Friday, May 15, 2020

PILIH DAN SOKONGLAH UMNO BERSATU DAN PAS - SUDAH TIADA BEZA

Tolak maszlee, mukhriz, mahathir..

Melayu terus mercu dan makin hebat di mata dunia?
Dah Tak segan silu, dah Tak rasa bacol untuk mengaku Melayu Malaysia di luar negara?

Bangga..

17 comments:

  1. Islam hanya kosmetik. Ahli politik yang korup bukan masalahnya. Yang masaalah nya ialah pengundi yang memilih pemimpin korup. Pengundi yang majoriti di malaysia adalah orang Islam. Sehebat mereka bertudung dan berjubah itu hanya cuma kosmetik sahaja. Hakikatnya apa yang mereka amalkan ialah Cash Is God. Istilah yang tidak mungkin mereka mengaku dengan lisan. Tapi ciri2 kehidupan mereka menggambarkan demikian.

    ReplyDelete
  2. Jika ini berlaku, maka tertutuplah pintu ramalan yang begitu diyakini seseorang itu hingga bersungguh-sungguh meyakini orang lain untuk percaya kata-katanya terhadap apa yang akan berlaku untuk tahun 2020 di Malaysia:

    - TDM jadi PM semula; TDM jadi PM9 melalui proses monarki mutlak; TDM naik di Putrajaya; TDM diiringi 313 penyokong tegar; TDMlah pemuda bani tamim; TDMlah pembawa panji hitam; TDM meninggal sewaktu menjadi PM;

    - Parti UMNO dan PAS lenyap;

    - Zaman fitnah berakhir;

    - Wawasan 2020 tetap berlaku dalam tahun 2020;

    - Hanya PPBM yang menerajui pemerintahan Malaysia; PM seterusnya pasti dari PPBM sahaja;

    - Dengan sombong, bongkak dan ego menuduh mereka yang tidak percaya/bersetuju dengan ramalan beliau sebagai para pendusta


    Pesanan saya: Hentikanlah meramal, teruskanlah beramal.


    Saya tertarik dengan komen kerengge:

    kerenggge Friday, May 08, 2020 6:39:00 AM

    Adakah "sidia" sedang berusaha (sehingga nyawa ke lubang cacing) membuka kunci "langit" bagi sisi agama itu dan cuba memporak perandakan agama tauhid dan bangsa mim di alam melayu ini?

    Adakah "topeng²nya" akan tertanggal satu persatu?

    Nantikan....

    Reply


    kerenggge Friday, May 08, 2020 6:43:00 AM

    Mudah²an "TIDAK”.

    AKU BERSANGKA BAIK² SAHAJA

    Reply



    Kepada tuan blog dan para pembaca, segala salah silap datang dari saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah tahun 2020 telah melabuhkan tirainya?

      Apapun terima kasih kerana bukan setakat memberi perhatian kepada tulisan saya bahkan kerana memberi respon.

      Bahagian pertama firasat Tun M lebih 20 tahun dahulu iaitu bahawa pada tahun 2020 UmNO akan kehilangan kuasa telah pun benar-benar berlaku. Pada 01.01.2020 UmNO memang telah kehilangan kuasa. Bahkan pada hari ini di bawah kerajaan 'tebuk atap' mereka kekal kehilangan kuasa utama yang telah mereka pegang selama 6 dekad iaitulah kerusi Perdana Menteri.

      Bahagian kedua firasatnya iaitulah UmNO akan tidak lagi wujud pada tahun 2020 masih belum berlaku. Walaubagaimanapun tahun 2020 masih belum melabuhkan tirainya. Siapa yang dengan yakinnya berani berkata ia tidak akan berlaku?

      John Doe berkongsi firasat Tun tersebut dan kekal bersama Tun di dalam perjuangannya sehinggalah UmNO benar-benar dilenyapkan, in shaa Allah.

      Hanya sekiranya UmNO masih wujud pada 31.12.2020, barulah John Doe akan menyerah kalah dan mengakui bahawa bacaan John Doe ke atas Tun Mahathir dan PPBM adalah meleset.

      Sehingga dibuktikan sebaliknya John Doe kekal mengatakan bahawa Tun Mahathir adalah Pemuda Tamim @ Pembawa Panji Hitam dan bahawa PPBM adalah 'Kaum Yang Didatangkan' dan apabila tempoh permainan itu tamat, mereka inilah yang bakal muncul sebagai 'Golongan Yang Menang'.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  3. Sdra KD

    Tajuk artikel anda sangat tepat kerana sememangnya tiada perbezaan langsung antara melayu dan muslim Bersatu, Umno dan PAS pada masa terkini.

    Hanya melayu dan muslim yang tidak berpolitik dan berprinsip masih kekal berbeza. Kita berpegang pada tali Allah, tidak beretorik, tidak bersuperficiality dan in shaa Allah tidak hipokrit.

    Kita wajib terus berealiti, berfakta dan berkebenaran. Inshaa Allah, kita selamat, dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akupun pegang prinsip ini. Orang islam berpolitik boleh melemahkan islam sebagai adeen.sekarang kuasa n rm jadi patung sembahan.fitnah. adu domba. Kianat. Tidak amanah. Tidak takut dosa n neraka. Yang berkuasa disembah dan dipuja. Kemungkaran bertebaran kerana hukum hakam islam ikut nafsu mereka yang berkuasa. Lagi...lagi... orang islam di malaysia peganglah panduan alquraan n hadis. Insyaallah selamat

      Delete
  4. Mana Jon Doe ari ni dah 16.5.2020 dolu tulis pada taun ini konon nya yg Ramadoun 15.5.2020 jatuh. ari jumaat akan ada tanda tanda berlakunya perkara yg mengemparkan sblom atok mempanjihitamkan dooonia ini...

    Semalam 15.5.2020 memang terjadi apa yang jon doe tulis , berita gempar boboi dapat anugerah SD kali ke 2 direjek dari kerusi MB... benar lah apo yg dikata Jon Doe, huru hara atok ke sana ke sini ke sanun ke batoh ke hulu ke hilior nak kasi undi tak percaya pada Muhyiddin...

    Seblom atok nak mempanjihitamkan doonia ternyata atok huru hara sorang diri...


    Hahhhhh tepokkk pop cirn kasi tambah kita tengok atok terkontang kanting tak dipedulikan kawan dan lawan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa kata atok berseorangan?

      Kita tunggu apabila permainan ini dibawa ke klimaks untuk kita sama-sama melihat benarkah atok keseorangan?

      Tidak perlu angka ribu riban, memadai dengan angka 314 atok akan muncul pemenang, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  5. Maaf, KD. Bosan dah dgn politik. Berdoa jelah, kerana Allah maha mengetahui. Biarlah mereka bertepok sorak.
    Pru15 nanti, mungkin yg mengundi cuma totok PAS, UMNO, DAP & PKR.
    Saya tak mahu undi sesiapa pun untuk jadi megah, sombong dan mengisi tembolok sendiri.
    Kita semua stay at home.
    Be safe.

    Bye-bye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka hati ko la cik minah tak dok sapo pon suruh ko g undi..dah meroyan la tu..hahaha

      Delete
  6. Kejora asyik dpt perhatian segenap penjuru
    Disebbkan bijak, ramai juga yg naik cmburu
    Tapi, kita sesama Islam, usah lah berseteru
    Tk de ke, yg teringat nk ucp Slmt Hari Guru?

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhhhh

    (Masa taip ni, jam 8:05 pg, Sabtu, 16 Mei 2020)

    ReplyDelete
  7. http://kedahlaniie.blogspot.com/2020/05/apakah-untuk-ini-kita-menubuhkan.html?m=1

    Apakah untuk ini kita menubuhkan Bersatu.. Adakah sekadar mahu bagi UMNO berkuasa semula?

    YANG UNTUNG DAN YANG RUGI PADA PRU15 NANTI

    Tepuk dada tanyalah selera.

    YB Dr Maszlee Malik
    Ahli MPT Bersatu

    ReplyDelete
  8. Latest statement by Tun M questioning the possibility of thieves getting off scot-free simply by returning stolen money...is it not a comment made but not publish, right KD?

    Kekadang orang comment berbahasa selain malay kerana lebih cepat dan tepat untuk disampaikan (dekat 4 dekad merantau) disamping melayu malaysia akan faham walau dengan sedikit masa.

    And to think that Najib and all those with cases at the moment ie. Zahid, Ku Nan etc could get away would be a regressed from the reform Tun M trying to get done, stopped short by conniving TSMY!

    Its your blog your prerogative but, let the ideas pros or cons thrive and at a personal level you should be impartial and not be affected.

    Your call but don't be like OSTB whose view and opinions is a one way street....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey tak sebut pon jumlah di tuduh curi 1.25 bilion tapi nak pulangkan 465 juta sahaja....tak sampai separuh...mana pegi bakinye?


      Ape pon ini mengesahkan bapak tiri riza menyamamun wang 1mdb yg di katakan oleh macai najib kena fitnah...

      Delete
    2. SPRM sahkan Tommy Thomas sudah setuju..tommy napikan.

      Azam Baki ngaku buat kenyataan berdasarkan Tommy ketua pendakwa raya bukan pengakuan Tommy...

      Kenape Azam Baki bersungguh2 menyatakan Tommy yg bersetuju?..

      Delete
  9. Memang dah tak ada beza lagi dah.

    PH ni jam belum melaong-laong cerita reform ini dan reform itu. Aku dulu percaya le jugak. Apa lan reform yang nak dibanggakan PH ni ? Kalau reform berpilih-pilih tak payah la nak terpekik terlolong tak sudah sudah.

    BN ni dah memang korup nya tiada tolok banding nye lagi. Sebab itu rakyat ada yang tolak dengan niat supaya BN ni insaf la apa yang dah silap. Belum nampak insaf lagi.

    PN kena la jangan bengap sangat. Rakyat ramai yang suka jugak PN ni. Rakyat PH toksah kira: tokong, tommy thomas, khalid gereja semua nya dijunjung bagai malaikat..tak ade cela langsung. Rakyat umno belum habis resah dah PN kasi nafas balik. Patut nya tunjuk la syukur sikit. Ini tak..dah balik perangai lama balik tuntut ini tuntut itu. PN ni patut nya tegas kalau pun Muhyiddin gagal undi tak percaya. Tunjuk jelas la prinsip kalau nak menang hati rakyat. Jangan tunduk. Tebuk atap ke tebuk lantai ke. Jangan tunduk. Pilihan yang ada memang pahit. Kena nampak berkhianat walaupun niat nya tak mau khianat pada bangsa. Kalau kena bubar parlimen, belum tahu siapa untung. Yang rugi memang PPBM.

    Apa pun memang dah tak ada beza. Politik Malaysia ni dah jadi kotor sekotor yang boleh. Chedet ke Anwar ke Mat Sabu ke yang 2 ada kebolehan tapi banyak agenda pribadi. Yang 1 kebolehan kurang tak banyak agenda pribadi melainkan mengiyakan pehak yg rakyat sangsi. Jadi apa dia pilihan yang rakyat ada ? Kiri buaya, kanan singa. Yang rakyat dah nampak tebiat kiri kanan kedua nya sama belaka. Tak ada beza. Chedet beza ? Ye la tu...game macam yahudi. Rakyat tak nampak apa yg chedet nak buat ni mengutamakan rakyat. Itu le pasal nya rakyat (lebih ramai) bersedia untuk Muhyiddin habiskan penggal pasal nya biar la reda sekejap game kotor berebut harta rampasan perang ni. Ini yang boleh jadi ada beza sikit. Tak banyak sikit aje. Jadi la. Rakyat dah bosan la melayan kerenah monyet2 politik ni. Kemarok kuasa semua nya. Ustad2 ni pulak jangan le rasa hangpa macam malaikat. Hangpa pun sama jugak. Kelentong hangpa pun rakyat dah nampak. Kemarok kuasa dan harta dunia jugak. Syukur la jugak dah jadi sebahagian kerajaan.

    ReplyDelete