Friday, February 28, 2020

AKU NAK JAWAB PD SI BANGANG PH

Kalau kau dah tahu BERSATU tak Ada jentera yg kau orang bergabung kenapa?
Pasal kau bangang KE?



Dan pasal PH menang tu sebab kau Ada jentera KE?
Ok aku setuju Bab itu, Bab jentera, Bab usaha..tapi YG menangkan adalah Allah sahaja.

Dan YG PALING aku tengok kau NI bangang sebab..

Kalau nama Mahathir Tak Ada dalam pH kau orang ingat boleh menang?

So, nama Mahathir tu beribu Kali bernilai dari jentera kau orang tu..
Tanpa jentera, pengundi keluar JUGA


Dan kenapa ketar lutut sekarang utk bubar Parlimen?
Sebab nama Mahathir tiada di PH

Tolong lah berhenti jadi bangang


# Dan kalau ikut perkembangan terkini kenapa masih vote Mahathir pm?
Dah taubat kot..

7 comments:

  1. Takut jawatan menteri hilang..lepas ni korang tekan tun semula. Kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kali ini tidak semudah itu atau tidak mungkin..

      Tun tubuh kabinet ikut budibicaranya..majlis presiden tidak lagi berfungsi.

      Delete
    2. Dia org bukan takut jawatan menteri hilang, tp takut negara ni jatuh semula ke tangan ali baba dan 40 penyamun.

      Delete
  2. Kalau benar kerajaan perpaduan exist nanti, tercapailah cakap² dan harapan saya sebaik usai pru14 yg lalu.

    Sungguhpun demikian, harap buang kerajaan pakatan harapan ganti dengan kerajaan perpaduan disusuli dengan piagam yang dipersetujui oleh semua partisan untuk mengekalkan perjanjian kerajaan perpaduan.
    Begitu jugak di blok pembangkang, boleh jugak mewujudkan blok.perpaduan di mana jika ada yang tak setuju blok pemerintah, boleh belah blok pembangkang.
    Dengan cara ini, tidak ada pemerintah berani main rasuah, songlap sebab anytime pemerintah dijatuhkan.

    ReplyDelete
  3. Kalau dah berpusing2 kejab begini..kejab begitu..kerajaan apa nk di tubuhkan..kerajaan caca marba..
    Baik pulang kepada rakyat menentukan..pasti rakyat akan puas hati memerima pm yg baharu..yg kalah cuba lagi di pru16..

    ReplyDelete
  4. PH yang masih sombong sepatutnya sedar 2 fakta ini:

    1. PH menang pru14 atas faktor jenama nama Tun sebab byk budak muda dan orang UMNO yg benci rasuah telah pangkah TDM.

    2. Pakatan perpaduan terbina atas faktor jenama nama Tun jugak.

    Ingat tun.... Bukan anuar Ibrahim. Harap nama anuar, 2x PRU pun x boleh turunkan BN.

    Harap nama anuar, ph kebulur tak merasa jadik pemerintah untuk 2nd time....

    Suruh tun.letwk jawatan sebelum 9 Mei 2020, tun dah letak jawatan pun, anuar tak mampu jadik PM!

    Waklu lah PKR anuar dan otai reformasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki.. Kebenaran yang menyakitkan promoters 'Peliwat Sebagai PM-8'.

      Delete