Monday, January 27, 2020

HUJAH POKITIK DALAM MAHKAMAH????????????????

Pokitik.. Tu bukan salah ejaan ye.. 
Bayar je lah...

'Saman cukai RM1.69 bilion untuk singkirkan Najib dari politik': Peguam Najib, Muhammad Shafee Abdullah membangkitkan dakwaan itu dalam permohonan bekas perdana menteri menangguhkan prosiding saman LHDN.

8 comments:

  1. Sehingga sekarang tiada bukti di mahkamah najib mencuri...

    42 juta masuk akaun najib tiada bukti najib yg arahkan...mahkamah boleh arahkan najib pulangkan 42 juta..

    Tuduhan curi 2.6 billion wang 1 mdb pon tiada bukti...hanye persepsi....

    Mana jho lo?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, kalau tak reti undang2... STFU

      Delete
  2. Separuh wang derma sudah dipulangkan...masih kena cukai penuh?...haiyyaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wang derma ke wang curi ke wang sedekah ke mana pernah kena cukai. Lebih² lagi wang derma yg sebahagian besar dah pulang balik...pun kena cukai. Apa punya akta ntah yg lhdn guna. Oh ya, akta titah perintah memanda perdana menteri. Kalau nk kekal tak kena buang kerja, buat ajelah kerja ikut arahan. Begitulah bila politik menguasai semua... Lantak kau la labu. Sementara kau ada kuasa. Esok lusa siapa tahu kau org pulak duduk di bawah.

      Delete
    2. Separuh lagi maknanya Dia Dah Pakai. Jadi tu pun Dia tak bayar. TaK silap Aku la. Lama jugak dia tak bayar cukai. Bukan dia sendiri Kata yg tak bayar cukai pengkianat negara. Jadi kena bayar penuh atau separuh tu no2. Yg tak bayar Langsung ni sepatutnya Dia Sebokkan... Ko taK bleh Jadi peguam la. Habis client Ko Kat mahkamah Nanti. Aku Dah lama tak nasihat Ko kan. Pegi Cari kerja la. Aku Raya cina ni pun Aku keje, Susah nak Cari makan cara halal ni... Pegi Cari kerja la ye encik.

      Delete
  3. Bukan hujah politik...
    Tapi itulah yg kerajaan zalim sedang buat yg masih tak berjaya...
    Saman cukai yg tak masuk akal...
    Duit derma politik memang tak kena cukai...tapi tiba2 kena pulak
    Duit 1MDB yg kononnya duit curi pun kena cukai???
    Duit curi pun kena cukai??
    Dah gila kerajaan hari ni...

    Tolong siar....

    ReplyDelete
  4. PERTAMA
    Yang aku tahu mahkamah belum bebaskan najib dari PERTUDUHAN JENAYAH, macamana pula bangang² NI buat keputusan tiada bukti Dan persepsi..

    Bangang² memang diperlukan jadi penyokong TAKSUB buta tuli..

    ReplyDelete
  5. KEDIA
    Akta Percukaian..
    Wajib Istihar apa² pendapatan Dan harta kecuali secara sah dikecualikan oleh mana² peruntukan atau kelulusan..
    Masa dapat Tak istihar..lepas kantoi..Tak tahu..lepas tu mengaku derma..cakap berbelit..ular pun ketawa.

    Dalam mahkamah banyak Tak tahu, luar mahkamah macam murai tercabut ekor..

    Jika derma..APA tujuan Dan kemana Wang itu dijoli, beli beg? Sumbangan anak yatim?

    Akta Percukaian JUGA..bayar dulu taksiran, rayuan kemudian..

    Tak leh ikut KE? What so special about you?
    Anyway..bunga Makin tambah, no harm.

    ReplyDelete