Friday, December 13, 2019

POLITIK AZMIN LEBIH SELESA DAN STABIL..

Provokasi Annuar

Politik Azmin berada dalam kedudukan yang lebih selesa berbanding Anwar...

Tindakan memecat Azmin pilihan terakhir kerana itu merosak PKR sekaligus PH dan kerajaan..

Azmin lebih mudah diterima oleh Muafakat Nasional berbanding Anwar..

Strategi Mahathir - PAS berpakat dengan umno adalah bertujuan menghalang anwar mempengaruhi umno untuk bersekutu..???

Umno terima hakikat bermuafakat dengan PAS lebih menguntungkan dari bermuafakat dengan Anwar...

Ketika Anwar berhadapan imej sodomi3, tidak mungkin memecat azmin menjadi kedudukanya lebih baik...

Azmin dan sodomi3 kini menjadi faktor Anwar tidak mungkin serang/langgar Tun untuk merampas kerusi PM.....

Sudah terlewat dan tidak mungkin DAP Dan AMANAH sedia menanggung risiko menyokong Anwar/menentang Tun..

Jalan terbaik Anwar adalah berundur secara terhormat...

Tidak bererti Anwar berundur, secara mudah Azmin ganti Tun..!!!

26 comments:

  1. Betul la tu. Mase arwah bapak aku pencen. Aku darjah 6. Pas tU dia kerja guard Pasal pencen tahun 90an ade la $200 Lebih. Aku masuk je from 4. Diam 2 Aku pegi interview Kat econmart supermarket, keje part time. Mengamuk Arwah pasal Dia kata Dia larat lagi Cari duit. Aku nak Dia rilek. Cukup la Dia keje puluh2 tahun Kat KTM dulu. Bile Arwah Mak aku pujuk, baru dia OK. Sejak tu, sampai SPM, Aku masuk Mara, semua Aku Tanggung sendiri.. Dan Sampai sekarang, kalau Aku nampak pakcik2 Yg keje, Aku terasa sgt. Sampai bila mereka nak keje utk Cari makan. Point Dia. Sampai bila kita nak Kerah org 93/94 lagi. Dah boleh la tu, taK kisah la Kat Sape pun. Kita Cuma merancang. Selebihnya Yg lain punya kerja. Kalau Dah ditetapkan anwar, anwar la, kalau Azmin, Azmin la. Jadi Yg lain tu ikut dan jgn Jadi Batu api Sudah la... Tun dah 2 Kali Salah pilih. Tu masa masih kira Muda lagi la. Belum tentu Yg 3 ni OK. Jadi..... Ntah la. Sape pun OK je la kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi PM mewakili kerusi ciput adalah sesuatu yg jarang berlaku dan kali ini Tun tidak punya kuasa mutlak who's next?

      Pilih PM tanpa sokongan majoriti rakyat sekadar mengundang huru hara..

      Dalam semua keadaan, Tok mat adalah yang PALING layak.

      Delete
    2. Ki ki ki aku ckp najip kedalam..aku peduli apa..ko kutuk.ko kata aku suharli.ki ki.sekarang petik nama tok mat.muah. muah..muah tepat dh tu.tok mat anak didik atok..tapi ada lg calon menunggu..cuma jendol marah la nnti.nnti dia reka la plk jln cerita baru.cerita lama..atok kibar selamanya..

      Delete
  2. Seseorang yang tidaklah terkenal sangat?

    bukan dikenali sangat oleh orang kebanyakan di Malaysia petah lagi dunia?

    akan memimpin bangsa melayu di saat 'huru hara' menunjal² bangsa dan maruah agama kita..

    Siapakah dia?

    Saya sudah memaklumkan kepada anda khas di blog KD sewaktu waktu dahulu...

    Peristiwa sedang berjalan mengikut asbab dan musababnya...

    Atok jadik PM ke 7 adalah sebabnya..

    Bukan Allah suka² pilih dia....

    DIA lebih hebat perancanganNya.....


    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dan inilah juga perkara yang selalu saya kongsikan. Malahan saya telah memberikan detail yang lebih terperinci berbanding sesiapa yang lain apabila saya terus pin point dan mengatakan bahawa Tun Mahathir adalah figuranya di dalam nubuwwah tentang seorang lelaki yang bergelar Pemuda Bani Tamim atau turut digelar sebagai Pembawa Panji Hitam.

      Seorang pembawa panji tugasnya ialah membawa panji itu dan bukan mengibarkannya kerana tugas mengibarkan adalah tugas pengibar panji. Sekiranya sesuatu panji itu tidak dibawa dengan baik oleh si Pembawa Panji, maka sudah tentulah panji itu tidak akan dapat diserahkan kepada Pengibar Panji untuk dikibarkan. Tun sedang membawa panjinya dengan begitu cemerlang sekali dan dia pasti akan dapat menyerahkannya di dalam keadaan baik untuk dikibarkan kepada orang lain yang ditugaskan mengibarkannya.

      W2020M bukan sahaja boleh membawa maksud Wawasan 2020 Mahathir, tetapi juga :-

      1. Wawasan 2020 Melayu;
      2. Wawasan 2020 Muslimin;
      3. Wawasan 2020 Malaysia;
      4. Wawasan 2020 Manusiawi.

      Tun adalah the key player di dalam perancangan besar ini, dan disebabkan itulah dia bergelar 'Ketua Pasukan Yang Tidak Pernah Tewas', sedang lawan-lawannya pula adalah termasuk di dalam golongan 'Mereka Yang Tertewas'.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. John Doe....kau terlalu mendewakan atok kau la...
      Kau ni pernah hidup zaman atok ke??
      LKS/Mat Sabu/Anwar/LGE/....mereka ni kata atok bapak perompak, bapak kroni, bapak rasuah , mahafiraun dan banyak lagi gelaran....
      LKS siap tulis buku lagi....duit/negara rugi lebih 200 billion masa zaman atok...
      Byk lagi kes2 penyelewangan, bail out, guna duit rakyat semasa zaman atok...
      Masa tu tak ada internet...
      Berita/media semua dikontrol oleh atok..
      Duit lesap/hilang, disenyapkan. Letak bawah carpet..

      Delete
    3. Di sebalik segala fitnah dan tohmahan yang dilemparkan ke atas Tun Mahathir oleh para pendusta dan para ruwaibidhah zaman fitnah Tun kekal sebagai ketua pasukan yang tidak pernah tewas.

      Keadaan ini akan kekal sehinggalah Tun bersama-sama 313 pendukungnya akan menewaskan mutlak kesemua pendusta dan ahli-ahli fitnah itu sekaligus apabila mereka bersekutu untuk menjatuhkannya, dan menyelamatkan para ruwaibidhah itu daripada kekal di dalam kebingungan.

      Tun bukan dewa kerana dewa tidak wujud di dalam Islam. Di dalam Islam Allah adalah Tuhan Yang Maha Esa. Walaubagaimanapun Tun adalah Pemuda Bani Tamim @ Pembawa Panji Hitam dan figura ini bukanlah satu figura rekaan John Doe. Figura ini disebut di dalam nubuwwah dan demikian mendustakannya adalah ibarat mendustakan nubuwwah.

      Memandangkan ia adalah satu nubuwwah, maka mendustakannya dan memperolok-olokkannya tidak akan dapat menghalangnya daripada berlaku. Bahkan ia akan menjadi justifikasi apabila ia benar-benar berlaku.

      Tun bukan Maha Kuasa, Tun bukan juga Maha Dewa, dia tidak maha apa-apa pun melainkan namanya sahaja MAHAthir. Disebabkan namanya Mahathir, maka dialah orangnya yang menerima cercaan yang paling hebat di zaman fitnah ini, daripada Mahababi, Mahakutty, Mahfiraun dan sebagainya.

      Para pendusta, ahli-ahli fitnah dan tentera-tentera Dajjal semua dipersilakan untuk terus mendustakan, memperolok-olokkan, mencerca dan bahkan melaknat John Doe kerana John Doe telah berkongsi penemuannya bahawa Tun Mahathir adalah Pemuda Bani Tamim @ Pembawa Panji Hitam. Ia tidak akan dapat mengubah hakikat bahawa Tun Mahathir adalah orangnya.

      Asal sahaja kelak jangan dikatakan tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan ini. Asal kelak jangan cakap John Doe tak payung.

      Que sera sera ; W2020M.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Saya amatlah kesal Dan sedih kerana najib Dan Zahid sudah tidak di agung²kan lagi oleh mereka yang dulunya bermati matian mempertahan kerana anugerah dedak yang diterima.

    Kini sudah bersikap, aku Tak kesahlah kalau mereka KE dalam, APA aku peduli.

    Tahniah pakyop, dah insaf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selepas bukti2 kat mahkamah jadi prima facie tetiba semua ckp tak peduli kalau najib masuk penjara. Kesian najib.

      Delete
    2. Hehehehe.....tepat sebuku kena muka Pakyop.

      Delete
    3. Kikiki....sekarang Pak Yop dah jadi BSP!!!!!

      Delete
  4. Setuju bahawa perkara yang terbaik yang boleh Anwar lakukan ialah dengan menarik diri sama sekali daripada perlumbaannya untuk menjadi PM.

    Menunggu Tun serahkan baton kepadanya tidak dapat menjamin ia akan dapat menyambut baton itu. Bukan sahaja popularitinya sendiri makin merudum bahkan di dalam partinya sendiri, tetapi juga kini dia perlu menghadapi kemungkinan pertuduhan jenayah akibat laporan polis seorang anak muda lelaki bekas pembantunya.

    Melanggar Tun untuk merampas kerusi PM juga bukan satu pilihan yang baik. Di dalam kira-kiranya, dia tahu dia berisiko tinggi untuk gagal di dalam percubaan itu, dan sekiranya ia gagal, ia akan terlepas kerusi PM buat selama-lamanya.

    Pendek kata, sekiranya pilihannya adalah kebaikan buat dirinya, maka satu-satunya tindakan yang patut dibuat olehnya ialah menarik diri sama sekali daripada perlumbaannya mahu menjadi PM. Terus berlumba mahu menjadi PM hanya akan membawa kebinasaan kepada dirinya sahaja. Dia akan mengesahkan gelaran orang kepadanya 'bakal PM selama-lamanya' @ 'PM in waiting forever'.

    Walaubagaimanapun, kita semua sama-sama tahu menarik diri langsung tiada di dalam pertimbangan Anwar. Menjadi PM adalah matlamat hidupnya dan bahkan adalah satu-satunya nafsunya yang belum dapat ditunaikan. Dia pula adalah jenis orang yang tak mampu mengawal nafsu, maka kelihatannya dia akan melakukan apa sahaja agar nafsunya yang satu ini dapat tertunai, walaupun untuk seketika.

    Selepas dia menghebahkan kepada dunia bahawa dia akan menjadi PM pada Mei 2020, Tun pula telah mengesahkankan bahawa penyerahan kerusi PM itu tidak akan berlaku sebelum November 2020. Buat kesekalian kalinya, dia terkena game atas langkahnya sendiri.

    Walau apapun pilihannya, dia tetap tidak akan menjadi PM, dan sekiranya pilihannya ialah untuk melanggar Tun, maka dia bukan sahaja akan gagal bahkan kali ini dia akan tewas mutlak.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  5. kluangman...teruk betul plitik di Malaysia Baru ni ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politic Di Malaysia kini lebih tepat dikatakan sesuatu yang baru dan drastik...

      Perubahan tidak semestinya teruk kerana apa yang dibongkar dimahkamah dan audit negara jauh lebih hancur..

      Dalam nampak aman damai, rakyat disuap, rompakan duit rakyat pelbagai cara dilakukan oleh pemimpin dan pegawai tinggi kerajaan.

      Yayasan akal budi satu sen pun tak tolong orang miskin kerana semua guna akal nafsu.

      Yang sokong rasuah tentu rasa politik sekarang teruk kerana jalan cari makan bawah meja atas meja disekat..

      Nak bertaubat memang rasa Susah dan teruk sebab dah biasa benda haram..

      Wallahuaklam..

      Delete
    2. Sdr KD,

      Tepat sekali. Orang-orang yang sudah terbiasa memakan benda yang haram tidak akan terasa haramnya benda itu.

      Para pendusta, ahli-ahli fitnah dan tentera-tentera Dajjal sekali-kali tidak mengenali titik noktah di dalam melakukan dusta dan fitnah.

      Walaubagaimanapun itu tidak mengapa kerana mereka bukan sahaja tidak mampu menang ke atas kebenaran bahkan pendustaan mereka juga akan dinoktahkan sendiri.

      Mereka hanya sedang diberikan tempoh bersukaria sahaja.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  6. semua orang dah tahu Anwar memang tak layak jadi PM..
    Atok pun tahu....tapi atok guna Anwar untuk menang PRU 14 dan untuk jadi PM
    Lepas menang PRU 14 dan jadi PM, Atok cuba nak gagalkan Anwar jadi PM
    DAP dan Amanah sokong Anwar.....sbb senang nak dijadikan boneka dan Anwar pun kurang cerdik

    akibatnya, politk negara tak aman....
    Pelabur lari
    eknomi teruk
    rakyat terabai
    DAP dalam diam2 mencorakkan negara secara senyap2..
    duit rakyat dirompak
    agensi kerajaan dirompak
    aset2 negara dijual
    Kakitangan kerajaan dikurang (tapi kakitangan lantikan politik ditambah dengan banyak)
    lantikan kakitangan kerajaan bermula 2020 tak ada pencen..

    Kerajaan yang bodoh sekarang ni dipilih oleh pengundi yang bodoh/terkeliru
    semoga pengundi2 ni sekarang semuanya dah sedar..

    Apa2 pun....kerajaan sekarang memang/wajib ditumbangkan dalam PRU 15 nanti...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Antara perompak dengan peliwat, yang mana paling mudarat....?
      Perompak je yg pilih perompak sebab senang nak merompak.
      Allah tidak kejam. Hari-hari rakyat Malaysia berbilang kaum dan agama berdoa, memohon Allah membetkati kita. Kalau Indonesia boleh muncul pemimpin seperi Bambang dan Pak Joko yg tak pernah dikenali ramai, Malaysia juga boleh. Akan muncul orang itu, di kalangan 32 juta rakyat Malaysia. InsyaAllah

      Delete
    2. Sdri Cik Minah,

      Sebab itulah saya telah mengatakan bahawa Tun Mahathir adalah pejuang kebenaran yang sentiasa melakukan perkara yang betul di dalam setiap keadaan.

      Apabila dia memecat Anwar pada tahun 1998, ia adalah perkara yang betul untuk dilakukan pada masa itu.

      Apabila dia menekan Tun Dolah supaya letak jawatan dan serahkan kepada Najib, ia adalah perkara yang betul untuk dilakukan pada masa itu.

      Apabila dia menubuhkan PPBM dan mengasaskan gabungan PH bersama-sama Anwar, Lim Kit Siang dan Mat Sabu untuk menjatuhkan Najib, ia juga adalah perkara yang betul untuk dilakukan pada masa itu.

      Tun bersekutu dengan Anwar untuk menjatuhkan Najib, dan bukan untuk Anwar menjadi PM. Walaubagaimanapun disebabkan itu adalah syarat PKR pada masa itu, maka Tun telah menerimanya dan ia adalah keputusan yang betul pada masa itu kerana Najib bukan sahaja kejahatan yang lebih besar daripada Anwar, bahkan adalah kejahatan yang sedang berlaku, sedang Anwar pula adalah kejahatan yang lebih kecil dan pada masa itu ia masih belum berlaku dan belum tentu akan berlaku.

      Saya telah pun memberitahu bahawa Anwar menjadi PM adalah satu kejahatan yang tidak akan berlaku. Tun telah berjanji tetapi Allah sahaja yang akan menentukan, dan saya tidak mempunyai sedetik pun keraguan bahawa seorang pengamal seks songsang tidak sesekali akan berjaya mengangkat sumpah jawatan sebagai PM di negara bertuah ini.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  7. tak payah nak cakap pasal politik Azmin..
    Azmin dan Anwar sama ajer.....cuba tanya Ummi Hafilda...

    Politik PH memang teruk....

    PH wajib ditumbangkan dlm PRU 15....teruk sangat dan tak perform....menghancurkan negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. PH cuma tak perform bab mencuri je. Yg lain semua okay.

      Delete
    2. Betul tu tang mencuri PH memang lemah, mungkin masih lagi belajar. Cuma tang kencing dan fitnah PH paling power kalah BN.kikikikiki

      Delete
  8. Azmin anwar tak banyak beza dengan najib zahid..

    Azmin dapatlah juga AA, dua A..
    Anwar AI, dapat juga satu A..
    Zahid dan Najib, satu A pun tak ada.

    Kikikiki

    ReplyDelete
  9. Penganalisis ramal PH tak stabil tanpa PKR, Anwar....FMT

    As a voter and citizen of this beautiful nation, I do mot agree with this analysis which is devoid of realities, facts and truths.

    1. Azmin or Anwar within or without is irrelevant for PH as both leaders (the former still under sex video investigation and the latter, convicted and jailed twice on sodomy charges but later pardoned and also currently investigated for sexual assault).

    2. Without capable hand of TDM that enabled the formation of PH coalition and later handed BN an historical defeat in pru14, PH is nothing.

    3. The implosion within PKR due to power crazy President and his Deputy has taken its toll and displays weak PKR though securing highest no of seats.

    4. It is imperative that TDM must get a reliable successor to bring this beautiful nation to greater height.

    5. Rafidah, Daim, Tok Pa.....anybody else?????


    ReplyDelete
  10. 1st choice,rafidah
    2nd choice,rafidah
    3rd choice,Tok pa bole,Tok mat also can

    ReplyDelete
  11. Nk tanya datu..lepas atok dgn gerembolan 313 menewas kan kebatilan..apa ceritera seterus nya..cer citer..cer citer..

    ReplyDelete