Monday, February 17, 2020

KENAPA TAK NAK TERIMA PENCALONAN ANWAR

Pertamanya  tolak sebab penyokongnya yang BIADAB, tidak sabar Dan mendesak.. sehingga diambil kesempatan oleh pihak lain menggambarkan PH berpecah..

Anwar itu tidaklah bodoh bangang bisu atau pekak..
Bukankah Anwar selalu jumpa Tun Dan membuat KENYATAAN soal pencalonannya selalu diperbincang malah dia sabar tahap dewa untuk menyokong menunggu Tun sesuai dengan label YG diberi oleh penyokongnya PM Menanti.

Oleh itu desakan lebih kpd motif sendiri, untuk jawatan dan imbuhan???

Keduanya, masalah dalaman di PKR, Anwar tidak mendapat kepercayaan dan keyakinan seluruh ahli dan majlis tertingginya..
Kenapa tidak dibuat perhimpunan khas atau undian..

Jika ISU dalaman parti pun SERABUT  !!!
APA  keyakinan untuk  anwar tangani isu negara? ?

Jika Berhenti desak, Jika ISU dalaman pkr selesai,


Tak perlu tunggu Mei, March pun dah boleh..








5 comments:

  1. Saya nak berterus terang apabila Brader Anuar Bin Ibrahim (B. A. B. I) di dalam penjara.. Malaysia selalu nya Aman betul tak.. Ada la sikit isu ini dan itu tapi takda pun suasana api mengapi, hasut menghasut dan banyak masa di habis dgn isu isu berdebat hal ekonomi dan rakyat.. Walau Bagaimana pun takda la kecoh dan gaduh segala bagai.

    Tapi bila Anuar di luar penjara ada saja haru biru tak Aman dan segala bagai kenyataan sensitif dan buruk memburuk serta nampak bergolak tapi isu mesti berpaksi pada kepimpinan dan mendapat kuasa utk jadi pemimpin terutama PM... hal rakyat hanya sampingan itu pun di sulam dgn fitnah memburuk pemimpin.

    Apa saya cakap fakta dan kita semua boleh rasa keadaan ini.. Jadi untuk Amankan negara dan fokus boleh terus pada pembangunan rakyat dan negara.. Watak Anuar Ibrahim wajib di matikan..

    Anuar Ibrahim harus bertaubat "he has created enough trouble to the country" kata mending karpal Singh pada tahun 2009.

    Dia selalu berlagak yg dia tu anugerah tuhan kata Wan Azizah dan nak sama dgn Nelson Mandela tapi negarawan Nelson Mandela masuk penjara 25 tahun kerana berjuang menentang regime Apatheid yg zalim pada kulit hitam tidak ada pun mimpi nak jadi presiden dan juga rakyat utk tujuan pribadi.

    Si Anuar Ibrahim pula masuk penjara hanya beberapa thn, kerana meliwat pembantu buat kopi dan salah guna kuasa... Hari hari yg tau jawatan PM agenda rakyat hanya alat tu gang saja.. Malu la sikit.. Takda Maruah ka.

    Jadi pada melayu yg masih suka sgt dgn kepura puraan Anuar ini cuba cuba la selak sejarah sebenar Anuar Ibrahim.. Seorang manusia yg sentiasa bawa malapetaka pada negara ekoran mengamal aktiviti kaum luth yg di laknat Allah swt.

    ReplyDelete
  2. apabila orang cetek pemikiran beranggapan mereka sama standard dgn tdm, maka menyalak bukit ajelah kerjanya. tdm menggunakan alasan dua pertiga parlimen perlu sokong anwar kerana anwar boleh jatuh bila masa kerana undi atau kalah dlm undian bajet. anwar sekarang dah pecah undi pkr, amanah serta bersatu. dap sebab boleh pegang telur anwar. sebab itu wan azizah pun tak bunyi, kerana kerusi tpm amat selesa.

    ReplyDelete
  3. 9;08

    Anwar bin Ibrahim ni patutnya dinaikkan pesawat MH370. MH17 pun tak apa.

    ReplyDelete
  4. Atok dh setuju nk lepas jawatan selepas Apex..
    "Hampa nk suruh saya pegang PM 2-3 pengal..mana boleh tahan dah..saya sudah 95"..
    Kepada pengipas2 dan penjilat atok..redho ja yek..korang jugak yg undi naik kan party abang non dgn jemin..kalau korang tk suka.
    Pru 15 kasi jatuh..1

    ReplyDelete