya hari ni satu persatu Allah dah tunjukkan kebanyakkan semua itu fitnah belaka . Bayangkan kes cicin rosmah yang konon nya berjuta tu pun di fitnah dan itu telah di akui di parlimen .

    Kalau kes macam tu pun dah jelas-jelas fitnah apatah lagi yang lain .

    Sudah-sudahlah jadi pencacai PH tak penat ke?

    Akhir kalam ,

    Buka mata sikit tengok MALAYSIA KINI DI AMBANG KESUSAHAN .

    Kesusahan ini memang kenyataan susahnya

    Tetapi sebelum PRU 14 konon rakyat susah itu DI BUAT-BUAT

    Sedangkan malaysia di iktiraf bagus dan rakyat di bela dengan rapi

    tinggal berapa hari lagi nak masuk tahun 2020 macam-macam kenaikan yang rakyat terpaksa tanggung .

    Sebelum dapat jadi kerajaan PH MENANG RAKYAT SENANG

    Kini hakikatnya HABUK PUN TAKDE .

    Kata-kata itu DUSTA SEMATA-MATA .

    Tak takut ke dengan Allah ?

    Janji macam-macam tapi tak tunai janji ?

    Tak tunai janji tu MUNAFIK .

    Lepas tu nak cover kebodohan GUNAKAN NAJIB .

    Hmmmm PH sampai bila nak guna modal Najib ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usin ini tulisan sendiri ke atau kau copy paste dari longkang..

      Ada bau najis, Tanya je..

      Delete
    2. Cover bau kencing je bro. Hancing sgt.

      Delete
    3. Pestaim usin tulis panjang lebar, you - ujung2 usin lempoyang nak bagitau....

      "Menipu & berniaga orang lebih untung dari berniaga unta - Dunia oh dunia, Wowwww.....!!

      Macam business milik keluarga Jahit Sengeh Pornorogol - import Pekerja2 Asing Bangla.

      Hihihihi

      Delete
  3. Sekiranya BN telah menang PRU14:-

    1. Negara ini akan kekal di bawah pemerintahan kleptokrasi, akhirnya kerajaan bankrap dan diikuti oleh berlakunya huru hara apabila kerajaan tak mampu membayar gaji dan pencen kakitangan awam, sedang GST terus mencengkam. Pemimpinnya berterusan mencuri wang negara kerana wang yang banyak ini diperlukan untuk membeli dan mengekalkan sokongan, selain mengupah tentera-tentera Dajjal menjadi cybertrooper mempertahankan kebathilan.

    2. Negara ini kekal menjadi sekutu Zionist Israel melalui APCO yang dilantik menjadi penasihat oleh PM BN. Khidmat ini tidak diberikan percuma melainkan perlu dibayar daripada dana awam negara ini.

    3. Negara ini akan kekal menjadi sekutu Zionist Nasrani kerana PMnya telah berwala 'your enemy is my enemy' kepada pemimpin besar Zionist Nasrani. Wala ini juga tidak diberikan secara percuma melainkan datang dengan ufti. Wang simpanan KWSP rakyat negara ini akan digunakan untuk membina infrastruktur Amerika.

    4. Negara ini akan hilang kedaulatannya dan menjadi wilayah terjajah China Komunis akibat hutang yang di luar kemampuan untuk membayar balik. Malaysia akan menjadi vessel state kepada negara China.

    Banyak lagi kedahsyatan kejahatan BN di bawah Najib sebelum mereka tumbang di dalam PRU14. Memadailah 4 di atas bagi orang-orang yang mahu menggunakan akal.

    Syukurlah Tun Mahathir telah memimpin PH dan menumbangkan BN. Jika tidak malapetaka sudah tentu menimpa negara ini.

    Sebenarnya sepanjang sejarah perjuangannya, Tun Mahathir telah menang di dalam kesemua pertempurannya dan kemenangan ini telah menyelamatkan bangsanya dan negaranya daripada kebinasaan sekiranya dia telah tewas di dalam mana-mana pertempuran tersebut.

    Dia bukan sahaja tidak pernah tewas dan tidak akan tewas, bahkan apabila kesemua lawan-lawannya bersekutu untuk menjatuhkannya, dia dan 313 pendokong-pendokongnya akan mencheckmate kesemua mereka serentak dan menewaskan mereka semua secara mutlak buat selama-lamanya.

    Golongan kufur nikmat yang disebut sdr KD ini mereka semua hanyalah sedang diberikan tempoh bersukaria. Kufur nikmat yang berdusta akan tewas pada hari terakhir zaman fitnah ini berlangsung dan kufur nikmat yang bingung pula akan diselamatkan daripada kekal di dalam kebingungan.

    Sdr Usin pula, sebagai seorang bingung tegar yang menyangka dirinya bijak bakal terkencing dan terberak di dalam seluarnya apabila dia melihat bagaimana Tun Mahathir dan 313 pendokongnya menewaskan secara mutlak kesemua pasukan-pasukan bathil yang bersekutu itu di dalam Perang Besar Akhir Zaman yang berlangsung di Persiaran Perdana Putrajaya tidak lama lagi.

    Kemenangan mutlak Tun dan pasukannya yang menyaksikan mereka mengibarkan panji-panji kemenangan mereka yang berwarna hitam selepas pasukan-pasukan bathil itu tewas mutlak kesemuanya.

    Tidak perlu percaya apa-apa. Memadailah untuk bersaksi bahawa saya telah mengatakannya.

    Sdr Usin bingung. Anda telah pun dimaklumkan.

    Que sera sera; W2020M.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu hutang belum sampai 700 bilionz kata nk bankrup. Skrg dh dekat 1 trilion, jauh lg dpd bankrup. Formula apa yg dipakai? Menarik juga tu. Kenapa la sorok formula ni. Kan bagus kalau share sejak dulu...hahaha

      Delete
    2. Sin, formula mudah..
      Pingaman bentang, bunga rendah dan lulus kabinet
      Duit pinjaman jangan corner masuk akaun sendiri

      Delete
    3. Sdr Usin mempunyai akal yang cetek selain tidak mempunyai ilmu dan fakta.

      Dia bukan sahaja tidak dapat memahami perbezaan di antara good debt dan bad debt, tidak memahami maksud viable dan feasible, tidak memahami maksud bon jaminan, dan malahan dia juga tidak tahu membezakan di antara fakta dan auta.

      Kebolehannya di dalam perakaunan hanya setakat mampu memahami angka 10 lebih besar dari angka 7. Itupun dia tidak mampu memahami keperluan audit. Baginya sekiranya bossnya memberitahu angkanya ialah 7 dia akan terus percaya angkanya ialah 7 walaupun sifirnya ialah 3×4 dan bukan 3+4.

      Bukti paling nyata bahawa dia adalah seorang bingung yang menyangka dirinya pandai ialah apabila dia terklimaks awal seronok dengan kekalahan PPBM di Tg Piai dengan mengulang-ulang angka 15,000 tanpa memahami peraturan di dalam permainan catur.

      Walaupun permainan catur telah berusia ribuan tahun, dia masih tidak dapat melihat fakta bahawa sudah berjuta-juta manusia yang memenangi permainan ini, tetapi tidak seorang pun di antara mereka yang pernah menang di dalam keadaan semua buah masih berdiri di atas papan catur.

      Dia terklimaks kegembiraan apabila dapat menjatuhkan / membunuh / memakan satu askar pawn pemain lawan tanpa menyedari bahawa hanya kerana dia telah menjatuhkan pawn itu, dia telah membuka ruang untuk rajanya terkena checkmate di hujung perlawanan.

      Kebingungannya sangat luar biasa kerana dia terklimaks kegembiraan hanya dengan menjatuhkan pawn dan bukan pun castle, knight, bishop ataupun queen.

      Di sebalik kebodohannya ini dia juga seorang yang sombong kerana apabila diberitahu dia sedang kebingungan dia akan terus menganggap itu adalah satu penghinaan ke atas dirinya. Itulah namanya bodoh sombong.

      Seperti komen balas saya di bawah sebelum ini, tiada sebarang ilmu atau fakta yang boleh memecahkan kebingungannya akibat bodoh sombong itu. Satu-satunya ubat bagi kebingungannya ialah karamah yang terbongkar.

      Dengan izin Allah, karamah itu akan terbongkar pada hari Tun @ PPBM melalui 314 jiwa mencheckmate sekaligus menewaskan kesemua lawan-lawan mereka serentak pada perlawanan akhir kelak.

      Que sera sera; W2020M.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  4. Usin ini sebenarnya tak bereality berfakta dan berkebenaran..period

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdr Usin ini membenarkan nubuwwah bahawa apabila zaman fitnah itu semakin menghampiri klimasknya akan muncullah banyak sekali golongan ruwaibidhah di tengah-tengah masyarakat.

      Siapakah golongan ruwaibidhah ini? Mereka itulah orang-orang bodoh sombong dan orang-orang bingung yang merasa diri mereka bijak dan bercakap perkara-perkara besar yang hakikatnya mereka sendiri pun tak faham, dan hanya menampakkan kebodohan diri mereka sendiri sahaja pada khalayak sedang mereka tidak menyedarinya.

      Tiada sebarang ilmu, fakta, maklumat, penjelasan yang boleh memecahkan kebingungan mereka.

      Hanya ada satu ubat sahaja yang boleh memulihkan kebingungan mereka ini iaitulah karamah yang terbongkar. Apabila karamah itu terbongkar maka yang benar itu akan menang mutlak, yang dusta itu akan tewas mutlak, yang kabur itu menjadi jelas dan yang bathil itu lenyap.

      Jangan marahkan sdr Usin. Dia hanya kebingungan. Dia hanya akan sedar dirinya seorang bingung selepas karamah itu terbongkar. Sementara itu biarlah dia berseronok menyangka dirinya seorang bijak. Tiada apa-apa yang akan berlaku.

      Delete
    2. Bg peluang sepenggal...itupun kalau parti² dlm ph tak terlalu berantakan...kan kan kan. Mcm sekumpulan beruk dpt bunga. Bukan jaga tp jahanam.

      Delete
  5. Ketewasan bukan bererti tidak lagi memegang jawatan pm.

    Ketewasan boleh bererti. Mengikut tali di tengkuk yg di heret tuan..

    ReplyDelete
  6. Betul tu..zaman fitnah menghampiri klimax..bermula sebelum pru14

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Penambahan:-

      Apabila saya menyebut 'zaman fitnah', saya tidak memetiknya dari udara atau pun suka-suka melainkan saya menjadikan nubuwwah sebagai sandaran.

      Zaman fitnah tidak bermula sebelum PRU14, sebaliknya ia bermula selepas tamatnya zaman menggigit.

      Di dalam hadith 5 zaman, baginda telah mengkhabarkan zaman fitnah akan berlaku selepas tamatnya zaman menggigit dan sebelum bermulanya zaman baru.

      Petanda bermulanya zaman baru pula ialah dengan munculnya panji-panji hitam dari arah timur tanda kemenangan mutlak pasukan yang tidak pernah tewas iaitulah Pasukan Panji Hitam.

      Zaman fitnah bermula apabila umat ini kehilangan khalifah sebagai tanda berakhirnya zaman menggigit yang merujuk kepada zaman khalifah monarki. Di dalam hadith zaman fitnah disebut sebagai zaman mulkan jabbariyyan dan zaman baru pula disebut sebagai zaman khilafah manhaj nubuwwah.

      Maka daripada sejarah, bilakah zaman fitnah telah bermula? Ia bermula pada 03.03.1924 apabila Dewan Negara Turki memansuhkan kerusi dan takhta khalifah.

      Bilakah pula zaman fitnah ini akan berakhir dan apakah tanda-tandanya? Zaman fitnah akan berlaku selama hampir satu abad dan berakhirnya zaman ini akan ditandakan dengan munculnya panji-panji hitam dari sebuah negeri Islam di ufuk Timur. Setakat hari ini zaman fitnah masih belum berakhir tetapi ia benar-benar sedang menuju ke klimaksnya.

      Di manakah zaman fitnah akan berakhir? Ia akan berakhir di sebuah negeri Islam di Timur, negeri di mana timbulnya gelombang-gelombang besar fitnah akhir zaman, tetapi fitnah-fitnah itu tidak pernah menang kerana Pemuda Bani Tamim ada di kalangan penduduk negeri ini dan dia pula adalah pejuang kebenaran yang tidak pernah tewas, dan pasukannya yang sentiasa menang.

      Setuju bahawa klimaks zaman fitnah telah bermula sebelum PRU14. Apakah penandanya?

      Penandanya ialah segolongan orang-orang yang beriman telah berpaling daripada kebenaran dan akibatnya Allah telah mendatangkan satu kaum sebagai ganti kaum yang berpaling itu. Petunjuknya ada pada Al-Maidah :54.

      Maka klimaks zaman fitnah bermula dengan tertubuhnya PPBM sebagai 'Kaum Yang Didatangkan' menggantikannya UmNO sebagai 'Kaum Yang Berpaling'. Selepas UmNO tumbang, PPBM telah mengambil alih menjadi teraju negara ini.

      Memandangkan klimaks zaman fitnah telah bermula sebelum PRU14, maka sewajarnyalah klimaks itu sendiri akan berlaku di dalam penggal PRU14.

      Lupakan PRU15. Kesemua pasukan-pasukan bathil itu termasuklah UmNO akan lenyap sama sekali pada penggal ini. Segala perkara yang berlaku di antara tempoh UmNO kehilangan kuasa sehinggalah kepada ia benar-benar lenyap akan memberi justifikasi untuk UmNO benar-benar dilenyapkan, dan salah satu justifikasi itu ialah PRK Tanjung Piai.

      Que sera sera; W2020M.

      Wallahu a'lam.

      Delete