Wednesday, December 4, 2019

TAKKANLAH RAKYAT YANG SAMA NAK DIBODOHKAN 3-4-X

Aku percaya saat ini tidak ada lagi seorang pun rakyat yang bodo, yang lupa pengakuan dulu dan sekarang...

Jika masih ada, amat malang sibangang itu yang sudah tidak mampu kita nasihat..

Yoursay: The buck should stop with Najib, not Jho Low: YOURSAY | 'Najib's defence an insult to the intelligence of the rakyat.'

22 comments:

  1. Liwat three mcmana . Ada rakyat nk bodoh . Woit bahlol kd ulas sikit boleh kes ni ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liwat 1-2-3 liwat sesama dia..itu PKR yang punya.

      Delete
    2. Yoursay: The buck should stop with Najib, not Jho Low.
      Yoursay: Najib's defence an insult to the intellgence of the rakyat.
      -------------------------------------------------------------------

      I'd like to add:

      Umno guy from Langkawi used to say, MO1 is The YDPA.
      What an insult to our monarch...!!

      Now their bogus pahlawan Bugis (Najib) testified in the Court Kandang Orang Bersalah, Jho Low is Kenalan Rapat DYMM Tuanku Mirzan.
      Another insult to our monarch.

      Mana letaknya kesetiaan & penghormatan Umno terhadap Institusi Raja2 Melayu.....??

      Betol2 bangsat puak2 MUAKFUCKat keBANGSATan....!!

      Delete
  2. Sondol Gemuruh I
    Sondol Gemuruh Ii
    Ada pulak Sondol Gemuruh III..tak serik2 ker....??

    ReplyDelete
  3. Walaupun benda ni kotor, teruk, hina. Tapi suka atau tak, Tetap kena berbalik pada hukum yg Allah Cipta. Nak tak nak, adil atau tak, Dah ditetapkan perlu 4 Saksi mata Yg melihat seperti benang masuk ke jarum. Teknologi Memang bagus, Tapi bahaya jika disalah guna. OK, Memang tak adil utk mangsa. Atau Yg menuduh. Aoe nak takut. Kita Ada Allah, ade syurga neraka, tu Dah kerja Allah la. . Aku tak Suka najib, Aku Harap Dia dihukum, Tapi kalau Dia lepas kerana adr tangan ghaib. Tu Kita serah Kat Allah je la. Kat Sana nanti, kalau betul Dia menipu, banyak sgt ke pahala Dia nak beri Kat seluruh rakyat Yg Dia tipu. Mxm tu jugak Kat anwar. Ade Yg percaya. Ade Yg tak. Jadi kalau betul Dia buat. Nantu Aku Salah Satu Yg Dia perlu Cari utk Minta maaf Kat sane. Tu aje... Jadi kita Yg tak nampak ni, tgk Dan serah Kat pihak berkuasa je Dah la. TaK Pasal aku Jadi ustaz celop ari ni.. Tu Yg Aku Dengar ceramah je. Jadi mcm biase. Sekadar berkongsi cerita... Nak berkongsi pengalaman repair lori org tak minat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tambah sket... Kalau nuar sodok bontot sekali pun, dia mungkin cuma keluar beberapa ringgit utk beli pelincir dgn tisu. Dan setakat ni yg aku dengar baru 3. Belanja tak sampai seribu kot.

      Tapi kalau sodok kantung negara mcm Pok Jib and the gang, itu dah melibatkn satu negara. Dan sampai ke hari ni negara terpaksa bayar hutang juta2 yg dia buat. Mungkin bersambung sampai ke anak cucu kami (kami, maksudnya macai dan keturunannya mungkin tak perlu bayar).

      Kesimpulannya, betapa bahaya pun anwar, beribu kali bahaya lagi penguasa yg merembat duit negara.

      Delete
    2. Takpa..sodok suka sama suka kata nya..biar la..tu hal peribadi masing2 yer dok..

      Delete
  4. Sodomy 1- I believe
    Sodomy 2- I believe becos Saiful buat sumpah laknat dan Anwat takut kena crosd-examined
    Sodomy 3- I also believe. He thought when pardon was granted his records would also go. What is another one?

    I wish to see this case going to the court again if it really materialises.

    ReplyDelete
  5. najib pun berani kena cross examine..😃
    Bang non ada berani ke...🤔

    ReplyDelete
  6. Dh lebih setahun baru nk buat SD. Siapa yg arah? Saja nk beritahu, si pembuat SD telah mengulas bahawa beliau gembira dgn rejim zionis menzalimi rakyat palestin. Mcm pelik pulak, seorang yg beragama Islam gembira saudara seagama dizalimi. Itu dlm status dia di media. Mungkin juga beliau difitnah. Sama spt ds anwar, mungkin kes ushaa jantan ni juga suatu fitnah? Asyik² sama je modus operandinya. Selain jantan sama jantan, tiada projek lain lebih mengancam ke? Berpuluh tahun rasanya drama babak jantan vs jantan ni.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Satu lagi episod yang makin menampakkan kebenaran perkongsian John Doe bahawa seorang bekas banduan pesalah liwat yang diampunkan tidak sesekali akan berjaya mengangkat sumpah jawatan PM.

    Jibby berani beri keterangan bersumpah tapi kenapa Bang Non tak berani?

    Fikir balik soalan tu betul-betul dan sahabat-sahabat akan dapat melihat bahawa soalan itu secara hikmahnya punya jawapan yang sangat tepat dan tiada jawapan lain selainnya.

    Mengapa Jibby berani memberikan keterangan bersumpah? Jawapannya ialah kerana itulah satu-satunya pilihan yang ada padanya.

    Memberikan keterangan tidak bersumpah bukan dari kandang saksi telah pun menjadi pilihan Bang Non dulunya, dan hasilnya ialah Bang Non telah disabitkan.

    Jibby terpaksa memilih satu jalan lain selain jalan yang sama yang pernah dipilih oleh Bang Non di atas prinsip 'mencuba nasib'.

    Hakikatnya ialah walau apapun jalan yang dipilih oleh Jibby, hujungnya tetap sama, iaitulah sabitan bersalah.

    Kebersalahan Jibby sangat jelas, sebagaimana busuknya bangkai gajah yang baru mati. Hanya sahaja due process itu perlu berlaku.

    Nanti Jibby akan punya satu jalan lain pula untuk mengelakkan penjara selepas sabitan, sama macam Bang Non juga akhirnya akan mempunyai satu jalan sahaja untuk menjadi PM iaitulah mereka berdua akan perlu bersekutu sesama sendiri untuk menjatuhkan Tun M.

    Selagi Tun M masih PM, Jibby tiada peluang untuk terlepas daripada hukuman dan selagi Tun M masih PM, Bang Non pula tiada peluang mengangkat sumpah jawatan sebagai PM.

    Walau apapun yang mereka lakukan, penghujung mereka tetap sama, iaitulah mereka tetap akan berakhir sebagai golongan 'Mereka Yang Tertewas'.

    Tun Mahathir adalah Ketua Pasukan Yang Tidak Pernah Tewas, dan dengan izin Allah pasukannya adalah mereka yang bakal muncul sebagai 'Golongan Yang Menang'. Lawan-lawannya di dalam BN mahupun di dalam PH ataupun PAS, atau daripada mana-mana pasukan sekalipun, semuanya boleh sahaja memilih untuk bergabung sesama sendiri untuk menewaskannya, mereka tetap tidak akan berjaya menewaskannya.

    Tak percaya? Silakan mencuba asal kelak jangan cakap tiada sesiapa yang telah memberikan nasihat dan peringatan ini.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah bro JD.

      Usin ngo ngek dah tak berdehek. Puas nunggu komen jawabnya, hapah pun tarak....!!

      Salam perjuangan, sdraku John Doe.

      Delete
    2. Mudah2an atok tk serah jawatan pada abang non..kekal pm sampai pru15..rasanya..bukan ahli jer berbalut kepala...dengan jemin..dengan abang non sekali.ada berapa kali lagi perhimpunan nk sampai pru15...ki ki ki...

      Delete
  9. Replies
    1. Bagaimana kamu? Boleh menang dengan Izrail?

      Delete
    2. JANGKITAN HIV/AIDS - 8 KEMATIAN DI PENJARA KAJANG.
      8 BANDUAN MENINGGAL DLM PENJARA KAJANG AKIBAT AIDS/HIV.

      Saya bangkitkan perkara di atas bukan apa2, sekadar nak mengingatkan Kejora Gayboy.

      Delete
  10. Whoever is the PM, he is responsible of his minions no but and no excuses.Is is a command responsibility. That is a Yamashita standard.

    ReplyDelete
  11. JANGKITAN HIV/AIDS - 8 KEMATIAN DI PENJARA KAJANG
    8 BANDUAN MENINGGAL DLM PENJARA KAJANG AKIBAT AIDS/HIV

    Kebetulan.......di atas adalah tajuk di media2 utama 2 hari lepas.

    Apakah ini ada kaitan dgn Sodomy III......??

    ReplyDelete