Wednesday, April 1, 2020

APA DOSA POLITIK MUKHRIZ BUAT KAU ORANG MEROYAN??

Berapa banyak alasan dan fitnah yg kau orang boleh buat?

PALING bangang bila nak kaitkan Mukhriz naik sebab bapanya?

Di Malaysia setakat ini ada yang menjadi penyamun walaupun rekod bapanya bersih.
Boleh Tak dikaitkan?
Kenapa Tak kaitkan?
Salah bapa? Didik anak macam anakku sazali?



Dan Mukhriz kekal bersih dalam tahap politik negara.

Apakah Malaysia perlu ada bakat menyamun dan mengkhianat untuk DIIKTIRAF sebagai pemimpin hebat?

Atas hakikat itu? Mukhriz akan hilang sokongan..
Bagi sesetengah taksuban sokong PENGKHIANAT lebih afdhal..

Nasib Mahathir pun makin buruk




Hendak seribu daya....

19 comments:

  1. Sokong.

    Tiada sebab untuk sesiapa pun di dalam PPBM untuk membenci Mukhriz. Dia telah rela kehilangan jawatannya di dalam UmNO dahulu semata-mata untuk menjatuhkan kerajaan kleptokrasi, sama seperti Muhyiddin.

    Sama halnya saya melihat tiada sebab untuk sesiapapun di dalam PPBM untuk membenci Muhyiddin. Dia telah membuat satu keputusan yang telah menghentikan sama sekali kebiadaban PH ke atas Tun Mahathir, dan menyelamatkan Tun daripada fitnah yang datang daripada kedua-dua puak, puak PKR+DAP+PAN mahupun fitnah yang datang daripada puak-puak UmNO+PAS.

    Mukhriz dan Muhyiddin kedua-duanya calon pilihan saya untuk menjadi PM selepas Tun. Seorang telah mendapat gilirannya dan seorang lagi, in shaa Allah akan mendapat gilirannya pula untuk menjadi PM, juga selepas Tun.

    Saya pernah berkata bahawa saya melihat Tun sebagai ayah saya, dan TSMY pula sebagai abang sulung. Disebabkan tajuk sdr KD ialah Mukhriz maka izinkan saya berkata saya melihat Mukhriz sebagai abang kedua selepas Muhyiddin.

    Hari ini kedua-dua abang saya ini telah dan sedang berbeza pendapat di dalam menerima arahan ayah mereka. Bagi saya pendapat kedua-dua mereka adalah tidak salah kerana kedua-dua mereka punya alasan masing-masing dan alasan kedua-duanya adalah seimbang.

    Walaubagaimanapun disebabkan tindakan abang sulunglah yang telah menyelamatkan ayah kami daripada kebiadaban dan fitnah, maka tindakan abang sulung itulah yang telah saya sokong. Sekiranya kedua-dua abang saya ini bertukar kedudukan mereka pada hari itu, sudah tentu hari ini bapa kami terus diperlakukan dengan biadabnya oleh PH dan fitnah ke atasnya juga semakin bertimpa-timpa.

    Yang Maha Merancang yang telah menetapkan TS Muhyiddin sebagai Presiden dan DS Mukhriz sebagai Timbalan pada hari itu.

    Saya telah dan masih lagi menyokong cadangan supaya 3 jawatan utama di dalam PPBM tidak dipertandingkan.

    Walaubagaimanapun apabila DS M membuat keputusan untuk mencabar TS M bagi jawatan Presiden, maka sokongan saya adalah kepada TS M.

    Ia tidak didorong oleh apa-apa kebencian kepada Mukhriz, tetapi disebabkan memahami keadaan dan hakikat.

    Mengapakah PPBM ditubuhkan selepas UmNO menjadi Kaum Yang Berpaling padahal masa itu PKR+DAP+PAN telah pun wujud dan mereka juga menentang UmNO? Mengapa tidak join saja mana-mana satunya? Sebab PPBM mempunyai fikrah sendiri dan ia tidak sama dengan parti-parti lain yang menentang UmNO pada masa itu.

    PPBM ditubuhkan sebagai sebuah parti politik dan tujuannya sudah tentulah untuk mendapat kuasa? Untuk apa kuasa itu? Untuk menyelamatkan negara daripada malapetaka sekiranya kuasa itu jatuh ke tangan orang yang salah.

    Untuk melakukan perkara yang betul dan menjaga negara daripada malapetaka, PPBM perlu mendapat kuasa terpenting dan kuasa terpenting di negara ini sekiranya bukan di dalam darurat ialah kuasa PM. Hari ini di bawah PN, PPBM kekal memiliki kuasa PM tersebut, sama seperti ketika di bawah PH dulu.

    Walaubagaimanapun hari ini yang mengetuai PH bukan lagi PPBM.

    Hari ini, sekiranya Mukhriz mahu menjadi Presiden PPBM, adakah ia bermakna dia mahu membawa PPBM kembali kepada PH? Hari ini PH diketuai oleh seorang bekas banduan pesalah liwat, dan kembali kepada PH bermaksud memberi bai'ah kepada seoang bekas banduan sebagai ketua, dan saya sama sekali tidak akan melakukannya.

    Masakan saya lupa 20 tahun dahulu bapa kami telah memecat orang itu yang pada masa itu adalah timbalannya, dan memberi alasan orang itu tidak layak menjadi PM kerana terlibat dengan seks songsang, dan pandangan itu tidak pernah ditarik balik. Hanya sahaja orang itu telah mengikat bapa kami dengan satu janji peribadi.

    Sekiranya ia juga bermaksud untuk menghilangkan kuasa Perdana Menteri daripada PPBM, maka itu juga tidak akan saya persetujui kerana ia juga menyalahi tujuan penubuhan PPBM iaitu untuk mendapat kuasa politik.

    Apapun saya kekal menghormati Mukhriz sebagai seorang pejuang dan seorang abang, dan masakan saya boleh membenci seorang abang hanya kerana telah berbeza pandangan dengannya.

    Hidup 3M.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3 M telah dilepasjan dari tersepit oleh anwar...

      Tanpa persetujuan anwar 3 M telah hilang dari arena politik..

      Delete
    2. Anon 6:17, yelah tu.

      Tun semasa kecil bercita-cita nak jadi kerani, tapi Allah takdirkan dia jadi PM 2 kali.

      10 tahun dulu semasa TSMY menjadi Naib Presiden UMNO saya ada baca temuramah dengannya oleh seorang penulis buku politik, bagaimana dia melihat masa depannya di dalam politik, dia menjawab 'saya setakat ni sajalah' memberi gambaran bahawa dia tidak berharap lebih daripada kedudukannya sebagai Naib Presiden sahaja.

      Tun pernah dibuang Tunku daripada UMNO, tetapi akhirnya Tun yang naik menjadi Presiden UMNO 2 kali, satu UMNO 1946 dan satu lagi UMNO baru yang didaftarkan semula.

      TSMY juga dibuang daripada UmNO oleh Najib, tapi akhirnya TSMY yang naik menjadi PM mengetuai semua YB-YB UmNO yang lain.

      Pak Sheikh pula telah melakukan 1001 konar baring selama lebih 20 tahun untuk cuba menjadi PM, daripada PM-5, PM-6, PM-7 dan akhirnya PM-8 dengan nama konar baringnya 'The Final Twist', tetapi kesemuanya gagal.

      TSMY kelihatan akan menjadi PM paling singkat dalam sejarah tetapi itu lebih baik daripada seorang yang melakukan konar baring selama 20 tahun tetapi masih gagal menjadi PM.

      M yang ketiga, DS Mukhriz di dalam terumahnya sbg MB Kedah daripada PH pernah berkata, dia tidak meletakkan hasrat menjadi PM sebagai matlamatnya di dalam politik, tidak seperti sesetengah orang.

      M yang ke-3 juga memiliki kerendahan hati sebagaimana M yang pertama dan ke-2. Saya percaya M yang ketiga juga akan menjadi PM satu hari nanti, in shaa Allah.

      M1 - PM 2x
      M2 - MB Johor dan PM-8
      M3 - 2 kali MB Kedah.
      AI - kekal bakal PM selamanya. PM pun tidak, MB pun bukan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. M1 Akan hilang dari radar politik kerana tiada lagi pihak yg sanggup lantik M1 jadi ketua..

      M2 masih terumbang ambing kerana bersama penyamun dan penjual agama tebok bumbung secara haram...

      M3 akan hilang bila M1 hilang...

      Delete
    4. Kesian Anwar, akibat kuat kelentong angan2 mat jeninnya nak Kadi PM tak menjadi, Yang dikejar tak dapat yang dikendong habok pun tarak, padan muka...muka kecewa. Kah kah kah...

      Delete
    5. Semoga pak sheikh aljuburi tidal terjun lombong atau kedalam gaung utk bunuh diri akibat teramat kecewa kerana tersepit oleh dirinya sendiri. KAH KAH KAH

      Delete
  2. Kenape masjid malaysia tidak pasang semburan anti virus seperti masjid di indonesia?..

    ReplyDelete
  3. Astaghfirullahalazim. Kau dah kenapa kd? Tulis dalam nada marah. Ayat² marah. Why kd? Tak lekang dalam tulisan kau pasal penyamun dan ditujukan kepada sesaorang. Kau siapa kd dan apa hubungan kau dgn hakim yang mengadili perbicaraan orang yang kau maksudkan? Adakah hakim dah hukum bersalah dan ada pembuktian bahawa tertuduh salah? Dan lebih penting adakah yang arif hakim dah beritahu kau sipolan itu didapati bersalah? Aku perhatikan, tidak adalah sangat siapa yang meroyan melainkan kau. Adakah telur kau pernah bengkak dijentik sipolan yg kau tuduh itu? Cool down kd, ni musim pandemik covid-19, tak perlulah terlalu politik benci membenci sgt. Kalau ada idea boleh bantu kerajaan bagaimana menangani kedegilan sebilangan rakyat melanggar perintah larangan. Atau boleh juga jadikan blog kau jadi medium penyampaian. Tak payah la nak back up mukhriz bagai. Dia taulah bagaimana nak survive politik dia. Mentor dia lagi hebat kot untuk menjadi perancang masa depan politik mukhriz.
    Terima kasih kerana sudi menyiarkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa penyamun²?
      Siapa PENGKHIANAT?
      Siapa yg aku maksudkan?

      Kenapa kau fikir si polan?
      It's your problem, not mine..

      Memang tidak boleh berlembut, khusus jika mereka Tak insaf, Tak mengaku, masih mendabik dada..

      Covid19 APA kaitan nak simpati dengan penyamun?
      Masing², semua kena banyak bertaubat, ingat mengingati..
      Kalau MELAKUKAN..mengaku sajalah
      Jangan buang Masa Hakim Dan mahkamah

      Aku back up Mukriz salah KE? Tu pun kalau aku back up..

      Tetapi tajuk aku tu soalan..
      Cepat sangat kau melatah

      Delete
  4. Kes Covid-19 di S'gor catat penurunan 2 hari berturut-turut
    Diterbitkan sejam lepas
    Dikemaskini sejam lepas

    Statistik terkini jangkitan Covid-19 di Selangor mencatatkan penurunan selama dua hari berturut-turut, kata Dr Dzulkefly Ahmad yang kini mengetuai pasukan petugas (taskforce) bagi membendung wabak berkenaan di negeri itu.

    Dr Dzulkefly yang juga bekas menteri kesihatan berkata, kes terbaru menunjukkan penurunan daripada 60 kes pada 30 Mac kepada 32 kes pada 31 Mac, manakala semalam (1 April), hanya dua kes baru dilaporkan.

    Ini menjadikan jumlah kes positif Covid-19 di Selangor adalah sebanyak 726 kes sehingga 1 April 2020.

    ReplyDelete
  5. Pada mereka yg kurang bersetuju dengan tulisan² aku..

    Tak perlu marah² ..lebih baik diam Dan jangan masuk blog ini

    Tak jadi kudis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan kau seronok kalau blog kau hanya untuk macai 100%. Tak macho la kd. Biar la ada sedikit perbahasan, tak la membosankan. Atau kau rasa semakin hilang keyakinan dgn pandangan sendiri?

      Delete
    2. Aku selalu siarkan YG berbeza pendapat

      Aku selalu Komen balas

      Tetapi jangan Cuba biadab melampau Dan arahkan itu ini (Komen itu aku Tak siarkan)

      Jadi mereka itu lah aku suruh berambus

      Aku seronok Tak seronok it's not your problem

      Delete
  6. KUAH HENDAK TUMPAH KE MANA…?? ANAK TOKOH AGAMA TERKENAL MUAR CIKGU YASIN, BEGITU AKRAB DGN TOKOH2 AGAMA.

    PETALING JAYA:
    Presiden PAS, Abdul Hadi Awang dilantik sebagai duta khas perdana menteri ke Timur Tengah bertaraf menteri.

    Hadi yang merupakan ahli Parlimen Marang adalah bekas naib presiden Kesatuan Ulama Muslimin Sedunia.

    Hadi juga pernah menjawat jawatan sebagai menteri besar Terengganu dari 1999 hingga 2004.

    Hadi merupakan pemegang Ijazah Sarjana Muda Syariah dari Universiti Islam Madinah dan Ijazah Sarjana dalam bidang sains politik dan Universiti Al-Azhar, Kaherah, Mesir.

    Beliau pernah tersenarai sebagai antara 500 Muslim berpengaruh di dunia bagi kategori pendakwah dan pembimbing rohani oleh The Royal Islamic Strategic Studies yang berpusat di Jordan pada 2016.

    ps:
    Ada pemimpin2 UMNO (Unscrupulous Macai Najib Organization) tak abis2 memfitnah & memburuk-burukkan TSMY. Dulu mereka yg mendesak TSMY dipecat gara2 beliau bertanyakan 1emgedebik.
    Di blog ini, sang pengecut MakNyah Kejora & si TongGeng Najib melabel TSMY dgn nama ‘si muka sembab atau si pipi lebam’.

    Bila agaknya 2 ekor MakNyah nih ada telor & pelir sanggup berdeoan dgn ku……??

    Nak tebuk atap ker atau tebuk tingkap tak jadi hal - asal bukan tebuk belakang atau lubang taik stor kunyit.

    S E L I S I H - mati nanti bumi pun tak mau terima, amit2....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muyiden lebih akrab dgn Nika Ghee...tanye suami Nika Ghee

      Delete
    2. Dulu umno pecat muyiden tapi srkarang muyiden yg cari umno dan tompang umno..

      Delete
    3. Kesian umno, terpaksa TUMPANGKAN Mahyidin dan sanggup ber PM kan dia walupun MP Mahyidin tak sampau 10 orang.

      Jadi, SIAPA sebenarnya yg cerdik dan beruntung dalam kapsl PN -penumpang atau tuan punya kapal....????

      KAHKAHKAH....!!!!

      Delete
    4. Mahyudin ok. Mahathir, Najib dan Anwar tiga2 k.o.

      Delete
  7. Hangpa jgn komen lebih2 psl tsmy nanti faysal tuduh kome puok khawarij.

    ReplyDelete