Friday, February 28, 2020

Muhyiddin For PM

Muhyiddin For PM

MUHYIDDIN DIJANGKA ANGKAT SUMPAH PM-8 ESOK

Tun M telah merestui Presiden BERSATU, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri.

Ini bermakna Muhyiddin akan jadi PM-8, dengan bilangan kerusi 130, dengan gabungan UMNO, PAS, Warisan, GPS, MCA, MIC dll.

YDP Agong dlm kenyataan hari ini sambil menolak persidangan Dewan Rakyat 2 Mac ini, turut menunggu senarai gabungan baru parti politik.

BERSATU yang dipengerusikan oleh Tun M juga sudah membuat kenyataan 36 ahli Parlimennya  akan mencalonkan  Muhyiddin.

Terasnya Bumiputera.

Tahniah!

18 comments:

  1. Allahuakbar...

    *Hidup 3M*

    ReplyDelete
  2. Kan boleh !
    Tak payah bubar Parlimen.
    Entah le pulak janji-janji manis di belakang tabir.
    Kabarkan kat Tan Sri ni rakyat nak tahu. Tak mau ada perangkap.
    Dan yang ada pekong kena dipaksa duduk diam-diam. Yang kena bicara dan yang bakal kena bicara kena terus dibicarakan dan didakwa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Power brokering takkan nak declare?.Whatever it is, alhamdulillah. Janji bukan nuar.

      Delete
    2. Ye la...tapi yang kes berjalan kena teruskan la...
      Mana polisi yang baik just teruskan..
      Time to be matured & responsible
      Wether in government or opposition ...

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nujum sesat mengarut suka komen berjela jela dan berulang ulang.

      Delete
  4. ADMIN.. nape u delete komen john doe. ur very unfair.

    ReplyDelete
    Replies
    1. John Doe,hehehe. Pemuda Tamim jadi PM interim je bro.

      Delete
  5. Tknak cakap apa2 dulu.
    Nak..
    Muahh..muahh..muah..Alhamdulillah..akhirnya selesai juga kemelut perlantikan PM 8..jangan ada yg nak pertikai itu..ini..begitu..begini.
    Kita kna bergerak kehadapan memacu ekonomi yg sedang tenat..siapa yg bakal di lantik oleh muhyidin..terima lah demi seadanya..jika nk membangkang juga..letak lah kaki dijalanan mengikut bahu anwar..mat syabu..carled dan mujahid..

    ReplyDelete
  6. Bye..bye ph..semua kna game dah..jangan pulak heret kejalanan..rakyat dh muak..sekarang masa utk memacu ekonomi ke tahap sepatutnya..

    ReplyDelete
  7. Masih tempoh edah..

    Cakaplah yang baik² sahaja, pengawalan diri adalah PENTING.

    Yang Tak setuju dengan aku, YG Tak nak jengok lagi, yang Tak nak Komen lagi..kamu hanya golongan yang gagal.
    Kalah pada diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berbaik SANGKA sesama kita Dan bermaafan lebih baik.

      Rule of laws masih ujud,cuma mungkin tidak sesempurna Mana bila kuasa di tangan.

      Samasa kuasa Ada pada PH
      Anwar diberi pengampunan?
      Rafizi dibebaskan?
      Lim Guan eng dilepaskan?

      Delete
  8. apsal la g delete post john doe tu..

    ReplyDelete
  9. Sdr KD delete komen saya. Mungkin tidak sengaja. Maka saya masukkan semula di sini. Kalau lepas, lepaslah, kalau tidak lepas pun tidak mengapa.

    ----------
    TSMY sbg PM? Setuju dan sokong. Beliau adalah Presiden PPBM selaku 'Kaum Yang Didatangkan' memang berhak menjadi PM.

    TSMY mengetuai kerajaan gabungan dengan jemaah UmNO dan PAS? Tak setuju dan tak sokong. UmNO adalah jemaah Kaum Yang Berpaling dan PAS adalah jemaah penunggang agama. Bersekutu dengan mereka secara jemaah dengan jemaah bukan langkah yang baik.

    UmNO semakin terdesak untuk kembali berkuasa dan PAS semakin meroyan nak merasai kuasa pusat. Selepas Tun menolak usaha untuk bersekutu dengan mereka, kini mereka beralih kepada TSMY pula untuk cuba mencapai apa yang mereka dambakan.

    Jalan terus bersama Tun untuk mendapat hasil-hasil berikut :-

    1. Peliwat tidak menjadi PM

    2. Jemaah penyamun tidak kembali berkuasa.

    3. Jemaah penunggang agama tidak memperolehi kuasa pusat.

    Diulangi; saya tiada masalah untuk TSMY menjadi PM di atas sokongan ahli-ahli yang Berhormat UmNO dan PAS tetapi tidak bersetuju dengan persekutuan rasmi sepertimana bersekutunya BN ataupun PH.

    #jalanterusbersamaTun

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  10. Mohon kebenaran tambah sikit, Gang kongsi gelap @ pertubuhan tidak berdaftar.

    ReplyDelete
  11. Encik KD.. Komen yg tk sependapat tk per. Jgn komen yg memaki org, mencarut atau yg copy paste berjela jela. Itu mmang patut la encik delete.
    Allah kurniakan akal utk kita brfikir mana yg betul atau tidak.
    Itu la guna nya kita perlu banyak membaca dr pelbagai sumber, bkn dr sebelah pihak jer..
    Saya rasa cuma blog encik jer yg berfakta dn tidak ikut emosi blogger. Latih la bangsa melayu brfikir melalui blog encik ni. Jgn org A kita pun 100% ckp A.
    Bangsa yg maju adalah bangsa yg rajin membaca dn brfikir, bkn yg tau mengikut jer.

    ReplyDelete
  12. Abg John Doe

    Masa kian mendesak. Jika Bersatu tidak memilih bekerjasama dgn PAS dan UMNO , lebih baik surrender dan angkat bendera putih. Jika berpolitik, kemenangan itu nombor satu.

    ReplyDelete