Monday, May 18, 2020

MAJORITI ORANG UMNO SANGGUP JILAT LUDAH SENDIRI?

Masa Mahathir PM berduyun juga menyeberang..

Masa Muhyiddin PM berduyun mempertahankan..

Kalau Anwar PM, aku yakin ramai membontoti..

Dulu Muhyiddin dipecat..sekarang terpaksalah cowteam..

16 comments:

  1. Laporan Polis ke atas Boboi kerana menghasut - Bekas Exco

    Bekas Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) Kedah, Datuk Ahmad Sudin berkata, pihaknya membuat laporan polis apabila mendapati Mukhriz mengeluarkan kenyataan hasutan dengan menyebut beberapa nama dalam video sidang media dimuat naik saluran 'mediarakyat' di YouTube.

    Beliau berkata, tindakan Mukhriz mengaitkan pentadbiran Kerajaan Perikatan Nasional dengan perintah mahkamah untuk lepas tanpa bebas anak tiri kepada Datuk Seri Najib Tun Razak, Riza Shahriz Abdul Aziz dalam kes pengubahan haram, sebagai satu hasutan.

    Kalau rasa blog ni anak jantan tak bacol sila siarkan

    "Kaitan dan kenyataan itu adalah palsu, fitnah jenayah dan tidak benar jika dibandingkan dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Peguam Negara, Tan Sri Idrus Harun yang mengesahkan Peguam Negara terdahulu, (Tan Sri) Tommy Thomas yang bersetuju secara prinsip untuk menyelesaikan kes Riza.

    "Saya juga membuat laporan kepada pihak berkuasa bahawa kesemua kenyataan di atas ini dikeluarkan Mukhriz dengan niat jahat untuk mengaitkan Jabatan Peguam Negara, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan agensi bebas politik dengan pentadbiran kerajaan semasa," katanya ketika ditemui media selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar di sini hari ini.

    Jangan kesian kesian dengan legasi tak guna ini lagi kalau salah kasi 'fak' terus kaw kaw.

    ReplyDelete
  2. Muyidin berhempas pulas yakinkan rakyat supaya buang geng2 penyamun dan tolak peniaga agama.....


    Sekarang muyidin dgn mudah ajak geng penyamun masuk kerajaan....penyamun plak tak janji akan sokong muyidin jekal lepas pru15...bodoh betul muyiden dan geng Bersatu...

    Gila kuasa dan jawatan sementara punyer pasal sanggup jadi bodoh
    dan korbankan jangka panjang... .....

    ReplyDelete
  3. Habis najib bosskurr ini kali


    Riza Aziz mungkin jadi saksi pendakwaan bicara kes 1MDB Najib
    Diterbitkan 59 minit lepas
    Dikemaskini 59 minit lepas

    Riza Shahriz Abdul Aziz, anak tiri Najib Razak, mungkin dipanggil sebagai saksi pendakwaan dalam perbicaraan bekas Perdana Menteri itu yang membabitkan RM2.3 bilion dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

    Ketua Timbalan Pendakwa Raya Gopal Sri Ram memaklumkan Hakim Mahkamah Tinggi Collin Lawrence Sequerah bahawa Riza telah menyatakan kesediaannya untuk memberi keterangan bagi pihak pendakwaan dalam kes itu.

    ReplyDelete
  4. Orang umno lebih utamakan dan pentingkan survival jawatan ...depa tak kisah penyamun ker taik ker janji depa dapat hidup...prinsip mereka turut di terima pakai oleh lobai2 peniaga agama...

    Cakap mereka berubah2.... Tak boleh dipegang hingga muyidin jadi bacol takut sidang parlimen...

    ReplyDelete
  5. Ini idrus harun budak mana nie?Pendidikan moral elek... integriti ranap kelas pencacai. Ini mak bapak punya salah bukan dia punya salah. Malang dia mendapat salah didikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bekas Hakim Kanan Mahkamah Persekutuan .
      Kamu rasa lebih bijak Dan mulia daripada beliau ke ????

      Delete
  6. TAN SRI MUHIYIDDIN YASSIN SAH MEMANGKU PENGERUSI PPBM

    YAB TSMY angkat Sumpah PM-8
    Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (JPPM) mengesahkan bahawa perletakan jawatan Pengerusi Tun Dr Mahathir pada 24 Februari lalu ada lah sah, dan seterusnya pemangkuan jawatan tersebut oleh Tan Sri Muhiyiddin Yassin juga sah.

    Menurut Klausa 16.9 Perlembagaan PPBM, apabila pengerusi meletakan jawatan atau diberhentikan, maka Presiden memangku jawatan tersebut sehingga pemilihan diadakan.

    Kini jelas sudah, bermula pada 25 Februari sehingga kini, sebarang tindak tanduk Tun berkaitan PPBM hanya sebagai ahli biasa.

    Baru-baru ini beredar satu panggilan mesyuarat daripada parti yang sepatutnya diadakan pada 11 Mei, yang dipanggil oleh kem Tan Sri Muhiyiddin adalah sah jika merujuk kepada keputusan JPPM tersebut.

    Melihat tindak tanduk Tun Dr Mahathir bersama kem beliau termasuk 4 ahli parlimen yang bertindak sebagai pembangkang kepada Tan Sri Muhiyiddin, besar kemungkin keahlian mereka itu bakal digantung, atau dipecat.

    ReplyDelete
  7. Kita telah maju tapi memilih mundur ka zaman kleptokrasi kembali. Satu penghinaan kepada rakyat yang menginginkan kerajasn yang bersih dari rasuah dan salah guna kuasa. Idrus ada lah contoh musuh rakyat yang dahagakan kebenaran.

    ReplyDelete
  8. Hampir mustahil' kerajaan PN kekal hingga PRU15, kata Anwar
    Diterbitkan 4 jam lepas
    Dikemaskini 4 jam lepas

    -
    Usaha untuk membawa usul undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin baru-baru ini, bagaimanapun ketua pembangkang Anwar Ibrahim berkata kerajaan Perikatan Nasional (PN) "hampir mustahil" akan kekal sehingga PRU akan datang.

    Ditanya berkenaan jangkaannya jika kerajaan itu kekal sehingga tamat penggal ini, iaitu selama tiga tahun lagi, Anwar dalam wawancara bersama Bloomberg Television berkata: "Hampir mustahil. Tetapi bagi pembangkang, saya fikir apa yang penting adalah komitmen kita terhadap agenda reformasi."

    Anwar turut mendakwa kerajaan PN "takut" terhadap kemungkinan usul undi tidak percaya yang dicadangkan oleh bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad akan berjaya, seperti yang dilihat dalam langkah mengehadkan sidang Dewan Rakyat semalam kepada titah diraja Yang di-Pertuan Agong.

    "Jika kerajaan sekarang ada keyakinan (sokongan majoriti), mereka akan mengadakan sidang Parlimen seperti lazimnya. Mereka tidak berbuat demikian

    ReplyDelete
  9. RoS sudah mengesahkan Tun M telah meletak jawatan sebagai Pengerusi Bersatu. YDPA pun sebut semasa bertitah di parlimen Tun M nak sangat letak jawatan sebagai PM. Kepimpinan tertinggi Bersatu sudah membuat keputusan keluar dari PH. Kepimpinan tertinggi PH sudah melantik Anwar sebagai Ketua Pembangkang. Kepimpinan tertinggi PH juga sudah mencalunkan Anwar sebagai bakal PM mewakili PH.
    Selepas persidangan pembukaan penggal parlimen pada hari isnin lepas Tun M pulak membuat PC seolah2 bagi pihak kepimpinan tertinggi PH di Yayasan Perdana.
    Dia macam masih nak mendominasi PH mendahului Anwar sebagai Ketua Pembangkang dan bakal PM mewakili PH.

    ReplyDelete
  10. Pas dan Bersatu cari penyakit..

    Elak ‘mentaliti abang besar’, bekas pemimpin PAS tegur Umno
    FMT Reporters -May 19, 2020 5:11 PM
    2.3k
    Shares
    facebook sharing buttontwitter sharing buttonwhatsapp sharing buttonsharethis sharing button

    Bekas setiausaha agung PAS, Mustafa Ali (Gambar Bernama)
    PETALING JAYA: Bekas setiausaha agung PAS, Mustafa Ali mengingatkan Umno supaya mengelak dari dihinggap “mentaliti abang besar” atau “big brother mentality” walaupun ia memiliki kerusi paling banyak berbanding parti lain dalam Perikatan Nasional.

    Beliau menyebut begitu kerana “tanda-tanda” sudah nampak “kecenderungan” seperti itu boleh berlaku.

    “Faktor yang mampu memperkukuhkan kerajaan PN walaupun majoritinya kecil ialah sifat hormat menghormati, harga menghargai, dengan bersandarkan kepada proses konsultasi dan syura dalam membuat keputusan,” katanya di Facebook.

    ReplyDelete
  11. Angkara najib...

    Bekas menteri gesa Putrajaya saman Goldman Sachs kerana salah nasihat 1MDB
    FMT Reporters -May 19, 2020 9:58 PM
    173
    Shares
    facebook sharing buttontwitter sharing

    Pasukan khas dicadang dibentuk bagi mendapatkan semula segala aset dan wang berkaitan 1MDB.
    PETALING JAYA: Bekas menteri kewangan II Johari Abdul Ghani mencadangkan kepada Putrajaya supaya menyaman Goldman Sachs atas keputusan salah menasihatkan 1MDB hingga menyebabkan kerugian RM28 bilion (AS$6.5 bilion).

    Johari berkata, tindakan undang-undang perlu diambil terhadap bank pelaburan berkenaan dan sekiranya tidak dilakukan, Putrajaya tidak mempunyai pilihan lain kecuali menambah hutang negara dan menanggung hutang sebanyak RM28 bilion berkenaan.

    “Terdapat 3 sumber khusus untuk mendapatkan semula aset dan dana 1MDB. Langkah pertama melalui tindakan undang-undang terhadap Goldman Sachs. Kedua penyelesaian pertikaian dengan International Petroleum Investment Company (IPIC) melalui mahkamah timbang tara.

    “Seterusnya mendapatkan aset dan wang daripada individu yang menerima manfaat tidak sepatutnya daripada 1MDB,” katanya dalam wawancara bersama TV3, pada 15 Mei lalu

    ReplyDelete
  12. Kenapa sekarang RoS hanya menerima perletakan jawatan Tun Mahathir saja, tetapi tidak mengambil kira penolakan MPT Bersatu dan setujunya beliau untuk kembali memimpin Bersatu?

    Jawabnya mudah saja iaitu RoS ialah sebuah jabatan yang terletak di bawah Kementerian Dalam Negeri di mana menterinya, Hamzah Zainuddin adalah bekas pemimpin UMNO yang melompat kepada Bersatu selepas PRU14 lalu dan baru-baru ini dilantik oleh Muhyiddin menjadi Setiausaha Agung Bersatu yang memihak kepadanya.

    Berdasarkan itu, tentulah tidak menghairankan jika RoS yang terletak dibawah pengawasan Hamzah akan berbuat sesuatu yang memihak kepada Muhyiddin.



    Penyingkiran Tun Mahathir ini tidak lain adalah bertujuan agar kedudukan Muhyiddin sebagai Pemangku Pengerusi Bersatu berikutan kekosongan yang ditinggalkan oleh bekas Perdana Menteri itu dapat disahkan.

    Bermakna sekarang, selain sebagai Presiden, Muhyiddin juga adalah Pemangku Pengerusi Bersatu sehingga pemilihan parti diadakan tidak lama lagi.

    Tetapi, dengan kedua-dua jawatan itu dalam pegangannya, Muhyiddin bukan saja sudah boleh mengurus perjalanan parti untuk mengadakan permilihan, tetapi juga memanggil mesyuarat MPT.

    Dengan yang demikian, dalam mesyuarat MPT Bersatu selepas ini atau sebelum berlangsungnya pemilihan parti, Muhyiddin sudah hampir pasti akan memecat Tun Mahathir sebagai ahli parti itu.

    Ini bermakna, walaupun Tun Mahathir sudah diumumkan menang tanpa bertanding sebagai Pengerusi Bersatu bagi sessi 2020-2023, kemenangan itu tidak akan bermakna kerana beliau akan dipecat terlebih dahulu sebelum pemilihan diadakan.

    Di sinilah memperlihatkan bagaimana Muhyiddin tidak melepaskan peluang memanfaatkan kuasa yang ada melalui Hamzah yang dilantiknya sebagai Menteri Dalam Negeri dan Setiausaha Agung Bersatu bagi membolehkannya menguasai parti itu secara mutlak.


    Mukeriz juga akan dipecat...muyidin akan menang Presiden Bersatu tanpa tanding...

    ReplyDelete
  13. Untuk ape muyiden kuasai Bersatu jika Bersatu tiada kuasa lagi selepas Pru15?..

    Umno sudah jelas akan singkirkan muyidin dari jawatan PM dlm pru15 nanti dgn tinggalkan PN..

    Umno tak mau PN didadaftarkan secara rasmi kerana tak mau terikat dgn PN yg dikuasai oleh muyiden…umno mau pegang jawatan PM dan kuasai pemerintahan…

    Bersatu akan tenggelam dari arusb politik negara seperti parti KITA HAMIM dan BERJASA..

    Muyidin an Assemim tidak cerdik untuk politik jangka panjang….kejar untung besar jangka pendek saja..

    ReplyDelete
  14. teringat kata orang yg dok puji tsmy sekarang, masa najib tendang tsmy keluar umno, berapa banyak mereka kata kat tsmy, sekarang air liur mereka macam hujan mencurah ke muka mereka. boleh caya ke cakap orang yg tak tahu 42 juta masuk akaun, dan anak tiri confirm ciluk duit 1mdb masa papa tiri jadi pm.

    ReplyDelete