Sunday, February 9, 2020

pimai pimai MAHATHIR MASIH PM

Pi pi mai Tun masih PM..

Anwar
Wan azizah
Lokman
Zahid
Hadi
Otai
Exam
Budin
ronnie lew
Bla bla..

Semuanya tak sepakat
Tembak angin
Salak bukit
Sembang lebih
Tin kosong
Nato

Tupasal Mahathir masih PM..
Salahkan diri sendiri sedangkan Tun itu baling kaca pun Tak pecah..

Berpuluh tahun pembangkang cuba tawan kerajaan pusat dan Puterajaya tetapi tidak kesampaian kerana tidak muafakat secara jitu. Mahathir hanya mengetuai sekali sahaja, Puterajaya tergolek dog..

Dan hari ini pendesak dalam kerajaan dan pembangkang di luar kerajaan gagal bermuafakat untuk mengundurkan Mahathir.
Siang malam mereka hanya mampu senaraikan 1001 kesalahan dan keburukan Mahathir...
Mereka canang undur Mahathir hakikatnya sokongan semakin melimpah ruah dari sebelah sana..

Anwar ada masalah dengan Azmin. Zahid tendang keluar orang kanan Najib.

Uolls nampak tak apa yang aku nampak.

APA APALAH SANGAT PUAK POYO RECYLE BASI NI CUBA JADI UDANG DI SEBALIK BATU...BEREHATLAH..




14 comments:

  1. Ikut janjilah...kenape meroyan sakan?..

    ReplyDelete
  2. Pi mai pi mai Kluangdemon takut masuk blog budin...jauh sekali kalau nak berdebat dgn Budin..

    Kikikik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki,
      Kluang masuk pun buang masa.. Lain la budin bulan bulan ada Elaun ki ki ki..

      Delete
  3. Penganalisis jelaskan kenapa baht Thailand naik mendadak berbanding ringgit
    Ranjit Singh dan Robin Augustin -February 5, 2019 3:25 PM
    13.1k
    Shares


    Pakar strategi mata wang berkata, ekonomi Malaysia terperangkap dalam masalah mata wang memandangkan kerajaan baru masih tidak jelas dalam membuat keputusan berkaitan polisi ekonomi. (Gambar AFP)
    PETALING JAYA: Prestasi baht Thailand jelas semakin meningkat dibandingkan dengan ringgit pada 2019.

    Ketika ini, baht diniagakan pada kadar 100 baht bagi setiap RM13 – tahap tertingginya berbanding ringgit pada masa kini.

    Terdapat beberapa faktor yang menyumbang kepada kenaikan nilai baht.

    “Satu daripada sebabnya adalah lebihan akaun semasa yang dialami Thailand.



    “Ringgit naik berbanding dolar AS baru-baru ini, tetapi ini bukan disebabkan kekukuhan ringgit. Ia disebabkan prestasi lemah dolar AS itu,” kata pakar strategi mata wang dari Singapura.

    Ekonomi Malaysia terperangkap dalam masalah mata wang memandangkan kerajaan baru, yang dipilih pada pilihan raya umum ke-14 9 Mei lalu, masih tidak begitu jelas dalam membuat keputusan berkaitan polisi ekonomi

    Kerana madey masih pm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan pasal Madey masih PM yg buat analisis ekonomi ini jenis celaru.. Main sedap cakap takda pun petunjuk kukuh sebab ekonomi lembab.. Macam lobakman ha ha ha

      Delete
    2. Eh!!!....semalam rm2.89 to 1 S'por $. Amacam, snalisis ni kata, RM lemah....?.
      Dulu zaman Najib, 1$ S'por = rm4.20, mereka pakat kata ekonomi Malaysia stable. Pelik, melik penganalisis mata wang ni.

      Delete
  4. Geng x2 Nuar, macai macai mcm Zahid Ibrahim, Ezam, Gurkha dlm DAP dll seangkatan dgn nya punya melalak mengata Atuk kita ada Agenda.. Macam la mereka semua bagus sgt..

    Mereka lagi besar punya agenda nak rebut habuan segala bagai kalau pak sheikh ini ada kuasa. Sudah la tak yah nak melalak tipu rakyat orang politik yg dok ada semua nya mai dari zaman dan waktu yg sama sekejap sebelah sana sekejap sebelah sini semua paria politik.

    Bila tak ada habuan tukar haluan tu saja kerja mereka.kerja hari hari tipu orang bawah dan orang ramai utk terus hidup...hari hari cerita pasal penyerahan kuasa macam Rakyat kebulor kalau Anuar tu tak jadi PM.

    RAKYAT pun dah naik meluat la dgn isu ini byk lagi benda ygrrakyat kena fikir terutama kos hidup dll, apa kau orang ingat bila Anuar jadi PM semua masalah tingalan regime Najib @Rosmah terutama hutang negara boleh selesai sekelip mata deiiii pooorah.. Kalau setakat air liur saja lobakman pun boleh hihihi.

    Buang masa rakyat saja mereka ini, mereka nak cari habuan.. Rakyat pulak nak kena jadi bodo dengar cakap mereka.

    ReplyDelete
  5. PKR and DAP thought all this while PRU14 was won based on their strenght. They forgot the forerunner in the campaign to beat Najib/BN was essentially TDM. Had it been Azizah and or Guan Eng leding the coalition, they could forget about smelling victory and form the government as today.

    They all have underestimated the Grand old Statesman guided by his vast expereince and maturity in malaysian politics. They thought by barking everyday pressing TDM to let go premiership seat and hand it over to Anwar, they could "force" him to descend from his PM's seat.

    When TDM confirmed that he would step down and pass the baton to Anwar, they all forget about our parliamentary rulings viz appointment of PM. Now they get caught. If they are strong they should have move a motion of VOTE OF NO CONFIDENCE but they did not. Why?

    Very simple anwar has no majority support
    Majority of the rakyat rejected anwar as he is tainted, an ex convict of sodomy and an actor in the china doll sex video.

    Our YDPA understand this as the country's security and or sovereignty shall be heavily compromised....period

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape 13 kerusi jee?...mana strenght?..

      Delete
    2. 13 kerusi pun najib, anwar, zahid lari tak cukup tanah...

      Kikikikiki

      Delete
  6. Hahaha.. Ringkas, padat dan tepat. Macam pantun2 sdr Fan Tun.

    Sebab tu la depa semua tu dah meroyan separuh gila, sebab depa sendiri tiada keyakinan mampu tewaskan Tun.

    Disuruh, diajak, dicabar dan dipelawa supaya BRING IT ON, semuanya terkendon.

    Yang si blogger Budin lagila lawak. Adakah dikatanya kepada Bang Non 'Mahathir bukan manusia luar biasa. Jangan takut untuk berlawan dengannya' tapi dia sendiri pun hanya mampu menolak Bang Non ke depan untuk melawan Tun.

    Bang Non pula tidur malam asyik teringat dia sentiasa tewas di tangan Tun, camna nak suruh dia lawan Tun.

    Bang Non dok ingat si Budin ni tak habis-habis menolak-nolak Bang Non ke depan supaya melawan Tun, tapi yang nak tergolek dog kalau tewas bukan si Budin ataupun Kejora Bapuk Bodo tetapi Bang Non sendiri.

    Jangan risau Bang Non. Apabila pertembungan itu adalah dengan Pasukan Panji Hitam, maka yang bakal tergolek dog ketewasan bukan hanya ketua pasukan lawan sahaja, bahkan seluruh tentera-tentera mereka yang tidak kenal noktah di dalam berdusta akan turut tergolek dog bersama-sama.

    Izinkan John Doe mengulangi buat kesekalian kalinya penemuannya bahawa Tun Mahathir adalah Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam dan dia tidak akan dapat ditewaskan.

    Sebaliknya apabila percubaan untuk menewaskannya telah sampai ke klimaks, dia dan 313 pendokongnya akan menang mutlak menewaskan pasukan-pasukan lawannya, dan mengibarkan panji-panji kemenangan mereka yang berwarna hitam.

    Tak perlu percaya apa-apa. Menadailah untuk bersaksi bahawa John Doe telah mengatakannya.

    Que sera sera.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua ingat gua sorg je pegang teori nie. Kalu betoi tun dalah sorg 313,imam zaman dah hampir sgt tun umur dah brape.

      Delete
    2. yeop_sepetMonday, February 10, 2020 5:28:00 AM

      Gua ingat gua sorg je pegang teori nie. Kalu betoi tun dalah sorg 313, imam zaman dah hampir sgt tun umur dah brape.

      Terima kasih sdr yeop sepet.

      Jawapan saya:-

      Imam Zaman tidak akan muncul selagi panji-panji hitam tidak muncul di Timur. Panji-panji hitam pula akan muncul apabila Pasukan Panji Hitam menang mutlak ke atas lawan-lawan mereka.

      Ya, umur Tun yang panjang itu bakal menjadi penghubung di antara Khalifah terakhir zaman menggigit iaitu Abdul Mejid Effendi yang meninggal dunia pada 1944 dengan Khalifah pertama zaman terakhir yang bakal muncul tidak lama lagi. Seperti yang telah saya terangkan, Khalifah Zaman hanya akan muncul selepas Pasukan Panji Hitam menang mutlak di Timur.

      Bagaimanakah kira-kiranya bilakah Imam Akhir Zaman akan muncul? Begini:-

      Nubuwwah telah memberitahu bahawa zaman fitnah atau dikenali sebagai zaman mulkan jabbariyyan akan berlangsung hampir satu abad tetapi tidak akan mencecah satu abad.

      Sejarah menunjukkan bahawa zaman fitnah bermula pada tahun 1924 apabila Dewan Negara Turki membubarkan kerusi khalifah. Maka tahun terakhir untuk zaman fitnah berlangsung ialah pada 2023. Imam Zaman akan muncul sebelum tahun itu.

      Nubuwwah juga mengatakan bahawa Allah akan mengirimkan kepada umat Nabi Muhammad saw ini seorang mujaddid di atas kepala setiap 100 tahun. Bermakna mujaddid berikut hanya akan muncul selepas 100 tahun mujaddid sebelumnya meninggal dunia, dan Imam Zaman pula adalah mujaddi terakhir umat ini sebelum kiamat.

      Umat zaman menggigit telah ijmak mengatakan bahawa mujaddid terakhir zaman menggigit ialah Sultan Abdul Hamid kedua, khalifah terakhir Bani Uthmaniyah yang berkuasa mutlak. Baginda telah mangkat pada 1918, maka mujaddid terakhir zaman tidak akan muncul sebelum 2018.

      Hari ini pada tahun 2020 kita sedang berada di antara kedua-duanya. Selepas 2018 dan sebelum 2023.

      Selain itu 2020 juga adalah tahun Wawasan Tun Mahathir semasa menjadi PM-4. Kini dia kembali sebagai PM-7 untuk menyempurnakan perjuangan yang ditakdirkan ke atasnya.

      Wawasan Tun Mahathir adalah Wawasan 2020 dan bukan Wawasan 2021 atau Wawasan 2022 dan Wawasan 2023. 2020 adalah tahun yang Allah telah ilhamkan ke atas Tun Mahathir 30 tahun dahulu ketika beliau menjadi PM-4. Hikmah tahun 2020 ini akan kelihatan apabila rahsia terbuka ini benar-benar terbongkar.

      Dengan rendah diri tetapi penuh keyakinan izinkan saya untuk berkata bahawa in shaa Allah Tun M akan termasuk di kalangan 313 yang dikhabarkan itu. Bahkan dia lebih istimewa lagi daripada yang kain kerana dia adalah Pembawa Panji Pasukan dan sebagai Pembawa Panji Sang Imam Zaman, dialah orangnya yang bakal mengetuai pertabalan Imam Akhir Zaman di Baitullah.

      Siapakah yang lebih layak untuk memasyhurkan dan menabalkan seorang khalifah daripada seorang lelaki yang bukan sahaja pasukan pimpinannya tidak pernah tewas di dalam mana-mana pertempuran, bahkan rekod dirinya menunjukkan dia sendiri telah menabalkan 6 orang raja. In shaa Allah rekodnya yang ke-7 adalah seorang khalifah.

      Dengan izin Allah, masa akan membuktikannya.

      Que sera sera.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  7. peduli apa sapa pm. yg pasti, sesiapa naik, yg untung besar dan berubah jadi kaya penyokong tegar. rakyat biasa macam tu juga. pm bertukar, yg kaya adalah proxy orang yg berkuasa. penyokong tegar biasa, tak berubah. pm mana pun naik, yg pasti orang keliling dapat laba, ahli biasa syok sendiri perasan telah menang tapi tiada untung macam tu juga kekayaan tak bertambah. pemimpin sahaja untung besar, sokong selagi mampu kerana harapan besar mengatasi amanah, jujur dan ikhlas.

    ReplyDelete