Saturday, February 8, 2020

WELL ORGANISED

Dr M: I didn’t invite anyone to form new govt: (FMT) - Prime Minister Dr Mahathir Mohamad says he did not invite anyone to form a new government under the “Pakatan Nasional” banner, adding that his openness to meeting opposition leaders had been misinterpreted by some. Mahathir said in an interview with the Malaya Post, that Umno and PAS lead

7 comments:

  1. Hihi..Tun bersin sudah panik
    Muka sugul fikiran kecamuk
    Airmata jatuh seperti manik
    Nasib Abam tidak mengamuk!

    Tun 'acah' ramai terkedu
    Sakit tengkuk boleh ke jantung
    Roket pasti lena beradu
    Budin boleh kembali menghitung!

    Lega Lobakman PN tak jadi
    Agaknya Tun takut dengannya
    mulut longkang dah kena badi
    Ingat Umno dia yang punya!

    Masih bingit nak balik ke Umno
    Bila Bijan teraju semula
    Otak senget fikiran semberono
    Itu tanda nak jadi gila!

    Jangan cai terlalu teruja
    Air tenang jangan di sangka
    Percaturan politik dialah Raja
    The Grand Old Man tak pernah leka!

    Umno/Pas buat tak reti
    Takkan semua nak bagi tahu
    Apa yang ada di dalam hati
    Yang pasti Roket mereka tak mahu!

    Kalau musuh boleh mengatur
    Mengapa Melayu tak boleh sepakat
    Melayu Islam dianggap kotor
    Rakus mereka wajib disekat!

    Goodbye Lobakman sila bersara
    Parti awak dah say goodbye
    Tinggal memerang sebatang kara
    Nampak Abam bolehlah lambai!

    ReplyDelete
  2. Berapa hari lagi ph boleh bertahan... Jom kira

    ReplyDelete
  3. Ayat klise...

    saya tak panggil mp umno dan pembangkang kerumah saya...mereka yg datang nak jumpa saya kerana umno tiada lagi halatuju....

    AYat Azmin plak saya jumpa mp umno untuk bincang bagi projek dikawasan mereka...

    Ayat Hishammudin berbunyi saya sedia jadi Pm...

    Ayat mp umno saya dijemput...

    Ayat zahid begini suara dlm rakaman seropa suara saya tapi itu bukan soara saya..

    ReplyDelete

  4. NEWS
    'I will keep my promise to Anwar but Dewan Rakyat is ultimate decider'

    Prime Minister Dr Mahathir Mohamad today reiterated that he will keep his promise to eventually hand over the premiership to PKR president Anwar Ibrahim but added that the ultimate decider would still be the Dewan Rakyat....

    I am still waiting with patient to claps my hand...

    bila la kami bole nak tepok nii


    kikikikiki

    ReplyDelete
  5. Apa blogger KOTAK tu merapu kat blognya, pasal Tun M nak bawak masuk 150 ribu illitrate Paki ke Malaysia...?

    Kalau betul cerita kotak ni, tentu rioh rendah satu Malaysia kat semua blog pembangkang. Ni senyap sunyi. Yang ada cuma cerita pembentukan Pakatan Nasional yg di ho-hakan si Lalokman. Awal-awal aku dah sangsi dgn cerita siLalok ni. Dosen't sound like Tun M. Yg sibuk cuma pembangkang. Tun sendiri, tak tahu apa-apa.

    Gila meroyan mamak kotak ni. Mungkin penaja dia Ghani Johari buat cerita ni untuk dia gebang diblognya. Heran sungguh, semua orang percaya dan komen berjela-jela tapi takda kaitan langsung dgn topik illitrate Paki. Mereka guna blog KOTAK untuk balon Tun M. Otak mereka, so racis. Jadi kita tahulah, siapa melaon-melaon yg membanjiri blog si kotak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro.. Aku kenai sgt dgn mamak kotak out side the juboq tu.. dari inner circle Tun Daim.. Sikotak dua kupang ni sgt panas baran dgn Tun M dan Daim sebab takda offer apa apa dekat dia.. Jadi melalak la dia sakat.. Siapa tak kenal sgt dgn mamak kotak ni species Oppotunis dan talam dua muka..plus ulaq sawa belit sakan.

      Dia ni sebenarnya bukan la pandai sgt sembang ja lebih dasar mamak jarum biasa la.. Byk hal hal agama dia cedok dari bacaan penulis Arab x2 yg lari ke barat sebab takut kena sodok.. pendek kata apa saja yg dia tulis adalah bahan cedok dari orang lain tapi kelentong macam dia pun buat kajian.

      Kepala toya kajian apa siang mlm dok berniaga jual Emas dgn buat sikit developer.. Tapi byk pembaca yg kena kelentong terutama hal agama.. Termasuk yg liberal tu. Hi hi hi

      Delete
  6. Kasut lusuh peneman ke sekolah







    Mahaizura Abd Malik

    14 hrs ago

















    A woman holds a Japanese flag that reads 'shortage of medicine' on the cruise ship Diamond Princess as another 41 people tested positive for the deadly coronavirus on Friday. The huge leap comes amid concern among its 3,700 passengers that they are not being kept abreast of the full extent of the deepening crisis, after 10 cases were discovered on Wednesday and another 10 on Thursday.

    'Hell' on quarantined ship


    On April 26 last year, I filed a report with the Kuala Lumpur City Hall on an outdoor gym equipment that was in disrepair. NSTP

    Is the 'deep state' sabotaging PH?





    a broken pair of shoes: KASUT lusuh yang dipakai pelajar sejak darjah enam. (Gambar kanan) Pelajar berkenaan memakai kasut baru yang dibeli Cikgu Maisarah. FOTO ihsan pembaca© Provided by Harian Metro KASUT lusuh yang dipakai pelajar sejak darjah enam. (Gambar kanan) Pelajar berkenaan memakai kasut baru yang dibeli Cikgu Maisarah. FOTO ihsan pembaca mahaizura@hmetro.com.my
    SAIZ kakinya semakin membesar, tetapi pelajar perempuan ini masih setia mengenakan kasut lusuh dan kecil yang dipakainya sejak di bangku sekolah rendah.

    Dengan bertemankan kasut koyak dan sempit itu, pelajar tingkatan dua sebuah sekolah menengah di Sabah itu tetap bersemangat menuntut ilmu setiap hari.



    Kecekalan dan semangat pelajar berkenaan membuatkan guru bimbingan dan kaunseling sekolah terbabit, Maisarah Hannan Chong Abdullah, 35, sebak sebelum membelikan kasut baru buatnya.

    Maisarah berkata, pelajar terbabit dikenalinya sejak setahun lalu kerana terpilih sebagai penerima projek makanan percuma dikendalikannya di sekolah terbabit.

    "Dia pelajar pandai di sekolah kami, tiada masalah disiplin dan bukan jenis suka mengadu dan meminta-minta walaupun memang datang dari keluarga susah.

    "Tetapi, saya menyedari masalah dialaminya pada hari terakhir sebelum cuti sambutan Tahun Baru Cina, ketika mahu menyerahkan borang kebenaran ibu bapanya untuk membawanya ke program luar sekolah khusus untuk 10 pelajar kurang bernasib baik.

    "Ketika inilah, saya perasan macam ada tidak kena apabila melihat kasutnya menggelembung dan padat seolah-olah dia memaksa kakinya memakai kasut sempit itu.

    "Saya nampak bahagian depannya koyak dan berlubang, tetapi jauh di sudut hati saya tetap kagum kasutnya masih bersih," katanya ketika dihubungi Harian Metro hari ini.

    Menurut Maisarah, hari pertama sesi persekolahan dibuka selepas cuti perayaan itu, dia membelikan kasut baru buat pelajar itu.

    "Sebelum beli kasut, saya meminta pelajar itu buka kasutnya untuk mengambil ukuran kakinya.

    "Ketika itu saya terkejut rupanya belakang kasut itu terlampau lusuh dan koyak lagi teruk berbanding bahagian depannya seperti kali pertama saya lihat.

    "Hati saya sebak, pelajar itu memaklumkan rupanya dia sudah menggunakan kasut itu sejak di darjah enam lagi mungkin kerana keluarganya tidak mampu membelikan kasut baru," katanya.

    Wanita yang aktif sebagai sukarelawan Perkalas@The 3rd Force itu menyerahkan kasut baru kepada pelajar berkenaan, 3 Februari lalu.

    "Nampak riak mukanya terlampau gembira sebaik menyarung kasut baru itu.

    “Sebenarnya ini bukan kali pertama, saya pernah uruskan kes pelajar lebih daif daripada ini, namun apa yang penting mereka dapat belajar dengan selesa.

    "Terima kasih kepada penyumbang, saya berharap lebih ramai lagi pelajar yang mengalami nasib sama dapat dibantu selepas ini," katanya.

    © New Straits Times Press (M) Bhd

    ReplyDelete