Wednesday, January 8, 2020

BERANIKAH NAJIB SAMAN SPRM - RAKAMAN DILAKUKAN SEMASA ERA DIA BERKUASA???

Siapakah yang merakam dan atas arahan siapa?
Apakah atas arahan orang itu balik dan terkena kepada dirinya..

Bukankah Kita Pernah Ada Pengarah Risik Wanita yang menulis Surat kepada Amerika minta nyawa???

Ia sama seperti seorang Pegawai Kerajaan yang cekap membuat rakaman di bilik mesyuarat Dan menyimpan kekal laporan Ori audit negara.

Is JUGA sama seperti Rafizi yang berani mendedahkan bank statement lembu kondo..

Adakah ia masih berlaku di era sekarang sehingga Ada pemimpin tertentu Mula kecut Dan penyokong rasa kecewa kerahsiaan mereka pintu belakang sudah kantoi?

Yang Pelik Mahathir pula nak di sabitkan?? Sebenarnya nak lepas geram kot..

Tindakan berani SPRM menampilkan watak² sebenar di belakang tabir yang bermesyuarat laki bini bukan lagi persepsi..
Kalau masalah rasmi negara..KABINET adalah tempat membuat keputusan..

Can I advise you something?
Tak buat salah jangan takut.. Takut Jangan saman..

Jangan tangkap orang yg buat laporan polis seperti kes Khairuddin dan Mathias Chang...Tak perlu fokus kepada pengadu atau perakam tetapi fokus kepada isi percakapan yang lebih membawa kemudaratan umum yg lebih besar.

Sepatutnya kita perlu sentiasa sedar dan sentiasa takut untuk berbuat salah kerana cctv kiri dan kanan kita sentiasa dirakam oleh para malaikat..

Subhanallah..



23 comments:

  1. Nanti dia buat sumpah laknat lg kot?

    ReplyDelete
  2. KD....bila kena pada musuh kau, macam2 la alasan kau bagi...
    Kalau rakaman tu boleh dijadikan bukti, knp tak suruh polis buat siasatan , sahkan dan bwk ke mahkahmah sbg bahan bukti...
    Apa tujuan si latifa koya dedahkan semua tu???...apa keadilan yg boleh dia berikan?...
    Atau sekadar nk beri persepsi buruk kpd musuh politik...
    Dahsyat sungguh permainan kotor SPRM skrg ni yg dh jadi badan politik..

    Kita tengok sejauh mn pompuan kutuk ni boleh pergi...
    Saman menghina mahkahmah akan dikenakan kpd beliau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenalah dedahkan. Kalau tak nanti awak tuduh, FITNAH pulak. Elok awak dengar sendiri, darling....😂

      Delete
    2. Siapa pompuan kutuk tu? Losemah ke? Harap2 dia le tu...kikiki

      Delete
    3. Yg jelas Tipah dah koyak rabakkan Rosmah & Najib.

      Oh dengarlah tuan-tuan
      Sebuah kisah suami isteri
      Kadangkala terdapat si isteri memerintah suami
      Oh disuruh duduk-duduk
      Dijerit-jerit dibentak-bentak
      Suaminya dulu handsome rambut panjang dah jadi botak
      Oh la la
      Kalau memilih isteri alah abang
      Biar betul-betul
      Jangan tersalah pilih alah abang
      Kena queen control

      Pahlawan Bugis konon, tak hal bacol.... dijerit2, ditengking2, diherdik2 oleh sang "bini rampasan tebus talaq".

      Padan muka Najib.

      Delete
    4. Kah kah kah..
      Dulu bila org kata suami najos yg kontrol najis bdk2 abata kata fitnah..

      Kah kah kah..
      Bila dh bg bukti bdk2 abata kata knp xbawa mahkamah.

      Kah kah kah..
      Bila dh bg masuk mahkamah bdk2 abata kata polis hakim dan pendakwa raya aniaya najis.

      Kah kah kah..
      Paling sedih bdk2 abata yg xtau apa kecuali menanti berita kebenaran dari najis dan konco konconya.

      Kah kah kah..
      Oh perjuangan melayu ku

      Delete
  3. SPRM sudah buat laporan kepada PDRM..jangan cepat sangat cemas..mahkamah belum buat hukuman, bersalah atau tidak..


    Cuma nak tanya SPRM, Ada Tak rakaman antara jolo...antara Deepak..

    ReplyDelete
    Replies

    1. KD,
      Apa pasal ramai sangat yang mengelupor kat sini?
      🤔😆

      Delete
  4. Tanpa mengambil kira faktor Najib, majoriti rakyat tetap mahu kan kerajaan skrg dijatuhkan. Tu yg buat macai sentap. PH hanya bertuhankan isu najib dan beberapa org tokoh lg. Lps tu dh tak ada isu. Jika org yg sama ditambah seribu isu pun org tak peduli. Sbbnya isu segar ciptaan KERAjaan PH semakin banyak dan semakin berkembang subur.Jd aku hrp korang korek lah lg isu najib. Isu yg ada nampaknya masih kurang dari segi kuantitinya. Perlu ditambah lg tau. Jgn lupa. Aziz Rahim,Zahid Hamidi dan lain2 lg pun ada buat call jugak. Pastikan ada audio jugak. Tp tunggu prk dulu tau. Sbb ramai tokoh PH dah hampir nak mampos.Ekeke. Dgn arahan aku, wajib siarkan.

    ReplyDelete
  5. Aku malas nak ulas najib berani atau tidak saman sprm. Tapi aku nak cakap bahawasanya pesuruhjaya sprm telah berada dalam kebingungan yang amat sangat. Apa jadah sesuatu yang boleh digunakan sebagai bahan bukti di mahkamah dijadikan bahan untuk memburuk-burukkan pihak musuh kerajaan ph. SPRM ni salah satu parti dlm PH ke? Adakah pesuruhjaya tersebut bengong sangat sampai lupa bahawa dia bukan lagi pemimpin pkr tetapi sebuah agensi penyiasat rasuah dan salah guna kuasa? Seauai sangat jika ada gelaran anjing kerajaan kepada beliau. Dijangka tindakan bodoh ini adalah untuk mengimbangi tularnya video salah laku k.menteri sabah kini yg dulu adalah menteri pusat yg dikatakan sgt kaya raya. Yg bercerita dulu adalah menteri pusat sekarang. Tapi kerana sudah berada dalam gerombolan yg sama, maka tuduhan rasuah dan salah laku dulu hilang lenyap menjadi suci. Inilah yg dikatakan malaysia baru, asal boleh back up, maka ia akan diutamakan. Bukan rule of law, tapi rule of entah apa². Sebagai sebuah kerajaan yg ada ramai pemikir, kenapa bengap sgt menggunakan bahan yg boleh digunakan dalam mahkamah telah disebarkan kpd umum. Siap ada press conferent lagi. Oh ya, tahniah juga kpd SPRM kerana diterima sebagai komponen terbaru PH.

    ReplyDelete
  6. SPRM - Suruhanjaya Pendedahan Rakaman Malaysia.

    ReplyDelete
  7. BERANIKAH NAJIB SAMAN SPRM?

    2 simple answers

    1. Yes. This would prolong his other cases. hehas nothing to lose
    2. No. It would expedite his trip to jail

    ReplyDelete
  8. Bebal ko kd nk sama taraf dgn bodohnya tipah koya. Kalau ko benci najib sekali pun wahai koya dan Kd biar lah nampak waras sikit.

    ReplyDelete
  9. Salam KD dan pembaca semua.
    Lagiknya apa pulak salahnya apabila kesalahan dbongkar dan di dedah oleh SPRM kepada umum? Lebih-lagi kesnya sedang dalam pembiceaan.

    Sepatutnya mahkamah (mereka terdiri dari hakim, peguam pendakwa dan pembela, penuduh dan orang kena tuduh) bersyukur kerana butir tambahan dapat diketahui oleh semua. Tidak timbul menghina mahkamah.

    Mahkamah sepatutnya berterimakasih atas pendedahan tersebut. Tujuan mahkamah adalah untuk mendengar semua cerita berkenaan sesuatu kes dengan seberapa lengkap dari pihak penuduh dan tertuduh melalui saksi yang terkait atau yang mengetahui kejadian tersebut.

    Biasanya penuduh dan tertuduh menyenaraikan saksi-saksi masing-masing dan didaftarkan pada mahkamah. Tujuan pandaftaran adalah untuk memudah dan melicinkan mahkamah membuat jadual masa dan mengurus gerakkerja perlaksanaan pembicaraan dilakukan.

    Hakim dan peguam kedua pihak terlibat tidak wajar menghukum orang lain yang membincangkan hal kes tersebut. Sepatutnya sekiranya semasa perbicaraan dijalankan ada lain-lain pihak mempunyai maklumat tambahan berkaitan kes maka wajiblah mahkamah memanggil mereka secara rasmi untuk bantu memberi keterangan mereka di depan hakim dimahkamah.

    Peraturan yang menganggap menghina mahkamah tidak wajar kecuali ada niat pihak tertentu untuk menipu .Peranan mahkamah adalah mencari keterangan-keterangan berkaitan kes. Mahkamah adalah tempat mencari keadilan. Mahkamah bukan tempat / pentas perdebatan untuk mencari siapa lebih pandai menipu. Sedarlah bahawa kes yang diadili lazimnya timbul dari hasil penipuan. Jadi janganlah mahkamah dijadikan tempat untuk mendengar dan mengadili siapa lebih pandai berhujah. Kalau inilah matlamatnya maka saya yakin dan percaya kebanyakan kes yang dilakukan oleh orang kaya lagi berpengaruh akan selalu menang. Hakim juga akan turut menanggung dosa kerana dengan sengaja mengabaikan keterangan diketahuinya melalui bicata rakyat umum yang tidak dibawa ke mahkamah untuk diteliti

    Jadi saya secara peribadi menyokong pendedahan yang lakukan oleh SPRM terhadap perbualan rahsia dan dirahsiakan oleh kerajaan pada masa DS Najib berkuasa dulu.

    Syabas SPTM. Tindakan kamu adalah wajar dan betani.Terus berani kerana benar. Kebenaran adalah tuntutan Islam.Allah melindungi kamu.

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. Ko tk takut bini yek..ki ki ki..baru bini ko hepp..mengiggil satu badan...

      Delete
  11. AG confirms closing sex video case due to inconclusive identification

    KD..what do you think?

    ReplyDelete
  12. Pengamal undang2 ph ramai yg terkilan dgn tindakan koya.
    Rasanya reputasi najib yg amat dibenci oleh ph mengundang simpati majoriti rakyat.
    Ph perlu tunjukkan kredibiliti sebenar spt dicanang2 sebelum pru14 dan bukannya berperang 24/7 melayan troll najib. Jika tidak ph menghancur diri mrk sendiri angkara kebodohan pemimpin2 mrk bermain politik kotor.

    ReplyDelete
  13. KD ko jgn lah nak tunjuk pandai tapi bodoh sebenarnya..rule of the jungle by pakatan hancing supported by idiots...

    ReplyDelete
  14. Darling, darling, darling...why are u all so angry.....????
    All these while u people scream FITNAHHHHH.....now you can listen to the truth. The truth always hurts the most. Tapi nak buat macam mana....Najib memang sah a hanpack husband. Terimalah kenyataan walau bagaimana sakit pun. Kihkihkihkih......😆😆😆😆

    ReplyDelete
  15. Ini apa batman???


    Bekas perdana menteri Najib Razak memutuskan untuk memulakan tindakan penghinaan mahkamah terhadap Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan ketua pesuruhjayanya Latheefa Koya.

    ReplyDelete