Wednesday, April 1, 2020

BERSARA DARI POLITIK


https://bankami.blogspot.com/2020/04/jika-mahathir-boleh-naik-kereta-back-to.html

15 comments:

  1. Apa?....Atok Matdey nak bersara dari politik?....

    ReplyDelete
  2. In shaa Allah satu hari kelak kita semua akan benar-benar bersara daripada politik permusuhan SERENTAK buat selama-lamanya.

    Walaupun saya bukan seorang ahli politik dan tidak mencari makan melalui jalan politik, tetapi disebabkan suasana politik semasa, kemunculan saya di alam maya juga adalah berkait rapat dengan politik tanah air. Malah apabila saya mendaftarkan diri sebagai ahli UMNO dan kemudiannya PPBM, maka tidak dapat tidak saya telah melibatkan diri juga dengan politik.

    Politik permusuhan adalah memenatkan tetapi adakalanya ia menjadi keperluan kerana kita perlu menyampaikan pandangan kita kepada orang lain, walaupun kita tahu tidak semua akan menerimanya.

    Tun sendiri telah menjadi PM selama dua dekad dan kemudian kali keduanya selama dua tahun juga melalui jalan politik permusuhannya walaupun saya berkeyakinan dia mempunyai hasrat perpaduan di dalam hatinya.

    In shaa Allah satu hari kelak, kita semua boleh letakkan politk permusuhan ini di tanah sebelah sini sebelum kita sama-sama melangkah ke tanah sebelah sana yang benar-benar telah aman daripada politik permusuhan. Seperti yang selalu saya katakan ia tidak mungkin akan berlaku selagi bangsa ini memiliki banyak panji-panji berlainan yang menaungi sebahagian tetapi tidak sebahagian yang lain.

    Sehingga masanya benar-benar telah tiba, kita benar-benar perlu melaluinya. In shaa Allah, masa itu akan benar-benar tiba.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panji hitam kau sudah bungkus.
      ..kikiki

      Delete
  3. Tun telah pun bersara dari politik, tetapi dikejutkan untuk berpolitik semula..

    Tun telah pun meletakan jawatan POLITIKNYA baru² ini Dan DIHARAP tidak ada sesiapa yang mencuitnya untuk bangkit semula.

    Politik kecil kini tertumpu kepada Mukhriz, sejauh mana BERTAHAN..

    BERTAHAN - itu sahaja lah tahap tertinggi yang mampu Mukhriz lakukan sebelum bersara atau dibersarakan..

    Ada baiknya Mukhriz tidak meneruskan POLITIKNYA KE tahap yang lebih tinggi (jika ditakdirkan) jika sekadar untuk bersekongkol semula dengan PENGKHIANAT Dan penyamun.

    Lebih baik bersara secara bersih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada siapa boleh bersara secara bersih. Lepas bersara, keluarlah cerita konon dia sudah songlap duit Petronas berbillion, atau tipu harga ECRL daripada 21 billion jadi 44 billuon atau jual asset Danaharta sampai licin-lecat dan duit hadil jualan, hilang.

      Pendek kata, ada macam-macam tuduhan sedang menungguvorang yg bakal bersara dari politik. Tengok je budak ingus Saddeq, takat rm250 ribu duit hilang sudah gah jadi macan rm250juta atau billion!!!!

      Jangan ingat Mahyidin pun akan kekal bersih. Habis Covid19, muncullah cerita lama, mintak disiasat oleh SURIHANJAYA DIRAJA.

      Semua orang mesti jadi penyamun dan pencuri supaya Najib, Zahid dan KuNan nampak lebih suci dan bersih dan dapat kembali berkuasa untuk terus menyamun lagi.

      Ini yang Melayu mahu.

      Delete
    2. Setelah letak jawatan 2003 tun hanye bersara dari jawatan politik...arena politik tun blm bersara....dia masih menentukan siapa pm dan timbalan...

      Ini kali tun benar2 dipaksa bersara dari politik.....tiada pihak lagi yg mahu meletakkan tun sebagai ketua.

      Delete
  4. Allah, the All Knowing....

    Jangan ada yang fikir dia melebihi orang lain. Bila tekaannya meleset, mulalah putar belit orang lain tak betul. Dia saja betul....

    Kita tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
  5. MARABBUKA!!!!

    INNALILLAH.......

    ReplyDelete
  6. Mukhris ni ibarat pokok kadok...naik menjunjung sebab dik para, rebah para tu maka rebahlah pokok kadok tu.

    ReplyDelete
  7. Sesetengah orang pula dia hanya berani menuduh, tetapi apabila tuduhannya benar-benar dijawab, dan dia disoal balas dengan soalan-soalan yang sama yang dia tuduh ke atas orang lain, dan dia tiada jawapan, maka mulalah dia melabel orang sebegitu dan sebegini dan menuduh pula orang lain memutarbelit.

    Semua telah melihat dan in shaa Allah semua akan melihat.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau suka menuduh org lain berdusta sedangkan hakikatnya kau sendiri kuat berdusta dan putar belit. Bila mahathir serah panji hitam ciptaan kau kpd lmam mahadi yg selalu kau perkataan sebelum ini?

      Delete
    2. Ko kata Anuwar peliwat. Pernah kah ko tengok. Ada 4 ssksi? Ko mmg suka cari dosa ustad jon do

      Delete
  8. Yang Komen tidak disiarkan, eloklah bersara dari buat Komen..
    Kikikiki

    ReplyDelete
  9. Org mcm tun akan berpolitik sampai mati.itu ja yg menjadi kesukaan nya selain dr kereta.ramai org yg mcm ni..sepanjang hayat akan terus dlm bidang yg diminati. Ahli muzik..Alex fergusson..Maradona.

    ReplyDelete
  10. KITA pun sampai mati berpolitik dalam blog-blog. Ngata dulang, paku serpih, padahal kita sama-sama lebih...kihkihkih

    ReplyDelete