Wednesday, September 12, 2018

ANWAR SUKA SANGAT MEMBELAKANGI..


Sebagai Presiden sebuah parti senior,  komponen PH kerusi terbanyak, kini sebahagian dari kerajaan,  Anwar ketara sangat membelakangi mesyuawarah dan gagal mengambil sikap pendengar yang bagus kepada kepimpinan di bawahnya.

Cadangan dan Pilihan Mengosongkan kerusi parlimen tidak dibawa ke perbincangan seluruh kepimpinan atasan termasuk Timbalan Presiden, Ketua Wanita dll nyata nampak sangat takut,  dangkal dan anti demokrasi,  mengkhianati reformasi itu sendiri. 

Kalaupun ada kemungkinan Azmin membuat beberapa keputusan yang membelakanginya sebelum ini tetapi itu bukanlah lesen untuk menghalalkan cara untuknya mengambil tindakan yang sama. 

Azmin perlu dihadap ke lembaga disiplin parti jika benar melanggar arahan parti. 

Janji anwar,  PM akan dimaklumkan sebelum pengistiharan,  sudahkah berbuat demikian? 

Paling pelik,  kalaupun menang,  tidak mahu sebarang jawatan dalam kerajaan. 

Beragendalah kamu wahai anwar,  jangan sampai terlanggar palang. 

34 comments:

  1. Pintu umno nak bekerjasama dgn anwar dan pkr masih terbuka..3 ato 4 kerusi pkr tak sebulu dgn anwar boleh pindah ke bersatu...

    Mereka semua akan jadi mcm lokman ezam roslan kassim dan zahrain selepas pru15...... Terpinggir..

    ReplyDelete
  2. Isham rais masih dgn penulisannya membongkarkan putar belit mat songeh.

    Semacam ada perbincangan dibelakang tabir sebagaimana perbincangan "jgn concede".

    Isham akan kedepan menghalang jalan mat songeh.

    Cai najis sembang je psl reformasi tp bkn kenal pun org2 reformasi.

    Duk mnyemak sokong anwar bknnya zahid.

    ReplyDelete
  3. Nak sabotaj la tu .... Aku keluar masuk penjara beejuang. .. Kau apa ada ... . Kalu tak penjara aku dah bertanding la pru14.... 20 tahun jatuh bangun .... Bila dah menang Ramai pakat balun aku dsai .... Program anwar bertanding logik sebab akan jadi pm dengan adanya peejanjian.. .. Lambat atau cepat anwar mesti bertanding kenapa orang ph pulak yang risau dan nak sabotaj ..... Jangan marah sahabat

    ReplyDelete
  4. Dalam politik tak de yg mustahil... pelbagai strategi mampu jadikan parti kekal releven!

    ReplyDelete
  5. I all the time used to study paragraph in news papers but now
    as I am a user of net therefore from now I am using net for content, thanks to web.

    ReplyDelete
  6. Senang sangat mak lampir ooi...tak suka anwar lawan rebut jawatan presiden ato tinggalkan pkr...mak lampir tak puashati ade pertandingan jawatan utama....kalo anwar ikut kehendak dia barulah ape yg anwar buat semua betul...biasalah orang berjawatan politik...sejak di lantik jadi menteri oleh mahathir makin besar kepala bekas penjual buah ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fakta pun tak betul..
      Adakah Zuraidah komen Anwar pasal jawatan Presiden?

      Delete
  7. hehe... Dunia². Hal dunia punya hal, selagi boleh sondol, sondol.. jangan sondol sampai tak nampak malaikat sudahlah...

    ReplyDelete
  8. ahli parlimen Port Dickson gembira beri laluan pada Anwar

    Posted By: Pentadbiron: September

    Ahli Parlimen Port Dickson Danyal Balagopal Abdullah mengatakan dia secara sukarela memberi lalu kepada Anwar Ibrahim untuk bertanding di kerusi yang disandangnya.
    “Setelah saya berbincang dengan pimpinan parti, Anwar ambil keputusan terima tawaran saya dan memilih PD untuk bertanding
    “Saya dengan ini meletakkan jawatan saya sebagai ahli parlimen serta merta,” katanya kepada pemberita dalam sidang media hari ini di pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR)
    Dia turut mengatakan keputusan itu dimaklumkan kepada Naib Presiden PKR Rafizi Ramli dan Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail.
    “Mereka berdua menerimanya dan beritahu akan memaklumkan kepada Anwar.
    “Kemudian saya mengadakan beberapa mesyuarat bersama Anwar yang akur untuk menerima tawaran saya untuk bertanding di PD.” Katanya.
    Keputusan Danyal itu membuka laluan untuk Anwar bertanding dan memenangi tempatnya di Dewan Rakyat. Anwar harus kembali ke Parlimen sebelum beliau dapat menggantikan Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri dalam masa dua tahun lagi

    ReplyDelete
  9. Tindakan unilateral terpaksa dilakukan krn bukan setakat bahang, api perbalahan sudah tercetus bagi menghalang anwar kembali ke parlimen. Dlm pkr sendiri, team penghalang sudah wujud, so apa guna dibawa berbincang sedang akhirnya keputusan setuju untuk tidak setuju terpaksa dibuat? Ini soal dalaman pkr sebenarnya dan tidak patut ada campur tangan dpd parti lain dlm ph. Yg penting, kembalikan hak anwar dan patuhilah janji. Apa yg jd masalah sgt. Susahkan rakyat? Apa yg susah. Kalau ada yg nak hadir mengundi, biarlah dia mengundi. Yg tak mahu, biarkan shj. Biarlah team anwar survive bagaimana utk menang dan tak perlu kwn dan rakan sendiri lakukan sabotaj! Rugi duit? Berapa bilion yg rugi tu? Kalau nak kira rugi, sejak ph membentuk kerajaan sudah berapa bilion yg dirugikan oleh kerajaan? Tak ada dlm kerajaan yg bangkitkan soal itu selain pembangkang. So, apa bezanya? So, jgn ganggulah bila anwar inginkan hak dia di parlimen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saper2 pon kalo nak bertanding silakan...anwar tak halang...anwar pon bukan paksa mp danayal letak jawatan..

      Delete
    2. Mak lampir mengada2... Dia tak sesuai berada dlm pkr...dia patut pilih bersatu ato tubuh parti baru...

      Delete
  10. Penganalisis: Pembangkang tak perlu letak calon di Port Dickson

    Bernama
    12 Sep 2018, 8:01 malam (Dikemaskini 12 Sep 2018, 8:09 malam)

    A A
    Penganalisis berpendapat pembangkang tidak perlu meletakkan calon dan bertanding pada kerusi Parlimen Port Dickson yang dikosongkan hari ini oleh penyandangnya kerana berdasarkan iklim politik semasa mereka mustahil untuk memenanginya.

    Penganalisis politik Prof Dr Sivamurugan Pandian berkata sebaliknya parti pembangkang sewajarnya menumpukan kepada usaha memperkukuhkan parti masing-masing.

    Beliau menyifatkan keputusan meletakkan calon menentang Datuk Seri Anwar Ibrahim itu tidak akan memberikan impak yang besar walaupun meletakkan calon heavyweight di kerusi itu.

    Katanya, pendirian itu dibuat berdasarkan pemerhatian beliau pada peratusan keluar mengundi tiga pilihan raya kecil (PRK) lepas yang mengambarkan rakyat masih mengharapkan janji yang dibuat ketika Pakatan Harapan (HARAPAN) Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) lepas.

    "Jika keputusan untuk tidak bertanding dibuat, ini bukan bermakna tidak menghormati demokrasi kerana mereka (Umno) pernah lakukan dalam PRK Parlimen Gelugor dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Cempaka dahulu," katanya.

    Anggota Parlimen Port Dickson, Datuk Danyal Balagopal Abdullah dalam satu sidang media khas di Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya, hari ini mengumumkan pengosongan kerusi tersebut bagi memberi laluan kepada Anwar, dalam usaha HARAPAN mengangkat beliau sebagai perdana menteri kelapan.

    Menang selesa

    ReplyDelete
  11. Mohamad Hassan calon BN..terbaik. PAS pasti setuju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika tiada agenda tersembunyi, sewajarnya mad hassan calon boleh menang..

      Delete
    2. Barangkali kamu membenci sesuatu sedang ia baik bagi kamu, dan barangkali kamu menyukai sesuatu sedang ia buruk bagi kamu.

      Saya berani katakan Anwar akan menang di PD, dengan komposisi kaum Melayu yang hanya ada 42%, Anwar memang sangat mudah untuk menang. Mat Hassan pun bukan tandingan di situ.

      Malah peluang untuk Anwar menang di PD jauh lebih cerah berbanding sekiranya ia bertanding di Permatang Pauh.

      Walaubagaimanapun sama ada kemenangan itu baik baginya ataupun sebaliknya hanya akan diketahui apabila masanya tiba.

      Delete
    3. Wow...hebat tukang peramal...kerusi yg menang tanpa tanding pon akan masuk mahkamah...kalo tanding semula blm tentu mad hassan boleh menang kali ni..hebat mad hassan yg nak terbalikkan meja warong sampai BN yg tak pernah tumbang boleh tumbang...

      Masuk aje penamaan calon dan lawan dulu...ade tak ade agenda tersembunyi lain cerita...isa samad jugak nak tanding calon bebas..

      Kalo umno tak lawan maknanye ade lah agenda tersembunyi...

      Memang zahid sedang menunggu anwar dan pkr...bukan tersembunyi lagi.. Dah tersembul..rumah PH sedang bergoyang...mahathir?....hihihi..ramai yg cemas?...

      Delete
    4. Setuju mad hassan calon boleh menang tapi blm tentu boleh menang dikawasan dominasi pkr...mad hassan bukan mb lagi...tak ade amenda pon lagi...takat yb menang tanpa tanding yg blm tentu berape lama lagi..

      Delete
    5. Kalau Tok Mat Hassan diletak jadi calon menentang ANWAR,ada kah pengundi Port Dicksen akan pangkah ANWAR......???
      Jadi, bagi orang PKR yang menganggap ANWAR akan menang mudah di PD, elok fikir beribu kali sebelum buat langkah PD.
      Tok Mat Hassan bukan calang-calang orang di N9.
      Dia kalah dalam PRU14 kerana orang sangat benci kat Najib dan Tok Mat sudah
      silap langkah bila dia terover dalam beberapa tindakannya berkempen. Apa pun, orang N9
      tersangat sedih bila Tok Mat yang banyak berjasa di N9 kecundang mengekalkan kerusinya.
      Jadi, Langkah PD adalah satu langkah yang sesuai untuk Tok Mat to test the market.
      Kalau Tok Mat menang, dia akan masuk Parlimen.
      Peluang dia untuk jadi PRESIDEN umno akan lebih cerah.
      Dialah sahaja harapan umno untuk bangkit kembali.
      Jadi, tak usahlah anda semua gusar.
      Tok Mat menunggu Anwar di LANGKAH KAJANG.

      Delete
    6. Masuk kawasan pkr boleh menang?...kawasan sendiri pon blm tentu mad hassan boleh menang jika mahkamah putuskan tanding semula..

      Kalo di johor perak dan kedah calon bersatu boleh menang keatas anwar..

      Delete
    7. Cik minah, bila pula tok mad kalah?
      Memang DUN tanpa bertanding..
      Dlm kes mahkamah sekarang. . Petisyen pilihanraya.

      Delete
    8. Hampir 50 kerusi PKR menang Pru 14 dulu semuanya komposisi kaum yg hampir sama cam kat PD.. berbeza dlm PRK mood rakyat berbeza..majoriti 10000 belum tentu selamat.

      Delete
    9. Alamak!.....saya lupa pasal kes tak ada pas masuk dewan menyeb abkan Tok Mat menang tanpa bertanding. Apa pun, Tok Mat masih boleh jadi calon PARLIMEN pulak. Tok Mat dihormati orang N9 walaupun dia bukan lagi MB. Mengapa mesti mengkau kalah sebelum berlawan...???
      Dulu, orang kata BN akan menang besar PRU14.....
      Sekarang orang kata BN akan kalah menentang Anwar.
      Saya tetap optimis.
      Selagi belum lawan, saya takkan angkat bendera putih.

      Delete
    10. Cik minah terlalu taksub dgn mahathir dan cemas hingga tersasul tok mad dah kalah...hihihi..

      Kalo kat johor anwar boleh kalah dgn calon proksi Bersatu cik minah...PD kawasan dominasi pkr sejak rampas dari bn dari tahun 2008....silalah masuk..

      Delete
    11. ada juga bodo ko ni kd.. cik minah cakap masuk parlimen.. ko ni bebal juga ye

      lain kali baca betul betul..

      kah kah kah

      Delete
    12. Anon 748
      Cik minah tak bodoh
      Aku pun tak bodoh
      Siapa yg bangang?

      Delete
  12. Tunggu DSN dan DSZH ulas pasal PRK PD .... komen pasal DSAI nak jadi AP PD PM 8.

    ReplyDelete
  13. Kenapa Port Dickson? Ini jawapan Anwar

    12 Sep 2018, 7:04 malam (Dikemaskini 12 Sep 2018, 7:48 malam)

    A A
    Selepas menimbangkan sejumlah kerusi, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau memilih untuk bertanding di Port Dickson selepas melihat betapa seriusnya anggota parlimen di situ, Datuk Danyal Balagopal Abdullah, menawarkan kerusinya.

    Kata Anwar lagi, beliau tambah tertarik selepas Danyal menyatakan hasrat untuk kekal membantunya di kawasan parlimen itu.

    "Bukan beliau saja (yang tawarkan). Biasa dalam politik ada yang enggan, ada yang umum tapi tak berani lepaskan, ada yang serius, dan dia serius...Saya hanya pertimbang (tawaran) yang serius.

    "Saya juga terkesan dengan personaliti Danyal. Beliau tak berbicara soal undur (sebagai MP), tapi bicara soal mahu bersama (sebagai) satu pasukan mantap...Beliau mahu terus aktif bersama saya di Port Dickson," kata bakal presiden PKR itu dalam wawancara menerusi Skype bersama Astro Awani.

    Danyal hari ini mengumumkan peletakan jawatannya sebagai anggota parlimen Port Dickson bagi memberi laluan kepada pilihan raya kecil untuk Anwar.

    Ia menjawab teka-teki kerusi yang bakal ditandinginya untuk kembali ke Parlimen.

    Mengulas lanjut, Anwar berkata telah bertemu dengan Danyal (kanan) untuk bertanya sendiri sebab mahu melepaskan jawatan itu.

    "Beliau kata mahu kekal membantu di Port Dickson. Maknanya secara teknikal (Danyal) bukan undur...Dia juga kata ini satu penghormatan kepada Port Dickson dan Negeri Sembilan.

    Ahli yg setia dan hormat kpd bakal presiden..

    ReplyDelete
  14. Mahasiswa beri Maszlee tempoh 7 hari letak jawatan Presiden UIAM

    Faisal Asyraf
    12 Sep 2018, 9:19 malam (Dikemaskini 12 Sep 2018, 9:37 malam)

    A A
    Aktivis mahasiswa telah memberikan tempoh tujuh hari kepada Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik supaya meletakkan jawatan sebagai Presiden Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM).

    Tarikh akhir itu diberikan berikutan mesyuarat tertutup antara Maszlee dan mahasiswa berkenaan di Restoran Amjal, di Jalan Pantai Baharu di Kuala Lumpur petang tadi.

    Mereka menuntut menteri meletak jawatan serta-merta yang mana Maszlee enggan berbuat demikian.

    Ape dah jadi dgn menteri Bersatu pilihan mahathir ni...

    Siswa tak suka pilihan mahathir ker?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kau tak bincang ikut tajuk.. Apa dah jadi?
      Sakit?

      Delete
  15. Kenapa KD pilih tajuk ni?
    Adakah kerana KD mengakui bhw si dia memang suka main belakang?

    ReplyDelete