Thursday, January 9, 2020

APA YG PM LAKUKAN SETAKAT INI 100% BETUL UNTUK MELAYU, ISLAM DAN NEGARA..

Termasuklah keputusan yang betul untuk memangku sementara jawatan Menteri Pendidikan..
Sekaligus yang mempersenda dan memfitnah Tun sebagai tunduk kepada DAP akhirnya jilat lendir sendiri.

Kepercayaan ini lebih sihat untuk netizen fokus membina kehidupannya sendiri bagi memakmurkan keluarga dan komuniti.

Jangan terpengaruh dengan dakyah politikus yang kecewa dan terpinggir beragenda peribadi...

Kalau ada yg tampil dengan demi bangsa dan negara dengan memikul 1001 fitnah, ketawakan sahaja..

Kalau demi bangsa dan Negara mereka harus memberi sokongan padu pada Perdana Menteri..

Unless PM korup.
Buktikan..

22 comments:

  1. Allah telah tunjukkan pada kita mengapa TDM dijadikan PM untuk kali kedua. Allah maha menhetahui yang mana baik untuk rakyat malaysia.

    ReplyDelete
  2. Dimanakah kekuatan Tun M?Dari doa Allahyarham uzt fadhil Nor yg berdoa supaya Allah panjangkan usia Dr.Mahathir supaya beliau melihat hasil yg beliau usahakan dahulu yang di aminkan olih beribu ribu orang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa fathil nor?
      Jaga kubur masing-masing.

      Anak Fathil Nor turut menyokong kepimpinan Tun dengan berada dalam PH

      Delete
    2. Fadhil is a nobody. Seronok kutuk TDM dia pula gol dulu.

      Allah swt maha mengetahui keipayaan TFM selaku pemimpin melayu dan islam

      Delete
  3. Akupun nak ketawa, tapi KETAWAKAN KAU la kd. Masih duduk asyik masyuk sebab dokongan kau menang pru kot. Maknanya keluh kesah org kampung org bandar yg mengatakan kerajaan memperlekeh mereka tu tidak benar? Kau fikir org² kg dan org bandar yg keluh kesah tu semua adalah angkatan kecewa sebab kerajaan lama tewas? Bro, kalau masa pru14 mereka tak pangkah ph, jgn harap ph boleh menang. So, bukan golongan kecewa parti dokongan mereka kalah tapi kecewa kerana kerajaan sekarang lemah, kedekut, bercakaran sehingga hal² rakyat banyak yg tercicir. Open minded sikit la kd.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang keluh kesah sekarang majoritinya memang tidak undi PH di PRU14..
      Yang mengundi PH masih waras untuk menilai dan tidak akan terburu buru menghukum sebuah kerajaan yang belum berusia 2 tahun..

      Yang terhukum sekarang, keluh kesah, adalah yang yang sedang berada di dalam kandang tertuduh.

      Delete
    2. Banyak la kau punya auta kd ooiii! Di tg piai pru14 ph menang. Prk kemudian ph kalah teruk salam 15k undi. Tu jin ke makhluk halus yg tentukan undi menang dan kalah. Kot makhluk turun dari planet lain yg undi, mana la tau...

      Delete
    3. Darling, darling, darling. May I give you some advice?
      Carilah rezekil yang halal. Jangan bergantung pada dedak. Otak jadi beku, tak boleh fikir di luar kotak. Akhirnya kamu juga yg merana. Najib naik balik, dia kaya raya, kebas duit kita. Kamu cuma dapat dedak. Berbaloi ke...???

      Delete
    4. Dulu tak sekarangpun tak. Tapi meluat tengok taksubnya kamu kpd tun. Seronok gila la tun kalau tahu ada penyokong taksub gila kpd dia. Yg betul is betul, yg salah kena la sebut salah. Majlis presiden kata no kpd pm menjadi menteri portfolio lain. Apa hal kena pangku jawatan tu? Ketandusan calon? Nk tunjuk konon pm paling kuat? Dey! Wayang je tu. Cakap ajelah masa suntuk nk tentukan calon. Sblm jawatan tu diminta oleh parti komponen lain, baik ppbm rembat dulu. Siapa calon lepas ni belakang cerita.

      Berbalik kpd pemimpin yg kau kata kebas duit kita. Tak pernahpun dia kebas duit aku, duit abah aku. Tak tau la kalau duit abah kamu habis dia kebas? Tu pasal meroyan sampai sekarang tuduh itu ini begitu begini. Tak tau la isu berbaloi atau tidak tapi ph ni buat ramai rakyat menderita. Berbaloi ke sokong ph untuk derita?

      Delete
    5. Sebab tu le masih sokong umno tuan ni sbb najib tak pernah kebas duit kau & abah kau..duit kau ada brp billion tuan? Kalau tuan matanye celik sekali pun, mata hati tuan dah buta.tu je yg tinggal dlm umno..spesis mcm tuan ni..nak kena tunggu dia g kebas duit kat rumah baru nak ngaku dia rembat duit ke???? Alahai cai

      Delete
  4. Alhamdulilah. TDM acting Min of Education

    ReplyDelete
  5. Berapa kutty bagi kat ko bulan ni . Masyok banyak kot upah up situa tu . Ko hampas , yg ko puja tu lagi haprak .

    ReplyDelete
    Replies
    1. jasanya sebagai PM4 dan jasanya menumpaskan penyamun PRU14 aku hanya mampu membalas dengan berbaiksangka ke atasnya.

      Delete
    2. Unknown

      Aku tak dapat apa2. Aku di luar malaya. Tapi aku sokong TDM. Allah izinkan beliau jadi P 2 kali, jadi Min of Education 2 kali ada hikmahnya.

      May all true malays and muslims rally behind TDM...aamiin

      Delete
    3. Utk pengetahuan, netanyahoo pun jd PM dua kali sblm atok. Maknanya atok dan netanyayoo sama "baik" perangainya. Utk org yg mahu berfikir. Ekeke

      Delete
    4. Bodohnya komen 3:45 AM.

      Netanyahu tidak bersara, dia kalah dalam p/raya. Dia tuu madih muda bukan dalam usia lanjut yg menakjubkan dunia. Netanyahu tak pernah dinobatkan individu paling berpengaruh dalam dunia.

      Apa punya bangang budak sewel nih, kalau benci Tun pun agak2lah jgn sampai nampak sangat kebodohan engkau, fahammmm....!!

      Delete
    5. Neetanyahoo dan atok sama "baiknya". Apa alasannya dua dua jd PM dua kali. Allah pilih manusia??? yg tepat untuk dijadikan contoh negatif yg tak patut diikut oleh sekelian alam manusia. Sorang Yahudi, sorang lg barua DAP. Ha, dah kena lah tu. Ekeke

      Delete
  6. Mcm selalu aku cakap. Ade, ade la, takde, takde la. Aku pun muak jugak dgn Yg Satu ni, Bukan tuan punya Badan rasanya, Tapi Yg disekeliling nya yg riuh, juga Yg lagi Satu ,pun Bukan dari tuan punya Badan jugak, Tapi Dari pengampu 2 . Mungkin Takut disisih kan jika jawatan tertinggi bertukar tangan. Yg Satu tak sabar, Yg Satu lagi dihantui ketakutan. Ko pun Jgn la nak gelak2 kan org. Hidup kita ni mcm Roda Dan juga ade karma. Bijak org dulu Kata mcm kaduk naik junjung, kera dpt bunga, Dan Yg paling Aku Suka, cermin Diri sendiri, lepas tu baru tgk org lain. Tgk Kat ex pm cukup, jgn sembang bab pertuduhan la. Sembang bab bila berkuasa hingga la skang ni. Kate zaharin Mohd yasin, mane dia kami geng najib razak, mane dia org Yg sanggup mati utk Dia semua kerana kuasa. Lagi Senang keje mcm Aku la. 😤😤😤😤😤😤😤. Selagi tulang 4 kerat ni ade kuderat. Berkerja la. Tapi kalau Allah Dah ambik balik nikmat. Teruskan hidup Cara lain aje la.

    ReplyDelete
  7. Belum terpenjara lagi bang ajib. Maknanya masih tercari cari bukti untuk sabitkan kesalahan. Siapa berbohong? Bang ajib atau "kutty mai india". Satu peribahasa dulu dulu " jika jumpa ular dan -----, bunuh ----- baru bunuh ular.

    Tunggu najib dipenjara, baru nak percaya kutty.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Proses ni ambik masa bro. Nk penjarakan org bukan hari ni bicara esok masuk penjara. Mungkin juga najib belum masuk penjara pm 7 dh pergi meninggalkan kita selama-lamanya. Yelah, umur dh 94 tahun. Yg umur 5 tahunpun boleh mati, apatah lg yg umur dekat 100 tahun. Possible tu. Kitapun bukan tentu esok masih hidup. So, jgn pandai² tuduh org kalau takde bukti sahih depan mata.

      Delete
  8. Heran juga pembesar yang memalukan kaum melayu masih disanjung oleh melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg jd baru DAP lah yg memalukan melayu. Hrp maklum.

      Delete