Thursday, June 4, 2020

PEMIMPIN²BERSATU PERLU TEWAS SECARA BERMARUAH..

Tidak seorang pun calon BERSATU akan menang di PRU15.. Tidak ada keperluan ehsan untuk UMNO dan PAS untuk memberi ruang atau berkongsi kerusi dengan BERSATU MUHYIDDIN sedangkan hakikatnya itu kerusi tradisi UMNO dan PAS.

Jika UMNO dan PAS, memberi laluan kerusi kepada BERSATU MUHYIDDIN, calon parti itu akan kecundang juga di tangan AMANAH atau PKR atau BERSATU MAHATHIR.

Adalah menjadi sesuatu yang wajib sekarang untuk UMNO dan pas menang majoriti terbesar, melebihi dua pertiga bagi membentuk kerajaan yang stabil - itu yg rakyat mahukan.

Soal penyamun dalam parti?mereka boleh terima.
Soal jual ugama? mereka sudah sebati..

Jangan lagi bergabung dengan BERSATU MUHYIDDIN atau BERSATU MAHATHIR yang hanya menambah masalah.

AMANAH dan PKR juga tidak lagi akan memberi kerusi laluan mudah kepada BERSATU MAHATHIR yang serba kekurangan dan tiada potensi menang untuk menentang UMNOPAS..

Pilihan yang ada pada pemimpin BERSATU adalah bersedia untuk tewas sebagai perjuang atau pengkhianat.

Hilang wang pertaruhan dan undi tercorot sudah pasti.

JOHOR adalah negeri pertama BERSATU akan lenyap sekaligus tamparan kepada MUHYIDDIN jika DUN nya bubar.

20 comments:

  1. BANG NON DIUGUT BUNUH...kikikiki

    Satu laporan polis dibuat berhubung 'ugutan bunuh' terhadap Presiden PKR Anwar Ibrahim di Facebook.

    Anggota Parlimen Batu P Prabakaran membuat laporan polis hari ini, berhubung ugutan bunuh terhadap Presiden PKR Anwar Ibrahim di media sosial.

    Laporon itu yang dilihat Malaysiakini merujuk kepada komen seorang pengguna Facebook ketika Anwar membuat siaran langsung semalam.

    Ada blogger siar ugutan bunuh weiii..!!

    22 tahun lebih fakta ... seko pun tak ada yg mati lagi... cari isu yg nnpk real bole tak... isu basi bodo vangang ni tak membantu lagi meluat ade ler..

    Atau bang non takut ke mahkamah pasal isu ampun yg tak terampun...


    alahaiiokk..... bodo vangang punya isu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis, kalo ko pulak kena ugut bunuh, ko nak diam jer ke?

      Delete
    2. Kamu hanye pandai merepek sejak PN akan tombang...umno masih mencari kekuatan untuk menang pru15..

      Delete
    3. Macai kuat berangan..

      Delete
    4. kalau nak bersopan bersopan betul betul.. ko tulis vavi.. tetap ornag baca babi.. vangang orang tetap tau ko tulis bangang.. pelik aku kenapa orang tulis macam ni.. sikit pun xde perbezaan

      Delete
  2. Kalau rasa dah kuat jangan takut Bubar Parlimen...

    ReplyDelete
  3. I believe one day, sooner than later, Muhyiddin will regret for what he had done.

    And I am waiting if Karma sets in. Allah knows best.

    No need for fortune telling, coloured flag hoisting and marching henchmen.

    ReplyDelete
  4. Hari tu kata dah ada 129 kerusi...mantap tu!!!

    Last2 ...fahmi Lembah Pantai dok kata... satu kerusi je lagi PH nak jadi KERAjaan....kiewkiewkiew....fining...fining....fining...

    ReplyDelete
  5. Bang Non nak rampas balik kuasa secara bilangan MP tu, bersebab. Kalau bubar parlimen confirm lingkup PH agaknya.

    ReplyDelete
  6. 3 Ahli Parlimen Amanah Akan Sertai Bersatu
    June 4, 2020 rhg 1840 Views
    Share




    3 Ahli Parlimen Amanah Akan Sertai Bersatu?

    Tiga Ahli Parlimen Amanah dijangka akan menyertai Bersatu dalam masa terdekat, bagi mengukuhkan lagi kerajaan Perikatan Nasional yang diterajui Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    Menurut sumber dalaman, tiga ahli parlimen tersebut ialah bekas Menteri Pertanian, Datuk Salahuddin Ayub (Pulai), Hasanuddin Mohd Yunus (Hulu Langat), dan Dr. Hasan Baharom (Tampin).



    “Ada tiga orang semuanya. Pulai, Hulu Langat dan Tampin.

    “Bila, kita tidak tahu tapi tak lama(lagi) akan pi(menyertai). Kita tunggu la.

    “Depa(mereka) kuatkan lagi kerajaan,” katanya ringkas kepada SuaraTv.



    Beliau ketika ditanya berkenaan orang yang bertanggung jawab menarik ketiga-tiga ahli parlimen itu menyertai Perikan Nasional, bagaimanapun enggan memaklumkan secara jelas.

    “Hang(kamu) tahu siapa, semua orang tahu dan kenal,” katanya.

    SuaraTV sudah menghubungi ketiga-tiga ahli parlimen tersebut melalui aplikasi Whatsapp.



    Walau bagaimanapun, masih belum mendapat sebarang maklum balas meskipun hantaran mesej pengesahan pada aplikasi tersebut menunjukkan ianya sudah diterima dan dibaca.

    Sumber : https://suara.tv/04/06/2020/3-ahli-parlimen-amanah-akan-sertai-bersatu/

    ReplyDelete
  7. PAKATAN HARAPAN DILANDA KRISIS – 8 AHLI PARLIMEN AKAN KELUAR PARTI?
    June 5, 2020 rhg 406 Views
    Share




    Pakatan Harapan Dijangkakan Kehilangan 8 Ahli Parlimen

    Menurut satu sumber yang enggan dikenali, sekurangnya 8 orang Ahli Parlimen dari Pakatan Harapan akan meninggalkan parti masing masing pada bila-bila masa.

    Sumber turut menyenaraikan daripada 3 parti gabungan Pakatan Harapan, 5 ahli parlimen dari parti A, 2 dari parti B manakala seorang dari parti C mengambil keputusan berbuat demikian kerana tidak lagi ada kepercayaan terhadap Pengerusi Pakatan Harapan. Sumber enggan mendedahkan nama nama ahli Parlimen terbabit bagaimanapun beberapa keping foto diterima sebagai bukti dakwaan.



    Minggu lepas kecoh ramalan kisah letak jawatan kabinet dan keluar parti melanda BERSATU tetapi hari ini ceritanya sudah bertukar skrip. Semalam seorang Timbalan Menteri memberi kejutan dengan meletakkan jawatannya sebagaimana diramalkan. Bagaimanapun bekas Timbalan Menteri itu masih kekal berada bersama kerajaan hari ini disebalik penularan video kunjung hormat beliau terhadap Tun M.

    Kini polemik siapa ada sokongan dalam kalangan ahli parlimen semakin tidak diterima rakyat malah kisah Tun M juga sudah tidak diendahkan rakyat. Ternyata segala propaganda yang cuba ditiupkan PH telah memakan diri apabila mereka hanya mampu membuat ‘Gempar Puyuh’ untuk menguji respon rakyat.

    Sebelum itu tular beberapa foto pemimpin Pakatan Harapan bertemu Tun Mahathir di pejabatnya tanpa kehadiran Anwar Ibrahim namun pada sebelah malam foto pertemuan orang yang sama pula tular di kediaman Anwar. Seperti menyorokkan keresahan, pertemuan di kediaman Anwar nampak serius. Apakah dakwaan sumber bahawa 8 orang Ahli Parlimen Pakatan Harapan akan bertindak keluar parti?



    Sumber : my-tv.online

    ReplyDelete
  8. Semalam kecoh dengan cerita seorang ahli parlimen dari Bersatu meninggalkan
    PN.
    Hari ini timbul pulak desas desus cerita lapan ahli parlimen akan meninggalkan PH.
    Satu keluar, PN tinggal majoriti satu.
    Kalau lapan keluar dari PH...macamana pulak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanye palu gendang...semua jawatan GLC sudah diisi..

      Delete
  9. Umno mahu jadi parti wakili melayu....meraka mahu kuasa dominan...Bersatu hanye menghalang cita2 umno...pru15 Bersatu akan tenggelam...muyidin bodoh..

    ReplyDelete
  10. MPT Bersatu sudah sahkan Tun Mahathir berlima gugur dari Bersatu...

    ReplyDelete
  11. BERITA
    Kaitkan dengan Bersatu tanda PN terdesak, kata Salahuddin
    Diterbitkan 15 minit lepas
    Dikemaskini 7 minit lepas


    A
    +
    A
    -
    Timbalan Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Salahuddin Ayub menafikan dakwaan pihak tertentu bahawa beliau bersama beberapa lagi pemimpin kanan parti itu akan menyertai Bersatu.

    Menurut anggota parlimen Pulai dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Simpang Jeram itu dakwaan tersebut adalah tindakan terdesak pihak tertentu yang tertekan dengan perkembangan terkini politik tanah air.

    "Ternyata pihak cytro (laskar siber) Perikatan Nasional (PN) sangat tertekan dengan perkembangan terkini politik tanah air sehingga terdesak menyebarkan berita palsu tentang kononnya saya dan beberapa pimpinan Amanah akan menyertai Bersatu dalam masa yang terdekat.

    ReplyDelete
  12. Tak percaya ada manusia berperangai di bawah. Panggil sidang akhbar hanya nak kata,"I’m staying put, says Redzuan denying quit rumour".....

    ReplyDelete
  13. Saya tak letak jawatan dan takkan letak jawatan - Buat masa ni kita sokong ape yg menteri kereta terbang nak cakap..

    Menteri di Jabatan Perdana Menteri Mohd Redzuan Md Yusof hari ni menafikan spekulasi bahawa beliau akan meletakkan jawatan.
    Bercakap dalam satu sidang media khas di kediamannya di Kajang hari ini, Mohd Redzuan menjelaskan bahawa beliau percaya terdapat kumpulan tertentu yang mahu gugat kestabilan politik negara dengan menyebarkan spekulasi tersebut .

    “Sekali lagi saya ulangi saya tak letak jawatan dan takkan letak jawatan," katanya.

    Ahli parlimen Alor Gajah itu juga menegaskan beliau akan kekal bekerjasama dalam kabinet Perdana Menteri Muhyiddin Yassin untuk mantapkan negara.

    Menteri kereta terbang ni PRU 15 mesti kita lingkup kan terus dan humban terus dalam lubang jamban... kasi hantam jer kaw kaw menteri bodoh ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apahal dia ni, buat sidang mefia takat nak bagi tahu dia tak nak tinggalkan umno...???
      Tak nak sudah.
      Orang macam ni, tak noleh di harap. Biarlah dia terbang dgn kereta terbangnya.

      Delete
    2. Hahahaha...marah nampak? Pru15 nama dia xde dlm senarai. Tak terbalas juga dendam awak pada dia ye...hehehe

      Delete