Wednesday, January 15, 2020

SILAP BESAR BILA DESAK TUN BERUNDUR

Pertamanya puak mana tu yg desak,  berapa lori dia ada pengaruh dan kekuatan.

Takkan budak mentah revoke tu yg kata nak bersara dari politik tiba² jadi batu api?

Sebenarnya puak ini hanya berharap rakyat bangun dan sokong mereka,  turun di jalanraya jerit undur undur..

Kalau lokman adam dia dah ada fix follower,  50 orang setiap kali demo,  buat depan sogo supaya nampak berpuluh ribu sokong dia..

Buat mesti lepas jumaat,  supaya nampak crowd.. Kompom solat pun tak kusyuk..

Tiga empat hari lepas di dewan MCA ada 60 orang jerit undur undur.. Abahh

Puak otai desak mei 2020..lim guan eng mencelah november 2020..
Anwar tersengih...

Semua ini permainan  nak perangkap Tun seolah sudah berjanji dan setuju until peralihan kuasa November ..

Mabuknya punya plan..

Lagipun..


Setakat manalah keupayaan sebenar Anwar nak jadi PM sekarang ini?

Lain wartawan Tanya. Lain pula dia jawab..

Asyik nak tengking wartawan bila soalan maut..takkan itu perangai seorang PM

Depan kaum India cakap lain, depan kaum cina cakap lain, depan kaum Melayu cakap lain..

Ayoyoyo...



Bagi aku,  harap sangat Tun umum undur hari ini.. Lagi cepat lagi bagus.. Nak tengok apa terjadi pada PH.

Istilah menggelupur di pihak penyokong Tun tidak ada langsung.. Jika Tun berundur,  penggantinya Anwar,  secara sihat dan tenang kami tarik balik sokongan kepada kerajaan sekarang..

Kamu perintahlah...




#lantikan tokpa dan pengisian beberapa jawatan selepas ini satu demi satu, adalah jawapan... Tun tetap berundur pada November ...
Cuma tahunnya 2021.

13 comments:

  1. Semoga ALLAH memberi keberkatan dan kesihatan pada Tun M memulihkan keadaan genting negara.

    Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahumma aamiin ya robbal a'lamiin.

      Usia 94 tahun itu sendiri sudah luar biasa.

      Kesihatan, tenaga dan kecerdikan itu sendiri pun sudah luar biasa.

      Semuanya berlaku dengan kehendakNya juga.

      Delete
  2. Bila ai jagi pm . We make sure ph lingkup. Anything but ph

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila AI jadi PM?

      Jangan risau la bro, ia takkan berlaku.

      Yakinlah bahawa Malaysia ini adalah negara yang dirahmati dan ia tidak sesekali akan menitiskan airmatanya kesedihan dan kecewa melihat seorang pengamal seks songsang mengangkat sumpah jawatan menjadi Perdana Menteri di atas tanah dan air di negerinya.

      Sejauh mana keyakinan saya akan perkara tersebut? Sebagaimana saya meyakini bahawa satu hari kelak dunia ini pasti akan kiamat.

      Apabila PH terbahagi dua, yakinlah bahawa PH yang di dalamnya ada Tun Mahathir yang akan muncul pemenang.

      Aisyalam Malaysia.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Hari-hari meratib, ekonomi merundun. Semua pelabor asing dah lari, tapi heran, kenapa pendatang asing berjuta, tak mahu balik ke negara sendiri?
    Hari-hari meratib nak Tun Mahadir turun dan serah jawatan to Bang Non, kononnya, semua masalah ekonomi bang non boleh selesaikan sedangkan mengurus party sendiri pun kelam-kabot.
    Cuma 13% Melayu sokong Bang Non, yg lain takkn turun mengundi kalau bang Non jadi PM, PRU15 nanti.
    Mesti gerun, takut Tun M meninggal semasa jadi PM. Kalau ini berlaku, peluang BangNon jadi Pm lagi tipis. Kena buat undi Parlimen. BangNon perlu dapat paling sikit 112 undi. Boleh ke...?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf no,nak respons sikit.
      Ya,,betul tu,,banyak ratib2 si gila kuasa,,berpuluh tahun dok ratib nak jd pm. Lagi ratib ialah,,bila si pulan tu jatuh,,baru keadaan negara aku tadbir jd baik. Najib jatuh ,,semua jd baik. Tapi,hakikatnya,,najib jatuh,,keadaan bertambah teruk dgn seteruknya2. Contoh,,sblm najib turun, bawang rm4 sekilo,,sekarang mencecah rm15. Matawang merudum, puluhan ribu hilang pekerjaan, tarif2 akan naik, ini diantara ratib2 hancing ph.. yg untung adalah cina, org melayu ph bagi kalut,,mereka diam2 memberi kerakyatan kpd beratus ribu warha asing. Ini la sebabnya banyak warga asing ke nagara kita. Ph,,melalui dap dgn agresif memberi kerakyatan kpd pelancong kafir dari cina dan india. Jd,,pd pru15 besok,,cina dap kekal pegang putrajaya. Bodoh politik org melayu ni tidak terkira lagi,,yg menambahkan bodoh politik org melayu ialah antaranya blogger2 upahan seprti keluang ni lah.

      Delete
    2. Bang Non boleh je dapat undi daripada ahli-ahli parlimen yang merupakan pembenci-pembenci Tun M dari kalangan penyamun, penyangak, penunggang agama dan yang sama waktu dengan mereka.

      Bang Non memang boleh menggugat Tun kerana ramai di kalangan ahli parlimen sendiri yang membenci Tun bukan kerana kejahatan Tun tetapi kerana Tun sentiasa dapat menghalang atau menghentikan kejahatan yang mereka lakukan. Mereka ini sudah tentu akan memilih Bang Non berbanding Tun.

      Walaubagaimanapun keupayaan Bang Non hanya setakat menggugat, tetapi Bang Non tetap takkan mampu menang ke atas Tun.

      Tun adalah 'Ketua Pasukan Yang Tidak Pernah Tewas' dan dengan izin Allah ia akan kekal sedemikian sehinggalah zaman berubah.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  4. Tak pyh gatal abg non nk jd pm. Dgn tak pernah ada dlm kabinet tup tup nk duduk kerusi pm. Hancur beb! Pengalaman dlm kabinet takde camane nk run pemerintahan? Nk jd tunggul ajelah kot nampaknya. Biar dap yg kontrol negara. Rakyat marah kpd ph skrg walaupun pm adalah tun madey tp bila pm tukar kpd abg non rakyat terutamanys melayu mungkin mengamok. So, tak payah gatal² abg non. Duduk diam² jaga port dickson sudah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tk sokong pun abang non jadi pm
      M'sia udah la nk lingkup..tukar dia lagi pelingkup..
      Tapi perintah negara ni..pm buat keputusan ja...yg palimg penting montori2 yg bijak sanasini..di bantu pegawai2 yang hebat..
      Kalau oantik montori2 yg macam sekarang..mmg pelingkop la.
      Ijazah pun beli punya.

      Delete
  5. Biarlah Bang Non mencuba.

    Bang Non perlu ditewaskan sama sekali untuk menghalang seorang pengamal seks songsang menjadi PM negara ini.

    Bang Non tak mungkin dapat ditewaskan sekiranya pertempuran itu tidak berlaku.

    Pertempuran itu juga tidak akan berlaku sekiranya Bang Non tidak mencuba. Maka biarlah Bang Non mencuba untuk menewaskan Tun kerana percubaan itulah yang bakal membawa kepada berlakunya pertempuran klimaks di antara Tun dan 313 penyokong dan pendokongnya dengan semua kebathilan yang bersekutu sesama mereka.

    Apabila Bang Non mencuba dan ia tewas lagi, maka negara ini akan terselamat daripada berPMkan seorang pengamal seks songsang.

    BRING IT ON Bang Non!!!
    BRING IT ON Bang Non!!!
    BRING IT ON Bang Non!!!

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  6. Anon 8.31 tak habis-habis meratib ekonomi merundum, matawang jatuh. Kahkahkah...kamu ni mesti duduk dalam gua. Tak tahu perkembangan semasa. Siang malam meratib MATAWANG JATUH.... padahal, matawang dah 1usd= rm4.00 munggu lepas. Mestilah turu naik tapi kekal di situ je.

    Bawang mahal....kau pegilah INDIA, tengok sendiri. Kat India, bawang dah ganti rupee, taw. VIRAL video dariI dia jadikan BAWANG bahan lawak. Gunting rambut, naik tut-tut, semua bayar guna Bawang!!!....maknanya, bawang dah naik harg sebab masalah cuaca di India. Orang semua tahu, kecuai awak Anon 8.31, Bawang naik harga bukan ketana kerajaan PH. Satu dunia, menghdapinya. Kamu yg bangang, bak katak bawah tempurung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apasal mulut kau bau bawang? Baru balik dari India kot,Tau bawang naik harga kt sana...hahaha

      Delete
  7. I honestly believe there will be a New Coalition, one comprising TDM and his supporting MPs from across all political parties and the other grouping Anwar's men/MPs and DAP MPs whou would like Anwar to become PM8 "yesterday", the agenda best known to themselves.

    Nonetheless LGE appeared to have not making U-Turn but very cautious and more accomodating to have TDM a bit longer say in November (after APEC) i/o May 2020. I strongly believe LGE may have sensed the tricky position when Anwar assumes PM8's seat. He wants to ensure the transition must be firmed and working.

    To this day, I personally believe Anwar and gang has not enough nos to put him through as PM8. This group talk very loud about ousting tDM day and night and even contended that they are the majority in terms of nos of MPS. But the Ilham poll or survey has slow down Anwar's lust for power. where only 13% of the Malays supported him plus more than 70% DAP MPs are with him.

    Look at Saifuddin's comments where he lamented that the IGP did not "CLEAR" Anwar totally but casting some suspicion on his alleged sexual assault on Yusuf Rawther. IGP responded by stating he is apolitical. Another die hard DAP supporter of Anwar, i.e Ronnie Liu was quick to demand Mahathir to exit by May 2020. I believe all these Anwar's men and allies knew what ARE FORTHCOMING SHOULD MAHATHIR make an unprecendented move that would see them losing power as there will be no PH anymore....wait and see

    ReplyDelete